Conecteaza-te cu noi

ACTUAL

6 investiții necesare pentru o afacere în prelucrarea lemnului

Publicat

in

Deschiderea unei afaceri presupune o serie de costuri pe care este bine să le anticipezi pentru a nu întâmpina dificultăți încă de la început. Din planul tău de afaceri, nu ar trebui să lipsească organizarea realistă a bugetului.

Ține cont de bugetul estimat și încearcă să nu te abați cu mult de la el. Poți risca să rămâi fără fonduri la achiziționarea unor articole absolut necesare, cum ar fi o presa peleti, dacă profilul firmei tale este fabricarea peleților sau o mașină de șlefuit pentru firma ta de mobilă.

Pentru a nu risca să renunți la investiții importante, noi te ajutăm cu o listă de 6 achiziții necesare pentru deschiderea unei afaceri în prelucrarea lemnului.

Deschiderea firmei

Încă din primii pași în deschiderea unei firme, vei constata că ai nevoie de resurse financiare. Dacă desemnezi o firmă specializată să se ocupe de întocmirea actelor și deschiderea firmei, nu uita să adaugi și costul lor în organizarea bugetului. De asemenea, este posibil să ai nevoie de un contabil.

Spațiul

Dacă deții deja un spațiu de lucru pentru firma ta, te poți considera norocos. Vei economisi o sumă importantă la acest pas.

Dacă, însă, ai nevoie de spațiu, va fi nevoie să apelezi la un proprietar pentru a cumpăra sau închiria o clădire. Prețul o să varieze în funcție de loc și, bineînțeles, dimensiunea spațiului. Acum este momentul să te gândești cât de mare vrei să fie fabrica ta. Ia în calcul numărul de persoane care vor lucra și utilajele profesionale de mari dimensiuni. De asemenea, personalul va avea nevoie de confort: spațiu de mese, toalete, garderobă.  

Amenajare

Să întreții o fabrică este destul de costisitor. În primul rând, va trebui să amenajezi spațiul astfel încât să devină fabrica de care ai nevoie. Este posibil să fie necesar să o compartimentezi diferit, să renovezi pereții sau să faci alte modificări la construcție, să schimbi instalația electrică ș.a.m.d. Este bine să iei în calcul aceste modificări și să cauți încă de la început un spațiu care nu necesită foarte multe schimbări la amenajare. Îți va salva o sumă importantă.

În al doilea rând, ține cont de faptul că fabrica ta o să presupună un consum ridicat la energie electrică, gaze, apă și alte utilități. Vei avea nevoie de resurse financiare care să acopere aceste costuri. Poate că nu îți vor fi solicitate de la început, dar este recomandat să îți alegi un spațiu care să nu genereze costuri inutile la întreținere.

Nu uita nici de materialele pentru amenajarea sălilor: scaune, mese, aparate electrocasnice, dulapuri ș.a.m.d.

Materiale

Ține cont și de costurile pentru materialele necesare producției! Poate vei avea nevoie de lemn, rumeguș sau alte materii prime. De asemenea, îți pot fi necesare vopseluri, lacuri, saci, pensule, scule și altele.

Pe parcurs, vei putea achiziționa materiale din profitul obținut, însă, ai nevoie de câteva și la începutul producției.

Promovarea

Este recomandat ca o parte din buget să o păstrezi pentru acțiuni de publicitate. Poate va fi nevoie să colaborezi cu o firmă specializată care să se ocupe de promovare online și offline a firmei tale. Produsele de calitate nu sunt suficiente pentru a-ți aduce profit dacă nu sunt făcute cunoscute publicului țintă.

Utilajele

Un alt aspect important în care trebuie să investești este reprezentat de utilajele de producție. Orientează-te către un furnizor care îți poate oferi mai mult decât produse de calitate.

Îți recomandăm să nu alegi furnizorul cu cel mai mic preț la utilaje. În general, prețul reflectă calitatea și poți ajunge să plătești mai mult pe reparații decât pe un utilaj de calitate superioară. Facilitățile precum consiliere, instalare, mentenanță, oferirea de piese de calitate, reparații pot fi costisitoare, iar dacă găsești un furnizor care te poate ajuta de la început cu o ofertă în baza unui contract de colaborare, poți salva timp și resurse financiare.

Alege să investești în utilaje tamplarie de calitate superioară. Ele sunt esențiale pentru o producție pe măsură. Dacă bugetul nu îți permite, poți opta pentru utilajele necesare la începutul producției, achiziționându-le pe celelalte ulterior. Nu face rabat de la calitate când vine vorba despre utilajele cu care îți produci marfa.

Ține cont toate costurile necesare atunci când îți organizezi bugetul și nu uita nici de cheltuielile neprevăzute. Ele te pot determina să renunți la investiții importante și, cu siguranță, nu îți dorești acest lucru.

Ai ceva de spus? Comentează aici cu profilul de FB

ACTUAL

Alocații majorate începând cu luna aceasta! Cu cât vor primi, în plus, părinții

Publicat

in

sursa foto:  romaniatv.net

    Alexandra Pătrașcu, redactor

  • 07.02.2023

Alocațiile pentru copii s-au majorat la începul acestui an cu aproape 14%, valoarea inflației anunțate de Institutul Național de Statistică (INS) pentru 2022. Primele alocații mărite vor intra pe carduri chiar de miercuri, 8 februarie 2023

Începând din această lună, alocațiile pentru copii vor avea următoarele valori:

  • 683 de lei – pentru copiii cu vârsta de până la doi ani (sau de până la trei ani, în cazul copiilor cu dizabilități);
  • 277 de lei – pentru copiii cu vârsta între doi și 18 ani (precum și pentru tinerii de peste 18 ani care urmează cursurile liceale sau profesionale);
  • 683 de lei – pentru copiii cu dizabilități cu vârsta între trei și 18 ani.

COMENTEAZĂ

Ai ceva de spus? Comentează aici cu profilul de FB
Citeste mai mult

ACTUAL

Ministrul Marcel Boloș, după transmiterea declarațiilor de cheltuieli din ianuarie: ‘Cadrul Financiar Multianual 2014-2020 ne-a adus deja peste 26 miliarde de euro și tragem să salvăm până la ultimul cent pe care îl putem obține’

Publicat

in

Astfel, Autoritatea de Management a Programului Operațional Infrastructură Mare a transmis declarații de cheltuieli în valoare de 104 milioane euro, Autoritatea de Management a Programului Operațional Competitivitate – 21 milioane euro, Autoritatea de Management a Programului Operațional Regional – 52 milioane euro și Autoritatea de Management a Programului Operațional Capacitate Administrativă – 7 milioane euro.

„Ne-am asumat că vom aduce anul acesta rata de absorbție cât mai aproape de 100%, fără să ne permitem să acceptăm mai puțin de 95%. Începutul ne face să fim optimiști că vom reuși ceea ce ne-am propus, după ce am senat în 30 de zile peste 600 contracte de finanțare, în valoare de aprox. 257 milioane euro. Ele se adaugă celor peste 2.300 semnate anul trecut. Cel mai important este că impactul proiectelor pe care le finanțăm prin aceste programe operaționale se regăsește atât în economie, prin sprijinul pe care l-am acordat mediului de afaceri, cât și în calitatea vieții din mediile rural și urban, prin investițiile în infrastructura de transport, în extinderea rețelelor de apă și apă uzată, în energie verde sau în domenii precum educație sau sănătate”, a precizat ministrul Marcel Boloș.

În ceea ce privește execuția Cadrului Financiar Multianual 2014-2020, până la această dată, sumele totale primite de la Comisia Europeană, reprezentând prefinanțări și rambursări, aferente programelor finanțate din FESI (PO Infrastructură Mare, PO Competitivitate, PO Regional, PO Capacitate Administrativă, PO Asistență Tehnică, PO Capital Uman, PN Dezvoltare Rurală, PO Pescuit și Afaceri Maritime) și din FEAD (POAD) se situează la aprox. 26,1 miliarde euro (6,2 miliarde euro de la începutul anului 2022 până în prezent, din care 180 milioane euro în anul 2023), ceea ce reprezintă aprox. 74% din alocarea UE aferentă acestor programe.

Peste 15.000 de contracte cu beneficiarii

În plus, s-au rambursat de către Comisia Europeană aprox. 12,55 miliarde euro pentru plăți directe în agricultură (1,86 miliarde euro de la începutul anului 2022 până în prezent).

Autoritățile de management au semnat 15.358 contracte de finanțare  cu beneficiarii, cu o valoare totală de aprox. 47,4 miliarde euro, iar plățile totale către beneficiari în cadrul contractelor semnate însumează aprox. 20,1 miliarde euro.

Sumele solicitate Comisiei Europene sunt de aprox. 16,9 miliarde euro (5,02 miliarde euro de la începutul anului 2022 până în prezent). Din acestea, CE a efectuat rambursări de aprox. 14,94 miliarde euro: 4,4 miliarde euro de la începutul anului 2022, din care 180 milioane euro în anul 2023.

Până în prezent, în cadrul exercițiului financiar 2014-2020 nu au fost dezangajate sume aferente programelor operaționale, întrucât valoarea aplicațiilor de plată transmise CE a acoperit necesarul de cheltuieli, se arată în comunicatul transmis de MIPE.

Ai ceva de spus? Comentează aici cu profilul de FB
Citeste mai mult
Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Câmpulung

În Trend