Conecteaza-te cu noi

NATIONAL

Chinezii de la Xiaomi domină Europa în doar zece ani de la înființare: au depășit Samsung

Publicat

in

Xiaomi, companie fondată în 2010, a depăşit Samsung în al doilea trimestru al anului şi a ajuns producătorul care vinde cele mai multe smartphone-uri în Europa, informează News.ro.

Atât la nivel global, cât mai ales în Europa, Xiaomi a fost producătorul care a reuşit să umple cel mai eficient golul lăsat de căderea Huawei, cădere cauzată de embargoul impus de Statele Unite.

În al doilea trimestru al anului, Xiaomi a livrat 12,7 milioane de unităţi în Europa, crescând cu 67,1% de la an la an, conform Strategy Analytics.

Compania chineză a profitat şi de stângăciile Samsung, care a scăzut cu 7% de la an la an după ce a livrat doar 12 milioane de unităţi. Pe locul trei se menţine Apple, care a crescut cu 15,7%, livrând 9,6 milioane de telefoane.

Locurile 4 şi în 5 în topul producătorilor de smartphone-uri sunt ocupate de Oppo şi Realme, ambele cu o creştere anuală de 180%, după ce au livrat 2,8 respectiv 1,9 milioane de unităţi.

Xiaomi deţine acum 25,3% din piaţa europeană de smartphone-uri, în vreme ce Samsung mai are 24%. Apple deţine 19,2%, iar ceilalţi producători au de la 5 procente în jos.

Per ansamblu, se consideră că piaţa europeană şi-a revenit după pandemie. În al doilea trimestru al anului, creşterea faţă de 2020 a fost de 14%, după ce au fost livrate 50,1 milioane de unităţi.

Comenteaza cu profilul de FB

NATIONAL

Dezvăluiri explozive despre falimentul City Insurance: Sponsorul principal al FCSB, îngropat de o schemă de împrumuturi fictive

Publicat

in

De

Un director din ASF face dezvăluiri despre ce se ascunde la City Insurance, liderul pieței de asigurări din România și sponsorul principal al echipei de fotbal FCSB: compania a plătit dobânzi reale de 18 mil. euro la împrumuturi false pe care le-ar fi acordat Vivendi, acţionarul majoritar al companiei.

ASF, Autoritatea de Reglementare, începe să vorbească despre ce a găsit în bilanţurile City Insurance, cel mai mare asigurator RCA din România trimis oficial vineri seară în faliment, conform ZF și Mediafax.

Valentin Ionescu, director în ASF responsabil din primăvară de piaţa asigurărilor, spune că în urma unor controale făcute în România şi Elveţia au descoperit că Vivendi, acţionarul majoritar a acordat împrumuturi fictive companiei pentru care se plăteau dobânzi reale la o rată de 10-12%.

”City a plătit din 2017 până în primăvara acestui an 18 milioane de euro ca dobânzi la aceste împrumuturi, dar aceste împrumuturi erau fictive, banii nu au venit niciodată în România, conturile prezentate erau false. Din 2017 încoace, Vivendi a acordat trei împrumuturi de 50 mil. de euro, 25 mil. de euro, iar în primăvara acestui an de 50 mil. de euro. Noi am descoperit că City a plătit chiar în avans către Vivendi dobânzile pentru acest an” a spus el.

Vivendi este o companie unde Dan Odobescu, cumnatul lui Adrian Năstase, este unicul asociat.

Valentin Ionescu a fost trimis director la sectorul asigurărilor în primăvara acestui an pentru a gestiona cazul City Insurance care s-a soldat cu descoperirea unor falsuri.

Situaţia City Insurance era complicată de mai mulţi ani, dar fiecare conducere a plasat dosarul următoarei conduceri.

Nicu Marcu, actualul preşedinte care a fost numit în 2020, a declanşat controalele extinse la companiile de asigurări, inclusiv la operaţiunile din străinătate.

Înaintea lui Nicu Marcu preşedintele ASF a fost Leonardo Badea, actual viceguvernator al BNR, iar înainte de el a fost Mişu Negriţoiu care a fost dat jos în timpul mandatului de către Liviu Dragnea, liderul PSD care avea majoritate parlamentară.

Cei care erau vicepreşedinţi ASF pe sectorul asigurărilor au pasat dosarul Ciy Insurance de la unul la altul, astfel încât s-a ajuns la situaţia de astăzi în care gaura ar putea ajunge la 300 mil. de euro, faţă de 50 mil. de euro în 2017.

Nu există până acum răspunsuri la întrebări: unde sunt banii de la City Insurance şi cum toate autorităţile au lăsat să se umfle acest caz.

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult

NATIONAL

Protest al bicicliştilor din Capitală, sub sloganul “Vrem oraşe pentru oameni” / Marş de două ore prin locuri cheie ale oraşului / Posibile restricţii de trafic

Publicat

in

De

Bicicliştii din Bucureşti organizează, sâmbătă, un protest, sub sloganul ”Vrem oraşe pentru oameni”. Participanţii vor pleca într-un marş de două ore prin locuri cheie ale oraşului, pentru derularea evenimentului fiind posibile restricţii de trafic., scrie news.ro. ”A 16-a ediţie a Marşului Bicicliştilor din Bucureşti are loc sâmbătă, 18 septembrie 2021, sub sloganul ”Vrem oraşe pentru oameni!”. Protestul pentru echitate în trafic este organizat de Street Delivery, OPTAR, Comunitatea Bicicliştilor din Bucureşti şi Greenpeace România în cadrul Săptămânii Europene a Mobilităţii”, au transmis organizatorii. Adunarea bicicliştilor va începe de la ora 13:30 la intrarea Charles de Gaulle a parcului Herăstrău. Plecarea în marş se va face la ora 14:00 pe un traseu de două ore prin locuri cheie ale oraşului.

”Numărul maxim de participanţi agreat de Primăria Municipiului Bucureşti este de 500, iar participarea copiilor sub 14 ani a fost interzisă de Comisia pentru Adunări Publice. Participanţii sunt rugaţi să poarte mască pe tot parcursul marşului pentru a se proteja de poluarea din oraş şi de riscul infectării cu Covid”, au mai precizat organizatorii.
Revendicările Marşului Bicicliştilor:

• Dezvoltarea infrastructurii pentru biciclete astfel încât să respecte standardele stipulate în PMUD

• Accesibilizarea trotuarelor pentru ca ele să poată fi utilizate de pietoni, nu ca locuri de parcare pentru maşini

• Benzi unice pentru transportul public

• Publicarea unui calendar oficial care să conţină angajamentele anuale ale PMB pentru realizarea infrastructurii de transport alternativ

• Transparenţă în cheltuirea banului public

• Iniţierea şi susţinerea unui dialog real cu cetăţenii pe temele de interes public

”După aproape un deceniu de proteste ale bicicliştilor, Bucureştiul rămâne una dintre cele mai poluate şi congestionate capitale ale Europei, cu un trafic auto exasperant şi cu o infrastructură dezastruoasă pentru biciclete şi transport alternativ. Cerem noii administraţii aceleaşi lucruri de bun simţ pe care le-am revendicat de fiecare dată: implementarea măsurilor de siguranţă rutieră, încurajarea transportului alternativ, accesibilizarea spaţiilor publice, benzi dedicate transportului în comun, trasee dedicate utilizării bicicletei. Le cerem cu atât mai mult cu cât actualul Primar General Nicuşor Dan le-a revendicat la rândul său în ultimii 10 ani şi le-a promis pentru câştigarea acestui mandat.
Numărul utilizatorilor de biciclete şi trotinete electrice creşte în fiecare zi, mai ales în contextul pandemiei: curieri, părinţi, oameni în drum spre muncă traversează zilnic puncte cheie ale oraşului, expunându-se riscului de accidente. Infrastructura necesară stagnează, iar pietonii şi bicicliştii lipsesc în continuare de pe lista de priorităţi a Primăriei”, au mai transmis iniţiatorii acţiunii.

Potrivit acestora, conform Planului de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD) adoptat de PMB încă din 2017, Bucureştiul ar trebui să aibă cel puţin 250 de kilometri de trasee dedicate transportului alternativ până în 2030.

În Bucureşti sunt peste 1800 km de străzi, însă lungimea pistelor de biciclete nu depăşeşte 20 km.

”Din păcate, nici Primarul Nicuşor Dan nu a început în primul an de mandat vreun proiect care să vizeze implementarea PMUD, evitând totodată să prezinte un calendar concret de amenajare a infrastructurii dedicate transportului alternativ. În 2013, Nicuşor Dan a participat la Marşul Bicicliştilor în calitate de activist pentru un oraş sănătos, fiind în acord cu solicitările făcute de participanţii la marş. Astăzi se află în poziţia în care are toate instrumentele să implementeze solicitările pe care le-a susţinut atunci. Pentru a atinge ţinta de 250 de km de trasee dedicate transportului alternativ în Bucureşti până în 2030 (aşa cum este prevăzut în actualul Plan de Mobilitate Urbană Durabilă), ar trebui ca actuala administraţie să finalizeze minim 90 km de piste pe durata acestui mandat.
Dreptul la oraş pentru fiecare dintre cei care trăiesc în el este acut încălcat în condiţiile unui trafic care generează poluare, stres, sufocă oraşul şi blochează accesul oamenilor pe trotuare. Utilizarea bicicletei în Bucureşti a rămas mai degrabă un gest de curaj decât un comportament firesc. La protestul din 18 septembrie vrem să reamintim autorităţilor că sănătatea şi echitatea în oraş depind în mod vital de infrastructura verde pe care o oferă”, au mai transmis organizatorii.

Traseul Marşului Bicicliştilor 2021: Parc Herăstrău (intrarea Charles de Gaulle) – Bd. Mareşal Constantin Prezan – Arcul de Triumf – Şos. Pavel Dimitrievici Kiseleff – Piaţa Victoriei – Şos. Nicolae Titulescu – Pasajul Basarab – Splaiul Independenţei – Pasaj Ciurel – Şoseaua Virtuţii – Splaiul Independenţei – Şos. Grozăveşti – întoarcere la Intrarea Grozăveşti – Şos. Grozăveşti – Pasaj Basarab – Şos. Nicolae Titulescu – Piaţa Victoriei – Calea Victoriei – Bd. Regina Elisabeta – Bd. Schitu Măgureanu – Pod Haşdeu – Piaţa Arsenalului – Calea 13 Septembrie – intrare MNAC (Palatul Parlamentului).

Marşul se va finaliza în curtea Senatului României, unul dintre punctele-cheie ale evenimentului-manifest Street Delivery 2021, cu un concert şi alte surprize.

Participanţii care doresc să ia parte la Street Delivery sunt rugaţi să aibă la îndemână codul QR din certificatul Covid.

Poliţia Rutiră anunţă că deplasarea se va face pe banda I de circulaţie şi va exista posibilitatea restricţionării traficului rutier progresiv, daca situaţia o va impune.

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Mioveni

În Trend