Conecteaza-te cu noi

NATIONAL

A fost lansată Asociaţia Română pentru Combustibili Alternativi

Publicat

in

Asociaţia Română a Combustibililor Alternativi (ARCA) s-a constituit joi, 17 martie, la iniţiativa mai multor organizaţii, pentru a răspunde unei necesităţi stringente de a umple vidul legislativ şi de a dezvolta noi standarde naţionale şi continentale în această perioadă de tranziţie către energia verde.

Potrivit iniţiatorilor, noua organizaţie reprezintă interesele şi necesităţile producătorilor, furnizorilor, distribuitorilor, utilizatorilor şi transportatorilor de combustibili alternativi.

Combustibilii alternativi pentru care participanţii şi-au asumat eforturi comune pentru standarde aplicate inter-industrii, necesare unei foi de parcurs cu rezultatul reducerii totale a emisiilor de carbon, sunt gazul natural comprimat (GNC), gazul natural lichefiat (GNL) şi hidrogenul, potrivit Agerpres.ro.

În acest sens, ARCA şi-a asumat misiunea de a gestiona tranziţia către aceste obiective prin dezvoltarea şi promovarea infrastructurii tehnico-legale, în colaborare cu instituţiile publice abilitate, de exploatare coerentă a combustibililor alternativi precum GNL, GNC, carburanţi biologici şi sintetici, etapă critică în evoluţia spre exploatarea hidrogenului, se precizează într-un comunicat transmis joi AGERPRES.

„Considerăm necesară înfiinţarea unei asociaţii care să asigure/asiste tranziţia către acest viitor, prin concentrarea eforturilor sale în domeniul combustibililor alternativi şi adoptarea acestora în limitele tolerabilităţii financiare, fără a pune presiune pe fluxurile financiare din industrii deja afectate de evenimente în plină desfăşurare la nivel global”, a susţinut Paul Badea, preşedintele Asociaţiei Române pentru Mobilitate Sustenabilă (ARMS).

La rândul său, Alexandru Ştefănescu, preşedintele Confederaţiei Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR), a precizat că gazul rămâne o soluţie mult mai puţin poluantă, care trebuie exploatată în tranziţia către soluţii non poluante sau cu influenţă NET 0 asupra mediului înconjurător.

„Soluţia de tranziţie este evidentă, a fost evidentă foarte mult timp, dar este blocată de un cadru legal stufos care blochează inovaţia. Noi am pionierat utilizarea gazelor naturale în transporturi comerciale, în primul rând constrânşi de costurile operaţionale ridicate de variaţii în preţul barilului de petrol. Gazul a fost o soluţie la îndemână şi gazul rămâne o soluţie mult mai puţin poluantă, pe care astăzi trebuie să o exploatăm în tranziţia noastră certă către soluţii non poluante sau cu influenţă NET 0 asupra mediului înconjurător”, a explicat Alexandru Ştefănescu.

Europarlamentarul Cristian Buşoi, preşedinte al Comisiei Pentru Industrie, Energie şi Cercetare, consideră că decarbonizarea transporturilor reprezintă o provocare foarte importantă, la fel de dificilă ca decarbonizarea energiei, în condiţiile în care transportul reprezintă un sfert din emisiile de gaze cu efect de seră ale Uniunii Europene, iar transportul rutier reprezintă peste 70% din această pondere.

„Decarbonizarea stă la baza pactului ecologic european, decarbonizarea transporturilor reprezintă o provocare foarte importantă, la fel de dificilă ca şi decarbonizarea energiei în condiţiile în care transportul reprezintă un sfert din emisiile de gaze cu efect de seră ale Uniunii Europene, iar transportul rutier reprezintă peste 70% din această pondere. Cred că trebuie să folosim soluţii realiste, soluţii rentabile şi uşor de implementat care să ne ajute să scădem emisiile de CO2. Avem mai multe soluţii la îndemână şi trebuie să folosim toate oportunităţile de finanţare, de politici publice şi de insentive pentru a promova utilizarea de combustibili alternativi care asigură o produceră mai mică a emisiilor de carbon. În mod clar nu vom putea face trecerea către maşini electrice imediat, brusc, va trebui ca o bună perioadă de timp să folosim maşinile pe care le avem deja la dispoziţie sau în mod clar o bună parte din maşinile care încă se vor produce în Uniunea Europeana vor fi cu combustie internă”, a precizat Cristian Buşoi.

Asociaţia Română a Combustibililor Alternativi a fost constituită la iniţiativa Asociaţia Română pentru Mobilitate Sustenabilă, Linde Gas, Messer, InterGas România şi Avangarde Safety şi a reprezentanţilor oamenilor de afaceri: Sicoe Mihai, Anton Cristian şi Vlad Stoicescu.

Ai ceva de spus? Comentează aici cu profilul de FB

ACTUAL

Începe un război economic între UE și SUA? Ministrul francez de Finanțe: ‘Toate statele europene trebuie să înțeleagă că astăzi, în fața acestor decizii americane, trebuie să învățăm să ne protejăm și să ne apărăm mai bine interesele economice’

Publicat

in

De

Ministrul francez de Finanţe Bruno Le Maire a declarat că Franţa ar putea încerca să negocieze unele scutiri de la obligaţiile şi limitele impuse de legea anti-inflaţie din SUA, dar Europa trebuie să acţioneze pentru a proteja interesele economice ale blocului comunitar.

Le Maire îl va însoţi pe preşedintele francez Emmanuel Macron într-o vizită de stat în Statele Unite, în această săptămână.

Europenii susţin că pachetul masiv de subvenţii pentru protejarea producătorilor americani, din Legea americană de reducere a inflaţiei, ar putea da o lovitură letală industriilor lor, care deja au probleme din cauza preţurilor ridicate ale energiei cauzate de invazia Rusiei în Ucraina.

Franţa poate cere scutiri de la anumite taxe şi limite impuse de administraţia SUA. Dar adevărata întrebare pe care trebuie să ne-o punem este ce fel de globalizare ne aşteaptă?”, a declarat Le Maire pentru televiziunea France 3, conform news.ro.

Acesta a adăugat: ”China favorizează producţia chineză, America favorizează producţia americană, este timpul ca Europa să favorizeze producţia europeană… Toate statele europene trebuie să înţeleagă că astăzi, în faţa acestor decizii americane, trebuie să învăţăm să ne protejăm şi să ne apărăm mai bine interesele economice”.

Ai ceva de spus? Comentează aici cu profilul de FB
Citeste mai mult

NATIONAL

Europa și întrebarea obișnuită în prag de iarnă: vom revedea sau nu zăpezile de altădată? Ce știu acum specialiștii

Publicat

in

De

A.C. Theodor • HotNews.ro

Vremea se răcește pe măsură ce se apropie iarna calendaristică. În Statele Unite și Canada sau în Europa, mulți stau cu ochii după prognoze: când și cât va ninge?

Ninsori in GreciaFoto: Nick Paleologos / AFP / Profimedia

Trebuie să știm de la bun început că vremea pe glob este influențată de… o fetiță și un băiețel: La Niña și El Niño! Împreună cu Neutral, care după cum îl arată numele nu este încă hotărât, ei sunt membrii familiei ENSO: El Niño-Southern Oscillation, și provoacă schimbări majore în temperatura apei, presiunea la suprafață, vânturile și ploile din Pacificul tropical. ENSO influențează puternic sistemul de feedback dintre atmosferă și ocean și acesta influențează la rândul lui vremea de pe glob.

El Niño este faza caldă a lui ENSO, iar La Niña cea rece – și ea este cea care ne dictează vremea în această perioadă când împlinește trei ani, înainte să-i facă loc lui Neutral, care-i va face loc mai repede lui El Nino.

Pentru Europa, sistemul de prognoze cel mai utilizat și apreciat este cel de la ECMWF (European Centre for Medium-Range Weather Forecast), institut de cercetare și serviciu operațional 24/7 al proiectului Copernicus-EU.

Mediile sezoniere arată căderi de zăpadă sub medie peste mai toată Europa, ceea ce indică o persistență a presiunilor ridicate. Nu înseamnă că nu vor cădea zăpezi, ci doar că vor fi mai mici decât cele normale.

Prognoza pentru decembrie anunță anomalii negative extinse. Modelul pare a fi sub influența unui sistem de presiuni ridicate, prognoza fiind rezervată cu privire la scenarii de căderi și depuneri de zăpadă pe scară largă.

Nici ianuarie nu promite mult agricultorilor și practicanților de schi. Prognoza pentru majoritatea continentului indică zăpezi puține la jumătatea iernii. Deficitul cel mai mare pare a afecta Europa nordică și Alpii.

Iar în februarie, prognoza arată că zăpezile potențiale se vor reduce și mai mult. Modelul este practic același cu ceea s-a conturat încă din septembrie.

Există date și pentru martie. Știm că martie poate fi rece și să aducă zăpezi. Dar și atunci, prognoza spune că vom avea un sfârșit al sezonului rece sub cel obișnuit.

Cum niciodată nu trebuie să crezi un singur model de prognoze, ne vom îndrepta și spre UKMO, și el sistem de prognoze pe termen mai lung. Este dezvoltat de United Kingdom Met Office, după cum îl arată și inițialele.

El arată la rândul lui o prognoză de zăpezi mai sceptică pentru majoritatea continentului, cu excepția extremităților nordice. UKMO folosește alți parametri decât ECMWF, dar se corelează la fel cu privire la căderile de zăpadă.

Mai dinamic decât ECMWF, UKMO deschide mai multe posibilități în domeniu. Pentru decembrie și ianuarie indică zăpezi mai multe în nordul și vestul Europei, dar în februarie se aliniază prognozei mai rezervate.

Sursa: Severe Weather Europe

Ai ceva de spus? Comentează aici cu profilul de FB
Citeste mai mult
Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Câmpulung

În Trend