Conecteaza-te cu noi

NATIONAL

Avertizare meteo NOWOCASTING de vreme severă imediată: Sunt vizate 11 județe

Publicat

in

Administraţia Naţională de Meteorologie (ANM) a emis, sâmbătă, avertizări Cod galben de intensificări ale vântului și ceață în 11 județe.

Citește și: Primele rezultate ale alegerilor parlamentare vor fi pe STIRIPESURSE.RO: CURS-Avangarde realizează duminică singurul sondaj exit-poll

Astfel, până la ora 11:00, în zona de munte a judeţelor Gorj și Vâlcea, la peste 1.800 metri, se vor semnala intensificări ale vântului care vor depăşi temporar 90 – 100 km/h.

De asemenea, până la ora 12.00, în județul Caraş-Severin vor fi intensificări ale vântului care vor depăși local 55-65 km/h; pe crestele montane înalte. Vitezele la rafală vor depăși 70-90 km/h și se anunță transport de zăpadă pe crestele montane.

Tot până la ora 12.00, în zona de munte a judeţelor Argeş, Prahova și Dâmboviţa se anunță intensificări ale vântului cu rafale ce vor depăși 90…100 km/h.

În județele Giurgiu, Teleorman, Dolj și în mai multe localităţi din Sibiu și Olt va persista ceaţa până la ora 9:00.

Citeste mai mult
Click si comenteaza

You must be logged in to post a comment Login

Lasa un comentariu

NATIONAL

S-a lansat licitația pentru modernizarea și electrificarea căii ferate Constanța – Mangalia, proiect de peste 250 milioane euro

Publicat

in

De

După multe amânări, Compania Națională de Căi Ferate CFR SA a lansat vineri licitația pentru modernizarea căii ferate Constanța – Mangalia, scrie Club Feroviar. Valoarea estimată a contractului trece de 1,31 miliarde lei. Între cele două localități sunt 43 de km, dar unele trenuri fac și peste 90 de minute vara.

TrenFoto: Vlad Barza / HotNews.ro

Linia nu este electrificată, sunt multe restricții de viteză, trenurile trebuie să se aștepte în gări și sunt foarte scurte porțiunile unde se pot atinge 70-80 km/h. Trenul care staționează cel mai puțin face 63 de minute, dar majoritatea trenurilor sezoniere de lung parcurs vor face 75-85 de minute între iunie și septembrie.

Fiind 33 km de linie simplă, trenurile din direcții opuse trebuie să se aștepte.

În sistemul electronic de achiziții publice a fost postat anunțul de licitație ce are ca obiect „Proiectare şi execuție lucrări aferente obiectivului de investiţii Electrificare și Reabilitare linie de cale ferată Constanța-Mangalia”. Valoarea totală estimată a contractului este cuprinsă între 1.317.921.813,80 și 1.557.357.212,75 lei (între 265 și 312 milioane de euro).

Electrificarea, dublarea şi reabilitarea liniei va asigura accesul trenurilor de lung parcurs în staţiunile aferente litoralului românesc fără transbordarea călătorilor sau schimbarea mijlocului de remorcare, ceea ce va permite preluarea traficului de călători din sectorul rutier, atât pentru descongestionarea zonei, cât şi pentru reducerea numărului de accidente, se arată în anunțul citat de Club Feroviar.

Linia Constanța – Mangalia face parte din Magistrala 800 București-Constanța-Mangalia, are o lungime de 42,9 km și deservește stațiunile turistice din zona de sud a litoralului românesc și porturile Constanța și Mangalia.

Constanța-Mangalia – Ce lucrări se vor executa

Pe linia ferată Constanţa-Mangalia, cu o lungime de 42,9 km: Constanţa – Agigea Ecluză (linie dublă şi electrificată – 9,6 km), Agigea Ecluză – Mangalia (linie simplă neelectrificată – 33,3 km) sunt amplasate șase staţii CF: Constanţa, Agigea Nord, Eforie Nord, Eforie Sud, Costineşti, Mangalia, două halte de mişcare: Agigea Ecluză H.m. și Neptun H.m. și patru puncte de oprire: Tuzla h, Pescăruș h, Costineşti Tabără h.c., Neptun h.c.

Viteza maximă este de 80 km/oră pentru trenurile de călători, iar pentru trenurile de marfă este de 60 km/oră. Modul de remorcare al trenurilor este tracţiune diesel-electrică. Circulaţia trenurilor se desfăşoară pe bază de bloc de linie automat, doar între Constanţa şi Eforie Nord, iar între Eforie Nord şi Mangalia – la cale liberă.

Circulaţia trenurilor se va efectua pe linie dublă electrificată, pe 26,4 km (9,6 km ax Constanța – ax H.m. Agigea Ecluză + 16,8 km ax Costinești – ax Mangalia) și linie simplă electrificată pe 16,5 km (ax H.m. Agigea Ecluză – ax Costinești). Linia va fi înzestrată cu instalaţie de centralizare electronică de linie (CEL) şi ERTMS Nivel 2. Instalația de centralizare electronică de linie CEL va fi operată dintr-un post central care va fi amplasat în clădirea CMT Constanța.

Proiectul include: 23 de podețe noi, un pod de încrucișare, patru poduri, patru pasaje inferioare, un pasaj pietonal, o substație tracțiune CFR/Enel, așa cum a mai scris Club Feroviar.

Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este data de 17 iunie 2024, ora 15:00. Oferta trebuie să fie valabilă până pe 17 aprilie 2025.

Citeste mai mult

NATIONAL

Germania şi-a îmbunătăţit uşor prognoza de creştere economică

Publicat

in

De

Guvernul german va anunţa săptămâna viitoare că şi-a îmbunătăţit prognoza de creştere pentru acest an, de la 0,2% până la 0,3%, a dezvăluit vineri pentru Reuters o sursă din apropierea acestui dosar, informează Agerpres.

Pentru 2025, noile prognoze ale Guvernului german mizează pe o creştere a Produsului Intern Brut de 1%.

De asemenea, noile prognoze arată spre o scădere mai rapidă a inflaţiei în acest an, până la 2,4%. Comparativ, în prognozele anterioare, Executivul de la Berlin miza pe o încetinire a inflaţiei până la 2,8% în acest an.

Aceste estimări revizuite fac parte din prognozele de primăvară ale Guvernului german, pe care ministrul Economiei, Robert Habeck, urmează să le prezinte miercuri.

Economia germană, cea mai mare economie europeană, a avut anul trecut una dintre cele mai slabe performanţe din rândul principalelor economii ale zonei euro, ca urmare a efectelor combinate ale costurilor mari la energie, comenzilor slabe la nivel global şi dobânzilor ridicate. Chiar dacă inflaţia şi preţurile la energie sunt aşteptate să se reducă în acest an, ritmul de creştere a economiei germane este preconizat să rămână la un nivel slab.

Zilele trecute, Fondul Monetar Internaţional şi-a redus estimările privind evoluţia PIB-ului Germaniei cu 0,3%, atât pentru 2024 cât şi pentru 2025, prognozând că prima economie europeană va înregistra un avans de 0,2% în acest an şi unul de 1,3% anul următor.

Citeste mai mult
Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Câmpulung

În Trend