Conecteaza-te cu noi

NATIONAL

Adrian Năstase, INTERZIS de primarul Iaşului într-un muzeu. Fostul premier speră că în 2020 ‘ieşenii vor alege un om mai înţelept, demn de înaintaşi’

Publicat

in

Adrian Năstase a participat la o conferinţă a Fundaţiei Titulescu la Iaşi, însă fostul prim-ministru îl acuză pe primarul Mihai Chirica de interzicea organizării evenimentului la un muzeu. Prin urmare, Adrian Năstase anunţă că amână o donaţie pe care dorea să o facă muzeului până după alegerile locale din 2020, când speră ca municipiul să aibă un alt primar.

„M-am bucurat sa merg la Iasi pentru o conferintă, pe care Fundatia Titulescu a initiat-o, in legatură cu perioada premergătoare Marii Uniri si cu cei care au contribuit la dezvoltarea României moderne. Din punct de vedere istoric, este vorba de perioada dintre 1859 si 1918. Dintre „Mica” Unire si „Marea” Unire. Este vorba si despre cei care au avut un rol fundamental in acea perioadă pentru consolidarea identitătii nationale si pentru realizarea Unirii. In domeniul politic, in domeniul cultural, al limbii, al bisericii, al literaturii, etc. De aici, tema conferintei – „Rolul elitelor in construirea României moderne”. Au mai prezentat comunicări profesorii Alin Spânu, Ionut Cojocaru si Liviu Tăranu. Eu am vorbit despre sociologia elitelor, despre conceptul de elită (natională, guvernamentală, ne-guvernamentală, etc), preluănd unele dintre teoriile lui Vilfredo Pareto. Si desigur am prezentat contributiile generatiei pasoptistilor, a oamenilor politici, a oamenilor de cultură la realizarea marilor idealuri, concretizate in 1918.

Totusi, am subliniat că doar in putine momente, elita romaneasca a actionat consensual. De obicei, ea a fost divizată. Si am dat numeroase exemple, lărgind aria si pentru perioada interbelică. De altfel, acelasi lucru se observă si acum.

Conferinta s-a desfăsurat la Cercul Militar, desi convenisem initial ca ea sa aibă loc la sediul noului Muzeu municipal, unde urma să fie vernisată o expozitie cu gravuri si litografii ale Iasului. In special, mai multe litografii colorate de mână, realizate de J. Rey si tipărite la 1845, la Iasi, de Muller dar si litografii ale Bucovinei, realizate de Oskar Laske. Anuntasem intentia mea de a dona aceste lucrări Muzeului nou infiintat.

Din păcate, inainte de eveniment, primarul Iasului a interzis folosirea sălii muzeului si i-a interzis directoare Ichim chiar si participarea la evenimentul de la Cercul Militar – unde am vernisat si expozitia de grafică.

In aceste conditii, am decis să revin asupra hotărârii de a dona lucrările si voi astepta, cu răbdare, alegerile locale de anul viitor, cu speranta că iesenii vor alege un om mai intelept, demn de înaintasi”, scrie Adrian Năstase pe blog.

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult
Publicitate
Click si comenteaza

You must be logged in to post a comment Login

Lasa un comentariu

NATIONAL

COTAR a IZBUCNIT la adresa Guvernului: Modificările la Legea RCA vor afecta 8 milioane de proprietari de autovehicule

Publicat

in

De

Avertisment sumbru lansat de COTAR privind planurile guvernului. Modificările la Legea RCA vor afecta 8 milioane de proprietari de autovehicule și o industrie care reprezintă 15% din PIB-ul României, ce asigură salariile a peste 500.000 de cetățeni, anunță confedeația transportatorilor COTAR.

Citește și: TRAGEDIE Accident cu ȘAPTE victime – Doi români au MURIT, în microbuzul care îi ducea la muncă, în Olanda

Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR) atrage atenția Parlamentului României și celor peste 8 milioane de proprietari de autovehicule asupra consecințelor pe care le vor avea modificările la Legea RCA. Invocând grija față de consumator, de fapt se va modifica legea astfel încât păgubitul sa primească în mod direct o sumă de bani calculată de către asigurator, în caz de daună, fără ca păgubitul să cunoască valoarea reală a costului de reparație a autovehiculului său avariat.

Practic, dacă asiguratorul va calcula o pagubă de 1.000 de lei, iar la service vor fi cheltuieli cu reparațiile de 4.000 de lei, păgubitul va primi suma stabilită de asigurator și va fi nevoit să plătească reparația din banii proprii, deși plătește asigurare. Asiguratorii doresc să profite în mod legal de lipsa de informare a păgubiților RCA cu privire la soluțiile tehnice necesare reparării autovehiculului și a valorilor reale de reparație, pe care consumatorii nu au de unde să le cunoască atunci când acceptă și semnează oferta subevaluată de despăgubire din partea firmelor de asigurări.

„Toți proprietarii de autovehicule pot fi afectați de propunerea de modificare a Legii RCA venită din partea UNSAR, împotriva consumatorului. Parlamentul României trebuie să aibă în vedere faptul că 8 milioane de proprietari de autovehicule vor fi afectați, precum și o industrie care reprezintă 15% din PIB-ul României și care asigură salariile a peste 500.000 de cetățeni”, explică Vasile Ștefănescu, președinte COTAR.

Din anul 2016 până în anul 2020, 735 de consumatori – persoane fizice au apelat la procedura SalFin. reclamând abuzuri ale firmelor de asigurări, aceștia primind inițial despăgubiri în valoare cumulată de 1.300.979 lei, iar după recalcularea realizată de către conciliatorii SalFin, aceștia au câștigat 4.129.019 lei, de peste 3 ori mai mulți bani decât despagubirea inițială. Valoarea de despăgubire de 1.300.979 lei a fost calculată în baza propriei evaluari a asiguratorului, la fel cum dorește UNSAR, să fie modificată acum legea RCA. Valoarea de despagubire de 4.129.019 lei a rezultat în urma reanalizării dosarelor de daună de către conciliatori independenți.

De aici rezultă trei concluzii: a. Asiguratorii au calculat cu două treimi mai puțin decât valoarea reală a despăgubirilor; b. Cum aproximativ 90% dintre litigiile instrumentate de SalFin (662 din cei 735 de consumatori) sunt în favoarea consumatorilor, firmele de asigurări câștigând în mai puțin de 10% dintre cazuri, putem concluziona că valoarea medie a „țepelor” date de firmele de asigurări este de 4.271 de lei. Practic, fiecare consumator care s-a adresat la SalFin și a câștigat litigiul (în 90% din cazuri), a fost inițial păcălit cu 4.271 lei de catre asiguratorii care astăzi încearcă să-și legifereze procedura. c. Niciun asigurator nu a fost sancționat de către ASF pentru această evidentă încălcare a legii, motiv pentru care asiguratorii fac exact același lucru în continuare, sub protecția Autorității de Supraveghere Financiară (ASF).

În acest moment, pe rolul instanțelor de judecată din România sunt peste 100.000 de procese cu asiguratorii, aceștia pierzând în procent de peste 90%. Dacă propunerile UNSAR de modificare legislativă ar fi adoptate, păgubiții RCA ar primi doar 30 – 35% din valoarea reală a despăgubirii, iar firmele de asigurări ar face un profit suplimentar de peste 500 de milioane de euro pe an. Păgubiții RCA nu ar avea nicio altă cale de atac, pentru că asiguratorii se vor spăla pe mâini și vor invoca prevederile acestei noi legi RCA pe care Parlamentul României ar putea-o vota, în necunoștință de cauză.

În plus, cei care astăzi lansează cu tupeu aceste propuneri împotriva consumatorilor sunt aceiași care au fost amendați cu 53 de milioane de euro în decembrie 2018 de către Consiliul Concurenței, pentru coordonarea comportamentelor pe piaţă în vederea majorării tarifelor RCA. Au înregistrat în ultimii 3 ani 44.274 reclamații la adresa pieței de asigurări către ASF. Doar firma Euroins – membra de seamă UNSAR a înregistrat, în luna februarie a acestui an, 1.586 reclamații. În tot acest timp, ASF a dat mai multe avertismente decât sancțiuni pieței de asigurări, iar valoarea amenzilor aplicate de către ASF în ultimii 3 ani (2.307.500 lei), este mai mică decât valoarea sumelor recuperate de către cei 662 de consumatori, în ultimii 3 ani, prin intermediul SalFin (2.828.040 lei).

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult

NATIONAL

Mihai Tudose, după ce Ludovic Orban a cerut depunerea unei plângeri penale, direct de la Palatul Victoria: Nu premierul stabilește vinovății

Publicat

in

De

Premierul Ludovic Orban i-a cerut ministrului Transporturilor, Lucian Bode, să sesizeze procurorii pentru ceea ce au făcut constructorii spanioli pe lotul 3 al autostrăzii Lugoj-Deva. Fostul premier Mihai Tudose susține că afirmațiile lui Orban sunt grave și a precizat că în cazul în care sunt probleme, atunci poate trimite Corpul de Control, aceștia fiind în măsură să înainteze un raport către procurori, ulterior vinovăția fiind stabilită de către o instanță de judecată.

Citește și: Ludovic Orban cere depunerea unei plângeri penale, în direct la TV: Asta este de Parchet!

”Dacă fac un apel la memorie, am fost în situații în care am observat sau am sesizat că anumite lucruri păreau a fi în neregulă, dar am trimis Corpul de Control al primului ministru, nu am cerut eu să se facă plângeri penale. N-am considerat niciodată că sunt în măsură să stabilesc vinovății, eram doar primul ministru. Vinovăția este stabilită de către judecători.

Nici măcar în cadrul corpului de control nu se stabileau vinovății. Ei mergeau, cercetau situația, iar fapte care puteau intra în competența procurorilor erau trecute în raport, iar apoi, în funcție de competență, raportul ajungea la o unitate de parchet sau alta. Repet, vinovăția o stabilește un judecător, nu un prim-ministru din scaunul de la Palatul Victoria.”, a spus Mihai Tudose, pentru STIRIPESURSE.RO.

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Câmpulung

Mioveni

În Trend