Conecteaza-te cu noi

ACTUAL

Cine are interes ca piteştenii să plătească pentru legume şi fructe preţuri şi de 10 ori mai mari decât la producător?

Publicat

in

Preţurile la alimente sunt încă prea mari pentru capacitatea de producţie a României şi importăm prea multe legume şi fructe pe care ni le putem produce singuri, din soiuri de bună calitate, pe un pământ fertil şi încă nesaturat de pesticide şi îngrăşăminte chimice. Pieteţele agro alimentare sunt încă prea scumpe pentru buznarul cumpărătorului de la oraş şi ţăranii români prea săraci pentru a-şi duce traiul în mod decent. Pare un paradox dar el este întreţinut de o legislaţie proastă şi de nişte autorităţi care, dacă nu sunt lipsite de simţ practic şi de orientare către cetăţean, ceea ce le face incompatibilie cu funcţia pe care o deţin,  nu pot fi decât ticăloase şi parte a procesului de bişniţăreală agricolă, căci în timp ce micul producător român e scos pur şi simplu din schema comerţului agricol, prosperă samsarii de legume şi fructe pe seama buzunarului şi aşa de destul de gol al argeşenilor. Căci este vorba despre fenomenul pieţelor din Piteşti care, teoretic, sunt destinate producăturului agricol dar, practic, sunt ocupate doar de bişniţari. Şi această anomalie este întreţinută de ani de zile de onor muncipalitate care susţine că mesele din pieţele agro alimentare sunt acordate cu titlu gratuit micilor producători. Numai că aceştia nu au loc decât în afara pieţelor, direct pe caldarâm iar aici sunt vânaţi de poliţiştii comunitari care nu fac distincţia între un vânzător ambulant de brânză, ouă sau carne care îşi expune marfa direct pe jos şi ţăranul care vinde fasole verde sau pătrunjel.

alimente pe caldaram

În plus, nici primăria şi nici Poliţia Locală nu are inteligenţa de a întreba ţăranul aruncat la marginea pieţei de ce nu îşi pune marfa pe mesele „acordate gratuit” , aşa cum susţinea cu tărie în urmă cu puţin timp, primarul Cornel Ionică.

Advertisements

Dacă îl întrebi nu numai ca îţi răspunde dar îţi şi demonstrează că nu are spaţiu pe mesele din pieţe şi că dacă încearcă să ocupe o margine de masă riscă să-i fie aruncată marfa direct în stradă de bişniţarii care nu au săpat nici măcar o zi în viaţa lor, care locuiesc la oraş şi care nu au nevoie de concurenţa producătorului căci ei fac legea şi preţurile în pieţe. Orice piteştean a sesizat că preţurile sunt pur şi simplu aceleaşi la toţi comercianţii de legume şi fructe. Doar când vine ţăranul autentic poţi spera fie la o negociere de preţ, fie la diverse bonusuri.

Dacă îţi faci „amici” printre bişniţari afli extrem de uşor că marfa adusă în pieţe a trecut prin mâinile mai multor intermediari şi a ajuns să coste şi de peste 10 ori mai mult decât preţul plătit producătorului agricol. Asta în cel mai bun caz. În plus  se vând produse aduse din import şi „etichetate” de bişniţari ca fiind româneşti căci aceştia nu au nici conştiinţa şi nici inteligenţa de a înţelege că ceea ce fac nu înseamnă altceva decât îngroparea agriculturii româneşti .Dar nu o fac singuri ci cu ajutorul şi susţinerea autorităţilor locale care se prefac a fi protectorii cumpărătorului piteştean dar nu sunt altceva decât susţinătorii, mai pe faţă, mai pe ascuns, celor care îngroapă în egală măsură şi  ţăranul român şi cumpărătorul piteştean.   Şi bişniţarii mai au un atu în faţa micilor producători. Ştiu întotdeauna când vine Poliţia Locală în control şi ca prin farmec dispar de pe mesele lor ouăle, laptele  şi brânza. În plus apar facturiele şi vânzătorii de legume şi fructe scriu de zor facturi. Să fie vorba oare şi de evazioune fiscală în rândul lor?Presa a taxat de nenumărate ori excesul de zel al unor poliţişti locali care au confiscat legăturile de pătrunjel ale unor bătrâne pe motiv că le-ar vinde în afara locurilor special amenajate, numai că această atitudine nu numai că este acceptată de municipalitate ci chiar încurajată, atitudine care ridică semne de întrebare- cum de nu vede primăria că producătorul nu are loc pe mese şi vede întotdeauna bătrânele cu pătrunjel?. Pentru protejarea micului producător şi stimularea economiei rurale, francezii au găsit de cuviinţă să organizeze, în mod civilizat, pieţe în care să vină doar cei care produc şi sunt deschise doar la sfărşit de săptămână, căci ţăranul , în cursul săptămânii munceşte. Şi astfel în Franţa are toată lumea de câştigat- şi producătorul şi cumpărătorul . Aşadar, autorităţile locale nu aveau nevoie nici măcar să-şi stoarcă mintea pentru vreun proiect de susţinere a micului producător căci soluţia era furnizată gratuit de alţii, însă pur şi simplu nu le-a păsat, aşa cum  nu le-a păsat nici colegilor lor de la centru atunci când au oferit mai mult pe gratis domenii strategice ale acestei ţări cum ar fi energia electrică pentru care românii plătesc un cost majorat cu 20 % numai în ultimii 5 ani în condiţiile în care 2% din producţia de energie electrică a României a trecut în 2015 graniţa în Ungaria, ţară care a reuşit, importând energie de la noi, să reducă facturile consumatorilor cu 33% în aceiaşi perioadă în care românilor li s-a băgat pe gât  majorarea cea mai mare a preţului energiei electrice din Uniunea Europeană. Tot cam aşa s-au derulat lucrurile şi la gaze, acolo unde producţia este atât de mare încât nu poate fi consumată de economie. Aşa spune Eurostat. Acest lucru nu i-a oprit însă pe oficiali în procesul lor de aliniere a preţurilor la gaze pentru români ca pentru restul europenilor care nu dispun nici de gaze şi depind de importuri şi au şi veniturile de 10 ori mai mari. Căci, la scumpirea gazelor România a ocupat locul al II-lea în UE, după Marea Britanie .Odată cu ieşirea britanicilor  din Uniunea Europeană, noi am rămas ţara care a operat cele mai mari scumpiri la gaze pentru agenţii economici în condiţiile în care producţia de gaze nu poate fi total înghitiţă de economie. Şi atunci apare întrebarea –cine şi mai ales de ce distruge orice încercare de dezvoltare a României? Şi mai apare o întrebare- ce i-a adus pe oameni în starea aceasta de letargie care nu îi lasă să reacţioneze împotriva abuzurilor la care sunt supuşi? O fi vorba despre mica descurcăreală  specifică românului sau de lipsa educaţiei cu privire la drepturile elementare pe care le are orice popor civilizat?

 

Comenteaza cu profilul de FB

ACTUAL

Lovitură pentru Darius Vâlcov! Ministru: ‘Da, am semnat acest ordin’

Publicat

in

De

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult

ACTUAL

DE INTERES! Mașinile cu volan pe dreapta, ce vin din Anglia, ar putea fi imposibil de înmatriculat, potrivit RAR

Publicat

in

De

Dacă nu se prelungește perioada de tranziție stabilită în contexul ieșirii Marii Britanii din Uniunea Europeană, de la încheierea acesteia, respectiv de la începutul anului viitor, mașinile cu volanul pe partea dreaptă, ce provin din această țară, nu vor mai putea fi înmatriculate în țara noastră, informează Registrul Auto Român (RAR).

După cum apare într-un comunicat RAR, citat de agerpres.ro, autoritatea transmite că “[d]at fiind interesul public ridicat pentru situaţia autovehiculelor care provin din UK, în contextul Brexit, precizăm şi cu această ocazie că până la data de 31 decembrie 2020 este în vigoare o perioadă de tranziţie stabilită ca urmare a Acordului de retragere, dar care poate fi prelungită”.

Advertisements

Astfel, până la sfârșitul acestui an, se acceptă, în aceleaşi condiţii de până acum, omologările UE emise de Marea Britanie, adică şi autovehiculele cu volan pe partea dreaptă care provin din această țară vor putea primi cartea de identitate a vehiculului, dacă respectă celelalte condiţii aplicabile.

Apoi, de la 1 ianuarie 2021, în condițiile în care, teoretic, se încheie perioada de tranziție, omologarea emisă de Marea Britanie nu va mai fi valabilă în România, iar vehiculele cu volan pe dreapta, provenite din această țară, vor fi tratate, potrivit comunicatului RAR, “asemenea oricărui alt vehicul care provine dintr-un stat terţ din afara UE şi nu vor mai primi CIV, deci nu vor mai putea fi înmatriculate în România”.

Bineînțeles, dacă ceea ce știm astăzi, respectiv că la sfârșitul anului se încheie perioada de tranziție convenită între UE și autoritățile britanice, se schimbă, iar perioada de tranziție se prelungește, și înmatriculările mașinilor cu volan pe dreapta provenite din Marea Britanie va fi posibilă în continuare, în baza omologării emise de această țară.

După cum confirmă și Registrul Auto, când vine vorba despre mașinile cu volanul pe dreapta deja înmatriculate în România, deținătorii lor pot sta liniștiți, deoarece, în prezent, nu există nicio prevedere legală care să-i oblige la modificarea poziţiei postului de conducere pe partea stângă a mașinii.

Prevederile legale ce vizează omologarea individuală, eliberarea cărții de identitate și certificarea autenticității vehiculelor rutiere se găsesc în Ordinul Ministerului Transporturilor, Construcțiilor și Turismului nr. 2.132/2005. În cazul mașinilor cu volanul pe dreapta, acesta stabilește că ele trebuie echipate cu faruri care emit un fascicul luminos asimetric, orientat spre partea dreaptă a drumului.

De asemenea, același act normativ prevede că omologarea mașinilor cu volan pe dreapta, dar care au suferit deja modificări ale caracteristicilor constructive menționate în CIV” se poate face doar dacă se mută și volanul pe partea stângă a mașinii.

Potrivit RAR, “[p]entru clarificarea poziţiei naţionale cu privire la acest subiect, trebuie precizat că legislaţia din România transpune şi pune în aplicare legislaţia UE în domeniu, legislaţie care nu permite introducerea de interdicţii de natură tehnică referitoare la autovehiculele echipate cu volan pe partea dreaptă. Comisia Europeană consideră că introducerea interdicţiei de înmatriculare a unor astfel de autovehicule constituie o barieră pentru libera circulaţie a mărfurilor, fiind o măsură disproporţionată în raport cu obiectivul public de asigurare a siguranţei rutiere şi protecţiei sănătăţii şi vieţii cetăţenilor UE”.

Așadar, după cum subliniază și RAR, în momentul de față nu se ia în calcul introducerea unei restricții pentru omologarea și înmatricularea mașinilor cu volan pe dreapta, deoarece acest lucru nu ar fi în acord cu legislația europeană, iar România ar risca intrarea în procedură de infringement, aplicată de Comisia Europeană.

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult
Advertisements

Curtea de Argeș

Publicitate

Mioveni

În Trend