Conecteaza-te cu noi

AUTO

4 mituri despre scutul de motor

Avatar

Publicat

in

Componentă esențială a fiecărui autoturism, motorul are nevoie permanentă de protecție în fața factorilor de mediu și a posibilelor obiecte dure peste care mașina ar fi nevoită să treacă. În fața prafului de pe carosabil, a pietrișului, a materialului antiderapant sau a bordurilor înalte, motorul ar putea avea de suferit, dacă nu este învelit de un scut de motor. În lipsa unui astfel de accesoriu, drumurile tale în service s-ar putea înteți, iar bugetul tău s-ar putea subția cu atât mai mult cu cât autoturismul pe care îl conduci intră mai des în contact cu obstacolele menționate anterior.

Știm cât de mult îți iubești mașina și cât de mult încerci să o ferești de situații neplăcute, în care aceasta ar ceda, așa că ne-am gândit să îți venim în ajutor și să îți prezentăm cele mai des întâlnite mituri despre scuturile de motor, pentru a te convinge că și tu ai nevoie de o astfel de protecție pentru autoturismul tău.

Publicitate

1. Un scut de motor costă mult

FALS – în comparație cu alte accesorii auto pe care le poți achiziționa pentru călătorii superioare celor de care te bucuri acum, dar și luând în considerare avantajele unui scut de motor, aceasta se poate dovedi a fi una dintre cele mai inteligente investiții pe care le vei face vreodată pentru mașina ta. Cu o garanție de minimum 24 de luni și un material dur, care rezistă în fața șocurilor cauzate de contactul puternic cu obiecte contondente peste care poți trece cu autoturismul, scutul de motor metalic va reprezenta un real upgrade pentru mașina ta.

Prețul unui astfel de accesoriu auto pornește de la 250 de lei și poate ajunge până la 600 de lei, în funcție de modelul pe care ai ales să îl conduci. Punând în balanță avantajele cu care acesta vine la pachet cu contravaloarea sa, montarea unui scut de motor este o afacere din care ai numai de câștigat pe termen lung.

2. Scutul de motor din metal îngreunează mașina

FALS – deși te-ai putea gândi că metalul este un material greu, un scut de motor fabricat în totalitate din fier nu îți va îngreuna mașina. În funcție de mărimea autoturismului pe care intenționezi să montezi scutul, greutatea acestei componente auto poate cântări de la 3 la 7 kilograme, deci cam la fel de mult cu o geantă mai voluminoasă de voiaj.

Capacitatea de funcționare a mașinii tale nu va fi cu absolut nimic afectată, ba e posibil să observi îmbunătățiri ale experienței la volan.

3. Scutul de motor se schimbă numai în service

FALS – chiar dacă mărimea unui scut de motor este posibil să te impresioneze, e important să știi că nu vei avea nevoie de vreun specialist în domeniul auto pentru a-l monta. Poți face acest lucru chiar pe locul de parcare.

Singurul aspect de care trebuie să te îngrijești înainte de a trece propriu-zis la treabă este să securizezi mașina pe un cric stabil, pe care să îl suplimentezi cu o piatră de dimensiuni mari sau un al doilea cric. Imediat ce ai ridicat mașina, poți observa locurile unde urmează să prinzi cele cel puțin patru cleme cu care fiecare scut auto este prevăzut. Odată fixate acestea, ești gata să faci drumuri în siguranță.

4. Scutul auto încinge motorul

FALS – deși la prima vedere vei fi tentat să crezi că scutul de motor va izola complet componentele auto pe care le acoperă, această impresie este falsă. Găurile de aerisire cu care acesta este prevăzut va permite aerului rece, din exterior, să circule nestingherit către piesele protejate de scut, ca și cum acesta nu ar fi montat pe mașină. În felul ăsta, motorul va primi în permanență aer proaspăt, care îi va permite răcirea în siguranță.

Nu te lăsa ademenit de miturile nefondate, descrise mai sus, și comandă un scut de motor pentru Volkswagen, indiferent de modelul pe care îl conduci, cum ar putea fi un scut de motor pentru Golf 4, dacă vrei ca experiențele tale la volan să fie lipsite de situații neprevăzute.

Comenteaza cu profilul de FB

ACTUAL

Mașinile Hyundai Santa Fe, rechemate de urgență în service, în România, din cauza riscului de incendiu

Avatar

Publicat

in

De

Importatorul Hyundai în România a notificat Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor că demarează o campanie de rechemare în service a peste 5.000 de automoobile Santa Fe, din cauza unei posibile defecțiuni la sistemul electric care ar putea genera un scurt-circuit. Acesta poate afecta sistemul de frânare și control, dar poate fi și o sursă de incendiu. Modelul Hyundai Santa Fe fabricat între 2006 și 2008 va fi rechemat la nivel european, pentru un defect al releului sistemului de control al ABS/ESC, care poate apărea ca urmare a pătrunderii apei în acest modul. În cazul în care acest lucru se produce, este iminentă apariția unui scurt-circuit ce poate genera un incendiu la bord. Mai mult, sistemul de asistență la frânare și sistemul de control al stabilității își pierd funcțiile. În total, Hyundai va trebuie să înlocuiască releul la 319.941 de automobile Santa Fe, din care în România se află 5670 de vehicule. În Europa, numărul mașinilor rechemate se ridică la câteva zeci de mii.

Potrivit importatorului, proprietarii vor primi scrisori de înștiințare, pentru a se prezenta în cel mai apropiat service al mărcii. Durata parației este estimată la 20 de minute. Aceeași defecțiune a fost raportată și la două modele Kia, care utilizează componente identice cu Hyundai. Este vorba despre Carnival, fabricat între 2005 și 2009, precum și Sorento, fabricat între 2005 și 2008. În total, 515.000 de automobile Kia vor fi rechemate la nivel global. Pentru aceste două modele nu a fost încă demarată campania în România. Pentru aceeași defecțiune au mai fost rechemate și modelele Hyundai i30 și Sonata, anterior.

Publicitate

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult

ACTUAL

DE INTERES! Mașinile cu volan pe dreapta, ce vin din Anglia, ar putea fi imposibil de înmatriculat, potrivit RAR

Avatar

Publicat

in

De

Dacă nu se prelungește perioada de tranziție stabilită în contexul ieșirii Marii Britanii din Uniunea Europeană, de la încheierea acesteia, respectiv de la începutul anului viitor, mașinile cu volanul pe partea dreaptă, ce provin din această țară, nu vor mai putea fi înmatriculate în țara noastră, informează Registrul Auto Român (RAR).

După cum apare într-un comunicat RAR, citat de agerpres.ro, autoritatea transmite că “[d]at fiind interesul public ridicat pentru situaţia autovehiculelor care provin din UK, în contextul Brexit, precizăm şi cu această ocazie că până la data de 31 decembrie 2020 este în vigoare o perioadă de tranziţie stabilită ca urmare a Acordului de retragere, dar care poate fi prelungită”.

Publicitate

Astfel, până la sfârșitul acestui an, se acceptă, în aceleaşi condiţii de până acum, omologările UE emise de Marea Britanie, adică şi autovehiculele cu volan pe partea dreaptă care provin din această țară vor putea primi cartea de identitate a vehiculului, dacă respectă celelalte condiţii aplicabile.

Apoi, de la 1 ianuarie 2021, în condițiile în care, teoretic, se încheie perioada de tranziție, omologarea emisă de Marea Britanie nu va mai fi valabilă în România, iar vehiculele cu volan pe dreapta, provenite din această țară, vor fi tratate, potrivit comunicatului RAR, “asemenea oricărui alt vehicul care provine dintr-un stat terţ din afara UE şi nu vor mai primi CIV, deci nu vor mai putea fi înmatriculate în România”.

Bineînțeles, dacă ceea ce știm astăzi, respectiv că la sfârșitul anului se încheie perioada de tranziție convenită între UE și autoritățile britanice, se schimbă, iar perioada de tranziție se prelungește, și înmatriculările mașinilor cu volan pe dreapta provenite din Marea Britanie va fi posibilă în continuare, în baza omologării emise de această țară.

După cum confirmă și Registrul Auto, când vine vorba despre mașinile cu volanul pe dreapta deja înmatriculate în România, deținătorii lor pot sta liniștiți, deoarece, în prezent, nu există nicio prevedere legală care să-i oblige la modificarea poziţiei postului de conducere pe partea stângă a mașinii.

Prevederile legale ce vizează omologarea individuală, eliberarea cărții de identitate și certificarea autenticității vehiculelor rutiere se găsesc în Ordinul Ministerului Transporturilor, Construcțiilor și Turismului nr. 2.132/2005. În cazul mașinilor cu volanul pe dreapta, acesta stabilește că ele trebuie echipate cu faruri care emit un fascicul luminos asimetric, orientat spre partea dreaptă a drumului.

De asemenea, același act normativ prevede că omologarea mașinilor cu volan pe dreapta, dar care au suferit deja modificări ale caracteristicilor constructive menționate în CIV” se poate face doar dacă se mută și volanul pe partea stângă a mașinii.

Potrivit RAR, “[p]entru clarificarea poziţiei naţionale cu privire la acest subiect, trebuie precizat că legislaţia din România transpune şi pune în aplicare legislaţia UE în domeniu, legislaţie care nu permite introducerea de interdicţii de natură tehnică referitoare la autovehiculele echipate cu volan pe partea dreaptă. Comisia Europeană consideră că introducerea interdicţiei de înmatriculare a unor astfel de autovehicule constituie o barieră pentru libera circulaţie a mărfurilor, fiind o măsură disproporţionată în raport cu obiectivul public de asigurare a siguranţei rutiere şi protecţiei sănătăţii şi vieţii cetăţenilor UE”.

Așadar, după cum subliniază și RAR, în momentul de față nu se ia în calcul introducerea unei restricții pentru omologarea și înmatricularea mașinilor cu volan pe dreapta, deoarece acest lucru nu ar fi în acord cu legislația europeană, iar România ar risca intrarea în procedură de infringement, aplicată de Comisia Europeană.

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult
Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Mioveni

În Trend