Conecteaza-te cu noi

NATIONAL

Începerea școlii. Cîmpeanu: Un ordin comun care va reglementa toate aspectele, la începutul lunii septembrie / Școlile nu sunt pregătite să preia elevi din alte unităţi

Publicat

in

​​Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a anunțat că la începutul lunii septembrie va fi semnat un nou ordin de către miniştrii Educaţiei şi Sănătăţii care va reglementa „toate aspectele necesare” începerii şcolii în condiţii de siguranţă, adaptate la „realităţile existente” în România. Cîmpeanu a admis că „avem o problemă cu suprapopularea” în clase, dar și că sunt multe școli aflate în șantier în acest moment și că măsura în care este „convins că aceste lucruri (finalizarea lucrărilor – n.r.) se vor întâmpla este discutabilă”.

„Vom avea la începutul lunii septembrie un ordin comun Ministrul Educaţiei – Ministrul Sănătăţii care va reglementa toate aspectele necesare începerii şcolii în condiţii de siguranţă, în condiţii adaptate la realităţile existente în România, realităţi care arată foarte multe probleme la nivelul sistemului de învăţământ, inclusiv din perspectiva infrastructurii”, a spus ministrul miercuri, la Digi 24, citat de Agerpres.

El a afirmat că sunt multe şcoli în care sunt şantiere în prezent şi că a primit asigurări din partea inspectoratelor şcolare că lucrările vor fi finalizate înainte de începerea noului an şcolar.

„Sunt într-adevăr multe şcoli în care sunt şantiere în acest moment, important este ca şantierele să fie închise înainte de începerea şcolii. Ministerul Educaţiei se implică prin programa de reabilitare a şcolilor pe care le monitorizează îndeaproape, Ministerul Educaţiei susţine implementarea proiectului România Educată prin care avizăm modificarea şi eficientizarea cadrului normativ pentru asigurarea standardelor de siguranţă şi calitate în şcolile din România. Avem o sumă importantă cuprinsă în PNRR care se află în negocieri cu Comisia Europeană în acest moment destinată tocmai îmbunătăţirii infrastructurii şcolilor şi avem de asemenea şi un comitet interministerial condus de viceprim-ministru pentru şcoli sigure şi sănătoase.

Am primit asigurări din partea inspectoratelor şcolare că lucrările vor fi finalizate. Acum, măsura în care eu sunt convins că aceste lucruri se vor întâmpla este discutabilă”, a spus ministrul.

Cîmpeanu: Avem o problemă cu suprapopularea

Cîmpeanu a adăugat că şcolile nu sunt pregătite să preia elevi de la alte unităţi de învăţământ preuniversitar şi că există probleme de suprapopulare.

„Nu sunt pregătite şcolile să preia elevi din alte unităţi de învăţământ preuniversitar pentru mai multe motive. În primul rând, suntem după o situaţie de criză sanitară, în care toţi elevii aşteaptă să înceapă şcoala cu prezenţă fizică. În al doilea rând, pentru că avem anul acesta o micşorare a numărului de elevi în clasă, ceea ce determinat o creştere a numărului de clase în liceu şi la trecerea din clasa a IV-a în clasa a V-a. De asemenea, avem nevoie de laboratoare dacă vrem ca elevii să aibă un curriculum bazat pe competenţe, iar competenţele practice de care are nevoie societatea şi au nevoie angajatorii se obţin în mare parte în laboratoare. Avem în PNRR dotarea a 10.000 de laboratoare de fizică, chimie, biologie, laboratoare care au nevoie de spaţii. Aceste spaţii au fost pierdute odată cu introducerea clasei pregătitoare în şcoli. Nu mai există spaţii în şcoli din Bucureşti, Ilfov, Timiş, Sibiu, Bihor, care sunt suprapopulate. Avem o problemă cu suprapopularea”, a explicat Cîmpeanu.

Ai ceva de spus? Comentează aici cu profilul de FB

NATIONAL

De teama crizei demografice, Vladimir Putin le-a cerut rușilor să facă mai mulți copii: ‘Hai să reînviem aceste tradiții excelente’

Publicat

in

Președintele rus Vladimir Putin le-a cerut rușilor să facă mai mulți copii. Criza demografică din Rusia este agravată de numărul mare de soldați care au murit în războiul din Ucraina, relatează Business Insider.

Liderul de la Kremlin a declarat că Rusia trebuie să reîntoarcă la momentele în care familia era cel mai important aspect.

„Multe dintre bunicile și străbunicile noastre au avut șapte, opt sau chiar mai mulți copii. Haideți să păstrăm și să reînviem aceste tradiții excelente. Familiile numeroase trebuie să devină norma, un mod de viață pentru toți oamenii Rusiei. Familia nu este doar fundamentul statului și al societății, este un fenomen spiritual, o sursă de moralitate. Păstrarea și creșterea populației Rusiei este obiectivul nostru pentru următoarele decenii și chiar generațiile viitoare. Acesta este viitorul lumii ruse, Rusia eternă, veche de un mileniu”, a mai adăugat Vladimir Putin.

Vladimir Putin a venit cu acest îndemn de teama crizei demografice din Rusia, pe care războiul din Ucraina ar fi înrăutățit-o.

De la declanșarea războiului din Ucraina, aproximativ 900.000 de persoane au fugit din țară, iar alte 300.000 au fost înrolate pentru lupta împotriva ucrainenilor. De asemenea, 50.000 de soldați ruși ar fi murit în acest război.

Ai ceva de spus? Comentează aici cu profilul de FB
Citeste mai mult

NATIONAL

Premieră în industria românească: de la anul, autobuze electrice vor fi fabricate lângă București

Publicat

in

România va produce și exporta autobuze electrice. La Ciorogârla, lângă București, din prima parte a lui 2024, compania românească BMC Truck&Bus va deschide o linie de producție pentru un autobuz electric marcă proprie ce va scoate de pe bandă, pentru început, 200 de unități pe an. Într-o fază ulterioară, linia de producție va fi extinsă până la 7-800 de unități anual, pentru că BMC vrea să devină exportator al acestor autobuze.

2024 va marca astfel momentul în care România va intra la lista țărilor europene care au o producție internă de autobuze și pot livra și la export. Printre aceste țări se numără Germania – Mercedes și MAN, Cehia (SOR), Olanda (Ebusco), Polonia (Solaris), Suedia (Volvo și SCANIA). Dincolo de frontiera UE, Turcia este un alt mare producător de autobuze electrice. China este, de parte, cel mai mare producător mondial, mai mare decât toți ceilalți producători la un loc.

BMC Truck&Bus este un nume deja consacrat la noi în țară în domeniul mobilității auto. În 20 de ani, fabrica din Ciorogârla a livrat 5.000 de autobuze și camioane. În ultimii ani, a furnizat 500 de autobuze electrice produse în China, de către gigantul ZTE (un holding cu venituri de peste 16 miliarde de dolari anual), dintr-un total de 1.000 de unități, câte s-au cumpărat în total, principalii clienți fiind primării din țară care s-au decis să-și înnoiască parcul auto de mijloace de trasnport în comun. Printre clienți se numără orașele București (100 de autobuze și stații de încărcare), Constanța, Iași, Târgu-Mureș, Piatra-Neamț, Craiova, Tulcea, Suceava.

Sute locuri de muncă și componente din România

Potrivit Silviei Colacea, director executiv BMC, autobuzul electric va purta numele Eurobus Diamond, un brand propriu sub care compania a mai vândut în România sute de autobuze diesel, în anii trecuți.

„La Ciorogârla avem deja o facilitate de producție, cu o suprafață de 10.000 de metri pătrați, care poate asambla 200 de autobuze pe an. Funcție de comenzi, o putem extinde până la 7-800 de unități pe an, pentru că deținem, cu totul, 35.000 de metri pătrați de teren lângă autostrada București – Pitești”, spune Colacea. Potrivit acesteia începerea producției de autobuze electrice va genera, într-o primă fază, crearea a 200 de locuri de muncă. Odată cu a doua facilitate, numărul de angajați va urca la 7-800.

În ceea ce privește componentele, autobuzul electric românesc va folosi tablă de la Alro Slatina, cauciucuri de la Pirelli Craiova, sistemele de frânare sunt Wabco, motoarele vin din Marea Britanie. „Din China luăm doar bateriile CATL și soft-urile. Ajutăm practic și alte firme din România să aibă de lucru, crește în ansamblu industria locală, odată ce vom începe producția de autobuze electrice”, mai spune Colacea.

Odată cu începerea producției de autobuze electrice sub brand propriu, compania din Ciorogârla va ieși la export și vizează piețele regionale, Ungaria, Serbia, Bulgaria, dar și Spania și Italia. Aici va participa la licitațiile publice organizate pentru achiziția de mijloace de transport în comun.

Pe piața românească, BMC concurează pentru livrarea de autobuze electrice cu Solaris Polonia, cu SOR Cehia, cu TEMSA și Karsan din Turcia. Sunt autobuze cu un preț mediu, în general, până în 500.000 de euro pe unitate, care poate diferi substanțial funcție de dotările cerute de client. Mercedes, MAN, IVECO au o prezență foarte redusă în piața locală a achizițiilor de autobuze electrice întrucât modelele lor sunt sensibil mai scumpe, iar primăriile nu și le permit.

În ultimii ani, primăriile din țară au lansat achiziții masive pentru cumpărarea de autobuze destinate reînnoirii parcului propriu de mijloace de transport în comun. Aproape toate achizițiile vizează autobuzele electrice, pentru că aici sunt disponibile ajutoare subvenții de la UE și statul român. Orientarea către electric face parte din planurile UE pentru 2030.

Ai ceva de spus? Comentează aici cu profilul de FB
Citeste mai mult
Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Câmpulung

În Trend