Conecteaza-te cu noi

NATIONAL

10 mituri distruse de victoria lui Iohannis

Publicat

in

10 mituri distruse de victoria lui Iohannis

10425019_10152792632064000_7767904764299490635_n

  1. Televiziunile de stiri influenteaza decisiv votul. Antena 3 s-a umflat in audiente in ultimul an remarcabil, ceea ce n-a adus nici un castig concret PSD-ului si lui Ponta. Mica lor demonstratie cu Mircea Diaconu a fost un fals, pentru ca Diaconu nu era Gigel din strada, ci un personaj cu propriul lui capital serios de popularitate si cu date sa obtina si fara Antena 3 cateva procente de la alegatori.

    Consecinta pozitiva a desumflarii acestui mit ar fi ca piata televiziunilor de stiri sa se elibereze de banii de la politicieni si de la influenta politica si sa revina la programe si stiri facute pentru telespectatori, nu pentru grangurii politici. In plus, ar putea sa devina interesate de banii de pe piata de publicitate. Sigur, asta ar duce la disparitia unora dintre posturi, dar nu e o paguba atat de mare pentru ca exista sansa ca media sa se reprofesionalizeze in acest fel.

  2. Internetul si Facebook-ul nu conteaza, aia care comenteaza nu se duc la vot si nu influenteaza pe nimeni. Eu stiu din propria mea experienta ca fiind cinstita in opiniile mele despre destinatii turistice si avand un public care ma citeste, reusesc sa influentez decizia de cumparare pentru o destinatie anume. Influentator pe Facebook poate fi oricine e dispus sa piarda ceva vreme interactionand cu altii. Iohannis si Ponta au avut prezente tepene in social media, greoaie si nespecifice (Iohannis totusi mult mai bun), dar Iohannis a mostenit in turul doi alegatorii activi si activisti ai Monicai Macovei care au facut un tip de ¬agitatie¬ inteligenta si adecvata la mediu.
  3. Pe roman trebuie sa il tii in lesa si sa ii arati ca esti stapan. Ponta s-a purtat in campanie ca un vataf, asa cum s-au purtat inaintasi de-ai lui din toate partidele. Agresivitatea e raspandita pe scara larga in tara noastra: orice sefulet mai influent isi afirma autoritatea prin topeala si otareala continua si opinia generala despre acesti oameni pare a fi ca ¬fac treaba pentru ca stiu sa ii tina pe altii in frau¬. Romanul urban a preferat un mut cu atitudine blanda si submisiva decat un lider cu biciusca in mana. Sper ca asta sa ne dea de gandit mai mult despre mediul in care traim in general.
  4. Diaspora nu conteaza, nu vine la vot. Au tot fluturat-o pe asta cu prezenta la precedentele alegeri de 5% si ca diaspora nu voteaza, dar nu trebuie sa fii geniu politic ca sa stii ca acum 10 ani, ba chiar acum 5 ani, grosul plecatilor in Spania si Italia, Anglia si Franta, avea probleme cu actele si ¬se ascundea¬. Nici pomeneala sa le treaca oamenilor prin cap sa faca vreo coada la vreo ambasada cand ei n-aveau drept de munca si erau platiti la negru. Intrarea in UE si mai apoi dreptul la munca si libera circulatie au schimbat statutul acestor oameni in comunitatile in care stau. Sigur, politicienii romani se plimba ca ursul de la Sinaia in campanie prin Spania si Italia, dar nu se si gandesc la cine sunt si ce au devenit acei oameni. Pe termen lung, aceast flux mare de oameni care pleaca la munca vor fi o forta civilizatoare la intoarcerea in tara. Degeaba strambam noi din nas la badantele din Italia care vin acasa cu accent, ele au invatat ca baia trebuie sa fie in casa, ca strada trebuie sa fie asfaltata, ca la primarie functionarul trebuie sa vorbeasca politicos, ca la spital trebuie sa fii tratat omeneste, ca sotul n-are voie sa te trosneasca. Acestea toate, aduse in tara, inseamna progres.
  5. Poti minti cat poftesti in campanie, romanii sunt creduli. Cat Ponta revarsa avalanse de minciuni, Iohannis statea ca o lebada. Romanii au votat lebada, chiar daca nu era cea mai gratioasa cu putinta. Sursele de informare alternative au contat, ele sunt din ce in ce mai diverse si ii obliga pe candidati la sinceritate si transparenta. Probabil ca si cele 8-9-10 puncte ale Stirilor Pro TV (care au relatat obiectiv campania) au contat, cert e ca viitorul arata ca e greu sa mai minti fara sa fii prins. Schemele din desene animate, subtirele si amuzante, nu mai tin.
  6. Romanilor le place vorbaraia. Un sefulet dintr-o televiziune, care a devenit intre timp sefoi de-a dreptul, imi explica acum multi ani ca n-o sa mai faca nimeni alte programe tv in afara de talk-show-uri, ca romanul moare dupa vorbaraie si scandal in jurul unei mese pentru ca el insusi bate din gura non-stop. Previziunea lui nu s-a adeverit (bine, el e mai putin vizionar de fel), iar guralivul Ponta a fost invins de cel mai mare mutalau inventat vreodata. Silence is sexy, vorba lui Einsturzende Neubauten.
  7. Tinerii oricum nu voteaza, numai batranii merita atentia noastra. Oricine a trait in Romania urbana a ultimului an putea sa priceapa ca protestele (anti-Rosia, anti-fracking, anti-eutanasia cainilor, anti-orice) au fost un antrenament civic din care s-au nascut altfel de cetateni. Eu am fost la marsurile anti-Rosia nu atat ca aveam convingerea ca un lac de cianura de 120 de milioane de metri cubi va inghiti patria-muma (o mare idiotenie), ci pentru ca muschiul meu de cetatean era atrofiat si nu mai fusesem solidara cu niste compatrioti pe o strada de la grevele studentesti din ¬99. Era de asteptat ca tinerii care au fost la marsuri sau care s-au uitat cu interes spre ele sa iasa din casa si sa voteze.
  8. Romanii sunt xenofobi, discriminatori pe tot felul de criterii. Asta e un succes si pe plan extern, un mesaj de tara destupata la minte si normala, unde diversitatea poate exista si e pretuita. Daca m-a convins ceva sa il votez pe Iohannis au fost inacceptabilele mesaje electorale cu ¬nu e roman, nu e ortodox¬ si mai ales naucitoarea iesire a lui Firea cu ¬n-are copii, nu-i om complet¬. Asadar, mizeria morala si mentala in care se balacesc aia care mor de grija ungurilor, ne-ortodocsilor si diferitilor in general, e totusi minoritara. Sigur, nu suntem tocmai mama tolerantei, dar de-aici s-ar putea construi ceva mai bun.
  9. Biserica face si desface jocurile politice. Dusmanii de serviciu ai bisericii au luat cazurile izolate de influenta la vot din partea unor ierarhi (mai mititei, asa) si a unor preoti (si mai mititei) ca politica clara a bisericii. De-aici s-au dezvoltat teorii despre cum patriarhul le-a spus preotilor cum sa voteze si ce sa faca si teorii despre cum prin acest mizerabil amestec fortele raului or sa invinga. Se pot spune multe despre PF Daniel, dar nu ca e un tip inabil, capabil sa plece intr-o lupta cu riscuri prea mari. Singurul lui mesaj electoral a fost dat spre seara, duminica, atunci cand probabil a primit o estimare exacta a situatiei si numele castigatorului. Oricum, daca biserica a fost in cardasie cu Ponta, a esuat lamentabil ca agent electoral, prin urmare n-o sa ii mai angajeze nimeni in aceasta functie. Daca biserica n-a fost in cardasie cu Ponta, atunci ea a facut ceea ce trebuie sa faca si asta e semn bun.
  10. Exista doua Romanii: una in Ardeal si una in restul tarii. Exista doua Romanii, dar nu alea, ci una in urban si una in rural, iar acolo unde e mult rural, se poate vedea pe harta ce si cum. Exista si alte doua Romanii, una in care ACL nu a facut campanie si una in care a facut. Sunt judete intregi unde oamenii astia n-au pus un afis, unde filialele lor sunt anexe ale PSD-ului. Partidele ar trebui sa admire la PSD abilitatea de a face campanie din casa in casa, reteaua mare de partid si membrii care sunt mobilizabili. In general ajung la noi mesaje cu plase de faina si ulei, dar adevarul e ca PSD sunt singurii care se comporta ca un partid la nivel organizational, fie ca sunt la putere, fie ca sunt in opozitie. Ceilalti se comporta ca o stransura fara cap si fara coada.

Imaginea e surprinsa de fotograful Denis Jardan, aseara, in Piata Universitatii.

Comenteaza pe blogul lui Ana-Maria Caia.

Comenteaza cu profilul de FB
Advertisements
Citeste mai mult
Click si comenteaza

You must be logged in to post a comment Login

Lasa un comentariu

NATIONAL

BNR îl omagiază pe Regele Mihai printr-o emisiune numismatică

Publicat

in

De

Banca Naţională a României va lansa în circuitul numismatic, începând cu data de 25 octombrie 2021, o emisiune numismatică cu tema 100 de ani de la nașterea Regelui Mihai I al României și o replică proof după medalia jubiliară Ardealul Nostru, conform Basilica.ro.

Atât replica proof, cât şi emisiunea numismatică cuprind chipul Regelui Mihai I al României.

Emisiunea numismatică

Potrivit unui comunicat emis de BNR, moneda din aur dedicată centenarului naşterii regelui are următoarele caracteristici:

Aversul redă corpul central al Palatului Regal din București, inscripția în arc de cerc „ROMANIA”, stema României, valoarea nominală „500 LEI” și anul de emisiune „2021”.

Reversul prezintă portretul Regelui Mihai I al României și inscripțiile în arc de cerc ,,REGELE MIHAI I” și ,,100 DE ANI DE LA NASTERE”.

Replica proof

Aversul relpicii după medalia jubiliară Ardealul Nostru reprezintă efigiile regilor Mihai I și Ferdinand I și a domnitorului Mihai Viteazul, suprapuse și orientate către stânga.

De jur împrejurul efigiilor se află gravat cu litere majuscule textul „ARDEALUL NOSTRU” şi anii „1601 – 1918 – 1944”. În partea dreaptă, jos, se află litera ,,R” de la ,,replică”.

Reversul are gravat în mijloc un cap de acvilă heraldică românească, având în partea de jos scris textul „ROMANIA”.

De jur împrejur sunt reprezentate stemele celor 11 judeţe din Transilvania de Nord, redobândită în anul 1944.

Medalia jubiliară Ardealul Nostru a fost emisă în data de 15 ianuarie 1945, cu scopul de „a încrusta în aur evocator ziua dezrobirii Ardealului de Nord și pentru a transmite și a se moșteni din generație în generație amintirea concretă a acelor pagini de istorie”. A fost emisă pentru a comemora eliberarea celor 11 județe din Ardealul de Nord încorporate de Ungaria, în urma Dictatului de la Viena, de la 30 august 1940.

Informații cu privire la achiziția monedelor se regăsesc pe site-ul Băncii Naționale a României, secțiunea Numismatica.

Comenteaza cu profilul de FB
Advertisements
Citeste mai mult

NATIONAL

Date CUTREMURĂTOARE în ultimele 24 de ore: 446 de morți de COVID-19, 15.261 de noi cazuri

Publicat

in

De

Grupul de Comunicare Strategică a anunţat, sâmbătă, că, potrivit datelor existente la ora 10.00, în ultimele 24 de ore s-au înregistrat peste 15.000 de cazuri noi de COVID-19 şi au fost raportate 446 de decese, din care 9 survenite anterior.

“Conform datelor existente la nivelul CNCCI la data de 23 octombrie 2021, ora 10.00, în intervalul de 24 de ore, au fost înregistrate 15.261 cazuri de persoane pozitive cu SARS-COV-2. De asemenea, au fost raportate 446 decese dintre care 9 anterioare. Vom detalia datele în buletinul informativ de la ora 13.00”, a transmis Grupul de Comunicare Strategică.

Comenteaza cu profilul de FB
Advertisements
Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Mioveni

În Trend