Conecteaza-te cu noi

LIFESTYLE

20 de trucuri pentru o zi buna!

Avatar

Publicat

in

     Ai observat ca sunt zile in care lucrurile bune se tin lant si altele cand totul pare sa-ti marga pe dos? Ziua buna (sau rea) se cunoaste de dimineata! Si are abiceiul sa se termine cam la fel cum a inceput. N-ai dormit bine, n-ai auzit ceasul desteptator, autobuzul iti pleaca de sub nas, la serviciu esti trasa de urechi si nici macar n-a fost boacana ta…Ei bine, toti avem zile cand ne simtim tristi, stresati sau obositi. Totul e sa le imbunam. O putem face folosind cateva strategii simple.
     1 O portie de citrice! Surse pretioase de antioxidanti, citricele sunt bune si pentru sistemul nervos, nu doar pentru talie si imunitate. Un pahar de suc proaspat de portocale / grepfrut sau fructele consumate ca atare la micul dejun atenueaza anxietatea si sporesc voia buna. Anumite substante pe care acestea le contin au un impact pozitiv asupra neurotransmitatorilor din creier, imbunatatind rapid starea de spirit. O idée buna doar daca n-ai probleme cu stomacul!
     2 Spune ce simti! Cand te lovesti de o situatie care te pune in dificultate, cel mai bine e sa vorbesti despre ea cu cineva care a trecut printr-o experienta similara. Daca, dintr-un motiv sau altul, nu-ti surade ideea de a te destainui unui amic de care nu te prea leaga prea multe lucuri, atunci vorbeste cu o persoana draga: cea mai buna prietena, iubitul, mama. Dupa ce ti-ai varsat naduful si ti-ai luat o piatra dupa inima, schimba subiectul cu altul mai vessel. Sa intorci prblema pe toate partile mai mult de 10-15 minute, nu-ti foloseste la nimic, ci dimpotriva, mentine stresul si pastreaza actuala in mintea ta partea negativa a lucrurilor. Si scrisul ajuta daca ai de-a face cu o situatie care te afecteaza emotional. Asadar, noteaza tot ce simti si ti-e greu sa exprimi prin viu grai.
     3 Incepe cu…o pauza! Inainte de a te apuca de treaba, ia o pauza de zece minute in care sa-ti dai voie sa te relaxezi, trup si suflet. Stai cu ochii inchisi, respira adanc, destinde musculatura incordata. O astfel de pauza luata la fiecare doua ore de munca (la serviciu sau acasa) se pare ca reduce stresul pana la jumatate.
      4 Incearca ceva nou! Nimic nu are darul de a te scoate din starea depresiva mai mult decat o experienta noua, cu conditia sa fie una amuzanta, pozitiva si sa te acapareze suficient incat sa uiti de gandurile negre. Schimba-ti putin rutina zilnica. Coboara din autobus cu o statie mai devreme si opreste-te la un magazine nou, mananca ceva ce n-ai incercat inainte, ia-ti un frappe in locul cafelei obisnuite, completeaza un rebus, da fuga intr-un parc in pauza de masa.
     5 Cumpara-ti… orice! Nu-i nevoie sa cheltuiesti o caciula de bani ca sa-ti faci o bucurie. Ba chiar e indicat sa nu investesti o suma prea mare in cumparaturi cand esti trista, altfel, mai tarziu apare sentimental de vinovatie, care-ti darama moralul in loc sa-l ridice. Dar daca ajungi acasa cu o bluza noua care-ti vine ca turnata, cu un fard nou ori cu o simpla masca fructata pentru ten obosit, e foarte probabil sa te simti dintr-odata mai in forma.
      6 Vizioneaza un film! Daca ai timp sa mergi la cinema sau sa te uiti acasa la o comedie, brovo! Daca nu, uita-te macar la poze ori filmulete cu animalute haioase, peisaje deosebite sau orice imagini care ti se par atragatoare sau linistitoare. E dovedit ca, atunci cand ai in fata ochilor imagini care-ti plac, fluxul sangvin catre anumite zone din creier creste, la fel si starea de bine. Pune pe birou si in fiecare incapere de-acasa poze cu persoanele cele mai dragi.
     7 Culori de voie buna! Se stie ca emotiile sunt influentate de culorile pe care le ai in preajma. Intr-o zi in care nu te simti in cea mai buna forma, nu face greseala de a purta haine negre, gri sau maro, care sa-ti adanceasca starea proasta. Cand vine vorba de imbracaminte, mizeaza per oz, galben, portocaliu, verde, cu efect calmant si de stimulare a optimismului. Rujurile sau fardul sa fie si ele in culori aprinse, vesele.
     8 Un pic de yoga! Daca esti acasa, asaza-te cu spatele pe podea si strange genunchii la piept. Incruciseaza-ti mainile pe sub genunchi si balanseaza-te incet inainte si inapoi, rotunjindu-ti spatele. Acest leganat te calmeaza la fel ca pe bebelusi. Este o pozitie foarte relaxanta, cu efect imediat. Repeta lent, de zece ori.
      9 Pune niste muzica! Sterge orice melodie lacrimogena, care-ti trezeste amintiri triste, lasa-le doar pe cele vesele, preferatele tale, care-ti dau fiori ori de cate ori le auzi. Se pare ca astfel vei stimula nivelul de dopamine si, odata cu el, sentimentele pozitive.
     10 Elibereaza energia! Cand stima de sine e scazuta, iar energia negativa la cote maxime, sportul face minuni. Ideal este un exercitiu mai agresiv, cum sunt orele de kickboxing sau tae bo, care te ajuta sa te simti puternica si sigura pe tine. In urma unui astfel de antrenament, endorfinele eliberate in corpul tau iti vor oferi o stare de relaxare si de detasare.
     11 Mai multa verdeata! Si in farfurie, si pe strada, bucura-te de verde! Iarba si copacii inverziti sunt o adevarata terapie daca ii admiri si te bucuri de ei din plin pentru cateva momente. E lucru dovedit ca pana si o plimbare scurta de un sfert de ora pe o alee inverzita te ajuta sa te remontezi. Cat priveste dieta, verdeturile, precum varza si spanacul, ar trebui consumate mai ales la cina, pentru ca au darul de a ajuta organismul sa produca mai multa melatonina, hormonul somnului.
     12 Un pic de triptofan! Alege pentru pranz mancaruri bogate in triptofan, un aminoacid cunoscut pentru calitatea sa de a ridica moralul, ajutandu-te si sa te bucuri de un somn odihnitor. Curcanul si somonul sunt doua surse la indemana si foarte usor de preparat, ca si tomatele sau sfecla rosie.
     13 Un premiu dulce! Cand esti suparata, ai goli frigiderul ca sa te simti un pic mai bine. De vina e grelina, hormon al foamei, al carei nivel creste in conditii de stres. Asa se explica de ce apare tentatia sa mananci in exces – si nu orice mancare: parka numai de dulciuri, grasimi si alte bombe calorice ti-e pofta! Nu face excese, dar ofera-ti un mic rasfat, cum ar fi o bucata de ciocolata neagra (maximum 50 de grame) sau o inghetata. Hormonul fericirii vine la pachet cu o astfel de tratatie!
     14 Sa fie lumina! Se stie ca lumina naturala este cel mai bun si rapid antidepresiv. Daca te-ai trezit cu fata la cearsaf, deschide larg geamurile si aeriseste camera cateva minute. Ridica draperiile din toata casa si lasa lumina sa inunde fiecare incapere. Daca la serviciu nu ai parte de lumina naturala, ar fi bine sa iesi la aer de cateva ore pe zi.
     15 Aromaterapia aduce veselia! Emotiile pot fi stapanite cu ajutorul miresmelor pe care le porti. Pulverizeaza pe gat si la incheietura mainii parfumul favorit si apeleaza cu incredere la aromaterapie: uleiurile esentiale de iasomie, trandafir, lacramioare, violete, portocal au efect antistres garantat. Scortisoara si levantica te ajuta si ele sa detensionezi nervii intinsi la maximum. Foloseste o lampa de aromaterapie sau pulverizeaza-le in incaperea unde-ti petreci mare parte din zi.
     16 Zambeste-ti in oglinda! Cand nimic nu-ti merge bine, iti vine sa dai din picioare, sa plangi, sa tipi, nicidecum sa zambesti. Totusi, e dovedit ca un chip incruntat nu poate atrage energii pozitive. De aceea, spun psihologii, e bine sa faci un efort si sa zambesti chiar si atunci cand starea ta nu e nici pe departe una buna. Uita-te in oglinda cand faci asta, astfel, creierul primeste semnale de fericire si te ajuta sa te remontezi.
     17 Haz de necaz! Tonul face muzica si atitudinea face diferenta intre o zi proasta si alta reusita. In loc sa-ti plangi de mila, mai bine cauta partea amuzanta a situatiei si fa haz de necaz. O gluma buna smulge zambete si in cele mai posomorate zile. Daca n-ai niciun chef de glumit, macar citeste cateva bancuri bune si descreteste-ti fruntea astfel.
     18 Un ceai calmant! Sunatoarea, valeriana, roinita, teiul sunt ceaiurile care-ti aduc pace, calm si somn. O cana bauta seara, cu o ora sau doua inainte de culcare, te ajuta sa te detasezi de griji si sa scapi de insomnii. Daca adaugi un pic de miere in licoare, gustul este mai bun si efectul e garantat.
     19 Apa, ajutor la indemana! De cate ori nu ti s-a intamplat sa-ti amintesti lucruri importante sau sa-ti vina idei bune in timp ce faceai dus? Asta, datorita efectului relaxant pe care-l are apaasupra psihicului. Incepe ziua cu un dus rapid (nu-ti ia multa vreme si merita fiecare minut – jetul racoritor de apa te energizeaza instantaneu), iar seara fa o baie in care sa te cufunzi cu totul (mai ales daca adaugi cateva picaturi de ulei esential calmant sau sare de mare, iesi de acolo ca noua chiar si dupa numai zece minute).

     20 Culca-te mai devreme! Daca obisnuiesti sa mergi la culcare la miezu noptii, dupa o zi nu tocmai buna culca-te la ora 23:00. O ora de somn in plus iti creste nivelul de energie si te ajuta sa incepi ziua urmatoare odihnita, cu zambetul pe buze.

Comenteaza cu profilul de FB

ACTUAL

Medicul Mihai Craiu: ‘În toate școlile din lume vor apărea cazuri de COVID. Suntem mai contagioși cu o zi două înainte să ne apară febra și tusea’

Avatar

Publicat

in

De

Mihai Craiu, medic pediatru și fondator al Spitalului Virtual pentru Copii, a declarat că odată cu începerea școlii ”este vorba de un risc asumat. În toate școlile din lume vor apărea cazuri de COVID, inclusiv la noi, însă important e să nu apară focare”

Specialistul Mihai Craiu explică că „în momentul în care un pacient are test PCR-pozitiv, dar cycle threshold (Ct) este peste 35, adică trebuie să mărească de foarte multe ori procesul de polimerizare, doza în care există virusul e atât de mică, asltfel încât, fie că nu poți infecta pe nimeni, fie că nu este un virus activ. Sunt doar rămășițele genetice rămase”, explică pediatrul Mihai Craiu.

Test PCR pozitiv, fără simptomele bolii!

Medicul spune că, în special, copiii au un sistem imun mai lent, astfel că pot avea PCR pozitiv la trei săptămâni de la debutul bolii, chiar dacă ei nu mai prezintă simptome ale bolii și au dezvoltat deja anticorpi.

Publicitate

Studiile au fost făcute pe animale, mai exact pe niște maimuțe. Astfel, au fost inoculați  pacienți care aveau cycle thresold (Ct) foarte variabil, de la câteva unități până la 50. Și s-a observat că dincolo de 35 nu mai are apare boala. Virusul nu își pierde virulența-  este același virus, ci infectivitatea. Nu mai are capacitatea să intre în interiorul celulei sistemului respirator, să se multiplice cu o viteză de așa manieră încât să depășească așa-numita imunitatea pe care o avem cu toții și să apară semnele de boală, explică pediatrul Mihai Craiu.

Suntem mai contagioși cu o zi două îniante să ne apară febra și tuse

S-a observat că, în primele zile de când apar simptomele, cycle thresold chiar scade, adică încărcătura virală crește. Suntem mai contagioși cu o zi două îniante să ne apară febra și tusea. Crește încărcătura virală și apoi scade. Când se apropie de 35, de obicei după 10-11 zile de la debutul bolii. De aceea experții au stabilit o izolare de 14 zile. Trebuie respectate cu siguranță toate regulile de distanțare sociala, însă nu are rost să stam cu lunile în casă dacă nu avem Ct-uri foarte înalte, simptome deloc și respectăm regulile. Toată lumea vorbește de PCR într-o tentă negativă sau pozitivî, însă lucrurile sunt mai nuanțate. Dacă ai o încărcătură virală atât de mică, nu se mai găsește virusul activ și infectivitatea intactă. Ci găsești numai scheleții lui care au rămas acolo și care pot rămâne multă vreme, după mai mult de trei săptămâni.

Ce spune medicul despre primele două săptămâni de la începutul școlii

La două săptămâni de la începerea școlii, pediatrul Mihai Craiu spune că este optimist: „Este vorba de un risc asumat. În toate școlile din lume vor apărea cazuri de COVID, inclusiv la noi, însă important e să nu apară focare”. În caz contrar, dacă vor apărea focare de COVID-19 în școli, pediatrul atrage atenția și spune că acolo nu se respectă regulile.

„Nu se aerisește, este folosit un sistem de climatizare impropriu, fără filtre.În momentul acesta sunt optimist din trei motive. În primul rând, familile care au avut îndoieli de orice natură, fie că era bolnav unul dintre părinți sau bunici, fie că era copilul bolnav, acești părinți au luat decizia să stea să aștepte două sau trei săptămâni de la începutul școlii? De ce ? Pentru că se vor vedea foarte bine școlile care sunt organizate. Sunt locuri unde se poate deschide școala fără niciun fel de risc. Sunt zone și zone. Apoi, până la momentul acesta, cei care și-au trimis copiii la școală din punct de vedere emoțional și educativ și-au trimis copiii cu mesajul că trebuie să asculte ce spune doamna educatoare. Mesajul pe care mass-media trebuie să-l trimită către oameni nu trebuie să fie unul de liniștire prostească. Oamenii au obosit să respecte regulile, de aceea au nevoie de o mică avertizare. Și, al doilea lucru, trebuie vorbit despre dovezi, nu păreri”, spune Mihai Craiu, conform Gândul.ro.

Citește și:

Ministerul Finanțelor Publice își ‘ascute colții și ghearele’ din umbră. Banii de la stat deschid ușa controalelor

Contracte cu ‘cântec’ pentru ‘Trupa lui Biluță’. Șapte dintr-o lovitură!

Acuze fără precedent la adresa USR-PLUS, din partea comisarului care candidează la Primărie: Soția și mama, amenințate – tatăl, hărțuit

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult

ACTUAL

Nelu Tătaru, avertisment de ultim moment: ‘Să păstrăm distanțarea la ieșirea din secțiile de vot’

Avatar

Publicat

in

De

Ministrul Sănătății, Nelu Tătaru, a atras atenția alegătorilor ca să respecte normele de protecție în timp ce sunt la intrare în secția de votare, în secție, dar și după exercitarea votului.

”Nu e un an obișnuit. O spuneam încă din martie. Nu am avut sărbători pascale la fel, 1 mai, Rusalii, examen de evaluare sau de bacalaureat la fel, an școlar la fel, concedii la fel, deși unii au încercat să-l facă la fel ca în anii trecuți.

Avem o lună septembrie total diferită de ceilalți ani, un început de an școlar total diferit, și niște alegeri total diferite, după cum a fost și o campanie electorală diferită. Rămân principalele precauții: portul măștii, distanțarea, dezinfectarea la intrarea în secție, distanțarea la ieșirea din secțiile de vot, traseul cât mai scurt către cabina de vot și către urnele unde se depun buletinele de vot. La fel, existența unor persoane care prezintă simptome respiratorii sau febră, traseul cel mai scurt către o urnă sau o cabină de vot care din acel moment vor deveni dedicate pentru cei cu simptomatologie respiratorie sau febră, prioritizarea acestor pacienți, precum și prioritizarea alegătorilor peste vârsta de 65 de ani”, a precizat Tătaru.

Publicitate

Situația de după alegeri

”Mă aștept să rămânem în acel registru de platou, pentru ca în adoua jumătate a lunii octombrie să mergem pe pantă descendentă, să ne pregătim pentru sezonul rece, sezonul gripal, să putem să ne facem vaccinările. E un an atipic, tindem spre o viață cvasinormală în acest an. Suntem într-o pandemie care se preconizează a se întinde pe un an și jumătate, doi. Trebuie să învățăm să trăim cu acest virus, să trăim cu anumite precauții, anumite reguli și să ne menținem un status cât de cât sănătos,” a afirmat Nelu Tătaru conform Digi24.ro.

Citește și:

Ministerul Finanțelor Publice își ‘ascute colții și ghearele’ din umbră. Banii de la stat deschid ușa controalelor

Contracte cu ‘cântec’ pentru ‘Trupa lui Biluță’. Șapte dintr-o lovitură!

Acuze fără precedent la adresa USR-PLUS, din partea comisarului care candidează la Primărie: Soția și mama, amenințate – tatăl, hărțuit

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult
Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Mioveni

În Trend