Conecteaza-te cu noi

NATIONAL

Bucureștiul, în TOP mondial al celor mai mari blocaje rutiere urbane

Avatar

Publicat

in

Capitala Romaniei se afla pe locul 5 in intr-un top mondial al oraselor cu cele mai mari probleme de trafic rutier. La o calatorie medie de 30 de minute cu masina prin oras, Bucurestiul a inregistrat 103 ore de intarziere intr-un an, fiind devansat doar de Instanbul (110 ore), Mexico City (110 ore), Moscova (109 ore) si St. Petersburg (104 ore), se arata intr-un studiu realizat de TomTom, citat de Statista.com.

Specialistii in psihologia transportului de la Asociatia de Psihologie si Siguranta Rutiera “PsihoTrafiQ” considera ca ambuteiajele duc implicit la nervozitate si la cresterea accidentelor cauzate de reactiile impulsive. In acelasi timp, blocajele se petrec din cauza numarului foarte mare de masini care circula in Bucuresti, raportat la cel al populatiei, iar solutia principala pentru decongestionarea traficului ar fi optarea oamenilor pentru mijloacele alternative de transport. Potrivit Institutului National de Statistica, in anul 2014, sunt inmatriculate 924.213 autoturisme, la o populatie de 1.883.425 de locuitori, adica o masina la 2 locuitori.

Paradoxal, autoturismul nu e cel mai rapid mijloc de transport intr-un oras mare

“Infrastructura este, desigur, o mare problema care genereaza aceste ambuteiaje in traficul bucurestean, insa nu este singura. Nu putem neglija, totusi, statisticile INS care spun ca exista o masina la 2 locuitori, iar tendinta populatiei este de a folosi, intr-o proportie covarsitoare, numai acest mijloc de transport. Cognitiile pe care merg majoritatea bucurestenilor, sunt acelea ca pot castiga timp daca se deplaseaza cu automobilul propriu, dar aceste cognitii sunt eronate, deoarece timpul de stationare in trafic este mai mare decat daca s-ar deplasa cu alte mijloace de transport. Atunci cand facem analiza unui accident, luam in considerare 3 factori: infrastructura, autovehiculul si factorul uman”, declara prof. univ. dr. Mihaela Rus, presedintele PsihoTrafiQ.

“Romanii au tendinta de a epata cumparand si etaland valoarea masinii, iar acest lucru este produsul tot a unei contaminari sociale. In Europa de Vest, oamenii aleg echilibrul, au inteles ca daca toata populatia ar folosi autoturismele ca singura solutie de transport rutier, practic marile orase ar paraliza. Vesticii au inteles, se pare ca mai bine decat noi, ca autoturismul nu este cel mai rapid mijloc de transport intr-un oras mare, chiar din contra. In cele mai multe cazuri, mai repede te deplasezi cu motocicleta sau bicicleta. De asemenea, folosirea metroului este o solutie foarte buna pentru a evita aglomeratia urbana. Datorita faptului ca la noi functioneaza foarte bine mimetismul, alegem sa ne deplasam cu totii, incolonati, cu autoturismul, intr-un oras cu o infrastructura rutiera precara, iar statisticile nu mint: 103 ore pe an inseamna foarte mult. In acelasi timp, nu trebuie sa neglijam deloc faptul ca ambuteiajele sporesc nervozitatea si agresivitatea soferilor, iar acestea pot reprezenta un factor semnificativ pentru producerea accidentelor. Totodata, nu trebuie sa minimalizam nici costurile platite cu sanatatea, ca urmare a poluarii accentuate, mai ales in intersectii”, declara psihologul principal Ionel Simionca, vicepresedintele Asociatiei de Psihologie si Siguranta Rutiera “PsihoTrafiQ”.

Solutiile specialistilor pentru decongestionarea traficului rutier

Pentru fluidizarea traficului, specialistii de la PsihoTrafiQ recomanda soferilor sa respecte regulile de circulatie, sa nu intre in intersectii supraglomerate, sa evite utilizarea automobilului propriu in zilele si orele de varf (in special, inceputul si sfarsitul saptamanii, dimineata intre orele 7 si 9, cand majoritatea populatiei se deplaseaza spre locul de munca si intre 16 si 18, atunci cand oamenii se intorc de la serviciu) si sa opteze pentru mijloace alternative de transport, cum ar fi: autobuzul, microbuzul, metroul, bicicleta, motocicleta etc.

Campanii de responsabilizare a participantilor la trafic

Asociatia de Psihologie si Siguranta Rutiera “PsihoTrafiQ” a derulat, in ultimii ani, campanii de responsabilizare a participantilor la trafic, coordonate de prof. univ. dr. Mihaela Rus si psihologul principal Ionel Simionca – vicepresedintele Asociatiei, in vederea reducerii acestor comportamente disfunctionale, care tind sa contamineze comportamental din ce in ce mai multi soferi. Printre acestea, amintim campaniile nationale “(Micro)Somnul la volan – un pericol real!” si “Alcoolul la volan este un accident”, campanii de responsabilizare sociala care sunt prezente pe website-ul Comisiei Europene (Carta Europeana a Sigurantei Rutiere) Totodata, Asociatia organizeaza cursuri de formare, adresate psihologilor, menite sa formeze din ce in ce mai multi experti in psihologia transportului, care sa promoveze educatia rutiera si atitudinile responsabile in trafic. Mai multe informatii gasiti pe www.psihotrafiq.ro.

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult
Click si comenteaza

You must be logged in to post a comment Login

Lasa un comentariu

NATIONAL

Florin Cîţu îl urechează pe Dan Barna: ‘Suntem pe locul 4 în topul ţărilor din UE’

Avatar

Publicat

in

De

Premierul Florin Cîţu a afirmat, miercuri, că România este “tot mai aproape de revenirea la normalitate”, precizând că ţara noastră ocupă locul 4 în topul ţărilor din UE privind persoanele vaccinate anti-COVID cu ambele doze.

“Suntem tot mai aproape de revenirea la normalitate. România ocupă locul 4 în topul ţărilor din UE privind persoanele vaccinate anti-COVID cu ambele doze. Avem un nou record de vaccinări în ultimele 24 de ore: 76.590 de persoane. Au fost deschise noi fluxuri şi capacitatea de vaccinare în România depăşeşte 115.000 de persoane pe zi. Vă încurajez pe toţi să vă vaccinaţi! Cu toţii vrem să scăpăm de pandemie şi să ne întoarcem la vieţile de dinainte. Revenirea la normalitate este la îndemâna noastră şi ţine de fiecare dintre noi”, a scris Cîţu, pe Facebook.

Declarația lui Florin Cîțu vine ca răspuns la acuzațiile vicepremierului său, Dan Barna, care i-a strigat că actuala campanie națională de vaccinare „nu arată nici performanță, nici înțelepciune strategică”.

Citește și: Dan Barna îi reproșează lui Florin Cîțu eșecul campaniei de vaccinare: ‘Nu arată nici performanță, nici înțelepciune strategică’ / VIDEO .

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult

NATIONAL

Liberal Chairman Orban: As I see it, there’s no way for ministerial portfolios’ renegotiation

Avatar

Publicat

in

De

Chairman of the National Liberal Party (PNL) Ludovic Orban said today that in his opinion, there is no way for the ministerial portfolios to be renegotiated inside the ruling coalition and be assigned otherwise than now.

“As I see it, the possibility [of renegotiating the ministerial portfolios] does not exists. We have already established the guiding lines for the functioning of the governing coalition and any reopening of portfolio management talks could raise issues,” Orban said at the Palace of Parliament when asked if a renegotiation of the ministries inside the coalition is possible, agerpres.ro confirms.

Asked if the PNL is ready for the break-up of the coalition, Orban replied: “I am convinced that this coalition will move forward. What we want is to constantly increase governing performance, to implement the governing program, to take measures to improve the lives of Romanians. To govern face towards the Romanians.”

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult
Publicitate

Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Mioveni

În Trend