Conecteaza-te cu noi

AUTO

Ce pasi trebuie sa urmeze conducatorii auto care schimba caroseria masinii?

Avatar

Publicat

in

Din pacate, se petrec destul de multe accidente auto pe soselele atat de aglomerate din Romania, iar unele sunt atat de grave si produc pagube atat de mari, incat conducatorii auto sunt nevoiti sa schimbe nu numai elemente de caroserie, ci intreaga caroserie. Pentru cazurile in care se schimba numai un element de caroserie, specialistii Secco Center ofera solutia potrivita in acest sens.

Fie ca este necesara schimbarea unor elemente de caroserie Ford Focus, fie ca este nevoie de inlocuirea unor piese de la alte modele de autoturisme, oferta este foarte bogata si variata in mediul online. In schimb, daca este necesara schimbarea caroseriei in totalitate, lucrurile se schimba si nu mai este necesara numai prezentarea intr-un centru de specialitate, ci exista mai multi pasi care trebuie urmati pentru a rezolva problema.

Publicitate

Ce trebuie sa faci daca schimbi intreaga caroserie a masinii?

In cazul in care conducatorii auto sunt nevoiti sa schimbe caroseria la masina din cauza deteriorarii suferite in cadrul unui accident auto, acestia trebuie sa stie ca sunt obligati sa omologheze masina la RAR, conform legislatiei in vigoare din anul 2005. Inainte de a merge la un atelier pentru schimbarea caroseriei, este important ca proprietarii sa se prezinte la RAR pentru a verifica vechea caroserie, pentru a face fotografii si pentru a solicita eliberarea actelor care atesta verificarea seriilor autovehiculului.

Odata obtinute aceste acte, conducatorii auto se pot prezenta la un atelier de specialitate pentru schimbarea caroseriei. Aici, in afara de partea tehnica, reprezentantii atelierului vor elibera o adresa din care sa rezulte modificarea facuta, care este noua identitate a autovehiculului si care a fost vechea identitate a acestuia. Este foarte important ca atelierul unde se prezinta proprietarii autoturismului sa functioneze in deplina legalitate, sa aiba oameni calificati pentru asemenea actiuni si sa detina aparatura performanta pentru asemenea operatiuni complexe.

Inlocuirea elementelor de caroserie – piese originale sau aftermarket?

Din ce in ce mai multi conducatori auto, care se confrunta cu provocarea schimbarii unor elemente de caroserie, iau in calcul achizitionarea acestora de la firmele de dezmembrari. Aceasta este una dintre cele mai proaste alegeri, de vreme ce pentru acele piese nimeni nu le va oferi garantie, nici macar garantia ca se vor bucura mai mult de o luna fara a apara diverse probleme.

In general, elementele de caroserie aftermarket sau achizitionate de la companiile de dezmembrari auto se potrivesc masinii, insa trebuie acordata o mare atentie alegerilor pe care le fac cumparatorii.

In ceea ce priveste componentele de caroserie aftermarket, in general acestea sunt produse de firme independente, nu direct de constructorul masinii, ceea ce inseamna ca sunt omologate, respecta standardele si nu prezinta diferente tehnice mari fata de piesele originale. Piesele de caroserie aftermarket nu sunt contrafacute, insa este destul de dificil pentru persoanele fara cunostinte in domeniu sa isi dea seama de acest lucru.

Cea mai buna decizie pe care o pot lua conducatorii auto care au nevoie de piese de caroserie, de la usile din fata si din spate sau aripi pana oglinzi, de la semnalizatoare si faruri pana la praguri si scuturi, este aceea de a le achizitiona dintr-un magazin de specialitate cu renume in domeniu.

Comenteaza cu profilul de FB

ACTUAL

Mașinile Hyundai Santa Fe, rechemate de urgență în service, în România, din cauza riscului de incendiu

Avatar

Publicat

in

De

Importatorul Hyundai în România a notificat Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor că demarează o campanie de rechemare în service a peste 5.000 de automoobile Santa Fe, din cauza unei posibile defecțiuni la sistemul electric care ar putea genera un scurt-circuit. Acesta poate afecta sistemul de frânare și control, dar poate fi și o sursă de incendiu. Modelul Hyundai Santa Fe fabricat între 2006 și 2008 va fi rechemat la nivel european, pentru un defect al releului sistemului de control al ABS/ESC, care poate apărea ca urmare a pătrunderii apei în acest modul. În cazul în care acest lucru se produce, este iminentă apariția unui scurt-circuit ce poate genera un incendiu la bord. Mai mult, sistemul de asistență la frânare și sistemul de control al stabilității își pierd funcțiile. În total, Hyundai va trebuie să înlocuiască releul la 319.941 de automobile Santa Fe, din care în România se află 5670 de vehicule. În Europa, numărul mașinilor rechemate se ridică la câteva zeci de mii.

Potrivit importatorului, proprietarii vor primi scrisori de înștiințare, pentru a se prezenta în cel mai apropiat service al mărcii. Durata parației este estimată la 20 de minute. Aceeași defecțiune a fost raportată și la două modele Kia, care utilizează componente identice cu Hyundai. Este vorba despre Carnival, fabricat între 2005 și 2009, precum și Sorento, fabricat între 2005 și 2008. În total, 515.000 de automobile Kia vor fi rechemate la nivel global. Pentru aceste două modele nu a fost încă demarată campania în România. Pentru aceeași defecțiune au mai fost rechemate și modelele Hyundai i30 și Sonata, anterior.

Publicitate

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult

ACTUAL

DE INTERES! Mașinile cu volan pe dreapta, ce vin din Anglia, ar putea fi imposibil de înmatriculat, potrivit RAR

Avatar

Publicat

in

De

Dacă nu se prelungește perioada de tranziție stabilită în contexul ieșirii Marii Britanii din Uniunea Europeană, de la încheierea acesteia, respectiv de la începutul anului viitor, mașinile cu volanul pe partea dreaptă, ce provin din această țară, nu vor mai putea fi înmatriculate în țara noastră, informează Registrul Auto Român (RAR).

După cum apare într-un comunicat RAR, citat de agerpres.ro, autoritatea transmite că “[d]at fiind interesul public ridicat pentru situaţia autovehiculelor care provin din UK, în contextul Brexit, precizăm şi cu această ocazie că până la data de 31 decembrie 2020 este în vigoare o perioadă de tranziţie stabilită ca urmare a Acordului de retragere, dar care poate fi prelungită”.

Publicitate

Astfel, până la sfârșitul acestui an, se acceptă, în aceleaşi condiţii de până acum, omologările UE emise de Marea Britanie, adică şi autovehiculele cu volan pe partea dreaptă care provin din această țară vor putea primi cartea de identitate a vehiculului, dacă respectă celelalte condiţii aplicabile.

Apoi, de la 1 ianuarie 2021, în condițiile în care, teoretic, se încheie perioada de tranziție, omologarea emisă de Marea Britanie nu va mai fi valabilă în România, iar vehiculele cu volan pe dreapta, provenite din această țară, vor fi tratate, potrivit comunicatului RAR, “asemenea oricărui alt vehicul care provine dintr-un stat terţ din afara UE şi nu vor mai primi CIV, deci nu vor mai putea fi înmatriculate în România”.

Bineînțeles, dacă ceea ce știm astăzi, respectiv că la sfârșitul anului se încheie perioada de tranziție convenită între UE și autoritățile britanice, se schimbă, iar perioada de tranziție se prelungește, și înmatriculările mașinilor cu volan pe dreapta provenite din Marea Britanie va fi posibilă în continuare, în baza omologării emise de această țară.

După cum confirmă și Registrul Auto, când vine vorba despre mașinile cu volanul pe dreapta deja înmatriculate în România, deținătorii lor pot sta liniștiți, deoarece, în prezent, nu există nicio prevedere legală care să-i oblige la modificarea poziţiei postului de conducere pe partea stângă a mașinii.

Prevederile legale ce vizează omologarea individuală, eliberarea cărții de identitate și certificarea autenticității vehiculelor rutiere se găsesc în Ordinul Ministerului Transporturilor, Construcțiilor și Turismului nr. 2.132/2005. În cazul mașinilor cu volanul pe dreapta, acesta stabilește că ele trebuie echipate cu faruri care emit un fascicul luminos asimetric, orientat spre partea dreaptă a drumului.

De asemenea, același act normativ prevede că omologarea mașinilor cu volan pe dreapta, dar care au suferit deja modificări ale caracteristicilor constructive menționate în CIV” se poate face doar dacă se mută și volanul pe partea stângă a mașinii.

Potrivit RAR, “[p]entru clarificarea poziţiei naţionale cu privire la acest subiect, trebuie precizat că legislaţia din România transpune şi pune în aplicare legislaţia UE în domeniu, legislaţie care nu permite introducerea de interdicţii de natură tehnică referitoare la autovehiculele echipate cu volan pe partea dreaptă. Comisia Europeană consideră că introducerea interdicţiei de înmatriculare a unor astfel de autovehicule constituie o barieră pentru libera circulaţie a mărfurilor, fiind o măsură disproporţionată în raport cu obiectivul public de asigurare a siguranţei rutiere şi protecţiei sănătăţii şi vieţii cetăţenilor UE”.

Așadar, după cum subliniază și RAR, în momentul de față nu se ia în calcul introducerea unei restricții pentru omologarea și înmatricularea mașinilor cu volan pe dreapta, deoarece acest lucru nu ar fi în acord cu legislația europeană, iar România ar risca intrarea în procedură de infringement, aplicată de Comisia Europeană.

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult
Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Mioveni

În Trend