Conecteaza-te cu noi

DIVERSE

Ce trebuie sa stii daca vrei sa cresti albine

Publicat

in

Apicultura este o meserie foarte veche, primele dovezi ca omul colecta miere vin din anii 2000 -7000 IHr. In piramidele egiptene s-a gasit un borcan de miere de albine, vechi de mii de ani, dar care inca este comestibil. Mierea de albine este un aliment care nu expira niciodata.

Daca vrei sa inveti sa devii apicultor sunt multe surse de unde o poti face. Exista o multitudine de carti si articole care te invata cum sa incepi si care sunt tainele acestei meserii. Din pacate, nu toate sursele de informare sunt corecte si de incredere.

Advertisements

Cea mai potrivita varianta de a invata apicultura este sa urmezi un curs specializat, unde informatia iti este predate direct de catre persoane specializate, cu diploma si experienta in domeniu.

O alta sursa de inspiratie este inscrierea intr-un grup de pasionati de apicultura. Poti sa te inscrii intr-o asociatie sau sunt grupuri pe Facebook unde vei gasi suport si informatii.

Informatii generale despre cresterea albinelor

 

Daca temperatura de afara trece de 12 grade, albinele isi incep zborul de curatire. Zborul de curatire are ca scop golirea intestinelor albinelor. Dupa o durata de 3 luni in care albinele stau in hibernare si nu ies afara, au nevoie de acest zbor de curatare. Pentru a le ajuta, ofera-le apa calda indulcita cu sare de 0.5 g/litru.

Albinele ies la cules dupa ce salcamul a inflorit. In aceasta perioada se mareste numarul familiilor.

Toamna incepe dupa ce culesul a incetat. In aceast timp se inlocuiesc matcile, fagurii care prezinta defecte si se completeaza hrana pentru iarna.

Iarna, cand incepe procesul de hibernare, activitatea apicultorului se reduce la asculatrea stupurilor pentru ca totul sa fie in regula.

Cea mai importanta perioada in viata familiilor de albine este roitul. Acesta incepe in luna mai, cand familia ajunge la capacitatea maxima. In aceasta perioada este importanta asigurarea spatiului suficient pentru numarul mare de albine si pentru depozitarea nectarului.

In aceasta perioada se reduce si numarul albinelor doici. Albinele doici sunt responsabile cu depozitarea hranei pentru inmuirea invelisului larvelor. De asemena, ajuta larvele sa eclozioneze. Albinele doici asigura hrana din abundenta care provine dintr-o secretie glandulara si poarta denumirea de laptisor de matca.

Familia de albine

 

Orice familie de albine are intre 30.000 si 50.000 de membri. Membrii familiei sunt matca, trantorul si albinele lucratoare.

Matca are o durata de viata intre 3 si 5 ani si poate depune, intr-un an, pana la 200.000 de oua. Comunicarea cu celalte albine se face prin feromoni.

Albinele lucratoare traiesc aproximativ 30 de zile. In timpul vietii lor au trei roluri: albine doici, albine casnice si albine culegatorele.

Albinele doici, dupa cum am scris mai sus, au grija de larve si le hranesc. Albinele casnice au grija de stup iar cele culegatoare sunt albinele care culeg polenul. O albina, in timpul vietii sale produce o jumatate de lingura de miere

Trantorii sunt toti masculi. Rolul lor este de a se imperechea cu matca. Au o durata de viata scurta, pana la 25 de zile. Dupa imperechere abdomenul lor explodeaza si asta duce la decesul rapid. In cazul in care hrana nu este suficienta, albinele lucratoare ii vor goni din stupi

Principalul motiv al decesului albinelor este epuizarea. Ele pot zbura aproximativ  800 de kilometri.

Dupa ce aceasta distanta este atinsa,  nu mai sunt capabile sa zboare sau sa-si poarte de grija.

Ca o ultima curiozitate, mierea este singurul aliment complet. Este plin de vitamine, glucide, antioxidanti si minerale. Poate sustine viata independent de alte alimente.

Daca meseria de apicultor si lumea interesanta a albinelor te pasioneaza, inscrie-te la cursul de apicultura sa afli toate secretele acestei meserii.

Comenteaza cu profilul de FB

Dezvaluiri

Marcel Vela vrea să scoată ‘Doi și-un sfert’ la vedere! Ordinul pe care îl pregătește

Publicat

in

De

Mutare interesantă pregătită de ministrul Afacerilor Interne, Marcel Vela! Șeful Internelor vrea să dea un Ordin de ministru prin care „Doi și-un sfert” – serviciul secret al Ministerului de Interne – nu va mai fi atât de secret.

Concret, prin Ordinul ministrului de Interne pentru aprobarea Normelor de protecție a informațiilor clasificate în domeniul activităților contractuale desfășurate în cadrul Ministerului Afacerilor Interne, angajații Direcției Generale de Protecție Interne, fosta „Doi și-un sfert”, vor autoriza, din punct de vedere al securităţii industriale, companiile care vor să aibă contracte cu unitățile MAI.

Advertisements

Prin această mutare, Marcel Vela va transparentiza un proces care avea loc şi până acum, dar conform unor reguli specificate într-un document care iniţial a fost secretizat, informează Adevărul.

Conducătorii entităţilor MAI, deținătoare de informații clasificate utilizate în cadrul activităților contractuale sunt responsabili pentru clasificarea şi definirea acelor componente ale contractelor ce presupun accesul la astfel de informații, în conformitate cu normele în vigoare, sens în care pot solicita sprijinul de specialitate al Direcției Generale de Protecție Internă”, se arată în proiectul de act normativ, consultat de Bugetul.ro.

În cadrul Ministerului Afacerilor Interne, Direcția Generală de Protecție Internă este structura responsabilă pentru îndrumarea și controlul aplicării normelor”, mai spune proiectul de Ordin de ministru.

Vezi și EXCLUSIV Marcel Vela a început marea rebranduire a Poliției Române! Au fost trimise în misiune!

Odată cu intrarea în vigoare a noului Ordin de ministru, va fi abrogat Capitolul VIII din Normele de aplicare a Standardelor naţionale de protecţie a informaţiilor clasificate şi a informaţiilor secrete de serviciu în unitățile Ministerului Afacerilor Interne, aprobate prin Ordinul ministrului de interne nr. S/353/2002, declasificat, cu modificările şi completările ulterioare.

Ordinul ministrului de interne nr.S/353/2002 pentru aprobarea Normelor de aplicare a Standardelor naţionale de protecţie a informaţiilor clasificate şi a informaţiilor secrete de serviciu în unitățile Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările ulterioare, declasificat, nu a fost publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ofițerii „Doi și-un sfert” vor constata și aplica amenzi celor care nu respectă normele

Conform Ordinului pe care îl pregătește Marcel Vela, „constatarea și aplicarea sancțiunilor contravenționale cu privire la nerespectarea normelor de protecție a informațiilor clasificate în domeniul activităților contractuale desfășurate în cadrul Ministerului Afacerilor Interne se realizează de ofițeri anume desemnați din cadrul Direcției Generale de Protecție Internă”.

Mai multe contracte cu UN SINGUR aviz

Potrivit Art. 233 din Hotărârea nr. 585 din 13 iunie 2002 pentru aprobarea Standardelor naţionale de protecţie a informaţiilor clasificate în România, „termenul de valabilitate al certificatului de securitate industrială este determinat de perioada derulării contractului clasificat, dar nu mai mult de 3 ani, după care contractantul este obligat să solicite revalidarea acestuia”.

Conform noului Ordin pregătit de Marcel Vela, „valabilitatea unui aviz de securitate industrială va avea o durată de până la 3 ani. Pe cale de consecință, un operator economic care deține un aviz de securitate industrială (spre exemplu de tip II), poate participa la toate contractele de pe spațiul MAI care presupun gestionarea informațiilor clasificate, în format hârtie, inclusiv la sediul său, în condițiile specificate”.

Vezi și

Apare o nouă taxă! Toți românii vor fi obligați să o achite

Mega-veste! Cum puteți intra în posesia a mii de lei

EXCLUSIV Lovitură în plin pentru șeful SRI, Eduard Hellvig! Salariul său, în cădere liberă, după ‘Era Dragnea’ și până în prezent!

EXCLUSIV Lovitură pentru Mihai Gâdea! Afacerea soției s-a prăbușit

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult

ACTUAL

CONTROALE FĂRĂ PRECEDENT ÎN ARGEȘ, NEREGULI MAJORE – 250 firme controlate de sute de polițiști și jandarmi

Publicat

in

De

  • PREFECTUL EMANUEL SOARE, ACȚIUNE DE CONTROL ÎN TÂRGUL SĂPTĂMÂNAL: “FAC APEL CĂTRE PRIMĂRIA PITEȘTI SĂ INTERVINĂ ȘI SĂ ASIGURE CONDIȚII MAI BUNE COMERCIANȚILOR”

Prefectul Emanuel Soare continuă verificările în județ, insistând pentru respectarea prevederilor Legii 55/2020, privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19. Duminică dimineață, prefectul Emanuel Soare a participat la o acțiune de control în târgul săptămânal din Pitești, împreună cu subprefectul Andrei Ciungu, șeful IJJ Argeș, Gheorghe Lupescu, șeful IPJ Argeș, Mihai Neagoe și adjunctul Poliției Locale Pitești, Mihai Ciprian.

Prefectul Emanuel Soare a descoperit mai multe probleme în târgul săptămânal, pe care Primăria Pitești a insistat să-l redeschidă din 26 iunie. Prefectul a constatat că, în general, se poartă masca de protecție, dar, în special în zona meselor, din spațiile de alimentație publică, se crează aglomerație. Prefectul a insistat pentru o reorganizare a locului, reducerea numărului meselor, dezinfectarea lor, atragerea atenției clienților și schimbarea măștilor angajaților mai des.

Advertisements

Discutând cu comercianții din târg, prefectul Emanuel Soare a aflat și nemulțumirile lor. Toti s-au plâns de lipsa condițiilor oferite de administratorii târgului, respectiv de Primăria Pitești. Primăria, pentru a asigura un comerț civilizat, ar trebuie sa rezolve de urgență problemele cu furnizarea apei potabile, să igienizeze toaletele, să pună la dispoziție materiale sanitare și să facă reparațiile necesare în târgul săptămânal.

“Fac apel public către Primăria Pitești și administratorii târgului sa intervină de urgență și să rezolve problema apei, să asigure săpun și dezinfectant. E nevoie de condiții mai bune pentru comercianți, iar aceștia trebuie verificați permanent pentru a ne asigura că respectă regulile impuse de starea de alertă. Nu este suficient să deschizi târgul, sa trimiți hârtii către Instituția Prefectului că verifici măsurile, trebuie să și faci ce te-ai angajat”, a declarat prefectul Emanuel Soare după controlul din târgul săptămânal.

#Peste 250 de societăți comerciale verificate

Aproximativ 400 de polițiști, jandarmi, pompieri și polițiști locali au acționat , în acest sfârșit de săptămână, pentru verificarea respectării normelor legale impuse de starea de alertă. Pentru prevenirea și limitarea infectării cu noul coronavirus, polițiști, jandarmi, pompieri, polițiști locali, dar și reprezentanții instituțiilor cu atribuții de control au continuat acțiunile de prevenire în zonele aglomerate din județul Argeș și în mijloacele de transport în comun, verificând modul de respectare a măsurilor de protecție individuală și de distanțare sociale.

Astfel, au fost verificate peste 250 de societăți comerciale, aproape 300 de autovehicule și au fost legitimate aproximativ 600 de persoane. Ca urmare a neregulilor constatate, au fost aplicate aproape 300 de sancțiuni contravenţionale, în valoare totală de peste 25.000 de lei, pentru nerespectarea măsurilor de protecție individuală și 11 sancțiuni, în valoare de 13.800 de lei, conform Legii 61/1991.
De asemenea, polițiștii au desfășurat activități de prevenire, prin care au adus la cunoștința agenților economici și a persoanelor desemnate pentru punerea în aplicare a prevederilor Legii 55/2020, să informeze permanent angajații, dar și clienții că este important să respecte măsurile de protecție individuală, de distanțare socială și de igienă persoanală, mai ales în spațiile închise.

Vă amintim de TELVERDE – 0800800165, numărul de telefon la care puteţi sesiza nereguli privind respectarea măsurilor stabilite în contextul COVID–19.

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult
Advertisements

Curtea de Argeș

Publicitate

Mioveni

În Trend