Conecteaza-te cu noi

Pitesti

ATENTIE LA ACEST PONT ! Cum pot plǎti piteştenii un impozit pe clădiri de douăzeci de ori mai mic

Avatar

Publicat

in

– Poti reduce impozitul cu câteva mii de lei respectând anumite condiţii şi apelând la un evaluator

Mii de argeşeni au intrat în panică după ce au auzit că este posibil să aibă de plătit mii de lei impozit pentru clădirea sau apartamentul pe care le deţin. Chiar dacă Serviciile de Impozite si Taxe din cadrul primariilor nu au trimis încă înştiinţările de plată, unii dintre noi am aflat deja cât avem de achitat, adica, potrivit noilor reglementari, foarte mult in ciomparatie cu anii trecuti. Trebuie să ştiţi însă că suma respectivă nu este în toate cazurile şi suma finală de plată. Practic, serviciile de taxe si impozite au calculat impozitul conform legii, dar neavând informaţii clare despre destinaţia imobilului sau apartamentului. Tocmai de aceea toţi proprietarii care au sediul unei firme în imobilul pe care îl deţin vor primi înştiinţarea de plată cu suma ca pentru persoană juridică, indiferent dacă este vorba despre persoană fizică. Ulterior, se poate depune o declaraţie, la care se vor ataşa şi unele documente, cu ajutorul cărora va fi recalculat impozitul, ca pentru persoană fizică.

„În conformitate cu prevederile Legii nr. 227 din 2015, privind Codul Fiscal, începând cu anul 2016, impozitul sau taxa pe clădiri se stabileşte în funcţie de destinaţia finală a clădirii. Acestea pot avea destinaţie rezidenţială, adică locuinţă, destinaţie nerezidenţială, pentru activitate economică şi mixtă – locuinţă şi activitate economică. Impozitul pe clădiri datorat de persoanele fizice care deţin în proprietate clădiri cu destinaţie nerezidenţială sau mixtă sau la adresa respectivă au fost înregistrate sedii de societăţi comerciale ori cel datorat de persoane fizice autorizate, cum ar fi cabinetele medicale, întreprinderile individuale, notari, avocaţi, experţi contabili etc., s-a stabilit automat, cu respectarea prevederilor art. 458, aliniatul 4, din Legea nr. 227/2015 privind Codul Fiscal, prin aplicarea cotei de 2 la sută asupra valorii impozabile calculate ca pentru clădirile rezidenţiale. Pe cale de consecinţă, reamintim piteştenilor care deţin în proprietate sau folosinţă clădiri cu destinaţie nerezidenţială sau mixtă sau la adresa respectivă au fost înregistrate sedii de firmă, faptul că, în urma depunerii declaraţiei, se va restabili impozitul sau taxa pe clădiri în conformitate cu situaţia fiscală reală”, explică specialiştii Direcţiei Economice din primǎria Piteşti.

De la 3.700 la 308 lei, pentru sediul de taximetrist

Astfel, de exemplu, unui taximetrist, care are sediul social la adresa de domiciliu, dar nu desfăşoară activitate economică, i-a fost calculat, fără depunerea declaraţiei fiscale, un impozit pe clădiri de 3.700 lei. Însă, după depunerea declaraţiei fiscale şi recalcularea impozitului, va avea de plătit suma de 308 lei. Acelaşi principiu se aplică şi la o persoană fizică ce deţine în proprietate o clădire cu destinaţie mixtă, cu 110 metri pătraţi cu destinaţie rezidenţială şi 40 de metri pătraţi cu destinaţie nerezidenţială (spaţiu comercial). Iniţial, aceasta ar fi avut un impozit de aproape 10.000 lei, însă, după depunerea declaraţiei, acesta va scădea la 4.440 lei fără raport de evaluare şi 1.790 lei cu raport de evaluare.

Ce documente trebuie să ataşaţi declaraţiei fiscale

„Contribuabilii care se regăsesc într-una din situaţiile prezentate mai sus au obligaţia să depună declaraţii fiscale pentru stabilirea impozitului sau taxei pe clădiri până la data de 31 martie 2016. Recalcularea impozitului, după caz, se va face numai dacă se vor depune declaraţiile însoţite de mai multe documente”, precizează specialiştii.
Este vorba despre raportul de evaluare întocmit de un evaluator autorizat care reflectă valoarea clădirii la data de 31 decembrie a anului anterior anului de referinţă, procesul verbal de recepţie finală din care reiese valoarea clădirii, în cazul clădirilor noi, construite în ultimii cinci ani anteriori anului de referinţă şi actul de dobândire a dreptului de proprietate a clădirii, în cazul clădirilor dobândite în ultimii cinci ani anteriori anului de referinţă, din care reiese valoarea clădirii. În cazul în care valoarea clădirii nu se evidenţiază distinct, impozitul pe clădiri se va stabili la valoarea totală din actul respectiv.
De asemenea, trebuie depus orice document din care reiese destinaţia clădirii, cum ar fi contractele de închiriere, contractele de comodat, autorizaţiile de construire şi orice alte documente justificative.

Dacă nu aduci declaraţia rămâi cu impozitul uriaş

„În cazul în care la adresa clădirii este înregistrat un domiciliu fiscal, la care nu se desfăşoară nicio activitate economică, impozitul sau taxa pe clădiri se stabileşte similar clădirilor rezidenţiale. Iar în cazul în care la adresa imobilului se desfăşoară activitate economică, impozitul sau taxa pe clădiri se calculează similar clădirilor nerezidenţiale. În cazul unei clădiri cu destinaţie mixtă, aflată în proprietatea persoanelor fizice, la adresa căreia este înregistrat un domiciliu fiscal, la care se desfăşoară o activitate economică, impozitul se calculează prin însumarea impozitului aferent suprafeţei folosite în scop rezidenţial, cu impozitul aferent suprafeţei folosite în scop nerezidenţial”, completează specialiştii Direcţiei Economice din primǎria Piteşti.
Formularul „Declaraţie fiscală pentru stabilirea impozitului/taxei pe clădiri rezidenţiale/nerezidenţiale/cu destinaţie mixtă aflate în proprietatea unei persoane fizice” poate fi descărcat şi de pe site-ul primǎriei Piteşti, www.primariapitesti.ro, care apare sub denumirea scurtǎ “2016-Declaraţie clǎdiri rezidenţiale-nerezidenţiale-mixt PF.pdf” la secţiunea FORMULARE ONLINE/ACTE NECESARE, subsecţiunea “Serviciul Constatare, Impunere Persoane Fizice”.
Declaraţiile pot fi depuse prin e-mail, trimise prin poştă, cu confirmare de primire sau direct la ghişeele birourilor specializate.

Comenteaza cu profilul de FB

ACTUAL

Accident în Argeș – fetiță de 13 ani lovită de o mașină ! Dosar penal pentru șofer

Avatar

Publicat

in

De

In urma cu putin timp, un accident rutier in care victima a fost o fetiță de 13 ani, a avut loc in comuna Rătești din județul Argeș. Din verificările preliminare efectuate de polițiștii din Formațiunii Rutiere Topoloveni s-a stabilit că o femeie de 27 de ani, din Rătești, care conducea un autoturism pe DJ 702G, din direcția satului Pătuleni către Căteasca, ar fi accidentat ușor o fată de 13 ani, din Rătești, care se deplasa pe partea carosabilă. (posibil traversare neregulamentară, aspect ce va fi stabilit în urma cercetărilor). Minora a fost transportată la spital, conștientă.
În cauză a fost întocmit dosar penal sub aspectul săvârșirii infracțiunii de vătămare corporală din culpă, iar verificările continuă pentru stabilirea tuturor împrejurărilor în care s-a produs evenimentul rutier.

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult

ACTUAL

Puicănescu și alți 7 patroni de restaurante se judecă cu Prefectura Argeș – ÎNCHIDEREA TERASELOR, motiv de dispută

Avatar

Publicat

in

De

După ce judecătorul Rebeca a dat în judecată Prefectura Argeș cerând anularea unei hotarări a CJSU Arges, si patronii de terase din județ contesta în instanță o altă hotărâre semnată de prefectul Emanuel Soare. Este vorba de Hotărârea  CJSU nr.63/15.12.2020 care interzicea functionarea teraselor restaurantelor prevăzute cu mai mult de o latură închisă indiferent din materialul din care este confecționată aceasta. Cum patronii respectivelor restaurante investisera sume consistente in pereti retractabili, firesc, decizia i-a afectat. La doar 3 zile după adoptarea hotărârii care a dat naștere unui val de nemulțumiri si, implicit, închiderea acestor tipuri de terase exact la mijlocul luni decembrie, Cristian Puicănescu, patronul restaurantului Curtea Veche, și alti 7 patroni de restaurante din județ au dat în judecată Prefectura Argeș cerand suspendarea Hotărârii CJSU nr.63/15.12.2020 – intr-unul dintre dosare, și anularea aceleiasi hotărări – într-un al doilea dosar aflat pe rolul Tribunalului Argeș. In primul dosar, in urma cu o săptămână, magistratii au respins cererea. In al doilea dosar, la primul termen din 14 ianuarie, magistratii au admis proba cu înscrisuri solicitată de patronii restaurantelor. Mai exact, în cadrul probei cu înscrisuri a încuviinţat pentru patronii de restaurante şi proba cu relaţii de la pârât, sens în care a emis adresă pentru a depune la dosar întreaga documentaţie ce a stat la baza Hotărârii nr.63/15.12.2020, inclusiv adresa D.S.P Argeş nr.43710/15.12.2020 la care se face referire în preambulul hotărârii şi toate hotărârile ulterioare pe care le-a adoptat, inclusiv Hotărârea nr.65/22.12.2020 şi Hotărârea nr.1/05.01.2021 precum şi actele ce au stat la baza emiterii lor.

In acest dosar, magistrații au stabilt amânarea judecării cauzei la 11.03.2021.

Vom reveni cu detalii…

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult

Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Mioveni

În Trend