Conecteaza-te cu noi

NATIONAL

Ar trebui femeile să împartă toaletele cu persoanele transgender? Scandal monstru în Marea Britanie: 600 de cadre universitare au semnat o petiție

Avatar

Publicat

in

  • Peste 600 de cadre universitare susțin că o profesoară de filosofie ar trebui să-i fie retras un premiu din cauza „transfobiei” – după ce a susținut că femeile nu ar trebui să fie obligate să împartă toaletele cu femeile transgender.
  • Kathleen Stock a primit premiul pentru servicii de învățământ superior de Anul Nou.
  • Profesoara a argumentat împotriva posibilelor modificări ale Legii privind recunoașterea genului în 2018.

Un grup de academicieni a criticat decizia de a acorda un premiu unui proeminent profesor de filosofie care susține că femeile nu ar trebui să fie obligate să împartă toaletele și vestiarele cu femeile transgender, spunând că este „transfobică”, informează Daily Mail.

Dr. Kathleen Stock, profesor de filozofie la Universitatea din Sussex, a fost deschisă cu privire la problemele de identitate de gen și susține că o persoană nu ar trebui să poată pur și simplu să-și „aleagă” sexul legal. De asemenea, Stock a criticat public caritatea LGBTQ Stonewall, spunând că cenzorii dezbat despre identitatea de gen și suprimă libertatea academică. De asemenea, ea a condamnat schimbarea multor universități din Marea Britanie spre a deveni „instituții activiste trans”.

Într-o scrisoare deschisă intitulată „Scrisoare deschisă referitoare la transfobia în filosofie”, 600 dintre colegii săi din instituții, inclusiv LSE și MIT, au criticat decizia de a recunoaște serviciile sale pentru învățământul superior în onorurile de anul nou 2021

Aceștia susțin că, deși statul a recunoscut în mod aparent serviciile profesoarei pentru învățământul superior, este, de asemenea, o dovadă de sprijin pentru ceea ce ei consideră a fi părerile ei „transfobice” și „retorica dăunătoare”.

Scrisoarea spune: „Stock este cel mai cunoscut cadru universitar în ultimii ani pentru discursul său public și academic trans-excluziv despre sex și gen, în special pentru opoziția față de Legea de recunoaștere a genului din Regatul Unit și importanța autoidentificării pentru a stabili identitatea de gen și pentru susținând că femeile trans trebuie excluse din locuri precum vestiarele sau adăposturile pentru femei. Oamenii trans sunt deja profund marginalizați în societate și se confruntă cu o discriminare bine documentată, de la politica guvernamentală la violența fizică. Discursul de genul Stock produce și amplifică contribuie la aceste prejudicii, servind la restricționarea accesului persoanelor trans la tratamente medicale care le salvează viețile, încurajează hărțuirea persoanelor neconforme cu genul și, în caz contrar, întărește status quo-ul patriarhal. Suntem consternați că guvernul britanic a ales să o onoreze pentru această retorică dăunătoare”.

Citește și: ANALIZĂ CNN: China jubilează în urma haosului din SUA: ‘O superputere a fost aparent depășită. Va încânta mulți dintre criticii Washingtonului’

În 2018, profesoara Stock s-a pronunțat public împotriva modificărilor propuse la Legea privind recunoașterea genului din 2004. Atunci prim-ministrul Theresa May a dorit să facă procesul de obținere a unui certificat de recunoaștere a genului mai „raționalizat și demedicalizat”.

Profesoara Stock a fost printre cei care nu au fost de acord cu ideea că autoidentificarea ar trebui să constituie baza stabilirii identității juridice de gen și a avertizat că ar putea pune femeile în pericol.

Ea a spus: „Trebuie să rezolvăm mai întâi opresiunea bazată pe femei. În caz contrar, va fi pur și simplu transferat în orice lume curajoasă nouă pe care o construim.”

Stock a susținut că eliminarea protecțiilor pentru femei, cum ar fi vestiarele pentru un singur sex, le-ar pune într-un dezavantaj și mai mare.

„Nu există niciun motiv pentru care femeile ar trebui – așa cum se așteaptă în mod regulat o societate sexistă – să fie singurul grup care își sacrifică interesele în favoarea altora”, a adăugat ea.

Citește și: DOLIU în muzică! A murit autorul piesei You’ll Never Walk Alone: soţia sa, fiicele şi nepoţii sunt devastaţi

Mai recent, Stock a acuzat conducătorul carității pentru drepturile homosexualilor Stonewall de cenzurarea dezbaterii privind identitatea de gen și suprimarea libertății academice.

Ea a fost una dintre cele 20 de profesori, cercetători și lectori care au semnat o scrisoare în 2019 prin care critica organizația caritabilă pentru că a oferit universităților din Marea Britanie un șablon privind problemele transgender.

Conform scrisorii, acest șablon nu permite opiniile sau criticile divergente din partea cadrelor universitare care gândesc diferit.

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult
Click si comenteaza

You must be logged in to post a comment Login

Lasa un comentariu

NATIONAL

Victor Negrescu anunță că România E OBLIGATĂ să aloce 10% din PNRR pentru educație: SUMA prevăzută de trei ori mai mică

Avatar

Publicat

in

De

Europarlamentarul Victor Negrescu avertizează că România riscă să fie sancționată de UE dacă încalcă normele privind cheltuirea banilor alocați prin PNRR.

“Conform recomandărilor făcute de Parlamentul European, fiecare stat membru al Uniunii Europene trebuie să aloce minim 10% din Planul Național de Redresare și Reziliență pentru educație. Acest lucru înseamnă pentru România alocarea a cel puțin 3 miliarde de euro.

Recomandarea a fost inclusă, la inițiativa mea (https://cutt.ly/elG8xpI), în documentul de poziție al Parlamentului European privind acest instrument de finanțare europeană (https://cutt.ly/ylG8Txg) dar și în mai multe rapoarte ale legislativului european privind educația. Apelul public pentru alocarea acestor sume a fost susținut de către toți actorii relevanți din domeniul educației la nivel european. În România, Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ (FSLI)

Citește și: Virgil Musta ne anunță că facem Paștele și 1 Mai din nou acasă: ‘Mă tem că nu vom avea Sărbătorile pe care ni le dorim!’

(https://cutt.ly/UlG8Pm7) și Federația Națională a Asociațiilor de Părinți din Învățământul Preuniversitar (https://cutt.ly/MlG8Fxp) au preluat apelul lansat la nivel european. În planul inițial, Guvernul României a decis alocarea a doar 3,18% din fondurile disponibile pentru educație. Ca urmare a presiunii publice exercitate, fondurile pentru învățământ ar putea crește, însă există riscul să nu se ajungă la suma recomandată, iar o parte semnificativă să provină din împrumuturi, nu granturi. Recomandarea instituțiilor europene și solicitările actorilor implicați în educație sunt clare însă. Nu vorbim nici de 3%, nici de 6%, este nevoie să se aloce 10% pentru educație.

Proiectele pentru educație trebuie selectate cu profundă transparență. Ele nu pot fi scrise pe un colț de masă, pe fugă, fără reforme și o evaluare concretă. Toate proiectele trebuie să fie rezultatul unui dialog cu actorii relevanți din domeniul educației. Lista de posibile proiecte este menționată în ghidul pus la dispoziție de Comisia Europeană. Nu trebuie să inventăm noi nimic. Proiectele trebuie să poată înceapă, ideal, până la finalul anului 2022, cel târziu 2023, să fie implementate până la finalul lunii august 2026 și să fie sustenabile dincolo de această dată.

Vorbim printre altele de proiecte sustenabile în infrastructura educațională, de acțiuni în zona de capital uman și de formare, de măsuri ferme privind reducerea inegalităților și scăderea abandonului școlar, de sprijin pentru toate formele de educație (învățământ tehnic sau vocațional, învățământ pentru persoane cu dizabilități, învățământ pe tot parcursul vieții, etc), de fonduri substanțiale pentru zona de cercetare și de creștere a competențelor digitale. Totul este detaliat în documentele europene.

Avem timp până în data de 5 martie, când va fi publicată noua formă a Planului de Redresare și Reziliență, pentru a schimba lucrurile și a pune educația în centru procesului de modernizare a României. Cu cel mai mic procentaj din PIB alocat educației din UE, România are nevoie de alocări substanțiale din fondurile europene pentru creșterea calității procesului educațional.

Vă invităm să semnați și să popularizați apelul nostru pentru alocarea a minim 10% din PNRR pentru educație!”, scrie Negrescu pe Facebook.

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult

NATIONAL

Campania de testare în școli, un DEZASTRU total: 4.000 de teste făcute din cele peste 1 milion

Avatar

Publicat

in

De

Doar circa 4.000 din cele peste un milion de teste destinate școlilor și distribuite Direcțiilor de Sănătate Publică din țară au fost utilizate până acum, la trei săptămâni de la reluarea cursurilor în România, a anunțat duminică ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, relatează Mediafax.

„Din informațiile pe care le avem de la Ministerul Sănătății, pentru că aceste teste au fost distribuite către Direcțiile de Sănătate Publică locale și au fost distribuite în număr de peste un milion de teste, mai exact 1.150.000 de teste, la nivelul zilei de vineri fuseseră utilizate doar circa 4.000 de teste”, a declarat Sorin Cîmpeanu, la Aleph News.

Întrebat de ce crede că au fost utilizate atât de puține, ministrul a răspuns că pentru folosirea acestora este nevoie de personal medical, dar și de acordul părinților.

Citește și: VIDEO – Simona Halep a fost huiduită de fanii de la meci, după o declarație care nu i-a mulțumit

„În primul rând, sunt teste care trebuie administrate de personal medical. În școlile din România există cabinete de medicină școlară doar în 18 la sută din școli. Nu în toate aceste cabinete există din păcate și personal medical. Acolo unde nu există cabinete de medicină școlară, sarcina testării cu aceste teste antigen care presupun prelevare de către personal medical cu competențe în domeniu este la DSP-uri. E nevoie și de acordul părinților pentru efectuatea acestor teste antigen”, a adăugat ministrul.

Citește și: INEDIT Confesiunile unui călugăr în timpul pandemiei: Mi-e frică de o viitoare ‘castă a talibanilor’ ortodocși!

Sorin Cîmpeanu consideră că testele non-invazive, folosite deja în alte țări, ar fi mai ușor de acceptat.

„Din discuții am înțeles că în state perecum Franța sau Austria există testarea non-invazivă, teste de salivă, dar acest lucru depășește nivelul de competențe al Ministerului Educației. (…) Din perspectiva caracterului non-invaziv, considerăm că ele ar fi mai ușor de acceptat și oricum este o diferență majoră, pentru administrarea acestor teste înțeleg că nu este nevoie de personal medical calificat”, a completat Sorin Cîmpeanu.

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult
Publicitate

Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Mioveni

În Trend