Conecteaza-te cu noi

NATIONAL

CNBC: O lume cu vehicule zburătoare ar putea fi mai aproape decât credeți

Publicat

in

O lume cu vehicule zburătoare, precum în sitcomul The Jetsons din anii 1960, ar putea fi mai aproape decât credeţi, companiile din SUA, inclusiv mai multe startup-uri, dezvoltând taxiuri electrice aeriene care au ca scop să scoată maşinile de pe şosea şi să mute traficul în aer, transmite CNBC.

Taxi aerianFoto: Mario Fourmy/SIPA/2211111511

Companiile aeriene comerciale, în special, investesc în acest tip de tehnologie pentru a face călătoriile către şi de la aeroport mai scurte şi mai rapide pentru consumatori.

În octombrie, Delta Air Lines s-a alăturat listei companiilor aeriene care susţin startup-urile de tehnologie pentru vehicule electrice, cu o investiţie de 60 de milioane de dolari în Joby Aviation, o companie care dezvoltă avioane electrice cu decolare şi aterizare verticală (eVTOL), destinate să funcţioneze ca serviciu de taxi aerian.

În 2021, când Joby şi-a anunţat planul de a-şi lansa taxiurile aeriene asemănătoare Uber până în 2024, a generat critici din partea analiştilor din industrie cu privire la capacitatea de a se lansa până la acea dată.

Dar investiţia Delta în Joby este un parteneriat de cinci ani pentru a opera eVTOL-uri exclusiv în reţeaua Delta.

United Airlines este, de asemenea, într-un parteneriat cu o startup cu sediul în Suedia, Heart Aerospace, pentru a avea avioane electrice care zboară pe rute regionale până în 2030, acesta adăugându-se altor două investiţii eVTOL ale companiei aeriene.

Una este de 15 milioane de dolari cu Eve Air Mobility, pentru 200 de avioane, iar cealaltă de 10 milioane de dolari cu Archer Aviation, pentru 100 de eVTOL.

American Airlines a investit 25 de milioane de dolari în Vertical Aerospace, o companie cu sediul în Marea Britanie, cu o comandă pentru 50 de avioane.

Taxiurile aeriene ar putea ajunge pe pieţe în anii 2030.

În timp ce marile companii aeriene încheie acorduri cu startup-uri globale, este important să ne amintim că acestea sunt condiţionate. Depinde de certificarea acestor aeronave şi de cât de repede le pot fabrica companiile, a spus Savanthi Syth, director general de cercetare în capital, acoperind companiile aeriene globale şi mobilitatea la firma Raymond James.

Odată ce aceste avioane sunt certificate şi încep să-şi intensifice producţia, Syth a spus că dimensiunea potenţială a pieţei depinde în mare măsură de cât de aproape pot ajunge companiile eVTOL de unde sunt consumatorii.

”Iniţial, eVTOL-urile ar trebui să vă înlocuiască maşina personală. Dar va fi diferit pentru oameni, în funcţie de locul în care vor fi eVTOL”, a spus Syth.

Companiile vor ca eVTOL-urile să utilizeze infrastructura existentă pentru a funcţiona, cum ar fi crearea de ”vertistop-uri”, în cazul în care aeronavele aterizează deasupra clădirilor din zonele urbane pentru a transporta pe distanţe scurte sau ”vertiporturi”, care utilizează aeroporturile regionale pentru a transporta pe distanţe mai lungi, aproximativ peste 100 de mile.

Dacă companiile pot crea vertistop-uri şi vertiport-uri în apropierea consumatorilor din zonele rezidenţiale, atunci dimensiunea pieţei ar putea fi mare, a spus Syth.

”Credem că veţi vedea operaţiuni mici ale eVTOL începând cu 2025, iar certificările vor începe, sperăm, în 2024. Dar pentru a vedea o mulţime de avioane zburând deasupra capului, probabil că va fi mai probabil în anii 2030”, a spus Syth.

În timp ce companiile aeriene se confruntă cu provocări legate de costuri şi disponibilitate pentru a deveni mai sustenabile, investiţiile în eVTOL reprezintă un efort prin care acestea pot încerca să compenseze emisiile de carbon, a declarat Beau Roy, director general senior la FTI Consulting, care este specializat în industria aviaţiei.

(Sursa:news.ro)

Ai ceva de spus? Comentează aici cu profilul de FB

NATIONAL

Uriaşul imperiu al celui mai bogat om din Asia se prăbuşeşte în urma unui scandal. Afacerea lui Gautam Adani a pierdut 50 de miliarde de dolari din valoarea de piaţă

Publicat

in

Valoarea de piaţă a imperiului de afaceri aparţinând miliardarului indian Gautam Adani, cel mai bogat om din Asia, s-a prăbuşit cu peste 50 de miliarde de dolari în această săptămână, după ce Hindenburg Research, o firmă americană de cercetare, a publicat un raport şocant în care îl acuză de fraudă, relatează presa internaţională, citată de News.ro.

Gautam AdaniFoto: Indranil Mukherjee / AFP / Profimedia Images

Hindenburg Research a publicat o investigaţie privind conglomeratul lui Adani, acuzându-l de manipulare crasă a acţiunilor şi de o schemă de fraudă contabilă, practici perpetuate pe parcursul a zeci de ani.

Acţiunile Adani Group, conglomerat indian în domeniul energiei şi infrastructurii, condus de unul dintre cei mai bogaţi oameni din lume, Gautam Adani, s-au prăbuşit vineri, după ce firma de cercetare din SUA a publicat acuzaţii ample de fraudă, care au zguduit cercurile de afaceri din cea de-a cincea economie a lumii.

Prăbuşirea acţiunilor pe bursă, care a determinat pieţele indiene să oprească tranzacţionarea mai multor subsidiare Adani, a avut loc la trei zile după ce Hindenburg Research, o firmă cu sediul la New York, a publicat un raport amplu în care îl acuză pe Adani, printre altele, că a crescut în mod artificial preţul acţiunilor sale timp de mai multe decenii prin utilizarea unei reţele de companii fantomă din străinătate asociate cu membri ai familiei sale. Firma a declarat că, în opinia sa, companiile Adani sunt periculos de îndatorate, iar preţul acţiunilor sale este supraevaluat cu peste 80%.

Grupul indian Adani a denunţat acuzaţiile aduse de Hindenburg ca fiind „nefondate” şi „rău intenţionate” şi ia în considerare posibilitatea de a o da în judecată.

Însă căderea bruscă a acţiunilor sale, care a început miercuri, s-a accelerat vineri, după ce miliardarul american Bill Ackman, care deţine un fond de investiţii speculativ, a spus că raportul firmei americane de cercetare în domeniul short-selling este credibil.

Acţiunile Adani – dintre care unele au crescut cu peste 500% în ultimii ani – s-au prăbuşit la deschiderea bursei indiene miercuri. Prăbuşirea a continuat vineri, când tranzacţiile au fost reluate după ce joi a fost zi de vacanţă bursieră.

Hindenburg a declarat joi că îşi susţine pe deplin raportul şi crede că orice acţiune în justiţie ar fi „lipsită de temei”. „Dacă Adani este serios, ar trebui să depună o acţiune în justiţie şi în SUA, unde operăm. Avem o listă lungă de documente pe care le-am cere într-un proces de desecretizare legală”, a declarat firma într-o postare pe Twitter.

Acţiunile Adani Transmission, Adani Total Gas şi Adani Green Energy – trei dintre cele şapte companii listate la bursă ale grupului – au scăzut vineri cu 20% fiecare, în timp ce acţiunile Adani Enterprises, compania-mamă a conglomeratului, au scăzut cu 18%. Pierderile de vineri au şters aproape 39 de miliarde de dolari din valoarea de piaţă.

Şapte companii listate la bursă ale conglomeratului Adani au pierdut în total 48 de miliarde de dolari din capitalizarea de piaţă începând de miercuri, iar obligaţiunile americane ale firmelor Adani au scăzut şi ele.

Cine este Gautam Adani

Un om care a renunţat la facultate şi un întreprinzător autodidact, Adani este al patrulea cel mai bogat om din lume, înaintea lui Bill Gates şi Warren Buffet. De asemenea, el este considerat un aliat apropiat al premierului indian Narendra Modi. Magnatul, în vârstă de 60 de ani, a fondat grupul Adani în urmă cu peste 30 de ani.

Potrivit Bloomberg, Adani este în continuare cel mai bogat om din Asia, cu o avere personală în valoare de 113 miliarde de dolari, cu 30 de miliarde de dolari mai mare decât cea a colegului antreprenor indian Mukesh Ambani. Pierderile de vineri vor reduce însă din această diferenţă.

Hindenburg nu este prima firmă de cercetare care îşi exprimă îngrijorarea cu privire la finanţele imperiului tentacular al lui Adani, care a împrumutat 30 de miliarde de dolari pentru a intra în diverse industrii, ce variază de la logistică la minerit şi care se dezvoltă agresiv şi în alte sectoare, cum ar fi media, centre de date, aeroporturi şi ciment.

Acuzaţiile aduse de Hindenburg vin însă într-un moment sensibil. Adani Enterprises îşi propune să strângă 200 de miliarde de rupii (2,5 miliarde de dolari) prin emiterea de noi obligaţiuni în această lună. Oferta se va încheia marţi.

Aparenta apropiere a grupului Adani de guvernul indian a fost mult timp considerată în cercurile de afaceri indiene ca fiind unul dintre avantajele sale faţă de concurenţi. În timp ce detractorii susţin că succesul lui Adani se datorează în mare parte legăturilor sale cu prim-ministrul Narendra Modi – care a zburat cu un avion al companiei lui Adani în timpul campaniei sale electorale din 2014 – admiratorii miliardarului susţin că acesta a construit o infrastructură crucială, care susţine creşterea economică a Indiei, a oferit locuri de muncă pentru milioane de oameni şi a realizat investiţii care s-au aliniat perfect cu obiectivele politice ale guvernului.

Şi în timp ce liderii indieni au anunţat obiective ambiţioase de tranziţie către energia regenerabilă, guvernul lui Modi a luat în mod repetat măsuri pentru a ajuta afacerile lui Adani, care obţine majoritatea veniturilor totale din producţia de energie, transport maritim, minerit şi operaţiuni de transport de electricitate legate de cărbune, relatează The Washington Post.

Ai ceva de spus? Comentează aici cu profilul de FB
Citeste mai mult

NATIONAL

GSP: „Mâncarea e dezgustătoare, oamenii pot să te ucidă, iar femeile sunt ca porțelanul”. Țara din Europa care a îngrozit-o pe soția lui Angel Di Maria

Publicat

in

Soția lui Angel Di Maria, Jorgelina Cardoso, a povestit experiența britanică trăită după transferul soțului la Manchester United, în 2014: „Mâncarea e dezgustătoare, oamenii, ciudați, iar femeile sunt ca porțelanul”.

Angel Di Maria și soția lui, Jorgelina CardosoFoto: Juan Soliz / AFP / Profimedia

Brazilianul Casemiro tocmai s-a transferat de la Real la Manchester United, pentru 21 de milioane de euro pe sezon, dublul salariului avut la Madrid. Exact ca Angel Di Maria în 2014! O mutare pe care acesta din urmă avea s-o regrete amarnic.

Într-un interviu acordat unei televiziuni din Buenos Aires, Jorgelina Cardoso, soția argentinianului, a descris cu lux de amănunte experiența „oribilă” trăită în Anglia.

„Angel a venit la mine într-o zi și mi-a spus: «Uită-te și tu pe oferta asta de la Manchester United». Eu nu voiam să plec nicăieri, i-am spus să meargă singur. Dar el a insistat: «Hai să mergem amândoi!». Era o grămadă de bani, mult mai mulți decât îi oferiseră spaniolii. Așa că ne-am dus. Dacă lucrezi într-o companie și cineva îți oferă dublul salariului pe care-l ai te duci alergând”, a povestit Jorgelina cum a ajuns soțul său de la Real Madrid la Manchester United.

Citește integral pe GSP.ro

Ai ceva de spus? Comentează aici cu profilul de FB
Citeste mai mult
Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Câmpulung

În Trend