Conecteaza-te cu noi

NATIONAL

Bogdan Aurescu: În cazul scutului de la Deveselu, e vorba de un sistem defensiv, el nu are legătură cu Federaţia Rusă

Publicat

in

Ministrul de Externe, Bogdan Aurescu, a declarat, duminică, în emisiunea Insider Politic de la Prima TV, că scutul antirachetă de la Deveselu este un sistem defensiv care nu are nicio legătură cu Federaţia Rusă şi că acesta vizează eventuale ameninţări cu rachete balistice din Orientul Mijlociu. Aurescu a mai precizat că scutul nu permite amplasarea de rachete ofensive.

Bogdan Aurescu a declarat duminică, la Prima TV, că Federaţia Rusă susţine că scutul de la Deveselu ar avea caracter ofensiv, însă acesta este un sistem defensiv în realitate.

”Este o susţinere repetată constant de Federaţia Rusă cum că acest scut de la Deveselu ar avea caracter ofensiv, cum că ar exista amplasate acolo sau că ar putea fi amplasate foarte rapid, iminent, rachete ofensive de tip tomahawk şi că, evident, acest scut, pentru Federaţia Rusă reprezintă o ameninţare, ceea ce este complet fals. Noi am răspuns de-a lungul timpului, încă de la momentul negocierii, deci chiar înainte de 2016 (…) E vorba de un sistem defensiv, el nu are legătură cu Federaţia Rusă, pentru că amplasarea lui şi tipurile de interceptoare care sunt puse acolo vizează eventuale ameninţări cu rachete balistice din afara spaţiului euro-atlantic, dinspre Orientul Mijlociu”, a declarat Bogdan Aurescu.

Ministrul de Externe a mai precizat că scutul nu poate permite amplasarea de rachete ofensive.

”De asemenea, am arătat foarte clar, cu probe, care se pot regăsi şi în textul acordului pe care l-am încheiat cu Statele Unite la momentul respectiv, că acest scut nu poate să permită amplasarea de rachete ofensive, deci interceptorii care sunt puşi acolo nu pot fi înlocuiţi cu alte tipuri de rachete şi oricum, rachetele intercontinentale pe care Federaţia Rusă le are sunt mult mai numeroase decât interceptorii pe care îi avem la Deveselu şi oricum, au capacităţi mult superioare faţă de capacităţile acestor interceptori”, precizează ministrul de Externe.

Bogdan Aurescu a subliniat că acest scut de la Deveselu nu reprezintă o ameninţare.

”Este clar că acest scut, chiar şi pentru Federaţia Rusă, nu reprezintă o ameninţare, deci chiar şi în percepţia Federaţiei Ruse eu sunt convins că realitatea este cunoscută. Singura explicaţie pe care o putem găsi e aceea că Federaţia Rusă este deranjată de faptul că pe teritoriul unui stat care a făcut parte la un moment dat din blocul socialist, din sfera sa de influenţă, există o bază americană cu caracter permanent care în acelaşi timp este şi o bază NATO pentru că acest scut face parte din sistemul NATO anti-rachetă, ceea ce arată cu claritate că România nu se mai află şi nu se va mai afla niciodată în sfera de influenţă a Federaţiei Ruse. Oricum, conceptul însuşi de sferă de influenţă este un concept desuet care nu poate să fie şi nu îşi mai poate găsi locul în secolul XXI, atunci când vorbim despre securitatea europeană”, susţine Aurescu.

Întrebat dacă reprezentanţi ai Rusiei au dat vreun răspuns la invitaţia de a vizita acest scut, Aurescu a răspuns că există o discuţie pe această temă.

”Este o discuţie pe care am avut-o de multă vreme cu SUA pentru că ne-am aşteptat să existe solicitări de transparenţă faţă de terţi şi nu vedem nimic nelalocul lui într-o transparenţă crescută cu privire la ce se află la Deveselu. Noi considerăm că având în vedere că acolo nu există nimic ofensiv, nimic care să pună probleme nimănui, sigur, cu excepţia celor care ar dori, din Orientul Mijlociu, eventual să lanseze atacuri balistice, nu este nicio problemă ca acesta să fie vizitat şi Federaţia Rusă să se convingă eventual că nu există acolo nici rachete ofensive, nici alte tipuri de echipamente care să creeze o ameninţare la adresa Federaţiei Ruse. Pe de altă parte, în egală măsură, dacă vorbim despre transparenţă şi dacă putem permite Federaţiei Ruse să viziteze acest site şi noi pute să solicităm la legitimitate şi cred că este legitim să o facem, să vizităm împreună cu ceilalţi aliaţi şi site-uri de rachete să spunem din Federaţia Rusă”, a precizat  Bogdan Aurescu.

Ministrul de Externe a mai afirmat că i se pare firesc ca Moscova să fie la fel de transparentă.

”Dacă va exista un astfel de aranjament, mie mi se pare firesc ca şi noi, împreună cu alţi aliaţi, împreună cu SUA să putem să facem vizite în Federaţia Rusă, la site-uri de rachete ale Federaţiei Ruse. Această propunere este inclusă în setul de propuneri care a fost avansat în scris Federaţiei Ruse, în 26 ianuarie. Nu mai este un secret pentru că lucrurile au apărut deja în sfera publică, dar nu există un răspuns al Federaţiei Ruse la întregul pachet, de altfel”, a declarat Aurescu.

Ai ceva de spus? Comentează aici cu profilul de FB

NATIONAL

Alianţa pentru Aviaţia cu Emisii Zero – Viitorul aparține aeronavelor electri sau cu hidrogen

Publicat

in

De

Comisia Europeană lansează oficial Alianţa pentru Aviaţia cu Emisii Zero, invitând membrii comunităţii aviatice să îşi unească forţele în vederea pregătirii pentru apariţia aeronavelor cu emisii zero, se arată într-un comunicat al Executivului comunitar.

Alianţa pentru Aviaţia cu Emisii Zero urmăreşte să pregătească ecosistemul aviatic pentru punerea în funcţiune a aeronavelor cu hidrogen şi a celor electrice, pentru a se asigura că transportul aerian contribuie la obiectivul de neutralitate climatică al Europei pentru 2050. Aceasta va reuni reprezentanţi ai producătorilor de aeronave, ai companiilor aeriene, ai aeroporturilor, companiilor energetice şi furnizorilor de combustibil, ai agenţiilor de standardizare şi certificare, ai grupurilor de interese şi ai autorităţilor de reglementare în materie de pasageri şi mediu.

Aceştia vor colabora pentru a identifica toate barierele din calea intrării în serviciul comercial a acestor aeronave, pentru a stabili recomandări şi o foaie de parcurs, pentru a promova proiectele de investiţii şi pentru a crea sinergii şi dinamică în rândul membrilor. În special, membrii vor analiza aspecte precum cerinţele în materie de combustibil şi infrastructură aeroportuară ale aeronavelor cu hidrogen şi electrice, standardizarea şi certificarea, precum şi implicaţiile pentru operatori (companiile aeriene) şi managementul traficului aerian.

În următoarele două decenii, se preconizează introducerea pe piaţă a mai mult de 44.000 de aeronave noi. Volumul de piaţă potenţial pentru aeronavele cu emisii zero a fost estimat la 26.000 până în 2050, cu o valoare totală de 5 mii de miliarde de euro.

Alianţa îşi va îndeplini în final angajamentul de a alinia sectorul la ambiţiile, obiectivele şi politicile conexe ale UE în materie de climă. Dimensiunea internaţională a sectorului este, de asemenea, un element major, deoarece combaterea schimbărilor climatice reprezintă un efort global.

„Odată cu apariţia aeronavelor cu emisii zero, Europa va scrie următorul capitol al aviaţiei. Neutralitatea climatică este paşaportul pentru creştere, iar Alianţa pentru aviaţia cu emisii zero va ajuta industria aeronautică europeană să pună bazele unei aviaţii competitive şi curate”, a declarat Margrethe Vestager, vicepreşedintele executiv pentru era digitală.

Entităţile private şi publice din comunitatea aeronautică care s-au angajat să sprijine punerea în funcţiune a aeronavelor cu emisii zero sunt invitate să se alăture Alianţei pentru aviaţia cu emisii zero prin intermediul formularului online.

O primă reuniune a adunării generale va avea loc în toamna acestui an.

Industria aeronautică europeană şi alţi actori europeni din sectorul aviaţiei şi-au asumat angajamentul de a asigura că transportul aerian din Europa îndeplineşte obiectivele climatice ale Europei pentru 2050. Comisia sprijină acest obiectiv prin acţiuni concrete, cum ar fi programul pentru o aviaţie curată din cadrul programului Orizont Europa, mecanismele de stabilire a preţului carbonului (de exemplu, EU ETS) şi Fondul pentru inovare. Aceste iniţiative sprijină dezvoltarea de aeronave cu emisii zero, bazate pe tehnologii de propulsie noi (de exemplu, electrice sau pe bază de hidrogen). Astfel de aeronave durabile din punctul de vedere al mediului au un potenţial de piaţă imens şi pot contribui semnificativ la competitivitatea viitoare a industriei de profil în toate segmentele de piaţă.

Ai ceva de spus? Comentează aici cu profilul de FB
Citeste mai mult

NATIONAL

Ultimă oră: Un bărbat a fost ucis de o mașină, în Olt

Publicat

in

De

Un pieton a fost lovit mortal de o mașină în noaptea de vineri spre sâmbătă pe DN 65, în județul Olt. Potrivit IPJ Olt, accidentul a avut loc pe Drumul Național 65 – European 574, în afara municipiului Slatina. Din primele verificări, polițiștii au constatat faptul că, în eveniment, a fost implicată o autoutilitară, condusă de un bărbat în vârstă de 37 de ani din județul Argeș și un pieton în vârstă de 32 de ani din Slatina.

În urma accidentului, pietonul a murit. Trupul acestuia a fost transportat la Morga Spitalului Județean de Urgență Slatina în vederea efectuării necropsiei.

Șoferul autoutilitarei a fost testat cu aparatul etilotest, rezultatul fiind negativ. Polițiștii au deschis un dosar penal sub aspectul săvârşirii infracţiunii de ucidere din culpă, cercetările fiind continuate pentru stabilirea împrejurărilor în care s-a produs accidentul.

Ai ceva de spus? Comentează aici cu profilul de FB
Citeste mai mult
Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Câmpulung

În Trend