Conecteaza-te cu noi

ECONOMIC

Cântă CUCu, bată-l vina ! Autostrada Piteşti-Sibiu, încă o decepţie: „Dacă nu se vor încadra în termenul contractual vom încheia contractul”

Avatar

Publicat

in

Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, se declară dezamăgit de firma care a elaborat studiul de fezabilitate pentru autostrada Sibiu – Piteşti, pentru că a întârziat predarea a două dintre secţiuni. Răzvan Cuc a declarat, luni, că cele două capete ale autostrăzii Sibiu – Piteşti, secţiunile unu şi cinci, au fost scoase la licitaţie, urmând ca procedura de licitaţie pentru proiectarea şi execuţia celorlalte trei secţiuni să fie realizată până la sfârşitul lunii octombrie.

Ministrul Transporturilor s-a arătat dezamăgit de firma care a elaborat studiul de fezabilitate.

STIRI FIERBINȚI

„Noi am prelungit termenul acestei firme. Eu am găsit proiectul blocat la Minister când am ajuns. Am prelungit cu încă şase luni, pentru a finaliza toate studiile de fezabilitate pentru cele cinci secţiuni. Până în momentul de faţă ne-au adus secţiunile unu şi cinci, evident, pe care le-am şi lansat pe SEAP, şi secţiunea patru, în timp ce doi şi trei urmează să le aducă. Dacă nu se vor încadra în termenul contractual vom încheia contractul cu ei”, a declarat Cuc.

Ministrul Transporturilor a explicat că, în cazul în care se va ajunge la această soluţie, există un plan de rezervă, pentru că este un proiect foarte important pentru România şi nu va fi pus în nici un fel în pericol.

„Dacă nu mai prelungim perioada în continuare pentru Piteşti – Sibiu, compania are deja planul pus la punct astfel încât să ne menţinem termenul şi în octombrie să avem lansat întreg tronsonul Sibiu – Piteşti pe SEAP. Este foarte important din punct de vedere economic şi în al doilea rând pentru absorbţia de fonduri europene”, a spus el.

Valoarea totală a investiţiei în Autostrada Sibiu-Piteşti va fi de 3,34 miliarde de euro (15 miliarde de lei), potrivit unui proiect normativ postat, în iulie, pe site-ul Ministerului Transporturilor. Master Planul General de Transport, adoptat anul trecut, prevedea investiţii de 1,6-1,8 miliarde de euro.

Tot în iulie, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere anunţa că documentaţia pentru licitarea secţiunilor 1 şi 5 din Autostrda Sibiu-Piteşti a fost trimisă către Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP), termenele prescrise arătând că tronsoanele respective vor fi finalizate în anul 2022.

Autostrada Sibiu – Piteşti este o parte importantă a Coridorului 4 Pan-European, care traversează România de la vest la est.

Comenteaza cu profilul de FB
STIRI FIERBINȚI

ACTUAL

ÎN ARGEȘ, VAL DE CONTROALE ÎN BRUTĂRII ȘI SERVICE-URI AUTO – AMENZI URIAȘE

Avatar

Publicat

in

De

Având în vedere obiectivele specifice ale Inspecţiei Muncii stabilite atât prin lege cât şi prin Programul Cadru de Acţiuni al Inspecţiei Muncii pentru anul 2020, în perioada 21-26.09.2020 s-a desfăşurat CAMPANIA NAŢIONALĂ pentru identificarea cazurilor de muncă nedeclarată şi respectarea normelor de securitate şi sănătate în muncă, la angajatorii care îşi desfăşoară activitatea în următoarele domenii de activitate:

  • fabricarea produselor de brutărie şi a produselor făinoase – cod CAEN 107
  • întreţinerea şi repararea autovehiculelor – cod CAEN 452

Obiectivele campaniei:

STIRI FIERBINȚI
  • Identificarea si combaterea muncii nedeclarate şi luarea măsurilor care se impun pentru determinarea respectării de către angajatori a prevederilor legale în domeniul relaţiilor de muncă și securitate și sănătate în muncă;
  • Identificarea angajatorilor care utilizează nelegal munca copiilor şi a tinerilor;
  • Determinarea angajatorilor de a încheia contracte individuale de muncă pentru persoanele depistate fără forme legale de angajare, de a le înregistra în REVISAL şi de a le transmite la inspectoratul teritorial de muncă în a cărui rază teritorială angajatorul îşi are sediul social;
  • Creşterea gradului de conştientizare a angajatorilor şi a angajaţilor în ceea ce priveşte necesitatea respectării prevederilor legale în domeniul relaţiilor de muncă și securitate și sănătate în muncă;
  • Diminuarea consecinţelor sociale şi economice negative care derivă din nerespectarea de către angajatorii care desfăşoară activitate în domeniile fabricarea produselor de brutărie şi a produselor făinoase şi întreţinerea şi repararea autovehiculelor, a prevederilor legale în domeniul relaţiilor de muncă și securitate și sănătate în muncă;
  • Eliminarea neconformităților constatate prin dispunerea de măsuri obligatorii de intrare în legalitate și aplicarea de sancțiuni contravenționale corespunzătoare.

In acest context, în domeniul relațiilor de muncă, ITM Argeș a efectuat un număr de 105 controale în urma cărora, au fost aplicate un număr de 14 sancțiuni contravenționale, din care 10 amenzi. Valoarea totală a amenzilor fiind în sumă de 70.500 lei.

Principalele deficiențe constatate:

– neîncheiere contract individual de muncă în formă scrisă;

-netransmitere contract individual de muncă în Revisal;

-neevidenţierea orelor de muncă prestate de fiecare salariat;

-netransmiterea în termen a modificărilor intervenite în Registrul general de evidenţă a salariaţilor.

În domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă, în baza Legii nr.319/2006 privind securitatea şi sănătatea în muncă, au fost efectuate 103 controale.Au fost aplicate un numar de 64 sancțiuni contravenționale, din care 15 amenzi. Valoarea totală a amenzilor fiind în sumă de 47.000 lei.

Deficienţele constatate în urma controalelor:

– lipsă instruire SSM;

– lipsă control medical periodic;

– neautorizare ISCIR ;

– neacordare echipament individual de protecţie.

Comenteaza cu profilul de FB
STIRI FIERBINȚI
Citeste mai mult

ACTUAL

GALERIE FOTO – DACIA PREZINTĂ NOILE LOGAN, SANDERO ȘI SANDERO STEPWAY

Avatar

Publicat

in

De

  • A treia generație a modelelor de succes propune un design nou, o platformă și echipamente noi
  • Un stil mai atrăgător și mai contemporan
  • O motorizare ECO-G eficientă și economică și cele mai noi motorizări pe benzină


Cu cea de-a treia generație a modelelor Logan, Sandero și Sandero Stepway, Dacia reînnoiește simultan trei din modelele sale emblematice și redefinește automobilul practic și contemporan, care se adresează nevoilor reale ale clienților, la prețul corect.
Noul Logan afișează un design cu linii fluide, datorat în mare măsură înclinării mai accentuate a parbrizului, dar și noilor proporții ale vehiculului (înălțime mai mică, lungime mai mare cu 3,6 cm, un ampatament mai lung, o consolă spate mai scurtă). Linia ușor descendentă a pavilionului, cu antena radio amplasată în partea din spate a acestuia, precum și efectul generat de îngustarea graduală a geamurilor laterale conferă vehiculului un aspect dinamic. O serie de elemente estetice ale Noului Logan se regăsesc și pe noile Sandero și Sandero Stepway, printre acestea figurând semnătura luminoasă în formă de Y, ecartul redus între roți și pasajele acestora, precum și noul design al mânerelor de uși.

Noul Sandero beneficiază de un aspect robust pus în evidență de flancurile bine marcate și de pasajele roților generos dimensionate. Personalitatea mașinii este completată de profilul cu linii fluide, ale cărui repere vizuale sunt reprezentate de parbrizul mai înclinat și de noua formă a pavilionului, aplecat ușor spre spate și a cărui înălțime este mai mică față de cea a modelului precedent. Deși garda la sol a rămas neschimbată, Noul Sandero pare mai puțin înalt, mai stabil și mai „așezat”, datorită ecartamentului ușor mărit și a roților bine dimensionate în raport cu pasajele acestora.
Noul Sandero Stepway este ușor de identificat datorită capotei specifice, cu bosaje proeminente precum și a ornamentelor cromate dispuse deasupra proiectoarelor de ceață. Denumirea modelului este vizibilă sub forma unei monograme amplasate în partea inferioară a calandrului. Barele față și spate integrează un scut de protecție a cărui culoare este impregnată în material, astfel încât aspectul său nu este afectat de micile zgârieturi.
Spiritul Dacia se regăsește și într-o serie de inovații utile precum barele de pavilion ale modelului Sandero Stepway, care se pot transforma în bare transversale. Un sistem ingenios și ușor de utilizat, care este disponibil opțional sau în echiparea de serie, în funcție de versiune.
Blocurile optice față și spate ale celor trei modele inaugurează noua semnătură luminoasă în formă de „Y” a mărcii Dacia. Datorită acesteia, ele beneficiază de o identitate puternică. Atât în față cât și în spate, blocurile optice sunt reunite de o nervură orizontală, care accentuează impresia de lățime mai mare a vehiculelor. Proiectoarele de tip LED, cu aprindere automată pe toate nivelele de echipare, oferă o mai bună vizibilitate pe timp de noapte.

STIRI FIERBINȚI

O NOUĂ EXPERIENȚĂ LA BORD

Interiorul face un mare salt înainte pe toate planurile. Cele trei modele dispun de o planșă de bord care oferă o ergonomie mai bună și beneficiază de materiale noi și de calitate. Ambianța generală este mai modernă iar gradul de confort înregistrează un net progres datorită noului profil al scaunelor și posibilităților de ajustare a poziției la volan. Dacia propune, totodată, un nou sistem Media Control care permite utilizarea radio-ului și a navigației direct pe smartphone-ul instalat într-un locaș aflat în partea superioară a planșei de bord. Acest sistem este completat pe versiunile superioare de sistemele Media Display și Media Nav, care dispun de un ecran specific pe consola centrală.

În plus, cele trei modele oferă avantajul deja recunoscut al automobilelor Dacia: un spațiu interior record pentru segmentul de gamă din care fac parte. Astfel, chiar dacă dimensiunile exterioare sunt practic neschimbate față de generația precedentă, spațiul interior, volumul portbagajului și numărul spațiilor de depozitare sunt în real progres.

ECHIPAMENTE MODERNE PENTRU MAI MULTĂ SIGURANȚĂ

Datorită platformei modulare CMF, Noile Logan, Sandero și Sandero Stepway beneficiază de o structură ranforsată care oferă, alături de cele 6 airbag-uri disponibile în serie, un plus de siguranță. Noua arhitectură electronică permite instalarea unor noi sisteme de asistență la conducere, printre care frânarea activă de urgență – AEB (Active Emergency Brake) și apelul de urgență în caz de accident.

UN PLUS DE EFICIENȚĂ ȘI MAI MULTĂ PLĂCERE LA VOLAN

Noile Logan, Sandero și Sandero Stepway dispun de motorizări mai eficiente iar noua platformă modulară și profilul aerodinamic ameliorat asigură mai multă plăcere la volan în condițiile unui consum redus și al unor emisii scăzute. Gama de motoare cuprinde, alături de propulsoarele pe benzină, o versiune cu alimentare mixtă benzină/GPL (cunoscută sub denumirea ECO-G), soluție simplă, fiabilă și economică. În plus, este disponibilă noua cutie de viteze automată CVT.

Noile Logan, Sandero și Sandero Stepway reprezintă, mai mult decât oricând, cea mai avantajoasă opțiune de achiziție a unui autoturism nou din punctul de vedere al raportului prestații/preț de pe piață.

Comenteaza cu profilul de FB
STIRI FIERBINȚI
Citeste mai mult
Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Mioveni

În Trend