Prezent la conferinţa de presă ce a urmat şedinţei Biroului Permanent Judeţean al PSD, şedinţă ce s-a desfăşurat la Câmpulung, senatorul Şeban Valeca a punctat că atunci când era ministrul Cercetării, el a încercat să ajute Câmpulungul: “Nu spun pentru a câştiga voturi, vă spun un adevăr: eu am fost cel care am încercat să ajut Câmpulungul şi Uzina ARO, eu am plătit, eram ministrul Cercetării şi chiar dacă răspundeam de un program nuclear, am plătit toată cercetarea şi autorizarea acelor microbuze şcolare. Iar apoi, s-au comandat de la Educaţie. Deci, ele când au fost omologate, le-a cumpărat Ministerul Educaţiei. Vreau să vă spun că în 1999, şi acum este public, Băsescu care era ministrul Transporturilor şi responsabil din partea Guvernului la vremea respectivă, în relaţia cu organismele financiare mondiale, a semnat o listă cu 1980 şi nu ştiu câte de întreprinderi care trebuie privatizate.

Pe acea listă a fost şi ARO. Au început ei, am fost obligaţi să continuăm pentru că nu se închideau capitolele cu Uniunea Europeană, să intre la privatizare toate cele câte rămăseseră, Aro a rămas printre ultimele. Am fost în Koreea de Sud şi am vorbit cu ministrul Industriilor din această ţară şi am oferit să cumpere ARO cu un dolar. Mi-a spus că nu au interes în zonă, că de-abia au plecat de la Oltcit. Toţi colegii mei miniştri au încercat în diverse locuri. Dacă nu se privatiza, potrivit programului PSAL 2, în mod automat trebuia dată lege de faliment. Faptul că a venit un nefericit, pe ultima sută de metri şi a zis: “dau eu doi lei pe uzină”, s-a considerat, dacă mai eram la guvernare, că este un respiro faţă de acea obligaţie numită PSAL 2, iar pe urmă se vedea, ori se răscumpăra de la el, ori … În mod nemeritat PSD-ul şi-a luat-o aicea, că Nicolescu cu Văcăroiu au închis ARO”. Pentru toate aceste vorbe meşteşugite, noi cei care am suferit şi încă mai avem de tras de pe urma închiderii ARO, ar trebui să le fim recunoscători PSD-ilor. Şi ignoranţii de noi, cum apreciem toate eforturile lor? Dar, în sprijinul senatorului Valeca au sărit şi deputatul Gheorghe Marin (fost director pe la defuncta ARO), dar şi Liviu Ţâroiu (alt fost director care a jucat tontoroiul pe piatra funerară a uzinei). Ce să vezi: ei ştiu că se pot face proiecte de parc industrial, în parteneriat public-privat cu noul proprietar al platformei, se pot aduce bani europeni, pot fi atraşi investitori … Iar, într-un final apoteotic Liviu Ţâroiu a calculat că în prezent sunt chiar mai mulţi angajaţi pe “mormântul” uzinei, decât în ultima perioadă de existenţă a “Zimbrului Carpaţilor”. Şi noi tot nerecunoscători, încât ei nu mai ştiu ce să facă, să vorbească cu fiecare om în parte, să încerce să-l convigă, poate oamenii îşi vor reconsidera poziţia faţă de acest partid.
You must be logged in to post a comment Login