Conecteaza-te cu noi

NATIONAL

China dă o mare lovitură: Xi Jinping anunță că au intrat în cursă directă cu SUA

Publicat

in

Preşedintele Xi Jinping a salutat vineri dezvoltarea primului avion de pasageri chinez destinat curselor pe distanţe medii, ca o concretizare a eforturilor ţării către autosuficienţă, aprobarea de siguranţă fiind acordată, joi, unui avion care îşi propune să concureze marii constructori occidentali de aeronave, transmite Reuters.

Prima aeronavă C919, concepută pentru a concura cu modelele populare cu o singură punte produse de Airbus şi Boeing, va fi livrată până la sfârşitul anului, a relatat agenţia de ştiri Xinhua, informează News.ro.

Vestea a venit la o zi după ce pe reţelele de socializare au fost postate fotografiile de la o ceremonie de certificare a siguranţei pentru avion.

Xi a spus că proiectul emblematic ”va accelera construcţia unei centru major de producţie”, subliniind în acelaşi timp că China va pune siguranţa pe primul loc, a scris Xinhua.

Xi sa întâlnit cu o delegaţie a dezvoltatorilor avionului în Sala Mare a Poporului, iar Xinhua l-a citat spunându-le că sunt pilonii şi eroii poporului.

Rămâne neclar când va putea fi certificat avionul de către Statele Unite sau Europa, deschizând calea vânzărilor pe majoritatea pieţelor străine, dar analiştii din industrie spun că va dura până la un deceniu până când China va putea concura serios duopolul actual Boeing-Airbus.

Totuşi, prima certificare a unui avion cu reacţie non-occidental, în epoca modernă, stabileşte ferm China ca principalul viitor concurent al celor doi producători occidentali.

Analiştii au privit eforturile Chinei de a-şi dezvolta propria industrie de avioane comerciale ca o reflectare a obiectivelor pe termen mai lung în dezvoltarea autosuficienţei în tehnologie şi ca un efort de a stârni patriotismul în conformitate cu ”Visul Chinei” al lui Xi.

Declaraţiile lui Xi vineri au venit cu o zi înainte de Ziua Naţională a Chinei şi au reprezentat o oportunitate de a deplasa atenţia de la o economie care încetineşte, o scădere a yuanului chinez şi nemulţumirea publicp faţă de restricţiile Chinei privind Covid-19.

Dezvoltat de Commercial Aircraft Corporation of China (COMAC), aeronava C919, cu 168 de locuri, îşi propune să concureze pe cel mai aglomerat segment al pieţei avioanelor, cu Airbus A320neo şi Boeing 737 MAX.

Companiile aeriene chineze reprezintă aproximativ un sfert din piaţă.

Iniţial, avionul chinez trebuia să intre în exploatare în 2016, dar a fost afectat de o serie de întârzieri de dezvoltare.

Airbus şi Boeing au transmis felicitări pe reţelele de socializare.

Un material video transmis de agenţia Xinhua a arătat o cabină funcţională, cu şiruri de şase locuri, separate de un singur culoar în două grupuri de câte trei, replicând aspectul unui Airbus A320 sau Boeing 737: categoria în care C919 îşi propune să concureze.

Reporterul TV al agenţiei a spus că se simte ”spaţios şi luminos”.

Prima companie aeriană care va primi aeronava va fi China Eastern, a informat presa de stat.

O încercare anterioară de a imita Boeing 707 cu Shanghai Y-10 a eşuat în anii 1970, din cauza unui design învechit, şi nu a depăşit niciodată stadiul de prototip.

Cel mai recent avion regional al Chinei, ARJ21, a înregistrat o creştere lentă a producţiei şi nu a fost certificat în afara Chinei. Deşi C919 este asamblat în China, se bazează în mare măsură pe componente occidentale, inclusiv motoare şi avionică, de la companii precum GE, Safran şi Honeywell International.

Ai ceva de spus? Comentează aici cu profilul de FB

NATIONAL

Țara în care toți locuitorii vor întineri peste noapte: planul ingenios pus la cale de autorități

Publicat

in

De

Coreea de Sud a adoptat legi pentru renunţarea la metoda sa tradiţională de a calcula vârsta şi adoptarea standardului internaţional, o schimbare care îi va face pe toţi cetăţenii săi cu un an sau doi mai tineri în documentele oficiale, potrivit The Guardian.

Coreenii sunt consideraţi că au vârsta de un an când se nasc, iar un nou an este adăugat la fiecare 1 ianuarie. Această vârstă este cea menţionată de coreeni cel mai des în viaţa de zi cu zi.

Există şi un alt sistem, separat, pentru recrutare şi pentru calcularea vârstei legale pentru a consuma alcool şi a fuma, în care vârsta unei persoane este calculată de la zero la naştere şi se adaugă un an la 1 ianuarie.

Totuşi, de la începutul anilor 1960, Coreea de Sud a folosit, pentru documente medicale şi legale, şi norma internaţională de a socoti de la zero la naştere, adăugând un an la fiecare aniversare a naşterii.

Acest şir derutant de sisteme va dispărea – cel puţin din documentele oficiale – din iunie 2023, când noile legi care stipulează folosirea doar a metodei internaţionale pentru calculul vârstei vor intra în vigoare.

”Schimbarea are ca scop reducerea costurilor socio-economice nenecesare, întrucât disputele legale şi sociale, dar şi deruta persistă din cauza modurilor diferite de a calcula vârsta”, a declarat Yoo Sang-bum, din partea partidului Puterea Poporului, aflat la guvernare, în faţa Parlamentului.

Jeong Da-eun, o angajată într-un birou, în vârstă de 29 de ani, se bucură de această schimbare şi spune că mereu a trebuit să se gândească de două ori când a fost întrebată în străinătate despre vârsta sa.

”Îmi amintesc că străinii se uitau miraţi la mine pentru că îmi lua atât să răspund ce vârstă am”, a spus ea.

”Cine nu s-ar bucura să devină cu un an sau doi mai tânăr”, a adăugat ea.

Originile acestui sistem sunt incerte. O teorie este aceea că la naştere o persoană are un an ţinând cont de timpul petrecut în pântece – nouă luni fiind rotunjite la 12. Alţii leagă acest sistem de un străvechi sistem numeric asiatic, care nu avea conceptul de zero.

Explicaţiile pentru adăugarea câte unui an la 1 ianuarie sunt şi mai complicate.

Unii experţi indică teoria conform căreia vechii coreeni îşi plasau anul naşterii în calendarul chinezesc cu un ciclu de 60 de ani, dar, într-o perioadă în care nu existau calendare obişnuite, îşi ignorau ziua naşterii şi adăugau pur şi simplu un an întreg în prima zi a calendarului lunar. Acel an în plus la 1 ianuarie a devenit o banalitate, în timp mai mulţi sud-coreeni au început să respecte calendarul occidental.

Ai ceva de spus? Comentează aici cu profilul de FB
Citeste mai mult

NATIONAL

Erste Liga la hochei pe gheaţă: Corona Braşov a învins-o pe Sport Club Miercurea Ciuc

Publicat

in

De

Corona Braşov a învins-o pe Sport Club Miercurea Ciuc cu scorul de 5-2 (1-0, 2-1, 2-1), vineri, pe Patinoarul Olimpic din Braşov, în Erste Liga la hochei pe gheaţă, anunță Agerpres.

Chase William Schaber (2), Samuel Owen Williams, Kevin Domingue şi Daniel Koger au marcat pentru ”lupi”, în timp ce golurile campioanei en titre au fost reuşite de Istvan Sofron (2).

Revanşa dintre cele două rivale se va juca pe 23 decembrie, la Miercurea Ciuc.

Clasament

  • 1. ACSH Gheorgheni 45 puncte (21 jocuri)
  • 2. Budapest Jegkorong Akademia HC 44 (20)
  • 3. Corona Braşov 38 (22)
  • 4. DVTK Jegesmedvek 37 (20)
  • 5. FTC-Telekom 35 (21)
  • 6. Sport Club Miercurea Ciuc 34 (22)

Ai ceva de spus? Comentează aici cu profilul de FB
Citeste mai mult
Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Câmpulung

În Trend