Conecteaza-te cu noi

NATIONAL

Camelia Gavrilă, candidatul PSD la primăria Iași: Educația nu se face în singurătate și izolare

Avatar

Publicat

in

Deputata Camelia Gavrilă, candidatul desemnat de PSD pentru primăria municipiului Iași, transmite că Guvernul și Administrația Prezidențială ar trebui să fie mai preocupate de situația reluării cursurilor școlare, în actualul context epidemiologic.

„În tumultul public al dezbaterilor pe teme medicale stringente și soluții de etapă, ne îngrijorează reacțiile președintelui Iohannis care confirmă din nou că principala obsesie este atacul politic absurd îndreptat spre Partidul Social Democrat și mai puțin grija față de problemele românilor. Acesta s-a transformat într-un veritabil director de campanie electorală pentru PNL, abandonând roluri, responsabilități, echilibrul firesc al unui președinte obiectiv și implicat. Președintele României pare a fi într-o eternă campanie electorală, provoacă polemici gratuite, acuză agresiv opoziția, inventează argumente, în timp ce o altă temă gravă de pe agenda cetățenilor, educația, este ignorată, mereu amânată și proiectată în „scenarii” neprecizate, lăsată în confuzie și nedeterminare, deși peste o lună începe anul școlar. Astfel perspectivele educației din România rămân sumbre, dezolante, deși un domeniu esențial din societate – școala, formarea tinerilor, educația nu trebuie lăsat în izolare.

Publicitate

Din timpul pierdut pentru a născoci minciuni și aberații cum că Partidului Social Democrat ar fi responsabil de eșecul guvernului său în ceea ce privește controlul pandemiei actuale, președintele României ar putea să acorde puțin timp pentru a analiza și înțelege de ce guvernul pe care îl conduce nu rezolvă problemele din sfera educațională. Începând cu luna ianuarie și până în prezent echipa ministerială nu a identificat soluții viabile pentru temele mari din domeniul educației: aspecte curriculare, decongestionarea materiei și a programului educațional, elaborarea sau reconfigurarea planurilor de învățământ și a programelor școlare, clarificări asupra examenelor naționale, demersuri și perspective asupra formării inițiale și continue a cadrelor didactice, inițierea unor proiecte pentru infrastructura deficitară, mai ales din mediul rural, dotări precare, tema digitalizării în educație, proiecte de dezvoltare a infrastructurii universitare etc.

În timp ce Europa are drept preocupare constantă începerea școlii din septembrie în condiții de maximă siguranță și precauție, în România puterea liberală lucrează la scenarii și propune experimente cu risc ridicat de compromitere a sistemului de învățământ, a calității educației oferite generațiilor actuale. Din păcate nici președintele Iohannis și nici prim-ministrul Orban nu realizează urgența unor decizii care să fie comunicate din timp, astfel încât conducerea școlilor, directorii și profesorii, personalul administrativ, dar și părinții ori copiii să știe ce urmează să se întâmple, să pregătească instituțiile, să organizeze procesul de învățare.

Este semnificativ punctul de vedere al Academiei Române, cât și anumite semnale de alarmă lansate, cu privire la educația online:

– Prin extinderea învățământului online, calitatea învățării se reduce semnificativ, ceea ce poate conduce la compromiterea întregului sistem de educație, pentru că accesul elevilor și al profesorilor la o infrastructură performantă (tablete, calculatoare, platforme) este încă deficitar;

– Copiii din învățământul preșcolar și primar au nevoie de suportul profesorului, de relația afectivă cu educatorii, de atmosfera de învățare în grupă sau clasă care înseamnă comunicare directă, lucrul în echipă, interferențe educaționale utile, sprijin pedagogic în timp real. În evoluția lor, aceste categorii de vârstă pot suferi mai târziu consecințe grave, determinate de excesul învățământului online care poate afecta dezvoltarea psihosocială și intelectuală. Lipsa interacțiunii directe cu profesorul, cu „mentorul” care oferă afecțiune, cunoaștere, descifrarea aspectelor neclare, starea de încredere și siguranță, precum și înlocuirea profesorului doar cu dialoguri la distanță, prin intermediul ecranului, influențează evoluția și universul interior al copiilor;

– Aproape jumătate dintre copiii din România nu au acces la o tabletă sau la un computer, fapt care îi împiedică să aibă o participare reală la lecțiile în sistem online, rezultate desprinse din studii, analize, evaluări făcute de specialiști și instituții din domeniu, dar și de societatea civilă, precum documentul lansat public de organizația „Salvați Copiii”;

– Un procentaj de 50% dintre cei care au acces la resurse digitale ce le permit participarea la cursurile online dezvoltă dependență de internet și se expun în mod repetat la conținut agresiv și la fake news.

În acest context, ne întrebăm firesc: Ce a făcut Guvernul Orban timp de 9 luni pentru școala românească? Cum se poate rezuma mandatul ministrului Educației?

– Un mandat stresant, generator de neliniște și confuzie pentru întregul sistem de învățământ: au fost făcute promisiuni cu privire la dezvoltarea școlii românești, la nondiscriminare și educație incluzivă, la debirocratizare. În schimb decalajele sociale și educaționale s-au accentuat, intervenția ministerului pentru a regla cadrul unui învățământ echitabil este inexistentă, cadrelor didactice li s-au cerut, în continuare, numeroase dovezi ale activităților desfășurate, au apărut schimbări legislative peste noapte, iar toate acestea au creat confuzie și revoltă în rândul cadrelor didactice, al elevilor și părinților.

– S-au creat la nesfârșit doar scenarii: preocuparea principală a Ministerului Educației a fost de a crea „scenarii” pentru începerea noului an școlar, dar fără a propune o strategie concretă, echipa de conducere ascunzându-se sub umbrela necunoscutelor din evoluția pandemiei.

– Existența problemelor cu „rest”: asemenea operației aritmetice a împărțirii cu rest, eforturile depuse s-au concentrat mai mult asupra obiectivelor de partid, în detrimentul nevoilor școlii, ale elevilor și studenților, această preocupare pentru abordări politicianiste determinând apariția unor decizii controversate și a unor inevitabile probleme educaționale nesoluționate, rămase cu „rest”.

– Un mandat în cheie electorală: pe lângă problemele rezultate din lipsa infrastructurii IT, din absența oricărei viziuni pe termen mediu, doamna ministru Monica Anisie a înlocuit mai mult de jumătate din inspectorii școlari generali cu membrii activi și simpatizanți PNL, determinând politizarea fără precedent a inspectoratelor școlare din România.

Ce face Europa?

În context european se demonstrează prin studii concrete și abordări științifice că școlile pot și ar trebui deschise, așezând în balanță beneficiile și riscurile. În mod evident, cu prudență și responsabilitate, cu măsuri ferme și igienizare atentă, opțiunea este pentru pregătirea școlilor în vederea primirii elevilor. Astfel, în Marea Britanie și-au unit forțele 1.500 de membrii ai Royal College of Paediatrics and Child Health și militează pentru deschiderea școlilor, deoarece singurătatea, izolarea, „păstrarea copiilor sub cheie” sunt demersuri ce vor lăsa urme de neșters asupra unei generații întregi. Pe de altă parte, în Irlanda s-au alocat fonduri de 375 de milioane de euro pentru amenajările și modificările sălilor de clasă în scopul revenirii elevilor la școală în condiții de siguranță.

În continuare guvernul PNL este ezitant, se decide greu, marcat fiind de mediocritatea și incompetența miniștrilor, modelul și sugestiile existente în alte spații europene par să nu fie cunoscute sau înțelese. Guvernanții nu doresc să se inspire din exemplul țărilor europene și nu iau în calcul variante benefice pentru elevi, părinți și cadre didactice, ci aleg soluții controversate, izolează copiii și tinerii de spiritul școlii și atmosfera studiului în medii școlare care stimulează învățarea, devenirea elevilor prin experiențe de cunoaștere, orientați fiind de talentul pedagogic și didactic al profesorilor.

O permanentizare a acestor măsuri de învățare la distanță, de izolare și absență a comunicării directe riscă să producă efecte educaționale grave, să distrugă, prin nepricepere, posibilitatea unei generații întregi de a primi o educație relevantă, consistentă în mediul școlii”, a scris Camelia Gavrilă pe Facebook.

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult
Publicitate
Click si comenteaza

You must be logged in to post a comment Login

Lasa un comentariu

NATIONAL

110 ani de la naşterea Părintelui Arsenie Boca

Avatar

Publicat

in

De

Se împlinesc 110 ani de la naşterea unuia dintre marii duhovnici români ai secolului trecut: Părintele Arsenie Boca. De-a lungul timpului, acesta a fost stareț la Mănăstirea Brâncoveanu – Sâmbăta de Sus și apoi la Mănăstirea Prislop.

Teolog, pictor și duhovnic, Părintele Arsenie a văzut lumina zilei în data de 29 septembrie 1910, potrivit basilica.ro.

Publicitate

Citește și: Ultim moment! BEC a publicat noile procente pentru Primăria Capitalei și sectoare. Ce noi schimbări au apărut

A studiat la Gimnaziul ortodox „Avram lancu” din Brad (1922-1929), Academia Teologică „Andreiană” din Sibiu (1929-1933), la Academia de „Belle Arte” din București și a urmat un stagiu de documentare la Muntele Athos.

A fost hirotonit diacon celib în 1936 și preot în data de 10 aprilie 1942.

În data de 3 mai 1940 a fost tuns în monahism la Mănăstirea Sâmbăta de Sus, sub numele de Arsenie, a cărei obște a îndrumat-o până în toamna anului 1948, când a fost transferat de mitropolitul Nicolae Bălan la Mănăstirea Prislop.

A fost arestat de autoritățile comuniste în noaptea de 15/16 ianuarie 1951 și închis la: Aiud, Baia Sprie, Ocnele Mari, nouă luni la Canalul Dunăre-Marea Neagră.

Eliberat la 17 martie 1952 s-a întors la Mănăstirea Prislop, participând la slujbe, pictând și lucrând în obștea mănăstirii. În anul 1955 era anchetat la Timișoara, suferind alte șase luni de detenție.

Citește și: Rareș Bogdan, anunțul momentului: ‘Vă asigur că vom crește pensiile cu mai mult de 14 la sută’

În anul 1969 Mănăstirea Prislop a fost închisă, iar părintele Arsenie exclus din monahism, începând perioada de pribegie prin București și alte localități.

În 1961 a era angajat la Atelierele Patriarhiei, iar în 1968 a fost pensionat.

Apoi s-a retras la parohia Drăgănescu, lângă București, unde a început pictarea lăcaşului de cult.

Spre sfârșitul vieții i s-a permis să se reîntoarcă la Prislop.

A trecut la cele veșnice în data de 28 noiembrie 1989 și a fost înmormântat la Mănăstirea Prislop, mormântul părintelui devenind un adevărat loc de pelerinaj pentru toți cei care l-au cunoscut și l-au iubit.

Demersuri de canonizare

Anul trecut, Sinodul Mitropoliei Ardealului a propus canonizare părintelui Arsenie Boca și a înaintat Sfântului Sinod documentația specifică.

La ședința din toamna anului 2019, în cadrul Sinodului, s-a luat act de acest demers și a „fost aprobată transmiterea acestei propuneri Subcomisiei sinodale pentru canonizarea sfinților români”.

Această comisie va invita specialiști din diferite domenii de competență să redacteze referate privind canonizarea părintelui Arsenie Boca din perspectiva expertizei lor teologice, de pictură bisericească și de disciplină monahală.

De asemenea, vor fi evaluate și referate ale cercetătorilor istorici permanenți desemnați de mitropolii să cerceteze documentele CNSAS pentru a prezenta activitatea părintelui Arsenie Boca în perioada 1945-1989.

Până la luarea unei decizii finale, Sfântul Sinod al Bisericii Ortodoxe recomandă clericilor și credincioșilor – indiferent dacă susțin canonizarea sau se opun acesteia – să aștepte cu rugăciune și răbdare rezultatul final al subcomisiei sinodale, evitând atât idealizarea excesivă a persoanei părintelui Arsenie Boca, cât și denigrarea lui.

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult

NATIONAL

Ludovic Orban se ia din nou la trântă cu Constituţia – Premierul susţine că s-ar putea amâna alegerile parlamentare sine die

Avatar

Publicat

in

De

Premierul Ludovic Orban a comentat, marţi seară, decizia CCR referitoare la stabilirea datei alegerilor parlamentare şi a afirmat că i se pare ”la fel de stranie ca multe alte decizii”.

Premierul Lodovic Orban a comentat, marţi seară, la B 1 TV decizia CCR referitoare la data stabilirea datei alegerilor parlamentare şi a precizat că ziua de 6 decembrie a fost stabilită de către Executiv ”în baza prevederilor constituţionale şi în baza legii aflate în vigoare”.

Publicitate

”De ce data de 6 decembrie? Pentru că trebuie să ţii cont de două elemente constituţionale: durata mandatului parlamentar, care e de patru ani şi trebuie să ţii cont şi de termenul de 20 de zile în care preşedintele convoacă Parlamentul nou ales”, a declarat Orban.

Premierul a precizat că decizia Curţii Constituţionale i se pare ”la fel de stranie ca multe alte decizii”.

”Dacă Parlamentul nu poate să stabilească data alegerilor pentru că nu vin parlamentarii la cvorum nu se poate stabili data, iar parlamentarii nu răspund de deciziile lor. Dacă Parlamentul nu vrea să stabilească data alegerilor, nu ai ce să le faci parlamentarilor, cine stabileşte data alegerilor? Mi se pare ceva foarte straniu”, a completat Orban.

Orban ignoră însă articolul 63 din Constituţie, care stabileşte termene clare referitor la alegerile parlamentare.

Curtea Constituţională a respins sesizarea preşedintelui Klaus Iohannis şi cea a Executivului la legea prin care Parlamentul stabileşte data alegerilor parlamentare şi nu Guvernul.

Guvernul a decis, printr-o hotărâre ca alegerile parlamentare să se desfăşoare pe 6 decembrie.

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult
Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Mioveni

În Trend