Conecteaza-te cu noi

NATIONAL

Alimente care stimulează sistemul imunitar

Avatar

Publicat

in

Un sistem imunitar puternic ajută la menținerea sănătății unei persoane. Dar pot anumite alimente stimula sistemul imunitar? Cercetătorii cred că da. Iată care sunt acestea, dar și studiile pe care se bazează oamenii de știință când le recomandă:

Sistemul imunitar este format din organe, celule, țesuturi și proteine. Împreună, acestea realizează procese corporale care luptă împotriva agenților patogeni, care sunt viruși, bacterii și organisme străine care provoacă infecții sau boli.

Când sistemul imunitar intră în contact cu un agent patogen, acesta declanșează un răspuns imunitar. Sistemul imunitar eliberează anticorpi, care se atașează cu antigeni de agenții patogeni și îi ucid.

Includerea anumitor alimente în dietă poate întări răspunsul imun al unei persoane. Citiți mai departe pentru a descoperi cele 15 alimente care stimulează sistemul imunitar.

O dietă sănătoasă și echilibrată joacă un rol vital în a rămâne sănătos. Următoarele alimente pot ajuta la stimularea sistemului imunitar:

1. Afine

Afinele au proprietăți antioxidante care pot stimula sistemul imunitar. Conțin un tip de flavonoid numit antocianină, care are proprietăți antioxidante care pot ajuta la stimularea sistemului imunitar al unei persoane. Un studiu din 2016 a arătat că flavonoidele joacă un rol esențial în sistemul imunitar al sistemului tractului respirator. Cercetătorii au descoperit că persoanele care mâncau alimente bogate în flavonoide au fost mai puțin predispuse la o infecție a tractului respirator superior sau la o răceală obișnuită decât cei care nu au făcut-o.

2. Ciocolata neagră

Ciocolata neagră conține un antioxidant numit teobromină, care poate ajuta la stimularea sistemului imunitar prin protejarea celulelor corpului de radicalii liberi. Aceștia sunt molecule pe care organismul le produce când distruge alimentele sau intră în contact cu poluanții. Radicalii liberi pot deteriora celulele organismului și pot contribui la boală. În ciuda beneficiilor sale potențiale, ciocolata neagră este bogată în calorii și grăsimi saturate, deci este important să o consumați cu moderație.

3. Turmeric

Turmericul este un condiment galben pe care mulți oameni îl folosesc în gătit. Este, de asemenea, prezent în unele medicamente alternative. Consumul de turmeric poate îmbunătăți răspunsul imun al unei persoane. Acest lucru se datorează calităților curcuminei, un compus din turmeric. Conform unei revizuiri din 2017, curcumina are efecte antioxidante și antiinflamatorii.

4. Pește uleios

Somonul, tonul, sardelele și alte tipuri de pește uleios sunt o sursă bogată de acizi grași omega-3.
Conform unui raport din 2014, aportul pe termen lung de acizi grași omega-3 poate reduce riscul de artrită reumatoidă (RA). RA este o afecțiune autoimună cronică care apare atunci când sistemul imunitar atacă în mod eronat o parte sănătoasă a corpului.

5. Broccoli

Broccoli este o altă sursă de vitamină C. De asemenea, conține antioxidanți puternici, cum ar fi sulforaphanul. Din aceste motive, este o alegere bună și poate fi mâncat în mod regulat pentru a susține sănătatea sistemului imunitar.

6. Cartofi dulci

Cartofii dulci sunt bogați în beta-caroten, un tip de antioxidant care conferă pielea cartofilor o culoare portocalie. Beta carotenul este o sursă de vitamina A. Ajută la îmbunătățirea sănătății pielii și poate oferi chiar și o protecție împotriva afectării pielii de razele ultraviolete (UV), se arată într-un material revizuit de echipa de experți în sănătate de la medicalnewstoday.com.

7. Spanac

Spanacul poate stimula sistemul imunitar, deoarece conține multe substanțe nutritive esențiale și antioxidanți, printre care:

– flavonoide,

– carotenoide,

– vitamina C,

– vitamina E.

Vitaminele C și E pot ajuta la susținerea sistemului imunitar. Cercetările indică, de asemenea, faptul că flavonoidele pot ajuta la prevenirea răcelii comune la oameni sănătoși.

8. Ghimbir

Oamenii folosesc ghimbir într-o varietate de feluri de mâncare și deserturi, precum și în ceaiuri. Conform unei revizuiri, ghimbirul are proprietăți antiinflamatorii și antioxidante și probabil aduce beneficii pentru sănătate. Cu toate acestea, este nevoie de mai multe cercetări pentru a confirma dacă poate sau nu preveni în mod eficient boala.

9. Usturoi

Usturoiul este un remediu comun pentru prevenirea răcelilor și a altor boli. O examinare a analizat dacă luarea suplimentelor de usturoi care conțin alicină reduce riscul de răceală.

Grupul de participanți care au luat un placebo a avut mai mult decât dublul numărului de răceli decât cei care au luat suplimentele de usturoi. Cu toate acestea, cercetătorii au ajuns la concluzia că sunt necesare mai multe cercetări pentru a determina dacă usturoiul poate ajuta la prevenirea răcelii.

10. Ceai verde

Ceaiul verde conține doar o cantitate mică de cafeină, astfel încât oamenii să se poată bucura de el ca o alternativă la ceaiul negru sau la cafeaua. Consumul de ceai verde poate, de asemenea, să consolideze sistemul imunitar. Ca și în cazul afinelor, ceaiul verde conține flavonoide, ceea ce poate reduce riscul de răceală.

11. Kefir

Kefirul este o băutură fermentată care conține culturi vii de bacterii care sunt benefice pentru sănătate. Cercetările inițiale sugerează că un consum de kefir poate stimula sistemul imunitar. Conform unei revizuiri din 2017, diferite studii au arătat că includerea lui regulată în meniu poate ajuta la:

– lupta împotriva bacteriilor,

– reducerea inflamației

– intensificarea activității antioxidante.

Dar majoritatea cercetărilor care susțin acest lucru au fost efectuate pe animale sau într-un laborator. Cercetătorii trebuie să efectueze studii suplimentare pentru a înțelege modul în care kefirul poate preveni boala la om.

12. Semințe de floarea-soarelui

Semințele de floarea-soarelui pot aduce un plus gustos salatelor sau cerealelor pentru micul dejun. Ele sunt o sursă bogată de vitamina E, un antioxidant. În același mod ca și alți antioxidanți, vitamina E îmbunătățește funcția imună. Face acest lucru prin lupta împotriva radicalilor liberi, care pot deteriora celulele.

13. Migdale

Migdalele sunt o altă sursă excelentă de vitamină E. Ele conțin, de asemenea, mangan, magneziu și fibre. O mică mână sau un sfert de ceașcă de migdale constituie o gustare sănătoasă, de care poate beneficia și sistemul imunitar.

14. Portocale sau kiwi

Portocalele și kiwi-urile sunt o excelentă sursă de vitamina C, care este vitamina la care mulți oameni se întorc atunci când simt că se apropie o răceală. În timp ce oamenii de știință încă nu sunt siguri exact cum ajută, vitamina C poate reduce durata simptomelor reci și pot îmbunătăți funcția sistemului imunitar uman.

15. Ardei roșii

Pentru oamenii care încearcă să evite zahărul în fructe, ardeii roșii sunt o excelentă sursă alternativă de vitamina C. Înghețarea și prăjirea păstrează conținutul de nutrienți al unui ardei roșu mai bine decât dacă e gătit la aburi sau fiert, potrivit unui studiu asupra metodelor de gătit.

Alte metode de stimulare a sistemului imunitar

Următoarele strategii de stil de viață pot face ca sistemul imunitar al unei persoane să fie mai puternic:

– evitați fumatul,

– faceți exerciții în mod regulat,

– mențineți o greutate sănătoasă;

– evitați consumul de alcool sau băutul în mod regulat,

– dormiți destul,

– minimizați stresul,

– spălați-vă pe mâini corect și mențineți igiena orală.

Comenteaza cu profilul de FB

NATIONAL

BNR invită populația să ia credite: Am redus de trei ori dobânda de politică monetară

Avatar

Publicat

in

De

Dobânda de politică monetară se mai numeşte dobândă cheie pentru că deschide nişte uşi iar uşile deschise sunt către credite mai ieftine date populaţiei şi companiilor, către reduceri de randamente la titlurile de stat, a declarat, luni, Adrian Vasilescu, consultant de strategie la Banca Naţională a României (BNR), referitor la decizia băncii centrale de a reduce dobânda.

Citește și: Trădare fără precedent la CEDO: Ministerul de Externe acceptă condamnarea României în cazul Kovesi

Publicitate

“Încă de când a început pandemia Banca Naţională a anunţat că va avea sesiuni deschise. A suspendat calendarul şedinţelor de politică monetară care era cu date fixe în aşa fel încât să se poată convoca şedinţe de politică monetară oricând e nevoie. Şi de două ori pe zi, dacă trebuie. În şedinţele de politică monetară care au fost stabilite întotdeauna în momente cheie, care au impus anumite modificări importante, rata dobânzii de politică monetară a fost în prim planul acţiunilor. A fost, odată, redusă de la 2,50% la 2%, pe urmă de la 2% la 1,75%, pe urmă de la 1,75% acum la 1,50%. Deci în perioada pandemiei este a treia reducere a dobânzii de politică monetară. Ce semnale dă dobânda de politică monetară? Ea se mai numeşte dobândă cheie pentru că deschide nişte uşi şi se mai numeşte dobândă de referinţă pentru că de ea se leagă întotdeauna şi alţi indicatori ai pieţei monetare şi ai pieţei interbancare. Aşa că uşile deschise sunt către credite mai ieftine date populaţiei şi companiilor, către reduceri de randamente la titlurile de stat, adică de dobânzi, şi în acelaşi timp o mai mare încurajare a băncilor să vină la şedinţele Repo ale Băncii Naţionale pentru banii pe care băncile îi iau de la Banca Naţională în condiţiile în care banca naţională are un program de acoperire a lichidităţilor pentru ca băncile să poată finanţa bugetul statului, economia reală, populaţia”, a spus Adrian Vasilescu.

El a precizat că efectele se cunosc deja în piaţă. Astfel, creditele s-au ieftinit, dobânzile au scăzut continuu şi treptat, populaţia se împrumută mai ieftin, companiile se împrumută mai ieftin. Potrivit lui Adrian Vasilescu, sistemul bancar funcţionează, este fluid, finanţarea este fluidă, finanţarea bugetului de asemenea.

De asemenea, el a menţionat că dobânda este real negativă, adică sub rata inflaţiei, în condiţiile în care şi inflaţia este jos.

Consiliul de Administraţie al Băncii Naţionale a României a decis, miercuri, reducerea ratei dobânzii de politică monetară la nivelul de 1,50% pe an, de la 1,75% pe an, începând cu data de 6 august, potrivit băncii centrale.

CA al BNR a hotărât, totodată, reducerea ratei dobânzii pentru facilitatea de depozit la 1,00% pe an, de la 1,25% pe an, şi a ratei dobânzii aferente facilităţii de creditare (Lombard) la 2,00% pe an de la 2,25% pe an.

“Consiliul de Administraţie al Băncii Naţionale a României întrunit în şedinţa de astăzi, 5 august 2020, a hotărât următoarele: reducerea ratei dobânzii de politică monetară la nivelul de 1,50 la sută pe an de la 1,75 la sută pe an începând cu data de 6 august; reducerea ratei dobânzii pentru facilitatea de depozit la 1,00 la sută pe an, de la 1,25 la sută pe an şi a ratei dobânzii aferente facilităţii de creditare (Lombard) la 2,00 la sută pe an de la 2,25 la sută pe an; păstrarea nivelurilor actuale ale ratelor rezervelor minime obligatorii pentru pasivele în lei şi în valută ale instituţiilor de credit; continuarea efectuării de operaţiuni repo şi a cumpărării de titluri de stat în lei de pe piaţa secundară”, se arată într-un comunicat al BNR transmis miercuri AGERPRES.

Potrivit documentului, Consiliul de administraţie al BNR consideră că, în condiţiile decalajelor de transmitere a impulsurilor scăderilor ratei dobânzii de politică monetară, o asemenea calibrare a conduitei politicii monetare este de natură să susţină redresarea activităţii economice pe orizontul prognozei, în vederea aducerii şi consolidării pe termen mediu a ratei anuale a inflaţiei în linie cu ţinta de inflaţie de 2,5 la sută Âą1 punct procentual, în condiţii de protejare a stabilităţii financiare.

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult

NATIONAL

ANOFM spune că a atras aproape 300 de milioane de euro, de la UE, pentru șomajul tehnic

Avatar

Publicat

in

De

Informații de ultimă oră de la ANOFM. Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă (ANOFM) a anunţat joi că a atras fonduri europene în valoare de peste 294 de milioane de euro, banii urmând a fi folosiți pentru susţinerea măsurii şomajului tehnic.

Prin proiectul „Sper – sprijin pentru angajatori şi angajaţi”, dezvoltat prin Programul Operaţional Capital Uman 2014 – 2020 (POCU), ANOFM a atras peste 294 de milioane de euro, bani care acoperă o parte importantă din sumele necesare pentru susţinerea măsurii şomajului tehnic, acordate angajatorilor afectaţi de măsurile adoptate la nivel naţional pentru combaterea răspândirii virusului SARS-CoV-2, arată instituţia într-un comunicat de presă remis joi News.ro.

Publicitate

Citește și: MOBILIZARE de forțe la casa Duduienilor – Jandarmeria montează garduri pentru a BLOCA accesul

„În ultimele luni ne-am concentrat să implementăm măsurile potrivite care să susţină piaţa muncii, însă la fel de important a fost şi să găsim surse externe de finanţare, pentru ca povara financiară să nu fie suportată doar din bugetul public. Faptul că am obţinut fonduri europene pentru susţinerea măsurii şomajului tehnic ne arată că aceasta a fost una pe cât de necesară, pe atât de rapid şi eficient implementată, reuşind astfel să treacă de rigorile europene şi să primească finanţare de la Bruxelles. Această reuşită nu ar fi fost însă posibilă fără sprijinul colegilor noştri din Ministerul Fondurilor Europene – Autoritarea de Management pentru Programul Operaţional Capital Uman, cărora le mulţumesc pentru eforturile depuse,” a declarat Victor Picu, preşedinte al ANOFM, conform sursei citate.

Astfel, cu sprijinul agenţiilor teritoriale pentru ocuparea forţei de muncă, implicate în mod direct în implementarea măsurii, ANOFM, ca beneficiar al proiectului, a depus două cereri de rambursare pentru care a fost autorizată de către AMPOCU suma de 1.423.845.268 lei.

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult
Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Mioveni

În Trend