Conecteaza-te cu noi

LIFESTYLE

Ceaiul de scorţişoară scade glicemia şi ameliorează crampele menstruale

Publicat

in

Sportul şi dieta nu sunt singurii aliaţi ai slăbirii. Anumite ceaiuri pot ajuta, de asemenea, la eliminarea kilogramelor în plus. Ceaiul de ghimbir şi cel verde, de exemplu, combat retenţia de apă, accelerează metabolismul şi contribuie astfel la arderea mai eficientă a grăsimilor. Însă astăzi ne vom îndrepta atenţia spre ceaiul de scorţişoară, o băutură mai puţin consumată, dar extrem de benefică pentru sănătate şi siluetă.

Datorită gustului dulce al acestui condiment, nici măcar nu mai e nevoie să foloseşti zahăr, iar pofta de dulce este instant înlăturată. Mai mult decât atât, compuşii benefici din scorţişoară susţin sănătatea inimii, ameliorează crampele musculare, reduc inflamaţiile din corp şi reglează nivelul zahărului din sânge.

Publicitate

Descoperă cele mai importante beneficii ale ceaiului de scorţişoară!

7 beneficii ale ceaiului de scorţişoară

1. Ceaiul de scorţişoară e bogat în antioxidanţi

Scorţişoara este bogată în polifenoli, antioxidanţi care previn efectele nocive ale radicalilor liberi. Boli precum diabetul, cancerul şi afecţiunile inimii sunt cauzate şi de degradarea celulară ce are loc ca urmare a acţiunii radicalilor liberi.

2. Ceaiul de scorţişoară ţine sub control nivelul colesterolului

Studiile arată că anumiţi compuşi din scorţişoară au capacitatea de a reduce markerii inflamatori din organism. Având în vedere că inflamaţiile stau la baza multor boli cronice, inclusiv bolile cardiovasculare, e lesne de înţeles de ce ar trebui să consumi mai des scorţişoară, sub orice formă.

Însă beneficiile nu se opresc aici: scorţişoara poate reduce tensiunea arterială, precum şi nivelul colesterolului „rău” (LDL) şi al trigliceridelor. Mai mult decât atât, scorţişoara creşte nivelul de colesterol „bun” (HDL), ceea ce sprijină buna funcţionare a inimii.

Scorţişoara cassia este bogată în cumarine, substanţe care previn îngustarea arterelor şi formarea cheagurilor de sânge, una dintre principalele cauze ale accidentului vascular cerebral.

3. Ceaiul de scorţişoară, benefic pentru diabetici

Scorţişoara are un efect similar cu al insulinei, hormonul care ţine sub control nivelul glicemiei. Compuşii din acest condiment ajută la reducerea nivelului de zahăr din sânge prin încetinirea ritmului în care sunt descompuşi carbohidraţii din alimente. Astfel, fluctuaţiile de glicemie sunt evitate şi riscul de diabet este diminuat.

4. Ceaiul de scorţişoară, bun pentru slăbire?

Deşi scorţişoarei îi sunt atribuite beneficii în ceea ce priveşte procesul de slăbire şi reducerea depozitelor de grăsime, studii realizate până acum nu au descoperit o legătură de cauzalitate sau vreun compus care să acţioneze asupra procesului metabolic. Un singur studiu a arătat că 10 mg de scorţişoară, administrate zilnic, timp de 12 săptămâni, poate reduce depozitele de grăsime cu 0,7%, crescând totodată masa musculară cu 1,1%.

Trebuie ţinut cont însă că o cantitate mare de scorţişoară poate avea efecte negative asupra sănătăţii, din cauza unui compus numit cumarină, care creşte riscul de hemoragii şi boli de ficat. Prin urmare, cercetările sunt insuficiente şi nu se poate afirma fără echivoc că scorţişoara este bună pentru slăbit.

Totuşi, ceaiul de scorţişoară ar putea fi un adjuvant pentru cei care doresc să slăbească, deoarece reduce semnificativ pofta de dulciuri, adică exact alimentele cu cele mai multe calorii. În loc de o prăjitură, câteva napolitane sau nişte biscuiţi cu cremă, consumă o ceaşcă de ceai de scorţişoară şi vei vedea că pofta de dulce este stăvilită instant.

5. Ceaiul de scorţişoară are efecte antibacteriene şi antifungice

Scorţişoara are proprietăţi dovedite împotriva bacteriilor, virusurilor şi ciupercilor. Cel puţin asta arată rezultatele unor studii de laborator realizate pe şoareci. Un compus numit cinamaldehidă din scorţişoară este responsabil de aceste efecte terapeutice. În plus, această substanţă ar putea preveni apariţia cariilor dentare, ameliorând totodată respiraţia urât mirositoare. Infecţiile cu stafilococul auriu, cu Salmonella, E. coli sau Propiunibacterium acnes (bacteria care duce la apariţia acneei) ar putea fi astfel prevenite sau ameliorate cu ajutorul scorţişoarei.

6. Ceaiul de scorţişoară ameliorează crampele menstruale

Simptomele sindromului prementrual, cum sunt durerile de burtă, de spate, greaţa, vărsăturile şi sensibilitatea sânilor, pot fi ameliorate cu ajutorul ceaiului de scorţişoară. De asemenea, scorţişoara poate reduce cantitatea de sânge menstrual şi durata menstruaţiei. Într-un studiu realizat pe un eşantion reprezentativ de femei, s-a constatat că administrarea zilnică a 3 grame de scorţişoară în perioada menstruală a redus intensitatea crampelor menstruale şi a ameliorat celelalte simptome specifice menstruaţiei.

7. Ceaiul de scorţişoară menţine tinereţea creierului şi a pielii

În urma unor studii de laborator s-a demonstrat că scorţişoara poate proteja celulele creierului de acţiunea radicalilor liberi cauzatori ai stresului oxidativ, ceea ce însemnă că poate reduce riscul de Alzheimer. În plus, scorţişoara poate ameliora simptomele motorii prezente în cazul bolii Parkinson, arată acelaşi studiu.

Mai mult decât atât, datorită antioxidanţilor conţinuţi, scorţişoara sporeşte producţia de colagen şi elastină, substanţe care ajută la menţinerea elasticităţii şi hidratării pielii, prevenind astfel îmbătrânirea prematură şi apariţia ridurilor.

Cum se prepară ceaiul de scorţişoară

Cea mai simplă metodă de preparare a ceaiului de scorţişoară constă în adăugarea unei linguriţe de pudră de scorţişoară în 235 ml de apă fiartă. Se lasă amestecul la infuzat aproximativ 10 minute, apoi se consumă neîndulcit. Ceaiul poate fi consumat şi rece, este la fel de delicios şi nu necesită zahăr, miere sau alţi îndulcitori.

Dacă te confrunţi cu insomnia, o soluţie este ceaiul de scorţişoară cu lapte, consumat cald, înainte de culcare.

O altă metodă de preparare a ceaiului de scorţişoară constă în fierberea unui beţişor cu scorţişoară într-un ibric cu 250 ml de apă, timp de 10-15 minute.

Desigur, poţi folosi şi pliculeţe cu ceai de scorţişoară, dar ai grijă să alegi unele de calitate, din surse sigure.

Ceaiul de scorţişoară nu conţine cafeină şi poate fi consumat în orice moment al zilei. Totuşi, dacă îl consumi în scopul reducerii glicemiei, este indicat să îl bei în timpul mesei, pentru că aşa este cel mai eficient. Dacă iei deja medicamente pentru reducerea glicemiei, cere sfatul medicului înainte de a consuma ceai de scorţişoară.

Comenteaza cu profilul de FB

ACTUAL

Nelu Tătaru, reacție de ultim moment despre o eventuală revenire la starea de urgență: ‘Ne vom gândi și la măsuri mai grave’

Publicat

in

De

Ministrul Sănătății, Nelu Tătaru, a afirmat că în acest moment, nu se pune problema revenirii la starea de urgență, însă a menționat că luarea unor măsuri „ne vom gândi și la măsuri mai grave” depinde de creșterea numărului de cazuri grave.

Întrebat dacă este posibil ca, odată cu începutul sezonului rece, să se revină la starea de urgenţă, ministrul a replicat că, în acest moment, nu este cazul.

„Noi trebuie să ne gândim la tot ce vine în decurs de o zi, o săptămână, 14 zile, evaluarea fiecărei zone, a fiecărui focar vechi sau nou constituit de COVID-19, a fiecărei zone, aglomerări umane sau urbane în care această transmitere poate fi accentuată, a fiecărei zone turistice de unde, odată infectaţi, cetăţenii noştri s-ar putea întoarce acasă (transmiţând la rândul lor infecţia – n.r.), evaluarea atentă a anchetelor epidemiologie, vor face ca noi să putem să gestionăm acest moment, dar numai cu respectarea regulilor şi responsabilitate”, a spus Tătaru, într-o conferinţă de presă.

Publicitate

Potrivit acestuia, adoptarea unor măsuri mai grave depinde de o eventuală creştere accentuată a numărului de cazuri care necesită spitalizare pe terapie intensivă.

„Aceste infectări au anumită gravitate. Dacă sunt asimptomatice sau cu simptome uşoare ca număr mare, nu este o problemă mare, dar dacă sunt grave, la persoane vârstnice, care vor supraevalua o stare sau aglomera secţiile ATI, atunci ne vom gândi şi la măsuri mai grave. Dar, în acest moment nu este cazul”, a punctat ministrul Sănătăţii.

Citește și:

Venituri uriașe pentru Mugur Isărescu! La cât a ajuns pensia acestui

Ce avere are, în realitate, Ludovic Orban și câți bani a încasat în ultimul an

EXCLUSIV Cutremur între Servicii! Șeful SPP câștigă dublu față de șeful SRI! Salariul generalului Pahonțu a explodat în ultimul an fiscal declarat

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult

ACTUAL

Tips&tricks: 4 idei interesante in care poti purta pantaloni

Publicat

in

De

Crearea unor tinute interesante si moderne reprezinta o provocare pentru barbatii care, la un moment dat nu mai au suficiente idei. De aceea, ei pot gasi in randurile de mai jos cateva sugestii deosebite in care pot purta pantaloni barbati, astfel incat sa se simta confortabil si, in acelasi timp sa arate impecabil, asa cum isi doresc. Este vorba despre despre piese vestimentare versatile, care pot fi combinate in extrem de multe moduri si care contribuie intr-un mod esential la realizarea unor outfituri minunate!

Cu tricouri

Pantalonii casual pot fi purtati foarte usor cu tricouri de diferite tipuri, fie ca sunt simple, clasice sau cu imprimeuri atragatoare si mesaje haioase. De exemplu, barbatii pot alege sa combine pantalonii confortabili din tercot sau blugii preferati cu tricouri de calitate, din bumbac si elastan, care le lasa pielea sa respire si, in acelasi timp ii ajuta sa beneficieze de plusul de confort care le estea atat de necesar mai ales in zilele toride de vara.

Publicitate

Pantaloni barbati cu pulovere

O alta idee minunata pe care trebuie sa o aiba in vedere oamenii este aceea de a imbina pantalonii cu pulovere. Aceasta idee este practica mai ales toamna si iarna, atunci cand termometrele incep deja sa indice capriciile vremii. Blugii, pantalonii raiati si cei din tercot – toate aceste modele pot fi purtate cu usurinta cu pulovere mai subtiri sau mai groase, simple sau cu imprimeuri frumoase, in functie de cum sa se simt barbatii cel mai bine, dar si in functie de silueta pe care o au. Alegand cu atentie pantalonii pe care ii imbraca, tinerii si adultii isi pot pune in evidenta corpul intr-un mod frumos. Poti gasi modele pe Mahoni

Cu camasi

Simple, clasice, din bumbac de calitate sau moderne, din panza topita, cu carouri ori cu diverse imprimeuri, camasile sunt foarte simplu de purtat cu pantaloni casual. Alegand astfel de piese vestimentare, barbatii isi pot croi tinute sport, casual sau smart-casual, in functie de locul in care urmeaza sa mearga.

De exemplu, camasile in carouri, care au reusit sa ramana la moda foarte multa vreme pot fi combinate cu blugi, dar si cu pantaloni din tercot. Cei care vor sa isi puna talia in evidenta pot purta camasile bagate in pantaloni, iar manecile suflecate. Astfel, ei vor beneficia inclusiv de un plus de confort, dar si de libertatea in miscare care le este atat de necesara.

Cu diverse tipuri de incaltaminte

Nu in ultimul rand, important de mentionat este faptul ca pantalonii pot fi combinati si cu o gama larga de incaltaminte, in functie de anotimp. Daca vara, barbatii pot imbina pantalonii casual sau sport cu adidasi sau tenesi, in timpul iernii ei se pot indrepta catre ghete, cizme sau bocanci, astfel incat sa nu simta frigul si sa poata pasi cat mai usor. Pantalonii pot fi bagati in ghete sau pot fi lasati deasupra, in functie de cum se simte fiecare persoana cel mai bine!

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult
Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Mioveni

În Trend