Conecteaza-te cu noi

AUTO

Atenție! Programul Rabla Clasic 2019 este pe sfârșite

Publicat

in

Peste 3 sferturi din tichetele programului Rabla Clasic 2019 au fost epuizate la puţin peste o lună de la demararea programului de înoire a parcului auto din România, aflat deja la a 15-a ediţie.

“Astăzi, 20 mai 2019, mai sunt disponibile aproximativ 5.374 din cele 30.000  prime de casare pentru persoanele fizice.Informaţii privind sumele disponibile în cadrul Programelor Rabla Clasic şi Rabla Plus se pot obţine de aici, scrie într-un anunţ de pe site-ul Administraţia Fondului pentru Mediu.

“Bugetul aprobat pentru Programul Rabla Clasic este de peste 320 milioane lei, atât pentru finanţarea programului de anul acesta, cât şi pentru plata unor facturi emise în cadrul programului de anul trecut. Suma alocată în cadrul sesiunii de finanţare din anul 2019 este de 235 milioane lei, 200 milioane lei fiind repartizate pentru persoane fizice şi 35 milioane lei pentru persoane juridice, iar în cadrul Programului Rabla Plus, bugetul aprobat este de 93 milioane lei. Pentru sesiunea din acest an sunt alocate peste 75 milioane lei, din care peste 15 milioane lei pentru persoane fizice şi 60 milioane lei pentru persoane juridice,” este stipulat în coumunicatul de presă lansat cu o zi înainte de demararea programului, scrie zf.ro

Cuantumul primei de casare pentru Programul „Rabla Clasic” este de 6.500 de lei pentru fiecare autovehicul uzat, mai vechi de opt ani, dat spre casare şi se acordă pentru achiziţionarea unui autovehicul nou al cărui sistem de propulsie generează maximum 120 g de CO2/km, în regim de funcţionare mixt (maximum 140 g CO2/km conform standardului WLTP).

La prima de casare se poate adăuga un ecobonus de 1.000 lei care se acordă la achiziţionarea unui autovehicul nou, echipat cu sistem de propulsie care generează o cantitate de emisii de maximum 98 g CO2/km în regim de funcţionare mixt şi/sau un ecobonus în valoare de 1.700 lei la achiziţionarea unui autovehicul nou, echipat cu sistem de propulsie hibrid.

Dacă întrunesc ambele condiţii, cele două ecobonusuri pot fi cumulate cu prima de casare.

Prin Programul Rabla Clasic, aflat deja la a 15-a ediţie, au fost casate peste 550.000 de autovehicule vechi, poluante şi au fost achiziţionate peste 300.000 de maşini noi, care poluează mai puţin.

Pentru a stimula achiziţia vehiculelor electrice, Administraţia Fondului pentru Mediu finanţează, cu 90 de milioane de lei, achiziţia şi instalarea de staţii de încărcare performante în municipiile reşedinţă de judeţ, scrie sursa mai sus citată.

Citește și:

Alertă De azi, e obligatoriu! Modificare-cheie în privința salariaților din România

EXCLUSIV Cine finanțează ONG-ul Declic, cel care a organizat mega-protestul ‘Toți pentru Europa’

Liviu Dragnea face o nouă promisiune! Mii de români vor primi mai mulți bani

Citeste mai mult

ACTUAL

Romania, tara europeana cu cele mai multe accidente auto mortale

Publicat

in

O statistica europeana arata ca tara noastra e pe primul loc in randul statelor europene cele mai periculoase pentru traficul rutier. Astfel, Romania conduce in top cu un nedorit record: 86 de decese provocate de accidente auto, la un milion de locuitori. Datele sunt pentru anul 2022. Statistica a fost intocmita de elvetieni si a fost publicata cu indemnul „daca vreti sa plecati in vacanta cu masina, vara aceasta, analizati datele privind tarile cele mai sigure si tarile cele mai periculoase.” La polul opus, cu cei mai putini morti in urma accidentelor rutiere se afla Norvegia, cu 21 de decese la un milion de locuitori. Mai multe informatii despre tarile cele mai riscante si statele europene cele mai sigure cititi aici https://newsin.ro/romania-cea-mai-periculoasa-tara-europeana-pentru-automobilisti/

Citeste mai mult

ACTUAL

Tinerii șoferi începători nu vor mai putea conduce mașini puternice. Limita va fi de 100 CP

Publicat

in

Senatul a adoptat tacit o propunere legislativă care va limita puterea mașinilor ce pot fi conduse de șoferii tineri și neexperimentați. Conform noii legi, cei cu vârsta sub 21 de ani sau cu o experiență de conducere mai mică de un an nu vor mai putea conduce autoturisme cu o putere mai mare de 100 CP.

Această măsură are ca scop reducerea numărului de accidente rutiere provocate de tineri șoferi, care sunt mai predispuși la a lua riscuri la volan.

Pe lângă limitarea puterii mașinilor, propunerea legislativă mai prevede și obligativitatea semnalizării amplasării radarelor pentru măsurarea vitezei. Avertizarea se va face fie prin panouri, fie prin mass-media.

Motivele adoptării noii legi:

  • Statistici: România are una dintre cele mai mari rate ale mortalității rutiere din Uniunea Europeană.
  • Tinerii șoferi: Lipsa de experiență și tendința de a lua riscuri cresc riscul de accidente.
  • Mașinile puternice: Facilitează viteza excesivă, care este o cauză majoră a accidentelor.

Reacții: Unii șoferi consideră că limitarea puterii mașinilor este o măsură discriminatorie. Slții susțin că este o necesitate pentru a crește siguranța rutieră.

Adoptarea acestei propuneri legislative este un pas important în direcția reducerii numărului de accidente rutiere din România. Rămâne de văzut dacă această măsură va avea un impact semnificativ asupra siguranței rutiere.

Citeste mai mult
Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Câmpulung

În Trend