Conecteaza-te cu noi

NATIONAL

Începe o nouă mobilizare în Rusia? Cetățenii dintr-un oraș din Rusia primesc ordine de încorporare / Sunt chemați la luptă inclusiv oameni care nu sunt cetățeni ruși

Publicat

in

Cetățenii non-ruși din orașul rusesc Celeabinsk primesc ordine de mobilizare, în ciuda faptului că mobilizarea parțială s-a încheiat și în ciuda faptului că nu au pașapoarte rusești sau chiar permise de ședere, ceea ce ar trebui să-i facă neeligibili, relatează platforma rusă independentă de știri SOTA, potrivit cercetătorului independent Chris Owen.

soldati rusi in unforme la un centru de pregatire pentru mobilizareFoto: AA/ABACA / Abaca Press / Profimedia

Astfel, SOTA relatează că angajaților unei rafinării de zahăr din Celeabinsk li s-au înmânat luni, prin conducerea fabricii, citații de mobilizare, cerând participarea lor la biroul militar de înregistrare și înrolare” astăzi (1 decembrie).

Printre cei care au primit citațiile s-au numărat și cetățeni din Belarus și Uzbekistan, care, după cum notează SOTA, nu au „pașapoarte rusești sau chiar de permise de ședere”.

„Nu îmi permit să nu merg. Până la urmă, sunt amenințat cu concedierea, iar aproape toți ceilalți băieți au plecat deja și s-au dus acasă. Maistrul spune că există un decret de la Putin portivit căruia chiar și non-cetățenii Federației Ruse sunt în curs de mobilizare. Îmi spun „nu te vor trimite la război, doar îți vor verifica datele”, dar tot mi-e teamă”, spune o persoană care lucrează în rafinărie.

Sursa probabil are motive întemeiate să se teamă, mai ales dacă nu au re permis de ședere: alți migranți au raportat că li s-a oferit posibilitatea de a alege între a fi mobilizați sau riscul de a fi deportați din Rusia.

Mulți migranți din Moscova ar fi fost recrutați cu forța, potrivit SOTA.

SOTA notează că acesta ar putea fi motivul și pentru atacul armat, de pe poligonul armatei ruse, al celor doi tadjici recrutați cu forța pe 15 octombrie, în care 27 de ruși mobilizați au fost împușcați, 11 fiind raportați morți. Tadjicii au fost reținuți la Moscova și trimiși din nou la antrenament la scurt timp după aceea.

Continuă mobilizarea mascată, deși ea a fost declarată încheiată

Ministrul rus al Apărării, Serghei Șoigu, a anunțat pe 28 noiembrie că „mobilizarea parțială” anunțată în septembrie s-a încheiat, iar ținta mobilizării a 300.000 de rezerviști a fost atinsă.

Cu toate acestea oficialii ruși continuă mobilizarea mascată, chiar în timp ce se derulează ciclul de conscripție de toamnă, ceea ce probabil va solicita și mai mult aparatul rusesc de generare de forțe militare, deja supraîncărcat, într-un mod care va fi atât în detrimentul recruților, cât și al mobilizaților, arată Institutul pentru Studiul Războiului (ISW) în ultima evaluare.

Canalele rusești de Telegram au discutat săptămânile trecute despre indiciile conform cărora Kremlinul se pregătește pentru un al doilea val de mobilizare.

Acestea au distribuit o imagine a unui proiect de convocare primit de un cetățean din Sankt Petersburg, căruia i s-ar fi spus să se prezinte la mobilizare în ianuarie 2023, în ciuda anunțului președintelui rus Vladimir Putin privind încheierea oficială a mobilizării parțiale la 31 octombrie.

Bloggeri militari naționaliști au postat afirmații potrivit cărora mobilizarea generală va începe în decembrie sau ianuarie.

Un post de televiziune independent din Rusia a publicat pe 18 noiembrie o investigație care arată că structurile și întreprinderile de stat continuă să își pregătească angajații pentru mobilizare, trimițându-i la diverse programe de formare și cursuri educaționale legate de mobilizare.

Citeste mai mult
Click si comenteaza

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

NATIONAL

Primul tip de carne artificială aprobat în Europa va fi comercializat în Marea Britanie

Publicat

in

Marea Britanie va deveni prima ţară din Europa unde se va comercializa carne cultivată în laborator, după ce organismele de reglementare au permis unui start-up local să producă carne de pui din celule cultivate în laborator, carne ce va fi destinată animalelor de companie, transmite Bloomberg, conform Agerpres.

“Proprietarii de animale de companie caută o modalitate mai bună pentru a-şi hrăni pisicile şi câinii cu carne. Acum ne putem continua misiunea de a le da consumatorilor o alegere uşoară”, a declarat directorul general al companiei Meatly, Owen Ensor.

Carnea cultivată în laborator a făcut vâlvă în ultimii cinci ani cu promisiunea că va diminua impactul asupra mediului provocat de carnea produsă în mod convenţional. Însă industria are probleme din cauza reducerii investiţiilor, a dificultăţilor în a ajunge la un volum mare de producţie şi a reacţiilor ostile apărute în unele ţări.

Carnea cultivată în laborator este creată în urma unui proces prin care se folosesc celule animale pentru a crea ţesut muscular asemănător cu carnea provenită de la animale sacrificate.

Obţinerea aprobărilor necesare pentru consumul de către oameni al cărnii cultivate în laborator este de aşteptat să fie un proces îndelungat în Europa, ceea ce a făcut ca start-up-urile din acest domeniu să se uite spre Asia şi SUA pentru creşterea viitoare. Chiar dacă America şi Singapore au permis vânzarea de carne de pui cultivată în laborator către oameni, cantităţile vândute până acum au fost minimale.

Citeste mai mult

NATIONAL

O piață crește ca Făt-Frumos în România. Marile branduri de fast-food se înghesuie să vină la noi în țară (analiză)

Publicat

in

Brandurile mari de fast-food se înghesuie să vină în România, o piaţă care creşte precum Făt-Frumos. Unu din patru lei cheltuiţi local în ospitalitate merge către fast-food, anunță Ziarul Financiar.

Recent, lanţul american Wendy’s şi-a anunţat venirea în România în sistem de franciză. În 2022, americanii de la Popeyes au intrat oficial pe piaţa locală, deschizând primele restaurante. Şi alte branduri internaţionale ar putea intra pe acest segment în viitorul apropiat, CEO-ul Sphera Franchise Group declarând anterior pentru ZF că are în vedere extinderea portofoliului. Chick-Fil-A şi Chipotle sunt doar câteva dintre numele mari care încă lipsesc.

Reţeaua de tip fast-food McDonald’s, liderul pieţei româneşti de restaurante, şi-a majorat anul trecut afacerile cu 18%, mult peste inflaţie. KFC, al doilea cel mai mare actor din domeniu, a postat o creştere de 12%. Chiar mai alert au avansat vânzările Taco Bell (21%) şi Amrest Food, companie care operează nouă restaurante Burger King (20%), alţi doi jucători din piaţa extrem de efervescentă a fast-foodului românesc.

Nu doar lanţurile internaţionale sunt cele care se bucură de popularitate în aceas­tă perioadă în care inflaţia ridicată îi deter­mină pe oameni să facă trecerea de la res­taurantele a la carte la cele de tip fast-food, care sunt considerate a fi mai ief­tine. Reţeaua de shaormerii autohtone Dristor Kebap a ajuns la vânzări de 45 mil. lei după o creştere de 26%, în timp ce lanţul So­cului Kebap şi-a majorat cifra de afaceri cu 52% anul trecut versus 2022. Iar acestea sunt doar două exemple de afaceri ro­mâneşti care cresc precum Făt-Frumos pe o piaţă în plină dez­voltare. Un altul este reţeaua de restau­rante cu servire rapidă Mesopotamia.

Citeste mai mult
Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Câmpulung

În Trend