Conecteaza-te cu noi

NATIONAL

5 filme cu jocuri de noroc pe care nu trebuie să le rateze nici un pasionat

Publicat

in

Dacă ești pasionat de jocurile de cazino, cu siguranță că îți plac și filmele inspirate din acest domeniu. De-a lungul timpului au fost produse zeci de astfel de pelicule, dintre care unele s-au numărat printre superlativele industriei.

Iată o listă cu cinci sugestii pentru timpul liber, adevărate capodopere ale genului, în care jocurile de noroc fie constituie intriga în sine, fie reprezintă un mijloc de rezolvare a problemelor existențiale:

5. 21 (2008)

Este bazat pe o povestea reală despre o echipă de șase studenți de la MIT, coordonată de profesorul de matematică Micky Rosa (interpretat de Kevin Spacey), care folosește strategia numărării cărților la Blackjack în cazinourile din Las Vegas. Din colectivul de tineri cu inteligență peste medie, reflectoarele sunt puse pe Ben Campbell, un student genial care decide să intre în proiect pentru ca are nevoie de 300.000 de dolari ca să își continue studiile. Treptat, Ben devine dependent de adrenalină și nu se oprește nici după ce adună suma pe care și-o propusese. Este tot mai arogant și mai lacom, atrăgând atenția angajaților cazinourilor și punând în pericol toată echipa.

Rain Man (1988)

content-image

Acțiunea nu este concentrată pe gambling ca în filmul despre care am vorbit mai sus, dar sunt multe scene filmate în cazinourile din Las Vegas. „Rain Man” a primit patru premii Oscar și este de referință în categoria filmelor care apar personaje cu autism. Se spune că este pelicula care a inspirat producția „Forrest Gump”. La succesul acestui film a contribuit din plin și distribuția, din care fac parte Tom Cruise și Dustin Hoffman (interpretul lui Raymond Babbitt, un bărbat care suferă de autism, dar care are o memorie extraordinară, exploatată pe fratele său în jocurile de Blackjack). „Rain Man” este interesant și dintr-o altă perspectivă: poți vedea cum arătau cazinourile din Vegas în urmă cu mai bine de trei decenii.

The Hustler (1961)

content-image

A fost caracterizat de critici drept un film cu semnificație culturală, istorică și estetică. Eddie Felson (interpretat de Paul Newman) este un jucător de biliard care bate țara în lung și în lat împreună cu partenerul său, câștigând bani frumoși din gambling. Eddie are mai multe defecte. Cel mai mare dintre ele este gura lui mare, care îl aduce în situația unei confruntări cu legendarul „Minnesota Fats” (interpretat de Jackie Gleason), într-o partidă cu miză mare, pe care o pierde. Viața îi merge din rău în mai rău, dar când ajunge la nivelul cel mai de jos are șansa de a-l întâlni pe antrenorul Bert Gordon, un om fără scrupule, dar singurul care îl poate ajuta să se ridice de la pământ.

The Sting (1973)

content-image

Paul Newman și Robert Redford joacă rolurile unor șarlatani (Henry Gondorff și Johnny Hooker) care fac echipă pentru a da o ultimă lovitură. Ei au nevoie disperată de bani, pentru că Hooker furase de la Doyle Lonnegan, un șef nemilos al mafiei, și trebuia să înapoieze paguba. Filmul este plin de suspans și de întorsături cu totul neașteptate, mai ales în timpul partidelor de poker pe mize mari, de care depind viețile celor doi. Pe atunci, nu exista internet, iar platformele de jocuri precum cazinoul online Mr Bit nici nu puteau fi imaginate.

Casino (1995)

content-image

Este considerat drept cel mai bun dintre toate filmele inspirate din jocurile de noroc. La succesul lui a contat și faptul că echipa de actori era deja bine sudată, Robert De Niro și Joe Pesci jucând și în Goodfellas, o producție turnată cu cinci ani înainte, în regia aceluiași Martin Scorsese. Stilul este inconfundabil, iar decorurile asigurate de cazinourile din Las Vegas aduc un plus greu de egalat de alte pelicule din aceeași categorie a filmelor cu gangsteri. Un alt plus este adus de apariția lui Sharon Stone, personajul feminin care duce intriga la superlativ. Deși sunt multe scene violente și nu se pune accent pe jocurile de cazino propriu-zise, rămâi cu impresia că ai fost prezent „în persoană” într-unul dintre cazinourile de lux din Vegas.

Ai ceva de spus? Comentează aici cu profilul de FB

NATIONAL

Franța trimite blindate în Ucraina: trebuie să deschidă breșe în blocada Rusiei

Publicat

in

De

Ministrul apărării Sebastien Lecornu a anunţat că Franţa va trimite în Ucraina cantităţi semnificative de transportoare blindate pentru trupe, într-un interviu publicat luni seară, informează marţi AFP.

„Pentru a se deplasa rapid în zonele aflate sub tirul inamicului, armata are nevoie de vehicule blindate”, a subliniat ministrul francez într-un interviu apărut pe site-ul cotidianului Parisien-Aujourd’hui. Prin urmare, Franţa va „livra, în cantităţi semnificative, vehicule de transport de acest tip, care sunt înarmate”, a adăugat el, informează Agerpres. 

Sebastien Lecornu a confirmat, de asemenea, trimiterea în Ucraina a şase tunuri Caesar suplimentare, în plus faţă de cele 12 trimise deja.

Cu toate acestea, oficialul francez nu a oferit detalii despre data la care vor fi trimise aceste întăriri, anunţate de şeful statului Emmanuel Macron pe 16 iunie în timpul vizitei sale la Kiev.

Referitor la livrarea rachetelor antinavă, solicitate de Kiev pentru a „deschide breşe în această blocadă maritimă impusă de Rusia şi care privează multe ţări de livrările de cereale şi materii prime”, aceasta „face parte din dosarele aflate în studiu”, a adăugat ministrul francez, fără a furniza detalii suplimentare.

De la începutul ofensivei militare lansate de Moscova în Ucraina pe 24 februarie, Parisul a livrat Kievului tunuri Caesar, rachete antitanc Milan şi rachete antiaeriene Mistral.

La mijlocul lunii aprilie, fostul ministru al apărării Florence Parly estimase la peste o sută de milioane de euro valoarea echipamentelor militare livrate Ucrainei de Franţa.

Ai ceva de spus? Comentează aici cu profilul de FB
Citeste mai mult

NATIONAL

HARTĂ Primăria Sectorului 2 vrea să facă 36 de km de piste pentru biciclete / Pe ce artere vor trece

Publicat

in

De

Primăria Sectorului 2 vrea să facă în parteneriat cu Primăria Capitalei o rețea de 36 km de piste pentru biciclete și de parcări securizate dedicate, cu bani din PNRR. Pistele sunt pe bulevarde, dar și pe străzile secundare. De exemplu, una dintre piste va lega una dintre principalele intrări în oraș de centru, pe Șoseaua Colentina-Calea Moșilor – bd. Carol, iar alta va lega principalele parcuri din sector. Lucrările ar urma să înceapă anul viitor.

Trafic ColentinaFoto: Hotnews

Pe unde trec pistele pentru biciclete

Potrivit datelor furnizate de Primăria Sectorului 2, este vorba despre 10 trasee de piste pentru biciclete:

  • Traseu 1 (2.45 km): Piața Iancului – Bd. Pache Protopopescu – Blvd. Carol I – Pța. CA Rosetti
  • Traseu 2 (3,10 km): Pța. CA Rosetti –Grădina Icoanei – Pța. Gheorghe Cantacuzino –– Pța. Spania –– Str. Leonida –– Aleea Circului – Parcul Circului
  • Traseu 3 (2.10 km): Parcul Circului – Blvd. Ghica Tei – Parcul Tei – Parcul Plumbuita
  • Traseu 4 (4.20 km): Metrou Obor – Str. Mașina de Pâine – Parcul Circului (alee/stradă limitrofă) – Str. Barbu Văcărescu – Limita Sector 2 în zona Metrou Aurel Vlaicu
  • Traseu 5 (4.45 km): Metrou Obor – Pța. Obor – Str. Ziduri Moşi – Veranda Mall – Şos. Electronicii – Str. Baicului – Str. Maior Ion Coravu – Parcul Național
  • Traseu 6 (4.35 km): Parcul Ion Creangă – Str. Munţii Buzăului – Str. Nistor Răileanu – Str. Nicolae Cânea – Str. Moroeni – Str. Balotului – Str. Maior Vasile Băcilă – Parcul Plumbuita
  • Traseu 7 ( 2.90 km): Parcul Ioanid – Blvd. Dacia – Str. Traian – Foişorul de Foc – Blvd. Ferdinand I – Pţa. Pache Protopopescu – Str. Sfântul Ştefan – Pţa. Sfântul Ştefan
  • Traseu 8 (7.10 km): Limită sector 2 – Șos. Colentina – Calea Moșilor – Blvd. Carol I
  • Traseu 9 (2.90 km): Cimitir Andronache – Str. Litoralului – Str. Fabrica de Gheață – Șos. Colentina
  • Traseu 10 ( 2.90 km): Blvd. Barbu Văcărescu (intersecția cu Str .Gh. Țițeica) – Str. Tunari (intersecția cu Str. Mihai Eminescu)

  • „Traseele propuse sunt bazate pe criterii clare de îmbunătățire a mobilității urbane. Asigură conexiunea dintre stațiile de metrou situate pe Magistrala M1 ( Pța. Iancului – Obor – Ștefan cel Mare) și cele de pe Magistrala M2 ( Universitate, Aurel Vlaicu, Pipera).
  • Conectează cartierele rezidențiale (Pantelimon, Colentina, Andronache, Ștefan cel Mare) de zone de interes (Obor, Universitate) și de zona de business Pipera.
  • Asigură acces ușor la școli, parcuri, monumente, spații culturale & comerciale & HoReCa.
  • Conectează parcurile din Sectorul 2 cu Salba de Lacuri (aici sunt preconizate piste de biciclete)”, se arată într-un comunicat transmis recent de Primăria Sectorului 2.

Proiectul este deocamdată în stare incipientă. În luna mai a fost aprobat în Consiliul General un protocol de colaborare cu Primăria Capitalei, deoarece pistele trec și pe artere administrate de această instituție, și a fost depusă cerere de finanțare pe PNRR. Lucrările ar putea începe în 2023, în cel mai optimist scenariu.

  • „Am încheiat un protocol cu Primăria Generală, în vederea realizării acestor piste, pentru că nu are sens să facem piste care duc dintr-un loc în altul, fără să studiem cu atenție matricea origine-destinație, de unde pleacă omul și unde vrea să ajungă.
  • Și dacă vrem ca aceste piste să aibă sens, o parte trebuie făcute pe străzile administrate de Sectorul 2 și o altă parte pe străzile administrate de Capitală.
  • Nu avem proiectarea făcută. Așteptăm decizia de finanțare prin PNRR după care vom demara studiile de fezabilitate și execuția.
  • Lucrările vor începe anul viitor în cel mai optimist scenariu. Probabil că execuția se va împărți în mai multe faze. Nu se va lucra la toate în același timp și nu vor fi gata toate în același timp.”, a explicat primarul Radu Mihaiu.

Întrebat cum a ajuns la aceste trasee, edilul spune că pistele au fost preluate din draft-ul master-planului velo, care se discută la nivelul Primăriei generale, dar încă nu a fost supus dezbaterii și aprobării.

Radu Mihaiu spune că pistele vor fi făcute pe carosabil și vor fi delimitate de traficul auto.

„Legea spune că pistele trebuie făcute pe carosabil, nu pe trotuar, pentru că pun în pericol integritatea pietonilor. Vrem să facem piste de biciclete ca afară, delimitate de trafic, nu ne dorim doar să trasăm niște benzi pe jos și să spunem că am făcut piste pentru biciclete. Siguranța este cel mai important lucru pentru folosirea bicicletei ca mijloc de transport alternativ”, a explicat primarul.

Întrucât pe foarte multe dintre arterele propuse spațiul este foarte mic, am întrebat pe unde vor fi făcute totuși pistele pentru biciclete.

  • „Unele zone sunt dificile, dar o să avem soluții, posibil ca o parte din soluție să fie îngustarea într-o limită rezonabilă a trotuarelor. Atâta timp cât nu mai avem mașini parcate pe ele, cred că lucru acesta ar trebui să fie benefic, și să putem merge cu bicicleta de acasă la muncă.
  • Pentru asta, tot în acest proiect, avem și parcări securizate pentru biciclete, astfel încât oamenii să nu mai fie nevoiți să urce cu bicicleta în casă sau să o lege de balustrada din scara blocului. Numărul lor va fi stabilit prin studiul de fezabilitate”, a spus primarul.

La pachet cu pistele pentru biciclete ar putea fi reamenajate și bulevardele, a mai spus Radu Mihaiu.

Valoarea estimată a proiectului este undeva la 35.886.483 ron.

Pistele vor avea următoarele caracteristici, potrivit datelor furnizate de Primăria Sectorului 2:

  • bandă de minim 2,4 m pentru dublu sens, fără obstacole
  • spațiu de siguranta de 0.5 m liber de orice obstacol
  • suprafață cu material rigid, stabil și finisaj antiderapant
  • infrastructură proiectată pentru deplasare cu viteză de 30km/h
  • tehnic – cu sistem de scurgere și evacuare a apei pluviale, legături facile și sigure cu partea carosabilă.

Bucureștiu are doar puțin peste 30 de km de piste pentru biciclete

În prezent, Bucureștiul are doar 32 de km de piste. Din cei 32 de km, 8,7 km sunt în Sectorul 2 – pe Șos. Pantelimon și Fabrica de Glucoză.

Cu excepția pistei de biciclete de pe Calea Victoriei, care este delimitată de traficul auto, restul pistelor sunt pe carosabil sau pe trotuar. Cele de pe trotuar sunt în bună parte nepracticabile.

Spre exemplu, Parisul are 1.200 de km de piste pentru biciclete (oraș plus zona metropolitană).

Ce piste de biciclete face Primăria Capitalei în 2022

Primăria Capitalei a alocat în bugetul pe 2022 peste 43 milioane lei pentru amenajarea pistelor pentru biciclete. Banii merg pentru finalizarea lucrărilor la pistele din nordul Capitalei și a celor de pe bd. Elisabeta și Splaiul Independenței, dar și unele noi pe bd. Iancu de Hunedoara, Șoseaua Ștefan cel Mare, Șoseaua Mihai Bravu, bd. Unirii, bd. Decebal și bd Basarabia.

O parte din piste se vor realiza pe trotuar, altele pe carosabil. Experiența arată că pistele făcute pe trotuar nu sunt funcționale. Proiectele sunt cele lăsate moștenire de fostul primar Gabriela Firea, iar o parte din bani vin de la Ministerul Mediului.

Banii s-au prevăzut pentru urmîătoarele tronsoane:

  • Implementarea unui sistem de transport cu bicicleta în zona centrală a Municipiului București – Traseu 1 – Piața Victoriei – B. Aviatorilor – Bd. Beijing – Str. Nicolae Caramfil – Șos. Pipera – str. Alexandru Șerbănescu – Bd. Aerogării – DN 1 – Piața presei Libere – Șos. Kiseleff – Bd. Constantin Prezan conform HCGMB nr. 248/04.05.2018 – 6,6 milioane lei;
  • Implementarea unui sistem de transport cu bicicleta în zona centrală a Municipiului București – Traseu 2,3, 4– Piața Victoriei- Bd. Iancu de Hunedoara – Șos. Ștefan cel Mare – Șos. Mihai Bravu 3 – -Calea Victoriei – Bd.Regina Elisabeta- Bd. M. Kogalniceanu – Splaiul Independenței- 4 – Bd. Libertății – Bd. Unirii- Bd. Decebal – Bd. Basarabia HCGMB nr.316,317,318/14.06.2018 38 – 37 milioane lei;

Din primul calup, o parte din piste au fost realizate încă din 2018. A mai rămas de făcut tronsonul dintre Casa Presei, Șos. Kiseleff și bd. Prezan.

Din calupul 3, a fost realizată bucata pe pe Calea Victoriei, între bd. Elisabeta și Piața Națiunile Unite, cele de pe Splaiul Independenței, pe carosabil, și cele de pe Bd.Regina Elisabeta și Bd. M. Kogalniceanu. pe trotuar. Cele de pe trotuar nu sunt funcționale, după cum a aratătat HotNews.ro aici, iar cele de pe Splaiul Independenței, deși sunt pe carosabil, pentru că nu au fost delimitate de benzile auto prin stâlpișori, sunt ocupate frecvent de mașini parcate sau circulă mașinile pe ele.

Deci au rămas nefăcute traseele 2 și 4 și o bucățică din traseul 1.

Am întrebat la Primăria Capitalei dacă noile piste, din traseele 1, 2 și 4 se vor face pe trotuar sau pe carosabil. Pentru Traseul 1 – tronsonul de la Piața Presei Libere- Șoseaua Kiseleff- Bd. Constantin Prezan se vor face pe trotuar.

Pentru Traseul 4, tronsonul Piața Unirii – Alba Iulia se va realiza tot pe trotuar, cu două excepții la Piața Alba Iulia, iar pentru tronsonul de la Piața Muncii – Bd Basarabia- Arena Națională se vor realiza pe carosabil. Pentru cele de pe bd. Iancu de Hunedoara, Șoseaua Ștefan cel Mare și Șoseaua Mihai Bravu nu am primit răspuns dacă se vor realiza pe carosabil sau pe trotuar.

În luna mai, Primăria Capitalei a atribuit contractul pentru execuția a 3,3 kilometri de pistă de bicicletă, pe traseul Piața Presei – Bulevardul Kiseleff – Bulevardul Constantin Prezan.

Contractul de execuţie a fost atribuit direct, companiei municipale Trustul de Clădiri Metropolitane București, iar municipalitatea va plăti pentru execuție 3.944.323,50 lei.

Pista va fi făcută pe trotuar.

Primăria mai are în plan să facă piste de biciclete și pe programul Anghel Saligny.

”În ceea ce privește strategia municipalității, se are in vedere realizarea Proiectului nr. 8- Traseu prioritar pietonal și de bicicliști din cadrul PIDU care include 42 de subproiecte privind realizarea de trasee pietonale si de bicicliști, pentru care au fost înaintate cereri de finanțare prin Programul Național de Investiții Anghel Saligny”, se mai arată în răspunsul transmis de municipalitate.

Ai ceva de spus? Comentează aici cu profilul de FB
Citeste mai mult
Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Câmpulung

În Trend