Conecteaza-te cu noi

ACTUAL

ALERTA ! Esti asigurat la aceasta companie ? Trei service-uri auto cer falimentul celei mai mari firme de asigurări din România

Publicat

in

Grupul de firme AutoCar, format din trei firme care administrează unități service, a notificat Autoritatea de Supraveghere Financiara cu privire la cererea de faliment a societatii de asigurari City Insurance și a înaintat instanțelor de judecată solicitiarea privind cea mai mare firmă de asigirări din România, se arată într-un comunicat transmis STIRIPESURSE.RO.

City Insurance, cea mai mare firmă de asigurări din România, are datorii restante de peste un milion de lei (circa 1, 1 milioane lei, conform documenetelor oficiale) către grupul AutoCar. În consecință, Autocar, Autocar and Trucks și Standocolor au solicitat atât Autorității de Supraveghere Financiară (ASF) cât și instanțelor de judecată falimentul City Insurance.

Societatea de asigurari se afla in incapacitatea de plata a acestor datorii, care sunt mai vechi de 120 de zile, iar suma de plată pe care City Insurance o are, actualizată cu dobânzile și penalizările legale depaseste 3 milioane de lei.

“Este cel putin bizar sa asistam doar dupa cativa ani la o reeditare a falimentului Astra, dar de data aceasta cu consecinte mult mai mari pentru intreaga piata.

Societatea City Insurance detine in prezent peste 45% din piata RCA, iar societatile Astra si Carpatica nu depaseau impreuna 33% cota de piata RCA in momentul falimentului.

Consiliul Concurentei trebuie sa se autosesizeze de urgenta, societatea de asigurari avand in prezent o cota de piata care reprezint afara doar si poate un mare risc sistemic.

Societatea de asigurari City Insurance are toate simptomele pe care societatile Astra si Carpatica le aveau in momentul declansarii falimentului:

– Numar ridicat de reclamatii la ASF (2097 de reclamatii in perioada Ianuarie – Iulie 2019);

– Cota importanta in clasa de asigurari cu risc cel mai ridicat (peste 45% in RCA);

– Cota de piata importanta in randul transportatorilor (peste 90%);

– Intarzieri mari la plata despagubirilor catre service-uri si pagubiti;

– Intarzieri mari la plata despagubirilor pentru daunele externe (datorii de ordinul zecilor de milioane de euro);

– Subevaluarea rezervelor de dauna cu peste 50%;

– Numar ridicat de procese in instanta pentru neplata daunelor;

– Probleme privind lichiditatea;

Peste 70% dintre dosarele de dauna castigate de catre petenti prin intermediul SalFin sunt contestate de catre City Insurance astfel incat pagubitii RCA sa ajunga in instantele de judecata si in acest mod, sa rostogoleasca datoriile catre pagubiti cu inca 2 – 3 ani.

Un calcul elementar ne arata urmatoarele:

Cifra de afaceri a societatii City Insurance in anul 2018 a fost de aproximativ 1,5 miliarde lei ( aprox. 320 milioane euro)

Rata cheltuielilor de achiziție și administrare: aprox 30% = 96 000 000 euro

Cifra de afaceri – cheltuieli de achizitie si administrare = 224 000 000 euro

Numarul dosarelor de dauna pentru ultimele 12 luni este de aproximativ 130 000

Aproximativ 90% din cifra de afaceri a societatii City Insurance este formata din RCA.

Peste 90% dintre transportatori au polite RCA la City Insurance

Dauna medie la categoria transportatori este de aproximativ 5000 de euro

Dauna medie la categoria autoturisme este de aproximativ 1600 euro

Peste 90% dintre politele RCA cu valabilitate de o luna de zile sunt vandute de catre City Insurance.

Frecventa daunei pentru politele RCA cu valabilitate de o luna este de peste 4 ori mai ridicata decat cea pentru politele RCA cu valabilitate de 6 sau 12 luni.

Dauna medie (transportatori + autoturisme): aproximativ 2700 de euro.

Societatea City Insurance are de achitat daune in cuantum de aproximativ 351 000 000 de euro (130 000 dosare de dauna x 2700 euro dauna medie a societatii City Insurance) in timp ce intreaga cifra de afaceri a societatii de asigurari este de aproximativ 320 000 000 de euro.

Adresam o inrebare retorica Autoritatii de Supraveghere Financiara: De unde poate achita societatea City Insurance daune care depasesc cifra lor de afaceri?”, se arată în comunicatul citat.

“Onorat consiliu al ASF, speram ca in ceasul al 12 lea sa realizati faptul ca aveti o noua bomba cu ceas in asigurari ascunsa de catre directorii din ASF platiti regeste ca sa supravegheze aceasta piata. Bomba cu ceas din asigurari a depasit ca pondere peste 45% din piata RCA, iar voi sunteti in continuare in concedii sau pe picior de plecare spre BNR. Sunteti pe deplin responsabili de ceea ce va urma in aceasta piata, iar moartea acestei societati de asigurari va duce la disparitia preturilor mici la RCA”, atrage atentia Florin Pandele, administrator al grupului de firme AutoCar.

“Grupul AutoCar atrage atentia consiliului ASF si mai ales, presedintelui Leonardo Badea, sa nu fuga de raspundere si sa isi asume un raspuns scris, sub semnatura, in termen de 30 de zile de la inregistrarea documentelor, daca societatea City Insurance mai indeplineste sau nu criteriile financiare legale de a functiona (solvabilitate si lichiditate).

Avem informatii certe ca in urmatoarele saptamani, mai multe unitati reparatoare vor declansa aceeasi procedura de solicitare a falimentului societatii City Insurance.

Recomandam tuturor unitatilor service din Romania maxima prudenta privind preluarea lucrarilor de repratii in relatia cu City Insurance”, se mai precizează în comunicat.

Comenteaza cu profilul de FB
Advertisements

ACTUAL

Cristian Diaconescu: ‘Este dificil în acest moment de stabilit dacă vreun partid politic din România este capabil să coaguleze majoritatea fie la putere, fie în opoziție’

Publicat

in

De

Liderul PMP, Cristian Diaconescu, a declarat, joi, în cadrul unei conferinţe de presă susţinută la Iaşi, că un guvern condus de Nicolae Ciucă, ministru al Apărării în guvernele Orban şi Cîţu, poate fi o bună variantă atâta vreme cât poate asigura o majoritate parlamentară.

„Dacă nu-şi poate asigura o majoritate, nominalizarea nu-şi are rostul. Reamintesc, există decizia 85 a Curţii Constituţionale care spune foarte clar că în această nominalizare trebuie să existe spirit de loialitate constituţională. Adică să aplici norma de drept în aşa fel încât să produci efecte. Nominalizarea în sine nu are valoare atât timp cât nu are majoritate pe primul ministru, guvern şi programul de guvernare. Rămâne de văzut dacă se va întâmpla, altfel problema devine din ce în ce mai gravă”, a afirmat preşedintele PMP, răspunzând unei întrebări a jurnaliştilor.

El a spus în cadrul aceleiaşi conferinţe de presă că era de aşteptat ca guvernul propus de USR PLUS să cadă la votul din Parlament.

„Guvernul Cioloş a căzut în Parlament. Era de aşteptat. Practic s-au pierdut două săptămâni pentru un rezultat anticipat în Parlamentul României”, a susţinut Diaconescu.

În opinia liderului PMP, România se confruntă în prezent cu un paradox politic fără precedent.

„Este dificil în acest moment de stabilit dacă vreun partid politic din România este capabil să coaguleze majoritatea fie la putere, fie în opoziţie. Este un paradox politic aproape fără precedent. Această lipsă de disponibilitate, ca să fiu amabil, în ceea e priveşte asumarea este de-a dreptul jenant pentru o clasă politică ce ar trebui să aibă soluţii pentru orice situaţie de criză. În propunerile, ideile care se vehiculează public, este conţinut practic un singur mesaj: ‘nu suntem capabili şi nu dorim să preluăm administrarea României în acest moment’. Restul sunt teme de comunicare prin care se încearcă cosmetizarea a unei atitudini laşe care nu are absolut niciun fel de raţionalitate în condiţiile în care nimeni altcineva decât o clasă politică nu-şi poate asuma gestiunea situaţiei societăţii româneşti”, a mai spus Cristian Diaconescu.

În opinia sa, consecinţele crizei politice pot fi devastatoare în continuare, dincolo de aspectele care ţin de sănătate. În acest sens, el cataloghează această criză politică drept cea mai gravă problemă cu care ne confruntăm.

„Aş vrea să amintesc că un guvern de administrare nu poate adopta un buget. În egală măsură, un guvern de administrare nu poate da un mandat miniştrilor să intre în proiectele de prefinanţare prin PNRR. Din acest punct de vedere, nu numai că riscăm să pierdem proprii bani, dar riscăm în egală măsură să compromitem finanţările din fondurile europene. Este inadmisibil, dacă ar fi să privim doar spre aceste zone”, a mai spus liderul PMP, informează agerpres.ro

Comenteaza cu profilul de FB
Advertisements
Citeste mai mult

ACTUAL

Bazinul de înot de la Curtea de Argeș s-a ÎNCHIS – VEZI MOTIVUL și ÎN CE AN SE VA REDESCHIDE – DAN PETRESCU ACUZĂ

Publicat

in

De

Sunt iar probleme mari la bazinul de înot din Curtea de Argeș, motiv pentru care de aproape o săptămână acesta a fost închis și va mai sta nefuncțional cel putin o lună de zile. Potrivit directorului SPGC, firma subordonată primăriei care administreaza bazinul de înot, bazinul este nefunctional deoarece s-a stricat o importanta piesa care asigura climatizarea.

” E vorba de o piesa importanta care asigura functionarea in parametri normali. Fara aceasta nu putem deschide bazinul. Am facut solicitare la firma care se ocupa si ni s-au dat asigurări că vom primi aceasta piesa in jurul datei de 5 noiembrie. Apoi, dupa ce o primim, aceasta ar trebui si montata in locul celei defecte dar ca data nu va pot spune cand va fi asta pentru ca depindem de acea firma, intreaga instalatie a bazinului fiind in garantie”, ne-a declarat Ioan Ghiță. Acesta spune ca este posibil ca in acest an bazinul sa nu mai fie deschis, date fiind si restrictiile care ar putea fi anunțate ca urmare a evoluției pandemiei de Covid-19. “Sincer, nu stiu, nu garantez daca anul acesta vom putea redeschide bazinul”, a spus Ioan Ghiță.

Suprinzator, sau nu, majoritatea conilierilor locali nu aveau habar ca, de mai bine de o săptămână, bazinul este inchis publicului. Singurul care stia de probleme a fost Dan Petrescu. ” E a nu stiu cata oara cand bazinul se inchide din motive tehnice, deși e in garantie… Păi să cheme dom` primar pe domnul Jubleanu și Drăghici, cei care s-au ocupat de acest bazin care putea fi facut cu banii de la Guvern așa cum au facut alti primari. Uite, cel de la Mioveni e modelul standard facut de Guvern si nu a avut problemele ăstuia al nostru care a tocat atatia bani ca așa au vrut unii mofturosi. Ăla de la Mioveni funcționează non stop, al nostru stă mai mult inchis”, a declarat consilierul Dan Petrescu.

Comenteaza cu profilul de FB
Advertisements
Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Mioveni

În Trend