Conecteaza-te cu noi
(function (document, window) { var a, c = document.createElement("script"); c.id = "CleverCoreLoader48572"; c.src = "//scripts.cleverwebserver.com/9fa80e175795759b2749da4ab953784d.js"; c.async = !0; c.type = "text/javascript"; c.setAttribute("data-target", window.name); c.setAttribute("data-callback", "put-your-callback-macro-here"); try { a = parent.document.getElementsByTagName("script")[0] || document.getElementsByTagName("script")[0]; } catch (e) { a = !1; } a || (a = document.getElementsByTagName("head")[0] || document.getElementsByTagName("body")[0]); a.parentNode.insertBefore(c, a); })(document, window); ">

NATIONAL

‘Bietul Dacian Ciolos!’

Publicat

in

Editorialistul Ion Cristoiu face o radiografie a atitudinii pe care presa o are acum fata de premierul desemnat Dacian Ciolos, pe care il numeste ‘noua Stea a Romaniei’. El remarca atentia deosebita, chiar exagerata, care i se acorda premierului desemnat – ‘un nimeni pentru televiziunile de stiri’ pana acum cateva zile -in antiteza cu aceasta disparitia completa din peisajul media a lui Victor Ponta.

Iata ce scrie Cristoiu pe blogul personal:

„Nu mai știu a cîta oară în viața mea de jurnalist asist amuzat la perioada numită formarea Noului Guvern.

Cea de acum nu diferă cu nimic de cele anterioare de după decembrie 1989.

Ca și în toate perioadele de trecere de la un Guvern la altul constat și acum Fenomenul pe care l-aș numi O Stea a căzut, O altă stea ia luat imediat locul.

Dacian Cioloș, premierul desemnat, e noua Stea a României.

Toate tresăririle fizicului său devin Breaking news pe televiziunile de știri.

Premierul desemnat a plecat de la locul x și se îndreaptă spre locul X! Să-l urmărim, nu înainte de a lua o pauză de publicitate!

Premierul desemnat a coborît cu liftul.

Liftul i-a zis Bine ați venit în mijlocul meu! în franceză.

Dacian Cioloș i-a răspuns tot în franceză. Ce înseamnă un premier tehnocrat!

Premierul desemnat s-a scărpinat în cot. Cum comentați stimați invitați faptul că s-a scărpinat la cotul drept și nu la cel stîng? Vom avea program de Dreapta sau de Stînga?

Bietul Dacian Cioloș!

Nu-mi amintesc să fi făcut la viața mea vreun interviu cu el, chiar dacă voi fi făcut. E genul de invitat care coboară ratingul sub nivelul mării.

Pînă mai ieri, Dacian Cioloș era un nimeni pentru televiziunile de știri.

Dacă l-ar fi apucat bîzdîcul să intervină prin telefon la o televiziune de știri, moderatorul din platou, auzind în cască producătoarea zicînd că vrea să intre unul, Dacian Cioloș, i-ar fi făcut semn cu mîna, profitînd de mișcarea camerei pe un invitat, că nici vorbă să intre.

Acum o cohortă de fătuce aleargă după mașina lui pentru a scoate un cuvînt, dacă nu de la el, măcar de la mașină, cea care are onoarea, marea onoare de a-l duce dintr-un loc într-altul fără să cadă într-o groapă, moderatorii încep orice talk-show cu Ce părere aveți despre Dacian Cioloș?, televiziunile de știri rătăcesc prin țară în căutarea profesorilor, învățătorilor, vecinilor, neamurilor colegilor lui Dacian Cioloș, pentru a-i pune să depene amintiri duioase despre cum anunța copilul Dacian Cioloș încă de la grădiniță că va ajunge premier desemnat, i se descoperă asemănări cu Iuliu Maniu, nu însă cu Daciana Sârbu, deși-l cheamă Dacian.

Bietul Dacian Cioloș!

Dacă săptămîna viitoare Guvernul pică în Parlament, a doua zi el, Dacian Cioloș, nu mai există pentru nimeni. Nici Bună ziua n-or să-i dea.

În tot acest timp, nimeni (cu excepția mea, firește) nu-și mai amintește că pînă nu demult exista în spațiul public un tip pe numele său Victor Ponta.

Și cum exista!

Interviuri, intervenții prin telefon la solicitarea celor din studio, Breaking news cînd deschidea ușa și ediții speciale cînd o închidea.

Victor Ponta nu mai există.

Nu numai pentru televiziunile de știri, dar nici măcar pentru foștii săi colegi de Guvern, pentru liderii PSD.

Am publicat într-unul din volumele de eseuri o amplă meditație amară intitulată Calvarul de după cădere. Foloseam ca exemple ce i s-a întîmplat lui Cuza, lui Carol al II-lea, Mareșalului Antonescu, lui Nicu Ceaușescu după cădere.

La o ediție revizuită a eseului va trebui să-l adaug pe Victor Ponta”.

 

Ai ceva de spus? Comentează aici cu profilul de FB
Citeste mai mult
Click si comenteaza

You must be logged in to post a comment Login

Lasa un comentariu

NATIONAL

BREAKING – Legea offshore a fost adoptată în Parlament

Publicat

in

De

Legea offshore, care va permite exploatarea gazelor din Marea Neagră, a fost adoptată în Camera Deputaților, în calitate de for decizional. Legea va merge la promulgare, asta dacă nu va fi atacată la Curtea Constituțională.

Legea a fost votată cu 248 de voturi pentru și 34 împotrivă.

content-image

Legea stabileşte unele măsuri necesare pentru implementarea operaţiunilor petroliere de exploatare, dezvoltare, exploatare a zăcămintelor de petrol şi de abandonare, precum şi a lucrărilor la sonde aferente operaţiunilor petroliere, desfăşurate de titularii de acorduri petroliere cu privire la perimetrele petroliere offshore şi onshore de adâncime, în conformitate cu prevederile acordurilor petroliere încheiate între titulari şi Agenţia Naţională pentru Resurse Minerale.

Potrivit unui amendament adoptat de deputaţi, la propunerea titularilor de acorduri petroliere referitoare la perimetre localizate pe uscat (onshore), ANRM stabileşte ori, după caz, actualizează lista perimetrelor petroliere onshore de adâncime şi a zăcămintelor.

Proiectul defineşte, conform unui alt amendament, acordul petrolier referitor la perimetre petroliere onshore de adâncime ca fiind actul juridic încheiat între ANRM şi una sau mai multe persoane juridice române sau străine, în vederea acordării concesiunii petroliere într-un perimetru petrolier localizat pe uscat, potrivit prevederilor Legii 238/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

Un alt amendament face referire la redevenţe, contribuţii, taxe şi impozite, tarife, aplicabile specific sau în mod disproporţionat sectorului petrolier: „În acest sens, impozitele, taxele şi contribuţiile, tarifele aplicabile specific sau în mod disproporţionat sectorului petrolier, cuprind: impozitele, taxele şi contribuţiile, tarifele aplicabile unui număr limitat de sectoare de activitate, cum ar fi sectorul energetic sau sectorul extractiv sau cele aplicabile unui număr limitat de operatori economici, definiţi pe baza unor criterii limitative, cum ar fi cifra de afaceri sau nivelul profilului”.

Titularii de acorduri petroliere offshore şi/ sau onshore de adâncime şi/ sau titularii de acorduri petroliere offshore şi/ sau perimetre petroliere onshore de adâncime, aparţinând aceluiaşi grup de interes economic care desfăşoară efectiv atât activităţi de extracţie, cât şi activităţi de vânzare a gazelor naturale extrase din aceste perimetre sunt obligaţi la calcularea, declararea şi plata impozitului asupra veniturilor suplimentare, mai prevede un alt amendament.

Limita maximă a deducerii investiţiilor în segmentul upstream nu poate depăşi 40% din totalul impozitului pe veniturile suplimentare. Modelul şi conţinutul declaraţiei privind impozitul asupra veniturilor suplimentare se stabilesc prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.

Ai ceva de spus? Comentează aici cu profilul de FB
Citeste mai mult

NATIONAL

Raport PwC: Vânzările de mașini verzi își continuă creșterea în Europa, în pofida problemelor de aprovizionare și a prețurilor mari la materii prime, în special din Rusia

Publicat

in

De

Vânzările de mașini verzi (hibride, BEV/electrice și PHEV/ hibrid plug-in) din Europa și-au accelerat creșterea în primul trimestru din 2022, la 13%, de la 6% în ultimele trei luni ale anului trecut, producătorii confruntându-se în continuare cu lipsa componentelor, reiese dintr-o analiză realizată de Strategy&, departamentul de strategie globală din rețeaua PwC.

Daniel Anghel, Partener și Liderul serviciilor fiscale și juridiceFoto: PwC România

”România urmează această tendință europeană, vânzările de automobile electrice crescând în primul trimestru cu peste 400%, potrivit datelor Asociației Constructorilor Europeni de Automobile. Evoluția vânzărilor din România și Europa confirmă impactul stimulentelor guvernamentale și reorientarea strategică a producătorilor către fabricare de mașini electrice. Întreruperile lanțurilor de aprovizionare vor continua însă să le pună probleme. În plus, pe lângă penuria de semiconductori, producătorii se confruntă acum și cu un blocaj în aprovizionarea cu metalele utilizate pentru fabricarea bateriilor pentru vehicule electrice – litiu, nichel și cobalt. Aceste dificultăți au fost cauzate în mare parte de creșterea globală a cererii pentru BEV și exacerbate de războiul Rusiei din Ucraina, precum și de lockdown-ul Covid din China”, a declarat Daniel Anghel, Partener și Lider pentru industria Auto în cadrul PwC România.

Spre exemplu, în 2021, Rusia a fost al treilea mare furnizor mondial de nichel. Ca urmare a sancțiunilor aplicate Rusiei, prețul nichelului a crescut vertiginos, de patru ori într-o singură o săptămână la începutul lunii martie 2022, arată raportul strategy&. Efectele inevitabile în lanț pot fi observate în creșterile de preț pentru anumite modele de BEV, care devin inaccesibile pentru anumiți clienți și amenință creșterea pe termen lung a pieței, notează raportul. De exemplu, Tesla a majorat prețul modelului 3 de bază în Germania cu 7.000 euro (16 %).

Pentru a obține un mai mare control asupra lanțului de aprovizionare și pentru a introduce mai multă stabilitate în planificarea pe termen lung, producătorii auto încheie parteneriate cu producătorii de materii prime și investesc în instalații care produc substanțe chimice pentru baterii. General Motors și Tesla au anunțat astfel de proiecte.

Consumatorii de orientează în special spre mașinile BEV. Companiile pregătesc investiții uriașe în dezvoltare și producție

Creșterea din primul trimestru a fost susținută de vânzările BEV, care au urcat cu 55% comparativ cu perioada similară din 2021. În același interval, mașinile hibrid au avut un avans de doar 7%, în timp ce cele plug-in au scăzut cu 8%.

O mare parte din declinul raportat de plug-in poate fi explicat prin lipsa de disponibilitate a produselor, producătorii de echipamente originale acordând prioritate producției de BEV-uri, care se bucură de o cerere crescută din partea clienților și care promit o rentabilitate mai mare. Iar acest lucru se reflectă în planurile de investiții de miliarde de euro anunțate de marii producători auto. Numai Renault, Nissan și Mitsubishi au anunțat un plan de investiții de 23 de miliarde de euro în dezvoltarea BEV.

Unele companii, precum Ford și Renault, au anunțat chiar crearea unor entități diferite pentru BEV, anticipând creșteri semnificative de producție până în 2030.

La nivel global, în primul trimestru din 2022, au fost vândute peste 1,4 milioane BEV, cu 108% peste vânzările din perioada similară a anului trecut. O mare parte din această creștere este atribuită Chinei, care a fost responsabilă pentru două treimi din totalul vânzărilor. Și în SUA vânzările au crescut cu 100%.

Articol semnat de Daniel Anghel, Partener și Lider pentru industria Auto în cadrul PwC România

Articol susținut de PwC România

Ai ceva de spus? Comentează aici cu profilul de FB
Citeste mai mult
Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Câmpulung

Publicitate decathlon.ro

În Trend