Conecteaza-te cu noi

Stirea Ta

Asta da tupeu din partea deputaților !

Avatar

Publicat

in

Conform sursei B1, Biroul Permanent al Camerei a admis ca deputații țării să-și folosească mașinile de servici în vacanță.

Astfel, anul acesta, deputații vor merge în vacanţă cu maşinile plătite de cetăţeni. În ultimii ani, aleşii nu au mai avut voie să folosească maşinile Parlamentului în concedii.

DE INTERES

În urma deciziei, preşedinţii comisiilor pot solicita Preşedintelui Camerei Deputaţilor utilizarea autoturismelor repartizate comisiilor în vederea participării, în perioada vacanţei parlamentare, la acţiuni neprogramate. Membrii Biroului permanent care asigură permanenţa la Camera Deputaţilor vor decide asupra celor solicitate, cu informarea ulterioară a Biroului permanent.

“Aşa cum au solicitat colegii noştri, în perioada vacanţei parlamentare, preşedinţii, liderii de grup şi membrii Biroului permanent, la acţiunile pe care aceştia le desfăşoară, să poată beneficia de maşină cu aprobarea membrului Biroului permanent cu informarea ulterioară a Biroului. Practic, s-a completat articolul 2 cu un alineat 2 care acoperă solicitarea colegilor noştri’, a declarat preşedintele Camerei Deputaţilor, Florin Iordache, potrivit B1.

Comenteaza cu profilul de FB
DE INTERES

ACTUAL

ȘTIREA CITITORULUI: Abuzuri și amenințări ale Primarului Manolea Florea, zis MĂMĂLIGĂ, la adresa cetățenilor comunei

Avatar

Publicat

in

De

Manolea segarcea FB_IMG_1598685848879.jpg

Primarul Manolea Florea zis-Mămăligă, are o singură țintă, aceea de a rămâne în Primărie prin orice mijloace și de a sta în preajma Directoarei Ristea Iuliana -candidat ALDE cea pe care o susține necondiționat în tot ceea ce și-a „propus“.
Acest primar în funcție,cheamă în Primărie cetățeni, îi amenință, înjură și agresează fizic, dictându-le să o susțină pe favorita sa, Ristea Iuliana – candidat ALDE.
În altă ordine de idei, vice-primărița Gîdea Violeta, bagă mâna în alimentele date de către UE, oamenilor cu nevoi speciale și le dă alegătorilor cu condiția ca aceștia să voteze RISTEA IULIANA-ALDE.
“Votați Ristea Iuliana-Primar și primiți o cutie“.
Mămăligă, Gîdea Violeta-Viceprimar,care potrivit raportului întocmit de inspectorii A. N. I. este incompatibilă cu orice calitate de functionar public și candidata Ristea Iuliana-ALDE, „creează“ dosare pentru asistații sociali, pe banda rulantă. La capitolul Ancheta Socială, aceasta nu se face la domiciliu, ci în biroul personal din Primărie.
Alegătorii nu vor sta cu mâinile în sân. Puterea lor constă în votul din data de 27.09.2020.

Comenteaza cu profilul de FB
DE INTERES
Citeste mai mult

ACTUAL

Școală sau educație? SCRISOAREA UNUI ELEV

Avatar

Publicat

in

Poate acum drumul de acasă spre școală e logarea în online pentru a arăta că ești prezent la cursurile care în această perioadă se țin în acest mediu, dar, știai că înainte de această pandemie peste 300.000 de mii de copii se confruntau cu problema transportului spre școală și înapoi? Știai că o mulțime de elevi din România recurg la abandon școlar doar din acest motiv? Și știi de ce? Pentru că într-o Românie Normală a anului 2020 un amărât de om lucrează 12 ore pe zi timp de o lună, într-o fabrică pentru ca mai apoi să primească un salariu de 1.500 de lei în mână.

Pentru mine ca elev e foarte greu să mă gândesc la toate nedreptățile care ni se fac, îmi este greu să mă gândesc la câtă răutate e în jurul meu și mi-e greu când îmi amintesc că MEC e condus de oameni neinteresați de ceea ce se întâmplă. Nu că e dureros să te gândești că încă de câteva luni se ia în discuție subiectul principal care constată că drumul elevului spre școală și înapoi acasă trebuie să fie gratuit, iar apoi să recurgi la o “soluție” care să spună că asta e imposibil?

DE INTERES

Una dintre cele mai mari probleme ale sistemului de învățământ din România e că totul (și nimic) se face fără un punct de început, fără a gândi logic ce urmări poate aduce un cuvânt, o promisiune, o hotărâre pe care o face ministrul. S-a discutat problema toaletelor din curte, problemă cu care încă se confruntă o foarte mare parte din școlile din România, dar doar s-a discutat, de rezolvat nimic. Să nu mai spun de procentul mare de unități de învățământ preuniversitar care în continuare se confruntă cu problema dotării cu hârtie igienică și săpun.

Anul școlar 2019-2020 a continuat să se bazeze pe un sistem de educație învechit, un sistem comunist în care elevul e condus de un clopoțel, iar profesorul de un om care joacă rolul unui protector. Toate aceste probleme, în mare parte nu îi implică pe profesori, nu ei sunt cei vinovați, poate problema la ei e doar pentru că și ei se lasă manipulați de tot acest teatru pe care cei de la conducere îl joacă în fața noastră. Respectul meu pentru profesori va rămâne mereu acolo sus pentru că da, nu pot să ascund faptul că de când studiez la liceul curent (CN “Onisifor Ghibu” Oradea) am întâlnit oameni minunați care m-au format, care m-au ajutat să mă cunosc mai mult, să am mai mult curaj în mine și cel mai important, am învățat de la dânșii că succesul e în mâinile mele.

Iar acum înainte de a continua vreau să recunosc că scriu acest articol simțind un gol în mine, lacrimi pe obraz și durere în interiorul sufletului. Mi-e greu pentru că sunt la fel ca tine, la fel ca orice alt om care își dorește să facă ceva cu viața lui.

Pentru că într-o Românie Normală, noi ca elevi suntem evaluați după competențe care nu ne aparțin, ne sunt predate 13 materii(sau chiar mai multe) despre care trebuie să știm că toate sunt importante, trebuie să ne ținem tari pe picioare și trebuie să știm că dacă nu vom învăța la fiecare materie vom fi evaluați cu un calificativ mic pe motiv că nu suntem interesați de ceea ce suntem învățați de mentorul nostru. Nu suntem înțeleși, noi nu evoluăm în funcție de ceea ce învățăm la fiecare materie în parte, evoluăm în funcție de exemplul pe care îl avem în fața noastră.

De ce suntem obligați să învățăm lecții de care nu suntem interesați și de ce se crede că dacă memorăm o lecție pentru un test, o vom și reține pentru a ne folosi de ea în viață? De ce ni se cere să devenim roboți într-o societate în care avem nevoie atât de mare de oameni cu adevărat normali? De ce nu putem să ne exprimăm așa cum știm noi mai bine? Școala nu mai înseamnă educație. Sistemul e vechi și nepotrivit pentru elevii cu vise.

Avem clase cu copii de aceeași vârstă, dar de ce nu se face o clasificare în funcție de pasiuni? De ce trebuie să petrecem timp împreună cu elevi cu care nu avem nimic în comun? De ce nu suntem selectați în funcție de ceea ce ne place și de ce nu se pune accent pe dezvoltarea noastră? Mergem la școală pentru a prezenta un referat, pentru a fi ascultați în fața clasei sau pentru a fi certați de profesori că nu reușim să reținem tot ceea ce ne predau. Nu avem o oră de time-management, o oră în care să învățăm lucruri care ne sunt folositoare în viață. Pe noi nu ne dezvoltă acest sistem de învățământ care încearcă să pună stăpânire asupra noastră, ci ne dezvoltă oamenii care știu că educația e mult mai mult decât ceea ce se învață într-o școală.

Știai că în Finlanda elevii de liceu au doar câteva ore obligatorii iar pe celelalte și le aleg în funcție de interesele fiecăruia? Tot în Finlanda elevii au aceeași șansă la educație și nu contează mediul din care provin. La școală primesc câte o masă caldă în fiecare zi iar la sfârșitul studiilor cu toții știu care este profesia potrivită pentru ei. Elevii sunt încurajați să devină cea mai bună versiune a lor.

Prin 2018, Liviu Pop, senator PSD și fost ministru al Educației afirma pentru Digi 24 HD că „Nu putem compara România cu Finlanda sau alte state europene. Noi avem o elită extraordinară şi am văzut rezultatele la olimpiadele şi concursurile naţionale. În acelaşi timp, nivelul mediu al absolventului de şcoală trebuie crescut. Şi aici trebuie să luăm măsurile necesare sistemului de educaţie. Şi asta pleacă de la: 1. curriculum naţional, ce învaţă copilul la şcoală şi 2. cine îl face pe copil să înveţe, deci pregătirea cadrelor didactice. La ambele componente astăzi eu zic că suntem înaintea multor ţări din Uniunea Europeană”.

Cu toate că avem și elevi care ating performanțe pentru că asta se întâmplă în fiecare stat, ce facem cu restul elevilor care își doresc să urmeze o școală, dar poate nu au această posibilitate? De ce lor le este luat acest drept de a urma cursurile dintr-o școală gratuită așa cum se prevede a fi școala din România?

Dar la profesori se gândește cineva? Să îi împărțim în două categorii: cei care își fac meseria din plăcere și cei care o fac pentru ca din salariul pe care îl primesc să poată trăi decent. Pentru că da sunt profesori mulți care ajung să lucreze în învățământ doar pe ochi frumoși. Dar se gândește cineva că există acea categorie de profesori care își dau sufletul pentru ceea ce fac și de asta tot sunt plătiți cu un salariu atât de prost? Am auzit de multe ori zicând că meseria de profesor e floare la ureche, dar nu cred asta. Cunosc profesori, și ca să fiu drept, pe cei care îmi predau și mie, care predau cu atât de multă atenție și fac asta din dorința de a ne educa pe noi, elevii.

Da, avem și elevi competenți care participă la concursuri și olimpiade și care obțin premii importante pentru munca lor, dar problema e că pe cei care nu se descurcă la fel de bine ca și ceilalți nu îi prea ajută nimeni să ajungă pe drumul cel bun. Nu toți au aceeași motivație. În România se pune problema și la capitolul neînțelegeri în familii (certuri care au de multe ori urmări grave, amenințări, etc) care cauzează copiilor stări de anxietate. Dar pe toate acestea se pare că nu le vede nimeni.

Pe site-ul portalinvatamant.ro am găsit următoarea afirmație: “Pentru elevi, cea mai mare problema a sistemului o reprezinta schimbarile frecvente de metodologie si lipsa unei reforme a educatiei. Lipsa unei strategii pe termen lung si aglomerarea inutila a materiei ii bulverseaza pe cei mai multi dintre elevi.”

Degeaba structura examenelor este schimbată an de an dacă adevăratele probleme din sistem rămân acolo.

Tocmai de aceea e nevoie atât de urgent de o schimbare. Cu toate că noi cei care acum suntem la liceu, vom termina cu acestea, vor urma copiii noștri care s-ar putea să aibă aceleași întâmplări neplăcute ca și noi.

Dacă ați ajuns până la final vreau să vă mulțumesc pentru că mi-ați acordat aceste câteva minute și ați citit tot. Ceea ce am scris aici nu e un atac la adresa Ministerului Educației sau altundeva, ci sunt probleme clare de care dispun o mare parte din școlile din România și de care știu majoritatea elevilor și toți profesorii.

De asmenea, tot ceea ce am scris face referire strict la sistemul de educație și nicidecum la o anumită școală.

Comenteaza cu profilul de FB
DE INTERES
Citeste mai mult

PROMO CAMPANIE

Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Mioveni

În Trend