Conecteaza-te cu noi

NATIONAL

ANAF are o nouă procedură pentru inspecția fiscală, dar lipsesc elementele pe care ar trebui să le urmărească o echipă când califică o tranzacție într-o faptă sancționată de legea penală

Publicat

in

Un ordinul ANAF (nr. 1071/2021), publicat pe 15 iulie, reglementează procedura pe care o vor aplica echipele de inspecție când identifică fapte la care au indicii că sunt sancționate de legea penală în materia inspecției fiscale, și au obligația să sesizeze organele de cercetare penală, potrivit consultantului fiscal Adrian Bența.

“Amintim faptul că potrivit art. 131 și 132 din Codul de procedură fiscală, când echipele de inspecție fiscală au constatări de identificarea unor fapte sancționate de legislația penală în materie fiscală, au obligația să sesizeze organele judiciare competente pentru a cerceta existența unor infracțiuni”, spune el.

Potrivit acestuia, procedura are două părți principale și reglementează:

a)Documentele utilizate pentru aplicarea procedurii;
b)Modul efectiv de realizare a procedurii.

Documentele utilizate sunt:

•Raportul de inspecție fiscală parțială sau generală;
•Procesul verbal de sesizare a organelor de cercetare penală, semnat sau refuzat la semnare de către contribuabil, cu sau fără explicații;
•Referatul pentru neîntocmirea raportului de inspecție fiscală sau justificarea întocmirii raportului de inspecție fiscală doar pentru anumite obligații fiscale și nu pentru toate cele prevăzute în Avizul de inspecție fiscală.
Notă: în cazul sesizării organelor de cercetare penală, nu se mai întocmește raport de inspecție fiscală.

•Evidența contribuabililor la care a fost sesizată cercetarea penală;

•Adresa prin care contribuabilul a fost înștiințat cu privire la neîntocmirea Raportului de inspecție fiscală, precum și la faptul că se suspendă prescripția pentru aceste obligații fiscale.

Modul de realizare efectivă a procedurii presupune 5 acțiuni:
I) Încheierea în cadrul inspecției fiscale a unui proces verbal de sesizare a organelor de cercetare penală.
II) Stabilirea impozitelor, taxelor și contribuțiilor ce vor face obiectul analizei cercetării penale.
III) Întocmirea, avizarea și justificarea neîntocmirii raportului de inspecție fiscală.
IV) Înștiințarea contribuabilului cu privire la sesizarea cercetării penale și cu suspendarea termenului de prescripție pentru obligațiile fiscale ce fac obiectul sesizării penale.
V) Înscrierea documentațiilor privind contribuabilul în evidența specială a organului fiscal cu privire la contribuabilii pentru care s-a efectuat o sesizare penală.

Procedura dezvoltă diverse situații ce pot să apară concret, cum sunt:
•Inspecția unei singure obligații fiscale;
•Inspecția mai multor obligații fiscale și identificarea în timp doar pentru unele obligații fiscale a existenței unor fapte penale;
•Inspecția pentru mai multe obligații fiscale și constatarea unei situații ce indică o faptă penală doar într-o anumită perioadă de timp și nu pe toată durata la care este aprobată inspecția;
•Avizele, aprobările și semnăturile pe care trebuie să le obțină echipa de inspecție în cadrul procedurii interne de realizare a sesizării penale.

Notă: Din păcate, din procedură lipsesc exact elementele pe care ar trebui să le urmărească o echipă de inspecție când califică o tranzacție într-o faptă sancționată de legea penală. Astfel, toate aceste sesizări pot reprezenta acțiuni corecte de aplicare a Codului de procedură fiscală sau acțiuni arbitrare ce au efectul de a împiedica contribuabilul să se adreseze justiției. În situația sesizării penale, mai întâi trebuie soluționată cauza penală și abia ulterior cauza civilă.

Comenteaza cu profilul de FB

NATIONAL

Florin Cîțu e darnic înainte de Congres: Guvernul alocă peste 377 milioane de lei pentru judeţele afectate de inundaţii

Publicat

in

De

Guvernul României a aprobat, în şedinţa de vineri, Hotărârea privind alocarea a 377.213.000 de lei din Fondul de intervenţie la dispoziţia Guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe anul 2021, pentru unităţi administrativ-teritoriale din 24 de judeţe, afectate de calamităţile naturale din luna iunie a acestui an, anunță news.ro.

Potrivit Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei vor fi repartizate fonduri pentru judeţele Alba, Arad, Bacău, Bihor, Bistriţa-Năsăud, Botoşani, Buzău, Caraş-Severin, Cluj, Covasna, Dâmboviţa, Harghita, Hunedoara, Iaşi, Maramureş, Mehedinţi, Mureş, Neamţ, Prahova, Suceava, Tulcea, Vaslui, Vâlcea şi Vrancea, în vederea refacerii unor utilităţi, obiective sociale, apărări de maluri, drumuri judeţene, poduri/podeţe/punţi pietonale, străzi/drumuri comunale/drumuri săteşti/uliţe.

”Sumele alocate au fost stabilite în baza evaluărilor făcute de către autorităţile administraţiei publice locale, Inspectoratele pentru Situaţii de Urgenţă şi de către Instituţiile Prefectului pentru cele 24 de judeţe, unde au avut loc inundaţii, alunecări de teren şi unde au fost afectate infrastructura hidrotehnică, terasamentele şi malurile de apărare, structura drumurilor judeţene, a drumurilor comunale, podurilor, podeţelor, digurilor şi a punţilor pietonale”, anunţă ministerul.

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult

NATIONAL

Vasile Toma, atac dur la adresa coaliției: Ce se întâmplă acum cu sănătatea românilor și cu sistemul sanitar este urmarea directă a guvernării PNL-USR-PLUS

Publicat

in

De

Deputatul de Iași, Vasile Toma, Secretarul Comisiei pentru Transporturi și Infrastructură a Camerei Deputaților, a lansant un atac dur la adresa guvernării PNL-USR-PLUS care ar folosi sitemul de sănătate drept monedă de schimb și instrument de satisfacere a propriilor interese.

„Au știut să facă absolut orice numai să nu-și piardă funcțiile. Să țină morală și să vorbească ipocrit de dimineața și până a doua zi dimineață de transparență, de #RomâniiTrebuieSăȘtie, de reforme și corectitudine. Au știut să facă pe bani mulți și pe viața noastră circ din campania de vaccinare și să pozeze în supereroi. Au știut să servească platitudini cu aroganță și aere de experți și atoateștiutori. Au știut să iasă apoi și să facă declarații atacându-se reciproc și dând vina unii pe alții. Din experți satrapi, au devenit experți victime. Au negociat pe sănătatea noastră a tuturor. S-au șantajat pe sănătatea noastră. Și continuă să folosească sănătatea drept monedă de schimb și instrument de satisfacere a propriilor interese.

Unde este acum fostul ministru userist al Sănătății să ne explice de ce, în ciuda tuturor avertismentelor specialiștilor, nu a făcut nimic să pregătească sistemul sanitar pentru valul 4 al pandemiei? Sau prioritatea mandatului său a fost doar să iasă să facă declarații prin care să sublinieze cât de curat și de competent este USR-ul în comparație cu PNL-ul?!

Unde este acum premierul-influencer care, efectiv, numai prin simpla alăturare a numelui său de orice îndemn la vaccinare conduce din start la pierderea oricărei credibilități și la eșec? Știm. Campania din PNL este cea mai importată activitate pentru domnia sa. Unica de fapt. Nimic și nimeni nu contează. Verbal, ni se oferă discursuri motivațional-inspiraționale cu accente dojenitoare și ni se spune cât de multe eforturi se fac pentru siguranța și sănătatea noastră. Faptic, vedem și resimțim cu toții care e situația. De la o zi la alta, numărul infectărilor de COVID-19 crește, nu mai e mult până sistemul de sănătate să-și declare incapacitatea, așa cum nu mai e mult până când, un nou val de efecte economice, de data asta ca efect al gestionării dezastruoase a pandemiei, ne va mătura până și cea mai palidă urmă de speranță în redresare.”

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Mioveni

În Trend