Conecteaza-te cu noi

NATIONAL

Comerţul cu bunuri de larg consum a crescut cu 10% în România, anul trecut

Publicat

in

Retailul de băcănie din România a crescut cu 10%, în 2020, comparativ cu anul anterior, creşteri importante ale vânzărilor fiind consemnate la băuturile alcoolice şi la produsele alimentare, conform datelor de audit de retail publicate, vineri, de Nielsen.

Prin comparaţie, media europeană de creştere în sectorul FMCG (bunuri de larg consum, n.r.) s-a situat la 7,6%, faţă de situaţia din 2019, potrivit agerpres.ro.

Citește și: Florin Cîțu își încalcă una dintre marile promisiuni ale mandatului: pune cruce depolitizării

Potrivit sursei citate, în România valoarea vânzărilor a înregistrat creşteri în toate macro-categoriile de produse, cu un avans maxim în categoria produse alimentare (+12%) şi băuturi alcoolice (+13,3%).

În acelaşi timp, creşterile spectaculoase de la debutul pandemiei, de exemplu de peste 600% la dezinfectanţii pentru mâini, au stagnat în restul anului pentru categoriile de îngrijire personală şi a casei. Acestea au avut un avans anual de 5,7%. Pe de altă parte, segmentul produselor de machiaj s-a prăbuşit 30%, la fel ca în alte ţări.

Vânzările realizate prin cele circa 60.000 de magazine ale comerţului tradiţional din Romania acoperă în continuare peste o treime din totalul naţional, dar sunt depăşite ca rată de creştere prin dezvoltarea accelerată a reţelelor de comerţ modern.

Cele 222 de hipermarketuri ale celor patru mari retaileri (Auchan, Carrefour, Cora şi Kaufland) au vândut peste un sfert din totalul FMCG, în timp ce aproape 2.600 de supermarketuri internaţionale (Carrefour, dm, MegaImage şi Profi) acoperă o cincime din totalul vânzărilor valorice.

De asemenea, cea mai mare rată de creştere aparţine celor circa 265 de magazine de tip hard discounter (Lidl şi Penny), care însă vând sub 15% din valoarea retailului de băcănie.

În ceea ce priveşte finanţele proprii şi perspectivele de angajare, interesul românilor a scăzut brusc la debutul pandemiei (-22 puncte procentuale, respectiv -19 puncte procentuale), dar aceşti indicatori au rămas mai ridicaţi decât nivelul din ţările vecine şi media europeană. Totuşi, patru din zece români (41%) din mediul urban au declarat, la sfârşitul anului trecut, că sunt în continuare dispuşi să cheltuiască suplimentar în perioada următoare, şi doar 13% că nu le rămân deloc bani suplimentari.

Analiza consultanţilor Nielsen arată o creştere a tendinţei de economisire, în cazul a 43% dintre respondenţi, în timp ce cheltuielile pe vacanţe, haine sau distracţii s-au diminuat semnificativ.

Pe segmentul ofertelor promovate de marile reţele comerciale, cât şi de către micii comercianţi, în toate categoriile se consemnează o creştere accentuată. Cel mai intens promovate sunt băuturile alcoolice, cu un salt al importanţei promoţiilor de 5,3 puncte procentuale, în T4 din 2020. Şi băuturile non-alcoolice au încercat să impulsioneze consumul prin promoţii şi au înregistrat o creştere cu 4,7 puncte procentuale a ponderii acestora în totalul vânzărilor, iar produsele alimentare (+2,1 puncte procentuale) şi non-alimentare (+1,3 puncte procentuale) şi-au menţinut presiunea promoţională mai apropiată de cea anterioară în ultimul trimestru ale anului 2020.

De Crăciun au fost înregistrate creşteri modeste, de o singură cifră, deşi în mod normal “Luna cadourilor” înregistra în anii anteriori creşteri de două cifre faţă de media lunară anuală.

La nivel general, economia României este prognozată să crească, în acest an, cu 3,8%, la o inflaţie de 2,6%.

Nielsen Holdings plc (NYSE:NLSN) este o companie globală de măsurare şi analiză de date, cu operaţiuni în aproape 100 de ţări care acopera mai mult de 90% din populaţia globală.

Comenteaza cu profilul de FB
Reclame

NATIONAL

Fost ministru al Agriculturii, despre dependența României de alimentele din import: ‘Intrăm în zona unui risc major. Este teribil de grav’

Publicat

in

De

România devine dependentă de importurile de alimente. Un exemplu este carnea de porc. Dacă acum șapte ani, producția acoperea peste 70% din necesarul de consum, acum România a ajuns să producă doar 55,3% din necesar. Suntem deficitari și la producția de zahăr. Potrivit datelor INS citate de economica.net, în 2020, doar 34,9% din necesarul de consum era acoperit din producția locală, scrie Digi24.

Nici la legume, situația nu este mai bună. Producătorii locali asigură 82% din necesar. Doar varză producem mai mult decât consumăm. La fructe, deficitul e și mai mare. Producția este asigurată pe plan local în proporție de doar 68,5%. România a ajuns astfel să acopere din producția internă cerințele de consum ale locuitorilor doar în cazul cărnii de oaie și capră, dar și al cerealelor.

Valeriu Tabără, fost ministru al Agriculturii, a comentat situația:

„Este teribil de grav, pentru că în primul rând dependența aceasta de importuri de hrană este un element de risc major pentru oricare țară, orice comunitate. Este un risc major și pentru o familie care nu are propriile surse ca să-și poată asigura în ritmul normal alimentația.

Nu volumul de bani este foarte important, ci ceea ce poți cumpăra cu masa monetară. Aici e o problemă pe care nu o corelăm niciodată. Pe problemele din agricultură, din păcate, și ați dat exemplul cărnii de porc – să nu uităm că România a fost o mare exportatoare de carne de porc, România a deținut piețe întregi, cum a fost piața rusească care a fost partener inclusiv pentru anumite organisme internaționale pe domeniu. Pe domeniul fructelor-legumelor am fost exportatori.

De această dată riscăm ca această dependență să se adâncească din nou și suntem câteva persoane care atenționăm de ani de zile asupra acestui lucru și nu se face nimic. Dependența de importurile de carne de porc se va accentua, pentru că ieri discutam cu un mare crescător și unul excepțional de bun, inclusiv integrat în producție, că vrea să renunțe total la activitatea creșterii porcului.

Nu am toate datele, dar în ultimele două luni au fost sacrificate peste 50.000 de vaci de lapte, apropo de ce înseamnă legătura și dependența noastră de importul de produse lactate. Este aproape de neconceput situația în care ne găsim.

Suntem dincolo de vulnerabilitatea aceasta obișnuită. Suntem teribil de vulnerabili. Intrăm în zona unui risc major care ar trebui să facă analiza inclusiv a CSAT. Cu toate măsurile, investițiile făcute, deficitul comercial pe balanța comercială cu produse agroalimentare se adâncește. El nu mai este un deficit de ramură, de domeniu. Este un deficit național cu consecințe dintre cele mai grave asupra dezvoltării întregii economii și a siguranței naționale.

În 14 martie 2020, când a început pandemia, am fost consultați cu ce se întâmplă și am spus că prima problemă pe care trebuie să o avem în vedere sunt stocurile de alimente.

Chiar astăzi discutam despre strategia în domeniul fructelor. Este nepermis să stăm în depozite cu fructe și să importăm. Este o anomalie de comportament al instituțiilor statului. Avem aceleași probleme să asistăm la aceste nerentabilități din interior dar noi să importăm în continuare și să aducem materie primă din străinătate să facem produse românești. Noi o să compromitem și aceste branduri în viitor.

Construcția sistemului național de siguranță trebuie să aibă în vedere câteva elemente de facilitare a dezvoltării producției interne și, de ce nu, inclusiv a pieței. Partea cu acel venit minim impozitat din zona rurală cade, este o artificialitate, pentru că acolo problema de impozitare se poate rezolva prin venitul impozabil pe care-l declari și intri în sistemul fiscal al primăriei locale.

Redresarea sistemului zootehnic este fundamentală pentru a da siguranță în alimentație. El reprezintă acum în România circa 22% față de 60% cât ar trebui să fie, sau 50% măcar pentru o funcționalitate normală și o garanție a asigurării surselor de hrană pentru populație din resursa internă. Avem posibilitatea să producem”.

Datele de la Ministerul Agriculturii arată că în 2020 importurile au fost de 8,9 miliarde de euro, in timp ce exporturile au atins valoarea de 6,9 miliarde de euro”.

Comenteaza cu profilul de FB
Reclame
Citeste mai mult

NATIONAL

Expo 2020 Dubai/Aqua sommelier Claudia Benea: Water is the cheapest preventive medicine

Publicat

in

De

The Romanian Pavilion at Expo 2020 Dubai organized an information and awareness event on Friday about the role that water has as an essential nutrient for the health of the human body.

“Water is the cheapest preventive medicine and the pivot of most processes in the body. Natural mineral water is food for the whole body and has a major role in cleansing and eliminating toxins, transporting nutrients to cells, moisturizing the skin, joints, muscles,” aqua sommelier Claudia Benea said.

The mineral water specialist provided relevant information on the healing properties of water and how it stimulates the body’s chemical processes. She also presented to the visiting public the rich offer of mineral waters present at the #H2RO water bar, and the participants were invited to a tasting of Romanian mineral waters.

The event is part of the thematic week “Health and Wellness” and is part of the series of events included in the agenda of the representation of the European Union at Expo 2020 Dubai, Agerpres.ro informs.

Romania is one of the states with the richest underground water resources, with thousands of water sources in which dissolved mineral salts are found.

Comenteaza cu profilul de FB
Reclame
Citeste mai mult
Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Câmpulung

Publicitate decathlon.ro

În Trend