Conecteaza-te cu noi

NATIONAL

Acţiunile europene au închis luni în creştere cu peste 2%, susţinute de titlurile bancare

Publicat

in

Acţiunile marilor companii europene au încheiat tranzacţiile de luni în creştere cu peste 2%, susţinute de avansul puternic al titlurilor bancare, după cea mai slabă evoluţie săptămânală consemnată de la jumătatea lunii iunie, investitorii ignorând creşterea numărului cazurilor de coronavirus şi evoluţiile politice, transmite CNBC preluat de news.ro

Indicele pan-european Stoxx 600 a urcat cu 2,3%, iar componenta bancară cu 5%, toate sectoarele şi toate bursele importante încheind ziua în teritoriu pozitiv.

Săptămâna trecută, indicele Stoxx 600 a înregistrat un declin de 3,7%, pieţele globale fiind perturbate de revenirea cazurilor de coronavirus în Europa şi restul lumii.

Cu toate acestea, pieţele au fost susţinute luni de semnele de intensificare a redresării economiei chineze.

În Europa, o reprezentantă a Băncii Angliei, Silvana Tenreyro, a afirmat într-un interviu publicat weekendul trecut că o investigaţie a băncii centrle referitoare la o posibilă contribuţie dobânzilor negative la redresarea economică a dat rezultate ”încurajatoare”.

În sectorul corporativ, directorul general al grupului Daimler, Dieter Zetsche, a anunţat în timpul weekendului că nu mai doreşte să obţină funcţia de preşedinte al grupului german, investitorii dorind să numească un independent la conducerea consiliului de supraveghere.

Commerz Bank l-a numit director general pe Manfred Knof, fost director pentru retail banking la Deutsche Bank. Acesta îl va înlocui pe Martin Zielke, care a demisionat în iulie alături de preşedintele Stefan Schmittmann, la presiunea investitorilor activişti.

Siemens Energy a debutat luni la bursa din Frankfurt, după separarea de grupul Siemens, dar acţiunile au scăzut uşor de la preţul de listare de 21,6 euro pe unitate.

Acţiunile HSBC au urcat cu 9,2%, în urma anunţului companiei chineze Ping An Insurance că îşi va mări participaţia deţinută la cea mai mare bancă din Europa.

Creşterea s-a extins la nivelul sectorului bancar, titlurile Deutsche Bank, Standaard Chartered, Barclays şi Credit Agricole avansând cu peste 5%.

Reuters a relatat duminică, citâd surse, că grupul metalurgic ArcelorMittal discută o fuziune a activelor sale americane cu Cleveland-Cliffs, cel mai mare producător de pelete de minereu de fier din SUA. Acţiunile ArcelorMittal au urcat cu 10%.

În schimb, acţiunile producătorului de motoare de avioane Rolls-Royce au continuat să scadă, cu 3,6%.

Indicele londonez FTSE 100 a crescut cu 1.46%, CAC 40 al bursei din Paris cu 2,4%, DAX al bursei din Frankfurt cu 3,22%. Indicele FTSE MIB al bursei din bursei din Milano a urcat cu 2,47%, iar IBEX 35 al bursei din Madrid cu 2,46%.

Citeste mai mult
Click si comenteaza

You must be logged in to post a comment Login

Lasa un comentariu

NATIONAL

În urma cercetărilor, comisia internă a Spitalului “Sf. Pantelimon” din București a constatat că nu există nicio abatere profesională

Publicat

in

De

Comisia internă a Spitalului “Sf. Pantelimon” din Capitală nu a constatat nicio abatere profesională în urma cercetărilor efectuate cu privire la cele 17 decese produse luna aceasta în decurs de patru zile în secţia ATI şi considerate suspecte, scrie Rador Radio România.

Şi Corpul de control al ministrului sănătăţii a finalizat ancheta. Astfel nu există nicio dovadă că ar fi fost modificată doza de noradrenalină administrată pacienţilor, conform reclamaţiei iniţiale privind o posibilă eroare în administrare, iar sesizarea depusă şi datele apărute în presă sunt generate de o stare conflictuală permanentă, atât la nivelul conducerii spitalului, cât şi a secţiei de terapie intensivă, influenţată şi de fluctuaţia de cadre medicale de la ATI, se arată în raportul comisiei interne a unităţii medicale.

Aceasta consideră că se impun măsuri urgente pentru ridicarea nivelului profesional al angajaţilor din secţie şi a gradului de empatie cu pacienţii şi rudele acestora.

Echipa de control de la minister a constatat că sesizările formulate de angajaţii spitalului au la bază o comunicare defectuoasă între conducerea unităţii şi persoanele în cauză.

Citeste mai mult

NATIONAL

Aproape nimic nu poate provoca întârzierea trenurilor de mare viteză în Japonia. Şi, totuşi, un şarpe a făcut-o

Publicat

in

De

Aproape nimic nu poate face ca faimoasele trenuri de mare viteză din Japonia, aşa-numitele trenuri-glonţ, să aibă întârzieri, dar un şarpe micuţ care s-a strecurat într-un vagon de pasageri a reuşit să facă acest lucru, deşi pentru doar 17 minute, relatează News.ro citând CNN.

Un depou cu trenuri ShinkansenFoto: Mike Clegg | Dreamstime.com

Marţi, un călător a raportat personalului din gara din Tokyo că un şarpe de 40 de centimetri a fost observat în vagonul unui tren care venea dinspre Nagoya, potrivit companiei feroviare centrale a Japoniei.

Trenul era programat să plece spre oraşul Osaka, dar a fost scos din circulaţie ca măsură de precauţie. Un alt tren a trebuit să fie alocat pentru această rută, ceea ce a provocat o întârziere de 17 minute care – deşi scurtă, după standardele multor alte căi ferate naţionale – a fost relativ semnificativă Japonia, unde punctualitatea impecabilă a serviciilor feroviare este renumită.

Nu a fost panică şi nu au fost raportaţi răniţi ca urmare a prezenţei reptilei, dar peste 600 de pasageri au fost afectaţi de această întârziere de 17 minute.

Specia şarpelui este deocamdată necunoscută, iar o analiză este în curs de desfăşurare pentru a determina cum a ajuns şarpele la bord, a declarat compania feroviară pentru CNN.

Clienţii Shinkansen pot aduce la bord câini de talie mică, pisici şi alte animale, inclusiv porumbei – dar nu şerpi. „Este greu de imaginat că şerpi sălbatici s-au urcat cumva în tren într-una dintre staţii. Avem reguli care interzic aducerea şerpilor în Shinkansen”, a declarat un purtător de cuvânt pentru AFP. „Dar nu verificăm bagajele pasagerilor”, a adăugat el.

Trenul-glonţ, cunoscut sub numele de Shinkansen în Japonia, este cunoscut pentru eficienţa sa, precum şi pentru vitezele de până la 320 de kilometri pe oră. Navetiştii din Japonia mizează pe fiabilitatea serviciului feroviare. În 2017, un conductor al unui tren, Tsukuba Express, a declanşat scuze în lanţ după ce a plecat cu 20 de secunde mai devreme, reaminteşte CNN.

Patrulele efectuate de agenţi de securitate în uniformă la bordul trenurilor de mare viteză au fost intensificate după o înjunghiere mortală în 2018 într-un tren Shinkansen, o crimă ce a şocat Japonia, în mod normal o ţară ultra-sigură.

Securitate suplimentară a fost adăugată pentru Jocurile Olimpice de vară din 2021 şi pentru reuniunile Grupului celor Şapte de anul trecut.

Lansată pentru prima dată în 1964, reţeaua Shinkansen nu a avut niciodată un accident soldat cu moartea sau rănirea vreunui pasager, potrivit Japan Railways.

Trenurile au o întârziere medie de 0,2 minute. (News.ro)

foto: Mike Clegg | Dreamstime.com

Citeste mai mult
Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Câmpulung

În Trend