Conecteaza-te cu noi

NATIONAL

Blue Air nu a primit niciun înscris oficial cu privire la neregulile constatate de ANPC, susține avocatul companiei aeriene

Publicat

in

Compania aeriană Blue Air Aviation nu a primit niciun document oficial cu privire la cercetarea efectuată de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) în urma reclamaţiilor consumatorilor referitoare la serviciile oferite de companie şi în aceste condiţii nu poate răspunde „unor acuzaţii publicate în presa, scrisă sau online”.

„Compania Blue Air Aviation SA a luat cunoştinţă din materiale de presă publicate în mediul online de ameninţările formulate la adresa sa de dl. Horia Constantinescu, preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor. Pentru că până la acest moment, nu am primit absolut niciun înscris oficial prin care ameninţările diseminate în mediul online să fie comunicate societăţii în mod oficial, având în vedere numeroasele solicitări pe care le-am primit din partea mass media, vă aducem la cunostiinta faptul că nu putem răspunde unor acuzaţii publicate în presa, scrisă sau online, neavând nicio dovada că acestea au fost formulate de un înalt oficial al Statului Român, urmând a reveni cu un comunicat cu privire la aspectele menţionate în mass media la data la care vom lua la cunoştinţă de respectivele acuzaţii prin intermediul unui înscris oficial, emis în conformitate cu prevederile legale în vigoare”, susţine Bogdan Năstase, avocatul companiei Blue Air, într-un punct de vedere transmis joi AGERPRES.

ANPC a anunţat miercuri, într-un comunicat de presă, că a încheiat cercetarea de fond, începută în urmă cu mai bine de două luni, realizată ca urmare a numărului însemnat de reclamaţii referitoare la serviciile oferite de Blue Air Aviation SA, sosite la Autoritate din toată ţara, dar şi din ţările Uniunii Europene.

„A venit momentul să primească, de această dată, compania aeriană un bilet din partea Autorităţii noastre, oferindu-le acestora posibilitatea de a contribui la bugetul de stat într-o măsură egală cu cea prin care ei au înţeles să oblige consumatorii să participe la finanţele companiei, fără ca aceştia să-şi dea acordul. În schimbul acestei contribuţii, ce va fi substanţială, noi le vom oferi un cazier comercial. Iar, exact după modelul activităţii companiei aeriene, nici noi nu o să le dăm banii înapoi şi ei vor avea posibilitatea păstrării cazierului”, a declarat Horia Constantinescu, preşedintele ANPC, în comunicatul citat.

Potrivit ANPC, în acest moment, demersul nu este pe deplin terminat, Autoritatea aşteptând publicarea în Monitorul Oficial a comisiei pentru stabilirea cuantumului amenzii ce va fi aplicată operatorului economic, aşa cum prevăd reglementările recentei Ordonanţe de Urgenţă nr. 58/2022. „Aceasta modifică şi completează unele acte normative din domeniul protecţiei consumatorilor, armonizând, totodată, în legislaţia naţională, prevederile Directivei Omnibus, care specifică un nivel al amenzilor contravenţionale ce pot ajunge până la 2 milioane de euro, în funcţie de gravitatea abaterii. Dat fiind că ne aflăm în plin sezon al vacanţelor şi că orice neregulă în funcţionarea unei companii de importanţa unui operator aviatic, poate afecta un număr important de consumatori, vom reveni cu amănunte referitoare la acest caz, în raport cu evoluţia sa”, se precizează în comunicatul ANPC.

Blue Air este cea mai mare companie aeriană românească după numărul de pasageri transportaţi, cu un model de business Ultra – Low – Cost (ULC) şi cu abordare centrată pe nevoile pasagerilor. Cu o echipă formată din aproximativ 700 de profesionişti, pasionaţi de aviaţie, Blue Air are un istoric impecabil în siguranţa zborului. Compania operează avioane tip Boeing 737.

În cei 17 ani de activitate, Blue Air a transportat peste 32 de milioane de pasageri şi a zburat peste 340 milioane de kilometri. Compania este certificată IATA Operaţional Safety Audit (IOSA) de către Internaţional Air Transport Association (IATA) pentru standarde excepţionale de operare şi este membră cu drepturi depline IATA.

Ai ceva de spus? Comentează aici cu profilul de FB

NATIONAL

Metrorex anunţă că va mai introduce şase trenuri în circulaţie, începând de marţi, iar intervalul de succedare între trenuri va scădea la 9 – 10 minute

Publicat

in

De

Metrorex a anunţat că, în urma discuţiilor purtate cu Alstom, compania care asigură mentenanţa la metroul bucureştean, şi a plăţii unor facturi pentru prestaţii de mentenanţă aferente anului 2022, s-a dispus introducerea în circulaţie a şase trenuri suplimentare, începând de marţi. Intervalul de succedare între trenuri va scădea astfel la 9 – 10 minute, pe toată reţeaua de metrou fiind introdus un număr de 40 trenuri, potrivit news.ro.

”Metrorex continuă demersurile pentru deblocarea situaţiei create în circulaţia trenurilor de metrou, determinată de diminuarea serviciilor de mentenanţă şi salubritate prestate de Alstom Transport S.A., cu care Metrorex are un contract în vigoare. Astfel, în urma discuţiilor purtate cu Alstom şi a plăţii unor facturi pentru prestaţii de mentenanţă aferente anului 2022, s-a dispus introducerea în circulaţie a 6 trenuri suplimentare, începând cu data de astăzi, 16.08.2022”, anunţă Metrorex.

În acest context, intervalul de succedare între trenuri va scădea la 9 – 10 minute, pe toată reţeaua de metrou fiind introdus un număr de 40 trenuri.

”Reiterăm că utilizatorii metroului sunt în permanenţă informaţi cu privire la modificările din programul de circulaţie a trenurilor atât în staţii, cât şi prin intermediul website-ul: www.metrorex.ro. Continuăm demersurile pentru remedierea situaţiei într-un termen cât mai scurt şi prezentăm scuze călătorilor pentru disconfortul creat!”, precizează Metrorex.

Până acum,  intervalul mediu de succedare a trenurilor de metrou pe toate magistralele era de 10 – 14 minute.

Circulaţia la metrou s-a desfăşurat în ultimele săptămâni cu mult mai puţine trenuri în loc de 57, cât este prevăzut în graficul aprobat. Creşterea timpilor de aşteptare în staţii a fost determinată de diminuarea serviciilor de mentenanţă şi salubritate prestate de Alstom  Transport SA, cu care Metrorex are un contract în vigoare.

Compania franceză Alstom, care asigură mentenanţa metroului bucureştean, anunţa încă din luna iunie că ia în considerare suspendarea progresivă a serviciilor de mentenanţă a flotei de metrou în luna iulie, dacă Metrorex nu achită facturile restante, a căror valoare totală este echivalentă unui an de servicii prestate. Într-un interviu acordat News.ro, preşedintele Alstom pe Europa, Gian Luca Erbacci, a declarat că Metrorex datorează Alstom peste 33 de milioane euro, adică peste 160 de milioane lei, sumă ce corespunde unui an de plăţi restante.

Metrorex a răspuns acuzaţiilor Alstom privind datoriile pentru serviciile de mentenanţă, afirmând că o parte din sumă a fost achitată, iar pPentru plata integrală, vor fi solicitaţi banii la următoarea rectificare bugetară, aşteptată în luna august.

Ai ceva de spus? Comentează aici cu profilul de FB
Citeste mai mult

NATIONAL

Marcel Ciolacu explică de ce a lipsit de la ceremoniile de Ziua Marinei. Liderul PSD neagă existența unor tensiuni în coaliție

Publicat

in

De

Analistul politic Bogdan Teodorescu: ‘Trăim niște timpuri complicate. Avem în față, un orizont negru, în care niște generații tinere spun următorul lucru: Opriți-vă, fiindcă voi o să muriți, mai devreme sau mai târziu, dar noi avem mult de trăit în locul ăsta și ne lăsați ceva în care nu se poate trăi’

Ai ceva de spus? Comentează aici cu profilul de FB
Citeste mai mult
Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Câmpulung

În Trend