Conecteaza-te cu noi

ACTUAL

Cercetător științific la Academia Română: ‘Federația Rusă duce o campanie de propagandă neagră și gri pe toate fronturile. A pierdut războiul la nivelul comunicării în Occident’

Publicat

in

Nicolae Țîbrigan, cercetător științific la Academia Română, a vorbit despre războiul dintre Federația Rusă și Ucraina.

Nicolae Țîbrigan a explicat la Europa FM că armele unui război informațional sunt blocurile de teme, folosite în comunicare publică, utilizate și repetate cu o intensitate din ce în ce mai mare pe măsură ce acesta se desfășoară. Mai mult de atât, trebuie să ținem cont și de rețeaua de distribuție, acolo unde propagă aceste teme.

„Aceste două mari componente importante joacă un rol esențial în propagarea dezinformării, mai ales în era noastră digitală. Când folosim pe scară largă rețelele de socializare, presa online și mai puțin ziarele – unde activează sau scriu jurnaliști care-și verifică mult mai amănunțit informațiile”, a spus Nicolae Țîbrigan.

Ce stă la baza unui război informațional

Nicolae Țîbrigan explică la Europa FM că un război informațional se bazează pe emoție: „Emoția este un element cheie atât în propagandă, cât și în dezinformare. Pentru că sensibilizează mult mai mult publicul și-l determină să reacționeze, să dea mai departe – dacă vorbim de online – sau, de ce nu, să lase calculatorul și să se ridice de pe scaun și să iasă în stradă să protesteze. Sau să meargă să voteze cu un anumit partid”.

Cum luptă, din punct de vedere informațional, Rusia și Ucraina

Nicolae Țîbrigan spune că atunci când începe un conflict militar, primele zile ale acestuia sunt caracterizate de ceea ce se numește „ceața de război”.

„Ceața de război înseamnă acel tip de incertitudine, din toate punctele de vedere, atât operațional, cât și la nivel informațional. Atunci când există o avalanșă de informații și publicul nu mai știe ce să aleagă. Și atunci, cele două părți aflate în conflict încearcă să convingă nu doar propria populație, ci și opinia publică internațională”, a explicat Nicolae Țîbrigan la Europa FM.

„Ambele Ministere ale Apărării funcționează și ca principale ministere de comunicare și de diplomație. Celelalte Ministere din respectivele state capătă un rol de secund și oarecum se subordonează sectorului militar și îl sprijină. Iar componenta comunicațională este un alt front al confruntării, unul care are o miză foarte importantă pentru că operează cu percepțiile oamenilor referitor nu doar la conflict, ci referitor la suportul pe care îl pot obține sau inclusiv la concesii din partea adversarului”, a adăugat Nicolae Țîbrigan.

Strategia de război informațional a Rusiei

„Momentan, Federația Rusă duce o campanie de propagandă neagră și gri, dacă am vorbi în termeni de specialitate, pe toate fronturile. S-a mers, în opinia mea, mult prea departe în sensul în care deja asistăm la o propagandă brută care nu mai este acea propagandă subtilă din perioada Uniunii Sovietice. Vorbim despre minciuni sfruntate care sunt repetate insistent pe posturile lor publice, dar și la nivel de comunicare oficială și care-și propun să comunice nu neapărat la nivel extern, ci la nivel intern. Pentru că momentan, din câte se vede, liderii de la Kremlin au nevoie din ce în ce mai mult de suportul populației pentru a sprijini acest război și pentru a-i – într-un fel – liniști asupra perspectivelor de viitor”, a explicat Nicolae Țîbrigan.

Strategia de război informațional a Ucrainei

„Ucraina și în general echipa de comunicare a lui Zelenski a reușit să se adapteze perfect contextului. În primul rând, vorbim despre partea care se apără și care a fost invadată, partea mult mai slabă și care a înregistrat câteva succese notabile în teatrul de operațiuni și le exploatează la maxim pe toate canalele de comunicare. Și aici s-a văzut rezultatul muncii echipei care se află în spatele lui Zelenski – o companie de producție care a lucrat în zona mass-media, comunicatori foarte buni pe rețelele de socializare care știu să puncteze anumite narative care au succes”, a explicat Nicolae Țîbrigan.

Știrile despre Ucraina au reușit să acapareze orice alte teme de interes local, spune Nicolae Țîbrigan.

„Echipa de comunicare a lui Zelenski a profitat din plin și de efectul de underdog – alinierea sau solidarizarea publicului cu cel mai slab în această confruntare”, a explicat cercetătorul științific la Academia Română.

A pierdut Rusia războiul de comunicare?

„Aș putea spune că l-a pierdut la nivelul comunicării în Occident. Nu l-a pierdut la nivel intern. Rusia a încercat să se autoizoleze informațional pe cât a putu, inclusiv prin instaurarea unui soi de internet suveran”, a spus Nicolae Țîbrigan, conform europafm.ro.

Ai ceva de spus? Comentează aici cu profilul de FB

ACTUAL

Premierul Nicolae Ciucă: ‘Am aprobat astăzi, în ședința de Guvern, o rectificare bugetară pozitivă, bazată pe majorarea PIB-ului și pe creșterea cu aproape 30 de miliarde de lei a veniturilor bugetului general consolidat’

Publicat

in

De

Premierul Nicolae Ciucă precizează, într-o postare pe Facebook, că rectificarea bugetară adoptată joi de Guvern este pozitivă, iar bugetul pentru investiţii creşte cu 3,4 miliarde de lei, precizând că priorităţile Executivului rămân protejarea cetăţenilor, susţinerea economiei şi atragerea fondurilor europene.

”Am aprobat astăzi, în şedinţa de Guvern, o rectificare bugetară pozitivă, bazată pe majorarea PIB-ului şi pe creşterea cu aproape 30 de miliarde de lei a veniturilor bugetului general consolidat. Priorităţile noastre rămân protejarea cetăţenilor, susţinerea economiei şi atragerea fondurilor europene”, afirmă Ciucă într-o postare pe Facebook.

El precizează că bugetul pentru investiţii creşte cu 3,4 miliarde de lei, Ministerul Muncii şi Solidarităţii Sociale va beneficia de 7,3 miliarde în plus pentru protecţia familiilor şi a copiilor, ajutoare pentru compensarea preţului la energie.

La Sănătate, vor fi direcţionaţi în plus 2,6 miliarde de lei pentru proiectele de modernizare şi susţinere a serviciilor medicale.

Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene primeşte în plus 2,7 miliarde de lei, Ministerul Energiei 2,4 miliarde de lei, Ministerul Transporturilor, 2 miliarde de lei, Ministerul Dezvoltării, aproximativ 650 de milioane de lei, iar Ministerul Agriculturii va beneficia de o alocare suplimentară de 716 milioane de lei pentru dezvoltarea sistemului de irigaţii şi sprijinirea fermierilor.

Ai ceva de spus? Comentează aici cu profilul de FB
Citeste mai mult

ACTUAL

Volodimir Zelenski: ‘Vizita președintelui Turciei în Ucraina este un mesaj puternic de susținere din partea unei țări la fel de importante’

Publicat

in

De

Preşedintele ucrainean Volodimir Zelenski salută joi vizita omologului său turc Recep Tayyip Erdogan, la Liov, drept un ”mesaj puternic de susţinere” a Ucrainei împotriva invaziei ruse, relatează AFP.

”Vizita preşedintelui Turciei în Ucraina este un mesaj puternic de susţinere din partea unei ţări la fel de importante”, scrie pe telegram Zelenski.

Zelenski anunţă că a discutat cu Erdogan despre exportul cerealelor ucrainene şi situaţia de la centrala Nucleară ucraineană Zaporijjea.

Pe teren, forţe ruse au continuat să bombardeze joi nord-estul Ucrainei, omorând cel puţin cinci persoane la Harkov (nord-est), potrivit Kievuului, cu doar câteva ore înaintea acestei întâlniri, la Liov, a lui Volodimir Zelenski cu Recep Tayyip Erdogan şi secretarul general al ONU Antonio Guterres.

Cei trei au discutat despre Acordul de la Istanbul privind exportul cerealelor ucrainene şi despre ”nevoia unei soluţii politice la conflict”.

În programul lui Antonio Guterres se află o reuniune bilaterală cu Volodimir Zelenski, iar vineri o vizită la Odesa – unul dintre cele trei porturi folosite în cadrul acordului privind exportul cerealelor ucrainene -, şi o vizită la Centrul de Coordonare Comună (CCC), la Istanbul, însărcinat cu supervizarea acordului, conform news.ro

Ai ceva de spus? Comentează aici cu profilul de FB
Citeste mai mult
Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Câmpulung

În Trend