Conecteaza-te cu noi

AUTO

Anvelopele eco-friendly în viitor și alte noutăți pentru motoriști

Publicat

in

Probabil fiecărui șofer îi este cunoscută situația când este în pană în cel mai nepotrivit moment. Din fericire această problemă va rămâne în trecut, datorită cercetărilor companiilor producătoare de anvelope. În 2020 vor apărea anvelope Michelin care se pot auto-repară în urma dezumflării.

Anvelope fără aer

Compania Michelin a lansat recent un prototip de anvelope care nu necesită să fie umflate. Acesta este testat ca parte a unui program comun cu General Motors, care speră să lanseze producția până în 2024. Bridgestone, compania japoneză de anvelope, testează un design unic de anvelope airless. Aceste inovații sunt doar punctul de început a unor schimbări majore, care pot include chiar și reformarea anvelopei pentru a mări securitatea, performanța, confortul, durabilitatea și economia petrolului.  

Anvelope printate 3D

Odată cu dezvoltarea imprimantelor 3D apare posibilitatea de a imprimaanvelope de iarnăde vară și all seasons.

CEO-ul Michelin Florent Menegaux a anunțat în luna iunie că echipa de producere este în proces de cercetare a unor metode noi de fabricare a anvelopelor, care să fie o alternativă pentru cauciucul natural.

Înlocuirea cauciucului

O plantă de cauciuc produce materialul raw timp de 7 ani. Cu excepția duratei de producere, o problemă constă și reciclarea acestuia. În fiecare an, aproximativ 200 de milioane de anvelope sunt aruncate peste tot în lume. O parte dintre ele sunt reutilizate, însă este un proces îndelungat, anevoios și costisitor. Scopul companiilor producătoare este să înlocuiască 80% din cantitatea existentă de anvelope, cu altele, produse din materiale eco-friendly. 

Păpădii

Păpădiile sunt văzute drept plante inutile de majoritatea oamenilor. Totuși, dezvoltatorii germani vor să utilizeze aceste flori ca material de bază pentru anvelopele viitorului. Cauciucul obișnuit, cunoscut ca taraxagum, este produs în 5-10 ani. O altă sursă de extragere a materialului este planta de păpădie, care crește în mai puțin de un an. 

Levitație magnetică

O soluție mai radicală este levitație magnetică, care suspendă anvelopa prin câmpuri magnetice. De asemenea, folosește inteligența artificială „pentru a simți, decide, transforma și interacționa”. „Fabricat din polimer super-elastic, structura bionică a anvelopei are o flexibilitate similară cu cea a pielii umane,  permițându-i să se extindă și să se contracte la fel ca mușchii umani.” a declarat un reprezentant al companiei care își asumă acest proiect ambițios. Secțiunile benzii de rulare au fost remodelate pentru a fi mai sigure în condiții umede de drum.

Anvelope liniștite 

Compania Bridgestone folosește o combinație de goluri și știfturi de dimensiuni microscopice pentru a îmbunătăți semnificativ manevrarea și frânarea pe gheață. Anvelopa QuietTrack  lansată recent de compania japoneză reprezintă un amestec nou din compuși de cauciuc cu un design special al benzii de rulare pentru a reduce zgomotul în timpul circulației. Zgomotul anvelopelor nu este observat  de cei mai mulți șoferi care conduc mașini cu combustie internă, însă acesta devine un iritant major într-un vehicul electric, mai liniștit. 

O altă actualizare în domeniu este un kit care poate fi utilizat  pentru a umple anvelopa cu o spumă care sigilează temporar toate tipurile de defecțiuni. De asemenea, producătorii auto modifică materialul fr producere din oțel în aluminiu, ori chiar fibră de carbon.

Comenteaza cu profilul de FB

ACTUAL

Adio mașini cu volan pe dreapta. De când vor fi interzise în Argeș și CÂT COSTĂ SĂ SCHIMBI VOLANUL

Publicat

in

Mai ieftine decât cele obişnuite, maşinile cu volanul pe dreapta au fost preferate de românii cu un buget mic pentru cumpărarea unui autoturism la mâna a doua. Poliţiştii şi instructorii auto le consideră însă adevărate pericole în trafic. Autoturismele cu volan pe dreapta aduse din Regatul Unit nu vor mai putea circula de anul viitor în România, dacă nu vor fi reomologate de Registrul Auto Român. Operațiunea presupune modificarea mașinii și mutarea comenzilor cu tot cu volan pe partea stângă, o cheltuială de cel puțin două mii de euro.  Mai ieftine decât cele obişnuite, maşinile cu volanul pe dreapta – au fost preferate – în principal – de românii cu un buget mic pentru cumpărarea unui autoturism la mâna a doua. Poliţiştii şi instructorii auto le consideră însă adevărate pericole în trafic. Numai anul trecut, 45 de români şi-au pierdut viaţa în accidente în care au fost implicate maşini cu volanul pe partea dreaptă. În peste 90% dintre aceste cazuri s-a stabilit că vina a fost a şoferilor care conduceau astfel de maşini. În primul rând pentru că nu se pot asigura corespunzător atunci când efectuează manevra de depăşire. Adoptarea acordului privind Brexit şi ieşirea Marii Britanii din Uniunea Europeană estimată pentru finalul acestei luni vor aduce schimbări, în România, pentru cei care au maşini cu volan pe dreapta. Din prima zi a anului următor, dacă Marea Britanie nu va prelungi perioada de tranziţie după ieşirea din UE, maşinile din Regatul Unit nu vor mai putea circula pe drumurile publice de la noi dacă nu vor fi reomologate de Registrul Auto Roman. Statisticile Registrului Auto Român arată că – anul trecut – în ţara au fost aduse cu o treime mai puţine autorisme din Irlanda şi Marea Britanie decât în 2018. Potrivit Registrului Auto Român, vehiculele cu volan pe dreapta aduse din Marea Britanie şi Irlanda vor putea fi înmatriculate în aceleaşi condiţii până la sfârşitul anului. Regulile se schimbă din 2021 data de la care mașimile aduse din Anglia vor mai putea circula doar daca se schimbă volanul pe partea dreapta iar apoi se merge pentru omologarea individuala de la RAR.

Cat costă țși cât dureaza operatiunea de schimbare a volanului?

Masinile care pot fi transformate din masini cu volan pe dreapta in masini cu volan pe stanga sunt acele modele care au fost vandute in ambele variante. Nu se poate transforma o masina care a fost produsa exclusiv cu volan pe partea dreapta. Insa majoritatea modelelor cumparate de romani sunt modele populare care au fost produse cu ambele tipuri de pozitie a volanului. In plus, ca sa poti schimba un volan de pe dreapta pe stanga ai nevoie de o masina donatoare, asa ca inainte sa te apuci de aceasta lucrare asigura-te ca ai gasit o masina pentru dezmembrat cu toate piesele necesare.  Totul depinde de cine face aceasta schimbare. In general, trebuie cineva cu experienta, care a mai facut asta de mai multe ori, deoarece, un cablu taiat si montat incorect va duce la nefunctionarea intregii masini. Sau ne vom trezi cu multe becuri aprinse in bord, ceea ce nu ne dorim sub nicio forma. Exista mecanici specializati pe asa ceva, adica pe transformari de genul acesta, iar termenul de executie este in jur de 6 zile, daca au toate piesele disponibile. Insa dureaza mult mai mult sa faci rost de toate piesele necesare, mentionate mai sus. Asadar, dupa ce ai facut rost de toate piesele, mai dureaza circa o saptamana pana cand te vei putea urca intr-o masina cu volan pe stanga. În ceea ce privește prețul, acesta depinde de masina. Daca vorbim de o masina mai veche, pretul pieselor poate sa fie destul de mic la dezmembrari. Insa la masinile vechi de maximum 10-12 ani, o sa cheltui pe piese cam 1000-1500 de Euro cel putin. Piesele sunt destul de scumpe deoarece sunt de pe masini cu volan pe stanga, piese care au mare cautare. In plus, pe manopera o sa mai dai in jur de 500 de Euro, dar acest pret poate ajunge si la 1000 de Euro daca este o masina greu de convertit. Pe piata sunt oferte cuprinse intre 300 si 1000 de Euro, unele oferte fiind chiar dedicate unui anumit tip de masina. Insa convertirea volanului este genul acela de lucrare la care mecanicul iti spune ca a intalnit dificultati si ca pretul a crescut. La aceste preturi se adauga si tariful de 1050 lei pentru omologarea individuala de la RAR.

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult

ACTUAL

Atenție cumpărători! Mașinile care au avut daune se vând lejer în România

Publicat

in

De

Un autovehicul second-hand din şase (60%), verificat pe InspectorAuto.ro în 2019, a avut cel puţin o daună, iar 425 dintre acestea au fost cu daună totală, arată o analiză de specialitate, realizată de către reprezentanţii platformei de profil.

Sondajele realizate anul trecut de aceeaşi platformă arătau că 90% dintre respondenţi au declarat că este mai important să cunoască istoricul de daune înainte de achiziţie, şi nu istoricul de kilometri aşa cum s-ar fi aşteptat toată lumea.

În acelaşi timp, un alt studiu realizat în 2019, pe un eşantion de 1.000 de anunţuri cu maşini second-hand publicate pe internet, menţiona faptul că cele mai multe maşini cu daune au fost sub 10.000 de euro, urmate de cele între 10.000 şi 15.000 de euro şi de cele între 15.000 şi 30.000 de euro.

„Şi totuşi, în România, încă se pot vinde lejer maşini care au avut daune majore pentru că deşi procentul celor care verifică maşina înainte de cumpărare a crescut simţitor, majoritatea cumpărătorilor merg în continuare pe noroc. Maşina frumoasă, povestea vânzătorului, preţul mic, dotările multe şi kilometri puţini fac din maşina second-hand ispita perfectă, care ia efectiv minţile cumpărătorului şi trece peste tot planul pe care şi l-a făcut iniţial cu privire la riscuri şi paşii de urmat. Pentru anul 2020, exigenţa cumpărătorilor şi gradul de conştientizare a riscului cresc simţitor şi totodată îşi fac loc din ce în ce mai mult servicii adiacente tranzacţiei cu maşini rulate cum ar fi garanţia, istoricul maşinii, verificarea tehnică, etc. Aceste servicii ajută cumpărătorul să facă o alegere cât mai bună şi în acelaşi timp ajută foarte mult vânzătorii oneşti să vândă mai mult şi mai repede”, subliniază reprezentanţii InspectorAuto.ro.

Platforma InspectorAuto.ro oferă istoricul de kilometri şi daune al unei maşini second-hand pe baza seriei de şasiu şi are în baza de date informaţii atât pentru maşinile din România, cât şi pentru maşini aduse din Olanda, Belgia, Franţa, Italia, Germania.

Conform datelor Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), în 2019, numărul autoturismelor second-hand înmatriculate a fost de 444.601 unităţi, în scădere cu 6,13% comparativ cu anul 2018, când s-au importat 473.616 de maşini rulate, conform Agerpres.

Vezi și Ar fi mutarea anului 2020! Frații ‘Dedeman’ ar putea provoca un real cutremur

SURSE Începe marea curățenie, după ce apropiata lui Liviu Dragnea a pierdut șefia

Vești mari! Mai multe zile libere pentru anumiți români

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

PITEȘTI

Câmpulung

Mioveni

În Trend