Conecteaza-te cu noi

NATIONAL

Campioana şi deţinătoarea Cupei României la handbal masculin, Dinamo Bucureşti, s-a calificat, în finala Cupei

Publicat

in

Campioana şi deţinătoarea Cupei României la handbal masculin, Dinamo Bucureşti, s-a calificat, sâmbătă, în finala Cupei, după ce a eliminat formaţia Minaur Baia Mare, în prima semifinală a Turneului Final Four de la Constanţa, conform news.ro.

Dinamo s-a impus cu scorul de 33-23 (21-14) şi este prima finalistă a Cupei României din acest sezon.

Tot sâmbătă, în a doua semifinală, se vor confrunta HCDS Constanţa şi Steaua Bucureşti.

Cele patru semifinaliste ale competiţiei, clasate pe primele patru locuri în Liga Naţională, s-au calificat în urma jocurilor în manşă unică din sferturile de finală ale competiţiei: CSU Suceava – Minaur Baia Mare 25-26, Dinamo Bucureşti – CSM Focşani 32-25, ”U” Cluj – Steaua Bucureşti 27-37 şi CSM Bacău – HCDS Constanţa 25-29.

În 2021, trofeul a fost câştigat de campioana Dinamo Bucureşti, scor 27-20, cu HCDS Constanţa. Dinamoviştii şi-au trecut în palmares trofeul pentru a şasea oară.

Ai ceva de spus? Comentează aici cu profilul de FB

NATIONAL

Rumania y otros cuatro países quieren retrasar 5 años el fin del motor de combustión en la UE

Publicat

in

De

Un grupo de cinco países, impulsado por Italia, propone aplazar cinco años, hasta 2040, el fin de la venta de automóviles con motor de combustión interna en la Unión Europea (UE), de acuerdo con un documento al que AFP tuvo acceso.

Como parte de su ambicioso plan climático, la Comisión Europea había propuesto en 2021 reducir a cero las emisiones de CO2 de los automóviles nuevos en la UE a partir de 2035, lo que representaría de hecho el fin de las ventas de vehículos a gasolina o diésel en favor de motores 100% eléctricos. El Parlamento Europeo respaldó este objetivo para 2035 a principios de junio, y los estados miembros buscarán negociar una posición común en una reunión de ministros europeos de medio ambiente prevista para el martes en Luxemburgo.

Sin embargo una propuesta firmada por Italia, Bulgaria, Portugal, Rumanía y Eslovaquia aboga por un aplazamiento del calendario para evitar „costes desproporcionados e innecesarios tanto para el sector del automóvil como para los consumidores”. El texto, que será presentado este viernes a los embajadores de los países miembros del bloque, propone imponer una reducción del 90% de las emisiones para las ventas de nuevos coches individuales en 2035, antes de alcanzar emisión cero en 2040.

„Conseguir una movilidad con cero emisiones requerirá superar obstáculos: aumentar la infraestructura de carga, desarrollar la producción de baterías, mejorar las tecnologías actuales de forma rentable, introducir incentivos para los consumidores”, enumera el documento. Señala también que llevará tiempo para que el ecosistema industrial, con su densa red de subcontratistas y pymes, se adapte a los nuevos componentes y tecnologías. La oenegé Transport & Environment dijo a la AFP que teme una disminución de las ambiciones y pidió a Francia, que ocupa la presidencia rotativa de la UE hasta finales de junio, que mantenga la fecha de 2035.

Ai ceva de spus? Comentează aici cu profilul de FB
Citeste mai mult

NATIONAL

Dragoș Damian îi dă dreptate lui Kelemen Hunor: ‘Totul acum vine din import și România este vulnerabilă în toate felurile’

Publicat

in

De

Dragoș Damian, director general Terapia Cluj, cel mai mare producător local de medicamente, reacționează la comparația făcută de Kelemen Hunor între România și Ungaria. După ce vicepremierul a afirmat că statul român nu mai controlează ceea ce înseamnă industria de petrol, spre deosebire de Ungaria, unde statul deține industria și în acest fel poate reduce mai ușor prețul la combustibili, Dragoș Damian prezintă tabloul mai amplu al situației în care se află industria românească.

„Domnul Kelemen Hunor are dreptate.

Am pierdut controlul industriilor de energie, de mâncare, de chimie, de apărare – adică nevoile de bază ale unei țări – și suntem obligați să aducem totul din import.

Am închis 7000 de fabrici care până în 1995 erau vârfuri ale industriei internaționale, exportam peste tot autovehicole agricole și de transport, echipamente industriale de chimie, produse chimice, apărare etc.

Cluj-Napoca era cel mai mare exportator de ceramică, Sibiu de covoare, Lugoj de mătase, București de electronice, ca să enumăr doar orașele în care am trăit și despre care știu că fabricile respective au fost închise și în locul lor au apărut mall-uri, clădiri de birouri sau rezidențiale.

Dar toți românii pot confirma cum s-au închis fabrici în orașele în care trăiesc. Nu am pus nimic în locul acestor fabrici, totul acum vine din import și România este vulnerabilă în toate felurile, sperând că la o adică ne ajută UE.

Mai mult, închizând structuri industriale am lichidat școli, licee, facultăți, am distrus tot sistemul de educație care era cuplat la piața muncii.

Ungaria a investit în tehnologie, a avut strategii industriale în zone de progres, cel mai bun exemplu este industria sănătățîi, unde țara este aproape independentă de importuri.

Întrebarea este cum poate Domnul Kelemen Hunor să îi convingă pe Domnii Nicolae Ciucă și Marcel Ciolacu că avem nevoie urgență de industrializare strategică și de industrie de energie, mâncare, chimie și apărare și cum poate atrage noi investitori dacă aducem în discuție taxarea progresivă, taxa de solidaritate și taxa windfall, termeni care pun pe fugă orice companie care ar putea fi interesată să investească în România”, afirmă Dragoș Damian, într-un comentariu transmis redacției stiripesurse.ro.

Ai ceva de spus? Comentează aici cu profilul de FB
Citeste mai mult
Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Câmpulung

În Trend