Conecteaza-te cu noi

AUTO

Anvelopele eco-friendly în viitor și alte noutăți pentru motoriști

Avatar

Publicat

in

Probabil fiecărui șofer îi este cunoscută situația când este în pană în cel mai nepotrivit moment. Din fericire această problemă va rămâne în trecut, datorită cercetărilor companiilor producătoare de anvelope. În 2020 vor apărea anvelope Michelin care se pot auto-repară în urma dezumflării.

Anvelope fără aer

DE INTERES

Compania Michelin a lansat recent un prototip de anvelope care nu necesită să fie umflate. Acesta este testat ca parte a unui program comun cu General Motors, care speră să lanseze producția până în 2024. Bridgestone, compania japoneză de anvelope, testează un design unic de anvelope airless. Aceste inovații sunt doar punctul de început a unor schimbări majore, care pot include chiar și reformarea anvelopei pentru a mări securitatea, performanța, confortul, durabilitatea și economia petrolului.  

Anvelope printate 3D

Odată cu dezvoltarea imprimantelor 3D apare posibilitatea de a imprimaanvelope de iarnăde vară și all seasons.

CEO-ul Michelin Florent Menegaux a anunțat în luna iunie că echipa de producere este în proces de cercetare a unor metode noi de fabricare a anvelopelor, care să fie o alternativă pentru cauciucul natural.

Înlocuirea cauciucului

O plantă de cauciuc produce materialul raw timp de 7 ani. Cu excepția duratei de producere, o problemă constă și reciclarea acestuia. În fiecare an, aproximativ 200 de milioane de anvelope sunt aruncate peste tot în lume. O parte dintre ele sunt reutilizate, însă este un proces îndelungat, anevoios și costisitor. Scopul companiilor producătoare este să înlocuiască 80% din cantitatea existentă de anvelope, cu altele, produse din materiale eco-friendly. 

Păpădii

Păpădiile sunt văzute drept plante inutile de majoritatea oamenilor. Totuși, dezvoltatorii germani vor să utilizeze aceste flori ca material de bază pentru anvelopele viitorului. Cauciucul obișnuit, cunoscut ca taraxagum, este produs în 5-10 ani. O altă sursă de extragere a materialului este planta de păpădie, care crește în mai puțin de un an. 

Levitație magnetică

O soluție mai radicală este levitație magnetică, care suspendă anvelopa prin câmpuri magnetice. De asemenea, folosește inteligența artificială „pentru a simți, decide, transforma și interacționa”. „Fabricat din polimer super-elastic, structura bionică a anvelopei are o flexibilitate similară cu cea a pielii umane,  permițându-i să se extindă și să se contracte la fel ca mușchii umani.” a declarat un reprezentant al companiei care își asumă acest proiect ambițios. Secțiunile benzii de rulare au fost remodelate pentru a fi mai sigure în condiții umede de drum.

Anvelope liniștite 

Compania Bridgestone folosește o combinație de goluri și știfturi de dimensiuni microscopice pentru a îmbunătăți semnificativ manevrarea și frânarea pe gheață. Anvelopa QuietTrack  lansată recent de compania japoneză reprezintă un amestec nou din compuși de cauciuc cu un design special al benzii de rulare pentru a reduce zgomotul în timpul circulației. Zgomotul anvelopelor nu este observat  de cei mai mulți șoferi care conduc mașini cu combustie internă, însă acesta devine un iritant major într-un vehicul electric, mai liniștit. 

O altă actualizare în domeniu este un kit care poate fi utilizat  pentru a umple anvelopa cu o spumă care sigilează temporar toate tipurile de defecțiuni. De asemenea, producătorii auto modifică materialul fr producere din oțel în aluminiu, ori chiar fibră de carbon.

Comenteaza cu profilul de FB
DE INTERES

ACTUAL

GALERIE FOTO – DACIA PREZINTĂ NOILE LOGAN, SANDERO ȘI SANDERO STEPWAY

Avatar

Publicat

in

De

  • A treia generație a modelelor de succes propune un design nou, o platformă și echipamente noi
  • Un stil mai atrăgător și mai contemporan
  • O motorizare ECO-G eficientă și economică și cele mai noi motorizări pe benzină


Cu cea de-a treia generație a modelelor Logan, Sandero și Sandero Stepway, Dacia reînnoiește simultan trei din modelele sale emblematice și redefinește automobilul practic și contemporan, care se adresează nevoilor reale ale clienților, la prețul corect.
Noul Logan afișează un design cu linii fluide, datorat în mare măsură înclinării mai accentuate a parbrizului, dar și noilor proporții ale vehiculului (înălțime mai mică, lungime mai mare cu 3,6 cm, un ampatament mai lung, o consolă spate mai scurtă). Linia ușor descendentă a pavilionului, cu antena radio amplasată în partea din spate a acestuia, precum și efectul generat de îngustarea graduală a geamurilor laterale conferă vehiculului un aspect dinamic. O serie de elemente estetice ale Noului Logan se regăsesc și pe noile Sandero și Sandero Stepway, printre acestea figurând semnătura luminoasă în formă de Y, ecartul redus între roți și pasajele acestora, precum și noul design al mânerelor de uși.

Noul Sandero beneficiază de un aspect robust pus în evidență de flancurile bine marcate și de pasajele roților generos dimensionate. Personalitatea mașinii este completată de profilul cu linii fluide, ale cărui repere vizuale sunt reprezentate de parbrizul mai înclinat și de noua formă a pavilionului, aplecat ușor spre spate și a cărui înălțime este mai mică față de cea a modelului precedent. Deși garda la sol a rămas neschimbată, Noul Sandero pare mai puțin înalt, mai stabil și mai „așezat”, datorită ecartamentului ușor mărit și a roților bine dimensionate în raport cu pasajele acestora.
Noul Sandero Stepway este ușor de identificat datorită capotei specifice, cu bosaje proeminente precum și a ornamentelor cromate dispuse deasupra proiectoarelor de ceață. Denumirea modelului este vizibilă sub forma unei monograme amplasate în partea inferioară a calandrului. Barele față și spate integrează un scut de protecție a cărui culoare este impregnată în material, astfel încât aspectul său nu este afectat de micile zgârieturi.
Spiritul Dacia se regăsește și într-o serie de inovații utile precum barele de pavilion ale modelului Sandero Stepway, care se pot transforma în bare transversale. Un sistem ingenios și ușor de utilizat, care este disponibil opțional sau în echiparea de serie, în funcție de versiune.
Blocurile optice față și spate ale celor trei modele inaugurează noua semnătură luminoasă în formă de „Y” a mărcii Dacia. Datorită acesteia, ele beneficiază de o identitate puternică. Atât în față cât și în spate, blocurile optice sunt reunite de o nervură orizontală, care accentuează impresia de lățime mai mare a vehiculelor. Proiectoarele de tip LED, cu aprindere automată pe toate nivelele de echipare, oferă o mai bună vizibilitate pe timp de noapte.

DE INTERES

O NOUĂ EXPERIENȚĂ LA BORD

Interiorul face un mare salt înainte pe toate planurile. Cele trei modele dispun de o planșă de bord care oferă o ergonomie mai bună și beneficiază de materiale noi și de calitate. Ambianța generală este mai modernă iar gradul de confort înregistrează un net progres datorită noului profil al scaunelor și posibilităților de ajustare a poziției la volan. Dacia propune, totodată, un nou sistem Media Control care permite utilizarea radio-ului și a navigației direct pe smartphone-ul instalat într-un locaș aflat în partea superioară a planșei de bord. Acest sistem este completat pe versiunile superioare de sistemele Media Display și Media Nav, care dispun de un ecran specific pe consola centrală.

În plus, cele trei modele oferă avantajul deja recunoscut al automobilelor Dacia: un spațiu interior record pentru segmentul de gamă din care fac parte. Astfel, chiar dacă dimensiunile exterioare sunt practic neschimbate față de generația precedentă, spațiul interior, volumul portbagajului și numărul spațiilor de depozitare sunt în real progres.

ECHIPAMENTE MODERNE PENTRU MAI MULTĂ SIGURANȚĂ

Datorită platformei modulare CMF, Noile Logan, Sandero și Sandero Stepway beneficiază de o structură ranforsată care oferă, alături de cele 6 airbag-uri disponibile în serie, un plus de siguranță. Noua arhitectură electronică permite instalarea unor noi sisteme de asistență la conducere, printre care frânarea activă de urgență – AEB (Active Emergency Brake) și apelul de urgență în caz de accident.

UN PLUS DE EFICIENȚĂ ȘI MAI MULTĂ PLĂCERE LA VOLAN

Noile Logan, Sandero și Sandero Stepway dispun de motorizări mai eficiente iar noua platformă modulară și profilul aerodinamic ameliorat asigură mai multă plăcere la volan în condițiile unui consum redus și al unor emisii scăzute. Gama de motoare cuprinde, alături de propulsoarele pe benzină, o versiune cu alimentare mixtă benzină/GPL (cunoscută sub denumirea ECO-G), soluție simplă, fiabilă și economică. În plus, este disponibilă noua cutie de viteze automată CVT.

Noile Logan, Sandero și Sandero Stepway reprezintă, mai mult decât oricând, cea mai avantajoasă opțiune de achiziție a unui autoturism nou din punctul de vedere al raportului prestații/preț de pe piață.

Comenteaza cu profilul de FB
DE INTERES
Citeste mai mult

AUTO

Stații de încărcare pentru mașini electrice – Combustibilul viitorului

Avatar

Publicat

in

Înainte de a cumpăra o mașină electrică, un potențial proprietar ar trebui să se familiarizeze cu o serie de caracteristici – capacitatea bateriei, rezerva de putere și principalele tipuri de stații de încărcare pentru mașini electrice și conectori pentru încărcător. Stația de încărcare pentru mașini electrice este cel mai important factor care poate influența decizia de a cumpăra o mașină electrică sau poate provoca un refuz de a o cumpăra. Acest lucru se aplică și românilor, care se confruntă adesea atât cu lipsa infrastructurii pentru stațiile electrice din afara orașelor, cât și cu compatibilitatea tehnologiilor de recuperare a bateriei. Uneori, un adaptor ajută la rezolvarea problemei – dar este mai bine să cumperi o mașină, ai cărei conectori sunt compatibili cu stațiile de încărcare.

Tipuri de stații de încărcare

Standardul de încărcare este la fel de important ca dimensiunea cabinei și specificațiile tehnice. Mai mult, este relativ ușor să alegi parametrii, cunoscându-ți în avans preferințele și capacitățile financiare. Având standardele stațiilor de încărcare potrivite pentru mașini electrice, totul este mult mai ușor. Mașinile electrice de la diferiți producători sunt echipate cu propriile opțiuni de conectare. Și nu este necesar ca o benzinărie întâlnită pe drum să fie echipată cu un tip adecvat de dispozitiv. Benzinăriile care sunt dotate cu stații de încărcare pentru mașini electrice sunt marcate cu un însemn, însă stațiile de încărcare pentru acasă sunt cele mai potrivite, deoarece îți oferă posibilitatea de a încărca bacteria mașinii mult mai ușor și mai simplu, și în plus ori de câte ori ai nevoie.

DE INTERES

Clasificare europeană

În Europa, poți găsi stații de încărcare pentru mașini electrice, care sunt împărțite în 4 tipuri, nu după nivel, ci după modul:

Modul 1. Cea mai mică stație care poate fi alimentată de la o sursă de alimentare de uz casnic. Timpul pentru reîncărcare a unei mașini electrice cu acest tip de dispozitiv este de până la 10-12 ore. Corespunde tipului american de nivel 1 și aproape că niciodată nu este folosită pentru vehiculele electrice moderne.

Modul 2. Stație de încărcare standard AC, care este utilizată atât acasă, cât și la stațiile electrice. Sunt potrivite pentru aproape orice tip de vehicul electric, cu o priză tradițională și un sistem de protecție în interiorul cablului. Timpul de încărcare pentru o mașină electrică standard este de până la 8 ore.

Modul 3. Cel mai puternic mod pentru stațiile de încărcare AC. Compatibile cu conectorii de tip 1 pentru circuite monofazate și de tip 2 pentru circuite trifazate. Timpul de încărcare poate varia de la câteva minute până la 3-4 ore.

Modul 4. Încărcare de mare viteză, utilizând nu curent alternativ, ci curent continuu. Timpul de recuperare a capacității bateriei unei mașini electrice medii este de o jumătate de oră, cu o încărcare de până la 80%.

Comenteaza cu profilul de FB
DE INTERES
Citeste mai mult

PROMO CAMPANIE

Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Mioveni

În Trend