Conecteaza-te cu noi

NATIONAL

Care este marele SECRET din spatele fenomenului NFT

Avatar

Publicat

in

Vignesh Sundaresan, un antreprenor care a făcut avere din tranzacţii cu criptomonede şi care a plătit suma record de 69,3 milioane de dolari pentru o operă de artă digitală a dezvăluit unele dintre secretele care se află în spatele fenomenului “NFT” într-un interviu acordat pentru AFP marţi.

La prima vedere, Vignesh Sundaresan nu pare să deţină atributele unui colecţionar bogat. Tânărul asiatic, în vârstă de 32 de ani, poartă pantaloni şi tricouri obişnuite şi locuieşte într-un apartament standard din Singapore. Cunoscut şi sub pseudonimul Metakovan, el nu deţine nicio proprietate imobiliară, nu are niciun automobil, iar cele mai multe dintre investiţiile lui au fost realizate în spaţiul virtual, scrie Agerpres.ro.

“Bunurile mele cele mai preţioase sunt computerul meu şi, poate, ceasul meu de mână”, a declarat pentru AFP acest antreprenor născut în India şi care locuieşte într-un apartament din Singapore decorat într-un stil spartan.

În spatele acestui aspect fără pretenţii se ascunde însă un milionar aflat la conducerea unui fond care finanţează “NFT”-uri (“non-fungible tokens”), care desemnează un certificat de autenticitate asociat unui obiect virtual (imagine, fotografie, videoclip, fragment muzical).

Luna trecută, el a cumpărat la licitaţia organizată de casa Christie’s creaţia digitală “Everydays: the First 5.000 Days”, un colaj de 5.000 de imagini digitale, realizat de artistul american Beeple, al cărui nume real este Mike Winkelmann.

Aceasta a fost prima operă de artă integral digitală care a fost tranzacţionată vreodată de una dintre marile case de licitaţii din lume.

Vignesh Sundaresan consideră că preţul plătit pentru acel colaj digital realizat de Mike Winkelmann, care ocupă locul al treilea în clasamentul mondial al celor mai bine cotaţi artişti în viaţă, este justificat.

“Consider că acea operă de artă este importantă”, a spus el.

“Opera în sine este genială. Dar există de asemenea mesajul său şi intenţia simbolică de a arăta lumii (…) că există un fenomen care se produce underground”, a adăugat antreprenorul asiatic.

Deşi arta digitală nu ocupa decât o mică nişă în urmă cu şase luni, vânzarea lucrării lui Beeple la un preţ record pentru o creaţie NFT a avut efectul unei veritabile bombe pe piaţa operelor de artă.

“Conexiune spirituală”

Fondul antreprenorului asiatic, Metapurse, a cumpărat deja 20 de lucrări ale artistului Beeple în luna decembrie şi a revândut o participaţie a sa la acea colecţie sub forma unor “jetoane” virtuale. Fixate la un preţ iniţial de 0,36 dolari, aceste jetoane virtuale valorează în prezent aproximativ 5 dolari.

Achiziţionarea lucrării virtuale “The First 5.000 Days” a fost o provocare emoţională, a dezvăluit magnatul asiatic. Licitaţiile organizate de casa Christie’s au durat două săptămâni, pornind de la un preţ iniţial de 100 de dolari, iar până la 22 de milioane de persoane au asistat, online, la ultimele licitaţii.

“Nu credeam ca va fi o licitaţie atât de disputată. Chiar şi pentru mine, să cheltuiesc atât de mulţi bani este destul de dificil”, a dezvăluit Vignesh Sundaresan.

El doreşte să expună acele opere de artă într-o galerie virtuală şi intenţionează să angajeze un arhitect pentru a concepe designul acesteia.

“Sub forma unui avatar, veţi putea să o vizitaţi şi să ajungeţi la diverse etaje pentru a admira operele de artă”, a promis antreprenorul.

El a mai spus şi că simte o conexiune personală cu lucrarea “The First 5.000 Days”, pentru că, la fel ca artistul care a creat-o, şi-a început cariera fiind un amator în domeniul său de activitate şi a avut succes după mai mulţi ani de muncă intensă.

Beeple a început să lucreze la tabloul virtual “The First 5.000 Days” în 2007, într-o perioadă în profesia lui de designer web îl plictisea şi a decis să creeze o operă de artă pe zi.

“A făcut progrese în fiecare zi şi a lucrat 13 ani pentru a ajunge în acest punct”, a explicat Vignesh Sundaresan.

“Simt o conexiune spirituală cu el”, a adăugat magnatul indian.

“La locul potrivit şi în momentul potrivit”

Atunci când era student la inginerie, tânărul antreprenor spune că nu îşi permitea să îşi cumpere un laptop.

A înfiinţat mai multe firme de servicii online, care au eşuat, înainte de a avea succes cu o companie dedicată criptomonedelor, în 2013.

Devenit director executiv al unei companii de consiliere tehnologică, el conduce în prezent fondul de investiţii în NFT Metapurse.

Tânărul antreprenor dezminte că ar fi dorit ca prin acea licitaţie istorică să obţină o creştere a valorii celorlalte creaţii NFT ale sale, o acuzaţie formulată de anumiţi critici, şi afirmă că doreşte să îi ajute pe artişti, prin popularizarea artei digitale.

Dar, potrivit unor analişti, creaţiile NFT rămân totuşi “o bulă”, de pe urma căreia au de profitat doar un număr mic de investitori.

“Văd câţiva artişti care obţin mulţi bani pentru că s-au aflat la locul potrivit şi în momentul potrivit”, a declarat Antonio Fatas, profesor la Şcoala Europeană de Business INSEAD din Fontainebleau (Franţa). “Însă acest fapt nu îi ajută pe ceilalţi artişti”, a nuanţat el.

Comenteaza cu profilul de FB

NATIONAL

President Klaus Iohannis, PM Citu to visit vaccination center of Military Emergency Hospital in Constanta on Thursday

Avatar

Publicat

in

De

President Klaus Iohannis will visit the vaccination center at the “Dr. Alexandru Gafencu” Military Emergency Hospital in Constanta on Thursday.

According to the Presidential Administration, the President’s visit will take place at 12.00.

The Government announced that Prime Minister Florin Citu will also participate in this visit, agerpres.ro confirms.

On Thursday morning, the prime minister will have a meeting with the representatives of the HORECA sector, at the headquarters of the Constanta Prefecture. Press statements are scheduled at the end of the meeting.

The vaccination centers of the military hospitals in Brasov, Bucharest, Cluj, Constanta, Craiova, Iasi and Timisoara were opened on Tuesday for the general population who want to be immunized against COVID, and the members of the public can be present at any time, without prior appointment.

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult

NATIONAL

La doar trei săptămâni de la redeschiderea teraselor, britanicii epuizează stocurile de bere

Avatar

Publicat

in

De

Pe 12 aprilie, barurile și puburile din Anglia au primit permisiunea de a servi clienții pe terase, după luni de închidere. Scoția și Țara Galilor au făcut același lucru săptămâna trecută. O adevărată bucurie pentru managerii de baruri. Până când s-au trezit aproape pe uscat.

În trei săptămâni, puținele rezerve rămase după izolare au fost aproape complet epuizate, potrivit cotidianului britanic The Financial Times, specializat în știri economice.

Vremea bună este „de vină”

Potrivit proprietarilor de puburi din Marea Britanie, condițiile meteorologice bune au jucat un rol major. Vremea rece, dar însorită, i-a determinat pe clienți să revină pe terase, scrie smartradio.ro.

„Previziunile noastre au fost depășite […], iar furnizorii nu sunt capabili să reacționeze suficient de repede pentru a ține pasul”, explică Phil Urban, CEO al Mitchells & Butlers, cel mai mare lanț de pub-uri din țară.

Jean-David Thumelaire, director de vânzări la Budweiser Brewing Group Marea Britanie și Irlanda, este de acord: „Vânzările au fost de trei ori mai mari decât așteptările noastre. Acum există un moment de euforie și credem că ar putea dura până când restricțiile vor fi complet ridicate”.

Barurile se descurcă mai bine decât înainte de pandemie

În puburile din Marea Britanie observăm chiar o creștere a prezenței, comparativ cu 2019, înainte de începerea pandemiei.

Potrivit firmei de cercetare a pieței Oxford Market Watch, în prima săptămână de redeschidere vânzările în puburi au fost cu aproape 12% peste nivelurile din 2019. Chiar dacă în 2019 puburile profitau de spațiile interioare și chiar dacă perioada a inclus atunci vacanța de Paște.

O problemă este că doar 40% din cele 37.500 de pub-uri din Marea Britanie au terasă. Prin urmare, multe baruri rămân închise pentru moment. În consecință, terasele deschise sunt aglomerate și epuizează rapid stocul.

Profesioniștii trebuie să se adapteze. Gigantul Heineken, după subestimarea cererii, a trebuit să restricționeze livrarea de butoaie pentru mărcile sale Amstel și Birra Moretti, limitându-le la 3 pentru un pub.

Deocamdată, berarii și proprietarii de baruri se organizează astfel încât să le satisfacă dorințele britanicilor. „Lucrăm din greu pentru a găsi o soluție care să răspundă cererii”, a declarat grupul Heineken. Toate fabricile noastre lucrează din plin pentru a produce bere și suntem în legătură cu filialele din alte țări europene pentru a importa bere suplimentară în Marea Britanie”.

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Mioveni

În Trend