Conecteaza-te cu noi

DIVERSE

Capcana din spatele Facebook-ului. Ce ascund de fapt postările din social media

Avatar

Publicat

in

Modul în care este construit şi felul în care funcţionează Facebook-ul transformă această reţea de socializare într-un loc în care oamenii sunt încurajaţi să aibă dispute şi să sufere adevărate traume la nivel emoţional. Aceste lucruri au fost dezvăluite de profesorul Glenn Sparks de la Universitatea Purdue. Sparks afirmă că site-ul îi forţează pe oameni să vorbească fără nicio grijă şi să nu se asculte unii pe alţii, o problemă fiind şi faptul că fiecare persoană ajunge să aibă un număr impresionant de „prieteni”.

Potrivit concluziilor profesorului Glen Sparks, specialist în comunicare, Facebook-ul este o adevărată capcană. Acest site îi forţează pe oameni să vorbească fără nicio grijă şi să nu-i asculte şi pe ceilalţi. De asemenea, din cauza faptului că persoanele care folosesc această reţea de socializare au atât de mulţi „prieteni”, conduce la certuri frecvente, care pot duce la adevărate traume emoţionale, potrivit Gândul.

Toate acestea se întâmplă din cauza faptului că site-ul nu permite oamenilor să îşi exprime sentimentele şi crezurile politice sau cele referitoare la alte subiecte sensibile în mod corespunzător şi, inevitabil, aceste lucruri se tranformă în dispute.

„În timpul comunicării faţă în faţă tu îţi poţi exprima credinţele politice direct. Porţi o conversaţie. Facebook-ul nu este o platformă capabilă să găzduiască un dialog normal şi nu este un loc în care oamenii se ascultă unii pe alţii. Textul publicat pe Facebook este un mediu impropriu pentru exprimarea sentimentelor, lucru cheie pentru o conversaţie normală. Lipsa emoţiei din exprimarea noastră în social media conduce la apariţia unui act de comunicare marcat de critici şi răutăţi”, explică profesorul.

Facebook-ul încurajează oamenii să se împrietenească cu o mulţime de persoane. Totuşi, cu timpul, ei ajung să îşi dea seama că nu au nimic în comun şi rup acea relaţie de prietenie apăsând butonul „unfriend”. Acest lucru poate fi extrem de supărător pentru persoanele implicate.

„Dacă oamenii sunt capabili să îşi amintească faptul că se află în social media, atunci ei au în minte şi faptul că acest mediu este destinat să creeze conexiuni între persoane, nu să le dezbine. Atunci când oamenii publică un mesaj, ei nu-şi fac timp să răspundă corespunzător comentariilor apărute. Ei răspund impulsiv, lucru care conduce la apariţia unor reacţii emoţionale nedorite”, susţine profesorul Sparks.

Specialistul sugerează că reţelele de socializare nu sunt destinate unor conversaţii vaste legate de teme controversate. Acestea din urmă ar trebui să fie lăsate pentru comunicarea faţă în faţă, iar acest tip de comunicare este, cu siguranţă, un mod mult mai bun de a construi legături puternice între persoane.

Comenteaza cu profilul de FB

ACTUAL

Poți să ai succes fără să ai noroc?

Avatar

Publicat

in

De

Norocul și succesul sunt deseori legate în mintea oamenilor. Unii cred că dacă un om are noroc, va avea și succes în orice ar face. De fapt, norocul și succesul sunt două noțiuni separate care uneori, apar succesiv în viața omului, de aceea, acesta este îndreptățit să creadă că sunt condiționați unul de altul.

Oamenii și-au ghidat viața după superstiții și obiceiuri în care au crezut. Au existat mai multe mitologii care au pus norocul în forma unor tradiții de respectat sau a unor zei de adorat. Deși am trecut de mult timp de acele timpuri, încă mai avem prezent în viață norocul, sub o formă sau alta.

Dacă avem o zi mai bună decât ne așteptam, câștigăm azi la meciuri sau ieșim ușor dintr-o problemă, spunem că am avut noroc și nu ne asumăm șansa, aptitudinea de a rezolva o anumită situație.

Norocul în tradițiile românești

Credința populară românească are suficient idei despre noroc și ce trebuie un om să facă pentru a avea noroc. În acest mod, vorbim despre noroc ca despre un înger care ne-ar însoți mereu, dar pleacă de lângă noi dacă furăm, greșim, blestemăm sau facem rău altor oameni.

La sat se vorbește despre intrarea norocului în casă dacă ușa scârțâie dimineața sau se deschide singură. Mai mult, se spune că vor avea noroc acei oameni care s-au născut dimineața pe o vreme frumoasă sau cei care s-au născut duminica și lunea. Se mai spune că omul care postește vinerea și în Ajunul Crăciunului va atrage norocul de partea sa.

Se spune că dacă îți plouă la nuntă sau ai în jurul casei mai multe cuiburi de rândunele, cocostârci sau lăstuni, vei fi mai norocos decât alți oameni. Cei care au un vârtej în păr, care găsesc un trifoi cu patru foi sau cei care se trezesc cu fata în sus au, de asemenea, noroc.

Alte simboluri aducătoare de noroc spun că dacă te întâlnești pe drum cu un coșar vor avea noroc, dar și cei care poartă un simbol al acestui personaj vor alunga pericolul și ghinionul. De fapt, vorbim despre o superstiție conform căreia coșarul se luptă cu focul, simbol al vieții și purificării.

Un alt simbol al norocului este potcoava, dar doar dacă este poziționată în sus și servește drept un talisman puternic împotriva Satanei. Aceasta îți poate aduce noroc și te poate feri de rele, de aceea multe mărțișoare dăruite în martie au această forma particulară.

Am auzit cu toții despre trifoiul cu patru foi. Se spune că a fost singurul lucru pe care Eva l-a putut lua din Rai când a fost izgonită. Dacă porți un trifoi cu patru foi asupra ta, vei atrage norocul sub orice aspect: dragoste, speranță, credință.

Ce este succesul, până la urmă?

Succesul înseamnă aprobare socială, reputație, renume, faimă, bani, influență. O persoană care are succes înseamnă o persoană care este apreciată pentru ceea ce face şi pentru munca sa și obține sume importante de bani din asta. De aceea, norocul și succesul se cam bat cap în cap.

Norocul este neașteptat și poate apăreandoar de câteva ori în viață, pe când succesul este un fel de noroc pe termen mai lung. Dacă norocul poate dura o zi sau o săptămână, succesul poate dura ani.

O vorbă din popor spune că Dumnezeu îți dă, dar nu îți bagă și în plasă. Deci norocul este o ocazie, o oportunitate care îți este oferită, dar dacă nu depui efort, nu muncești pentru visurile tale, nimic nu se va schimba. Succesul vine ca rezultat direct al muncii depuse, pe când norocul este un lucru primit fără efort, în mod inopinat.

Plutarh spunea: “Cheamă norocul în ajutor, dar dă și din mâini”, citat care înseamnă că succesul se poate baza pe noroc, dar doar într-o mică măsură. Este nevoie de mult mai mult pentru a ajunge la rezultate care nu țin deloc de noroc. Poți avea noroc azi la pariuri la meciuri de fotbal sau găsind azi un prognostic la meciuri, dar asta nu se întâmplă în fiecare zi.

Un alt citat interesant este cel al lui Thomas Jefferson: “Eu sunt foarte încrezător în noroc, și am observat că cu cât muncesc mai mult cu atât am mai mult parte de acesta.” Sunt o mulțime de oameni bogați și foarte bogați care nu cred în noroc, ci doar în rezultatele muncii asidue.

Oamenii cu salarii mici sau medii cred în noroc frecvent și asta, mai ales, când au meciuri azi. Până şi dacă vrei să câştigi azi la pariurile pentru meciuri de fotbal, trebuie să urmăreşti care este cel mai bun prognostic pentru meciurile de azi şi să pariezi online.

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult

ACTUAL

IATĂ DOVADA: Cum ești păcălit la magazinul LIDL – Pățania unui argeșean

Avatar

Publicat

in

De

Mulți argeșeni care își fac cumpărăturile la supermarketurile deținute de retailerii străini au realizat, măcar o dată, că ”socoteala de acasă nu se potrivește cu cea din târg” sau, mai concret, că ”socoteala de la raft acasă nu se potrivește cu cea de la casa de marcat”.

Această constatare a făcut-o, zilele trecute, argeșeanul M.A. care a mers la magazinul LIDL din Curtea de Argeș pentru cumpărături. Vigilent și constatând rapid că a fost înșelat, acesta nu s-a lăsat pănă nu și-a recuperat banii incasați în plus. Mai exact, M.A. a constatat că, deși la raft ceafa de porc este oferită de LIDL cu 16,9 lei lei, până la casă LIDL a majorat prețul 21,90 lei. Adică, clientul a fost pacalit cu nu mai putin de 5 lei iar un calcul simplu arata ca dacă M.A. cumpara 10 kg de ceafa, ieșea in pagubă cu 50 de lei.

“Atentie la Lidl Curtea de Arges! Am cumparat un singur produs si asa mi-am dat seama, nu vreau sa ma gandesc cate țepe am luat saptamanal de la mizeriile astea! Ceafa de porc cu os etichetata 16.90 /kg la raft, pe produs acelasi pret si la casa surpriza 21.90/kg…”, spune M.A., argeșeanul care a fost păcălit la magazinul nemților.

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult
Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Mioveni

În Trend