AUTO
Impozitele auto pot crește cu până la 30% începând cu 2026. Proprietarii de „cazane” și „tigăi”, cei mai afectați de măsura dură
Publicat
acum 3 luniin


Proprietarii de mașini mai vechi de 15 ani, care au norme de poluare Euro 4, Euro 3 sau chiar inferioare, vor risca să plătească impozite auto mult mai mari începând cu anul 2026, proporționale cu daunele pe care acestea le provoacă mediului înconjurător.
Impozitele auto pot crește cu până la 30% pentru cazane și tigăi
În acest caz, impozitele ar putea fi de două sau chiar trei ori mai mari decât sunt în prezent, măsură menită să descurajeze mașinile vechi și poluante.
Impozitul auto este calculat, în prezent, în funcție de capacitatea cilindrică a motorului, cel mai mult plătind șoferii ce au mașini mai puternice. Trecerea bruscă este la motoarele de peste 2.001 cmc, unde impozitul pleacă de la 1.210 lei, față de motoarele ce au între 1.601 și 2.000cmc, unde impozitul pleacă de la 244,5 lei.
Citește și : Care sunt costurile pentru o Dacia Logan pentru un an de zile
Dacă în acest moment, un autoturism cu o capacitate cilindrică situată între 1.400 și 1.600 cmc are un impozit anual de 82,8 lei, dacă noul criteriu va fi aplicat, suma ar putea să depășească 130 de lei.
Măsura majorării impozitelor auto este solicitată în Comisia Europeană având în vedere că reduce poluarea, aduce bani la bugetul de stat și descurajează mașinile care afectează mediul înconjurător.
Datele oficiale arată că, din cele aproximativ 9 milioane de mașini înmatriculate în România, aproape o treime au normă de poluare Euro 4 și o vechime de până la 19 ani.
Prețurile la impozitul pentru mașini
Coeficientul de calcul al impozitului este simplu de înțeles, iar valoarea datorată către stat crește cu o sumă fixă, în funcție de capacitatea cilindrică a fiecărui motor, respectiv la fiecare 200 cmc în plus.
- Posesorii de autoturisme cu o capacitate cilindrică a motorului de sub 1.000 cmc au de achitat cel mai mic impozit din România, respectiv 51,7 lei.
- Posesorii de autoturisme cu o capacitate cilindrică a motorului între 1.001 și 1.200 cmc au de achitat un impozit anual de 62,1 lei
- pentru un motor cu o capacitate cilindrică între 1.201 și 1.400 cmc, impozitul anual este de 72,4 lei
- pentru un motor cu o capacitate cilindrică între 1.401 la 1.600, impozitul anual este de 82,8 lei
- pentru un motor cuprins între 1.601 și 1.800 cmc, impozitul anual este de 244,5 lei
- pentru un motor cuprins între 1.801 și 2.000 cmc, trebuie achitată suma de 284,5 lei
- pentru mașinile cu o capacitate cilindrică între 2.001 și 2.200 cmc, impozitul este de 1.210 lei
- pentru cele între 2.201 și 2.400, impozitul este de 1.368 lei
- pentru impozitul la un motor de 2.401 cmc, până la 2600 cmc, se achită 1.472,4 lei către stat
- pentru o mașină cu un motor cuprins între 2.601 și 2.800 cmc, impozitul este de 2.930 lei
- pentru o mașină cu o capacitate cilindrică între 2.801 cmc până la 3.000 cmc (inclusiv impozitul pentru un motor 3.0 diesel), trebuie plătiți 3.148,3 lei
- pentru un motor cu o capacitate cilindrică între 3.001 și 3200 cmc, va trebui să achiți suma de 6.992,6 lei
- pentru un motor de 4000 cmc, impozitul este de 8.740,1 lei
- pentru un motor de 5000 cmc trebuie să scoți din portofel 10.925,4 lei
![]()
Poate vrei sa citesti

Închisoare pe viață pentru doi dintre ucigașii omului de afaceri sibian Adrian Kreiner. Cel de-al treilea inculpat, care a și pus la cale uciderea afaceristului, a fost condamnat, în lipsă, la 30 de ani de închisoare

Când se vor deschide Târgurile de Crăciun 2025 în București. Primăria Capitalei va monta cel mai mare brad ecologic din țară

Sfârșit tragic pentru o copilă de 17 ani. A murit la o zi după ce a fost internată la Spitalul de Copii din Timișoara

Spitalul privat Armonia, unde în luna octombrie a murit o femeie de 29 de ani, a reluat naşterile. DSP Constanţa susţine că deficienţele au fost remediate

Obiceiurile zilnice care vor păstra căldura în locuință, fără să-ți crești factura. Trebuie neapărat să le aplici

Tehnologie vizionară: OMODA & JAECOO duc SUV-urile la un nou nivel de rafinament și inovație
ACTUAL
ATENȚIE! Restricții de trafic pe DN 7C și DN 73C, pentru Raliul Argeșului 2025
Publicat
acum 2 săptămâniin
30 octombrie 2025De
admin
Centrul INFOTRAFIC din Inspectoratul General al Poliţiei Române informează conducătorii auto că, în perioada 31 octombrie – 01 noiembrie 2025, traficul rutier va fi închis temporar pe segmente importante ale drumurilor naționale DN 73C și DN 7C (Transfăgărășan), pentru a permite desfășurarea în siguranță a evenimentului „Raliul Argeșului – 2025”.
Calendarul restricțiilor
Șoferii sunt sfătuiți să își planifice rutele din timp, conform următorului program:
1. Vineri, 31 octombrie 2025 (DN 73C):
- Interval orar: 10:15 – 18:15
- Sector închis: DN 73C, între kilometrii 1+500 metri și 7+400 metri.
- Rută ocolitoare recomandată: DN 73 (Câmpulung – Pitești) – DN 7 (Pitești – Curtea de Argeș).
2. Sâmbătă, 01 noiembrie 2025 (DN 7C – Transfăgărășan):
- Interval orar: 07:30 – 16:30
- Sector închis: DN 7C, între kilometrii 58 și 104 (sectorul cuprins între Cetatea Poenari și Conacul Ursului).
Conducătorii auto sunt sfătuiţi să respecte cu strictețe restricțiile instituite și indicațiile polițiștilor rutieri aflați la fața locului.
![]()

A închiria o mașină ar trebui să fie un pas firesc în planul de călătorie: rezervi, ridici cheile, pornești și te bucuri de drum. Realitatea e că, între anunțul atractiv și contractul pe care îl semnezi, se strecoară detalii care pot dubla costul sau îți pot consuma timp și energie. Vestea bună este că toate aceste probleme se pot evita dacă știi dinainte unde apar capcanele și ce întrebări să pui. Ghidul de mai jos îți explică pe larg cele mai frecvente șapte greșeli și îți arată, concret, cum să le ocolești fără bătăi de cap.
1. Rezervarea „pe grabă”, fără să citești condițiile
Greșeala începe atunci când alegi prima ofertă care îți apare în rezultate, doar pentru că este o firma de rent a car cu un preț mic. În spatele acelui tarif se ascund de obicei elemente esențiale: ce asigurare este inclusă, cât este garanția blocată pe card, care este limita de kilometri, dacă predarea în afara programului costă, dacă sunt taxe suplimentare pentru aeroport sau pentru al doilea șofer. Dacă sari peste aceste informații, riști ca suma finală să nu mai semene deloc cu cea din reclamă. O abordare corectă înseamnă să acorzi câteva minute paginii de termeni. Citește pe îndelete secțiunea despre acoperirea asigurării, verifică valoarea franșizei, vezi cât se blochează din card și în cât timp se deblochează, verifică programul de lucru și politicile de anulare. O rezervare făcută informat îți economisește bani și nervi, iar experiența la ghișeu devine previzibilă.
2. Subestimarea asigurărilor și a franșizei
Mulți șoferi pornesc de la ideea că „dacă există asigurare, sunt acoperit complet”. În practică, asigurarea standard are o franșiză, adică o sumă pe care o plătești din buzunar dacă apar daune. Mai mult, există zone ale mașinii care pot fi excluse: geamuri, oglinzi, anvelope, plafon, interior, carter. O piatră proiectată de o roată în trafic sau o zgârietură într-o parcare îngustă pot deveni costuri neplăcute. De aceea merită să înțelegi diferența între pachetul de bază și opțiunile de reducere ori eliminare a franșizei. Dacă știi că vei conduce mult prin oraș, vei parca pe stradă sau vei merge pe drumuri montane, un upgrade de asigurare te poate scuti de griji. Important este să știi exact ce acoperă fiecare variantă, care sunt excluderile și cum se procedează la constatare. Cere claritate înainte de semnare, nu după ce apare o problemă.
3. Ignorarea kilometrajului inclus și a taxelor aparent mici
Oferta perfectă pe hârtie poate include doar 200 sau 300 de kilometri pe zi, iar orice depășire se taxează. Pare un detaliu minor, dar pe un traseu mai lung diferența se simte imediat. La fel, unele taxe sunt discret menționate sau apar abia la ghiseu: preluarea la aeroport, predarea în afara programului, al doilea șofer, echipamente extra, întârzierea de o oră la predare taxată ca o zi întreagă. Când compari două oferte, fă-o corect. Gândește-te la traseul tău real, estimează numărul de kilometri, vezi la ce ore aterizezi sau decolezi, întreabă dacă preluarea tardivă se taxează. O comparație onestă nu înseamnă doar „cel mai mic preț”, ci „cel mai mic cost total pentru nevoia mea”.
4. Lipsa documentării foto la preluare și la predare
Cea mai simplă formă de protecție este camera telefonului tău. La preluare, fotografiază mașina din toate unghiurile, surprinde detalii precum jantele, parbrizul, bara spate, pragurile, interiorul. Fă o poză la kilometraj și la nivelul combustibilului. Cere ca urmele existente să fie trecute în procesul-verbal. La predare, repetă fotografiile și fă-le de preferință în prezența unui agent. Dacă lași mașina într-o parcare dedicată și cheile într-o cutie, surprinde poziția mașinii, orarul și data. Acest set de imagini devine dovada ta în cazul unei dispute. Nu îți ia mai mult de două minute, dar îți poate salva bugetul dacă ulterior apare o observație legată de o zgârietură pe care nu ai provocat-o.
5. Politica de combustibil aleasă greșit
Cel mai simplu scenariu rămâne „plin la preluare, plin la predare”. Știi cu ce pleci, știi cu ce te întorci, iar controlul costului rămâne la tine. Politicile de tip „plin–gol” pot părea comode, însă de cele mai multe ori plătești combustibilul la un tarif mai mare și nu recuperezi diferența pentru litrii rămași în rezervor. Soluția practică este să alimentezi aproape de punctul de predare și să păstrezi bonul. În felul acesta, dacă cineva contestă nivelul din rezervor, ai o dovadă recentă. Atenție și la diferențele între afișajul mașinii și pompa de la benzinărie; orice neconcordanță trebuie clarificată pe loc, nu după ce ai părăsit stația.
6. Nepotrivirea dintre modalitatea de plată și garanție
Un alt blocaj frecvent vine din cerințele pentru garanție. Multe companii solicită un card de credit fizic pe numele șoferului principal. Cardurile de debit pot fi refuzate sau pot aduce garanții mai mari. Înainte de plecare, verifică dacă tipul de card pe care îl ai este acceptat, ce sumă se blochează, cât timp rămân banii indisponibili după predare și în ce monedă se face tranzacția. Dacă ai nevoie de factură pe firmă, anunță din timp, ca să nu prelungești procedura la ghișeu. Este esențial ca numele de pe card să corespundă cu cel din contract, altfel riști să nu poți ridica mașina la ora programată. O pregătire minimă înseamnă zero surprize la birou și o predare rapidă a cheilor.
7. Detalii logistice lăsate pe ultimul moment
Logistica pare plictisitoare, dar îți poate da programul peste cap. Dacă zborul tău aterizează dimineața foarte devreme sau noaptea târziu, verifică dacă există preluare în afara programului și care este costul. Dacă mergi cu familia, rezervă din timp scaunul pentru copil, altfel riști să nu fie disponibil. Dacă planifici un drum la munte în sezon rece, confirmă existența anvelopelor de iarnă. Verifică rovinieta, posibilele taxe de autostradă sau de pod și, dacă intenționezi să treci granița, asigură-te că există acordul scris în contract și toate documentele necesare în mașină. O listă mentală parcursă cu o zi înainte te scutește de telefoane în ultimul moment, întârzieri și penalități.
Cum pui totul în practică, fără să complici lucrurile
Procesul corect nu înseamnă birocrație, ci ordine. De exemplu, când alegi o firmă de rent a car în Cluj-Napoca, trebuie să verifici asigurarea inclusă, valoarea garanției și kilometrii disponibili, nu doar prețul afișat. Citește cu atenție condițiile esențiale și clarifică orice nelămurire înainte de plată. La sosire, documentează mașina cu fotografii și asigură-te că fișa de predare–preluare corespunde cu realitatea. Condu prudent, parchează responsabil și evită drumurile nepotrivite cu tipul de vehicul închiriat. La final, alimentează aproape de locul de predare și ajungi cu câteva minute mai devreme, ca să nu depășești ora-limită. Ține aproape datele de contact ale companiei, pentru întrebări rapide sau în caz de eveniment.
Întrebări utile pe care să le pui înainte de rezervare
Un dialog scurt te poate salva de costuri neașteptate. Întreabă ce include asigurarea de bază și ce exclude, care este valoarea franșizei și cum o poți reduce, care este limita de kilometri și cât costă depășirea, cât este garanția blocată și în cât timp se deblochează, ce taxe se aplică pentru aeroport, al doilea șofer, preluare sau predare în afara programului. Cere confirmarea politicii de combustibil și a regulilor pentru trecerea graniței, dacă te interesează. Notează răspunsurile într-un email sau fă un rezumat în aplicația telefonului. Când ajungi la birou, verifică dacă totul corespunde contractului și, dacă apare o neconcordanță, clarifică pe loc.
Exemple reale care apar des și cum le eviți elegant
Un caz comun este întârzierea la predare cu patruzeci de minute, care se poate tarifa ca o zi suplimentară. Ca să eviți, programează-ți itinerariul cu un tampon de o oră și pleacă spre punctul de predare mai devreme. Alt caz frecvent este combustibilul sub nivelul consemnat la preluare. Soluția este să fotografiezi indicatorul imediat ce intri în mașină și să arăți imaginea la birou, pentru a corecta fișa. Un al treilea caz este descoperirea la final a unei „zgârieturi fine” nepozate la început. De aceea insistența pe fotografii din toate unghiurile, inclusiv jante, praguri și parbriz, rămâne cea mai bună măsură de protecție. Toate aceste situații se rezolvă rapid dacă vii cu dovezi clare și cu ton calm.
În concluzie, închirierea unei mașini nu trebuie să fie un joc de noroc. Când știi unde apar greșelile, tot procesul devine simplu și predictibil. Alege o firma de închirieri auto potrivită stilului tău de călătorie, citește condițiile importante, înțelege rolul asigurării și al franșizei, calculează costul real în funcție de kilometri și taxe, documentează corect mașina și planifică logistica. Nu ai nevoie de formulare complicate sau de ore pierdute; ai nevoie doar de câteva minute de atenție înainte de plată și de aceeași atenție la preluare și la predare. Când faci aceste lucruri, controlul rămâne la tine, cheltuielile rămân previzibile, iar călătoria își recapătă sensul: drum liber, opriri frumoase, timp câștigat și o experiență la care să revii cu plăcere data viitoare.
![]()
AUTO
Care este secretul celor care iau permisul din prima fără emoții?
Publicat
acum 2 luniin
26 septembrie 2025
Obținerea permisului de conducere din prima încercare pare pentru mulți o provocare serioasă. Totuși, există persoane care reușesc fără efort aparent, cu calm și precizie.
Secretul lor nu ține de noroc, ci de o pregătire atentă, disciplină și câteva metode simple dar puternice. Hai să vedem cum reușesc acești șoferi să înfrunte emoțiile și să treacă peste obstacole, chiar și când inima bate ca tobele de la un concert rock.
Pregătirea mentală contează la fel de mult ca studiul
Succesul începe cu o stare de spirit corectă. Înainte de orice, e esențial să îți controlezi anxietatea. Un candidat relaxat gândește limpede și reacționează mai rapid, ceea ce îl ajută să răspundă corect la întrebări și să execute manevrele fără tremur.
Tehnici simple pentru a calma emoțiile
Respirația profundă și vizualizarea reușitei sunt metode eficiente. Imaginează-ți că examenul este doar o plimbare de rutină. Această abordare psihologică funcționează ca o umbrelă într-o zi ploioasă: te protejează de avalanșa emoțiilor negative.
Studiu constant și organizat
În spatele fiecărei reușite stă o strategie de învățare clară. Nu e dăgeaba că cei mai bine pregătiți își fac un program riguros și îl respectă. Învățarea zilnică, în reprize scurte, menține informația proaspătă și ușor de accesat în ziua examenului.
Pași practici pentru o învățare eficientă
- Stabilește un orar fix, cu sesiuni de studiu de 30-40 de minute;
- Notează întrebările greșite și revino asupra lor periodic;
- Simulează examenul în condiții reale, pentru a te obișnui cu ritmul.
Manualele de legislație și site-urile acreditate sunt surse de bază. Verifică informațiile pentru a evita confuzii. Alege resurse actualizate care includ ultimele modificări ale codului rutier.
Importanța exercițiilor practice
Pe lângă teorie, practica este esențială. Lecțiile cu instructorul trebuie tratate cu seriozitate, iar fiecare greșeală discutată și corectată. Acest proces, asemenea antrenamentelor unei echipe de fotbal profesioniste, construiește reflexe sigure și încredere.
Legătura dintre teorie și condus
Cunoașterea regulilor rutiere te ajută să iei decizii rapide la volan. Fiecare oră petrecută la școală de șoferi se reflectă direct în performanța din ziua examenului. Îmbinarea informației cu acțiunea este cheia unei conduite impecabile.
Simulări și teste online
Un element comun al celor care iau permisul din prima este utilizarea de resurse digitale. Aplicațiile și platformele oferă exerciții variate și feedback instant, astfel încât candidatul să știe unde trebuie să insiste.
Rezolvarea de chestionare auto 2025 aduce un plus de încredere și familiaritate. Aceste teste acoperă atât întrebările de bază, cât și situațiile mai complicate, exact cum apar în examen.
Multe site-uri pun la dispoziție teste drpciv online, utile pentru verificarea cunoștințelor în timp real. Astfel, știi unde stai și ce mai ai de îmbunătățit înainte de examenul oficial.
Stăpânirea probei teoretice
Mulți candidați se tem de partea scrisă, dar cu exercițiu constant, frica dispare. Învață să citești întrebările cu atenție și să identifici cuvintele-cheie. Cu pregătire adecvată, proba teoretica a examenului auto devine doar o formalitate.
Gestionarea timpului
Planifică răspunsurile fără grabă, dar și fără pauze prea lungi. Concentrarea continuă este vitală, iar pauzele de gândire scurte îți mențin mintea proaspătă. Secretul celor care iau permisul din prima fără emoții este o combinație de pregătire mentală, studiu constant și exercițiu aplicat. De la tehnici de relaxare la simulări reale, fiecare pas contează. Se găsesc platforme gratuite, fără cont, care permit învățarea perfectă și completă, oferindu-ți toate resursele pentru a intra în sala de examen cu încredere și calm deplin.
![]()
AUTO
Germania a pierdut 50.000 de lucrători în industria auto într-un singur an. În România, industria auto are un cost de 2 ori mai mic per automobil decât în China
Publicat
acum 3 luniin
27 august 2025

Sectorul auto din Germania pierde foarte mulți angajați într-un ritm rapid, cu un număr de 52.000 de locuri de muncă într-un singur an, aproximativ 7% din forța de muncă totală din sector.
Germania a pierdut 50.000 de lucrători în industria auto într-un singur an
Industria germană este supusă la presiuni, având în vedere că este nevoită să cheltuie destul de mulți bani cu energia, că are o cerere internă modestă și că se află în mijlocul unor tensiuni comerciale cu SUA.
Mercedes-Benz, VW, Bosch, Continental și ZF au anunțat programe de reducere a costurilor și Porsche intenționează să își închidă subsidiara din domeniul bateriilor, Cellforce.
Industria auto din Germania se confruntă cu una dintre cele mai dificile perioade din ultimele decenii, care este parțial atenuată din revigorările de vânzări. Totuși, se fac concedieri, se trimit oameni în șomaj tehnic iar unele firme chiar dau faliment.
Firma germană de consultanță Oliver Wyman a realizat un studiu al componentei costurilor de salarizare per mașină produsă în Germania, comparând cu alte țări, și a descoperit că România este a doua cea mai profitabilă țară din lume, precum și că Germania este cea mai scumpă în materie de salarizare per automobil fabricat din lume.
În Germania, în costurile medii de salarizare a angajaților într-o mașină sunt de 3.307 dolari SUA, calculele fiind făcute dolari pentru o mai bună comparație internațională.
Ea este urmată de Marea Britanie, cu un cost de 2.333 de dolari per mașină, apoi de Italia, cu un cost de 2.067 de dolari per mașină și Franța, cu 1.569 de dolari per mașină. SUA este tocmai pe locul cinci, și generează costuri de 1.341 de dolari per mașină.
La celălalt capăt, țara cu cel mai mic cost de salarizare a fost desemnată Maroc, unde cifra este de doar 106 dolari per mașină, motiv pentru care Dacia are două uzine în țara africană. Este urmată de, surprinzător, România, cu 273 de dolari per mașină, Mexic, cu 305 dolari per mașină și China, cu 414 dolari per mașină.
![]()
ACTUAL
Porsche lansează o ediție specială 911 „Transfăgărășan”, iar primul exemplar a fost livrat unui client român – Sunt doar 10 maşini exclusiviste
Publicat
acum 3 luniin
5 august 2025De
admin
Porsche a lansat o ediție limitată, de doar 10 exemplare, a modelului 911 Carrera 4 GTS, denumită „Tribute to Transfăgărășan”. Această serie specială a fost creată pentru a celebra 50 de ani de la construirea faimosului drum montan. O mașină unică, personalizată de echipa Porsche Sonderwunsch din Zuffenhausen, a fost deja livrată primului său proprietar, un român.
Inspirat de cel mai cunoscut drum alpin din România
Ideea acestei ediții a apărut anul trecut, în urma unui eveniment organizat pe Transfăgărășan cu membri ai Cluburilor Porsche din 11 țări. Alexander Fabig, vicepreședinte Individualisation & Classic la Porsche, a mărturisit: „Când am parcurs Transfăgărășanul, ne-am inspirat foarte mult pentru acest pachet de individualizare. Am decis să creăm nu doar una, ci zece mașini personalizate, care să aducă un omagiu unuia dintre cele mai fermecătoare și legendare drumuri.”

Toate cele zece automobile vor avea elemente de design distinctive, precum embleme aniversare, detalii în culorile drapelului românesc și elemente interioare personalizate. Primul exemplar, deja livrat, este vopsit în Graphite Grey cu detalii Guards Red și are jante cu spițe contrastante în aceeași nuanță de roșu.
Fiecare dintre cele zece mașini a fost configurată individual de către proprietar, permițând o personalizare extinsă, de la culoarea vopselei până la materialele folosite la interior. „Transfăgărășanul este cunoscut de pasionații de mașini din întreaga lume pentru peisajele sale magnifice și virajele sale în ac de păr. Aștept cu nerăbdare să văd aceste mașini excepționale conduse chiar pe drumul pe care îl omagiază”, a declarat Adrian Pascu, director executiv importator Porsche.
Celelalte nouă mașini din ediția „Tribute to Transfăgărășan” vor fi prezentate public într-un eveniment special, programat pentru ultima săptămână a lunii august.
Personalizare până în cele mai mici detalii
În timp ce toate cele zece automobile din seria „Tribute to Transfăgărășan” împărtășesc un set de caracteristici de design distinctive – cum ar fi însemnele exterioare aniversare, accentele drapelului românesc și elementele interioare personalizate, inclusiv logo-urile brodate și pragurile ușilor iluminate – fiecare automobil a fost configurat individual de viitorul său proprietar prin intermediul programului Porsche Sonderwunsch. Această colaborare unică a permis o personalizare extinsă dincolo de tema comună, inclusiv finisaje de culoare personalizate, materiale de interior și accesorii. Prin urmare, fiecare mașină din serie este o expresie unică a viziunii proprietarului său, toate fiind unite de un omagiu comun adus unuia dintre cele mai emblematice drumuri de condus din întreaga lume.

Primul exemplar, care este acum livrat fericitului său proprietar, a fost configurația originală, utilizată ca punct de plecare pentru următoarele unități. Automobilul este vopsit în Paint to Sample Graphite Grey, cu detalii contrastante Guards Red.
Exteriorul mașinii este prevăzut cu jante cu spițe contrastante finisate în Guards Red și cu un autocolant de ușă Tribute to Transfăgărășan. Inelele farurilor sunt, de asemenea, vopsite în Guards Red, adăugând un accent vizual izbitor părții frontale. Stâlpul B prezintă o emblemă dedicată „Tribute to Transfăgărășan”, marcând automobilul drept unul dintre cele zece create cu această specificație personalizată. În spate, lamelele grilei motorului sunt vopsite discret în culorile drapelului României.
Interiorul prezintă numeroase detalii personalizate. Protecțiile iluminate ale pragurilor ușilor afișează inscripția Tribute to Transfăgărășan, în timp ce logo-ul special dezvoltat este brodat în tetiere și embosat pe cotiera centrală. Tabloul de bord din partea pasagerului este, de asemenea, împodobit cu logo și inscripții, subliniind conceptul de interior personalizat al mașinii.
În ceea ce privește accesoriile speciale, acest ”hero car” a primit covorașe personalizate cu logo, chei de mașină vopsite și o husă pentru chei cu logo, precum și o servietă de bord personalizată, care poartă logo-ul Tribute to Transfăgărășan, sporind și mai mult identitatea distinctivă a mașinii.
Toate cele zece exemplare dotate cu pachetul de opțiuni Tribute to Transfăgărășan au fost configurate individual de către proprietarii lor, prin intermediul programului Porsche Sonderwunsch.
Viitorii proprietari au putut să își vadă în avanpremieră mașinile la începutul acestui an, când au vizitat uzina companiei și au discutat ultimele detalii cu specialiștii Sonderwunsch.
Primul 911 omologat pentru circulația rutieră echipat cu un sistem hibrid performant, super-ușor
Noile modele 911 Carrera GTS beneficiază de cunoștințele dobândite de inginerii Porsche din lumea motorsportului, care au stat la baza proiectării sistemului hibrid.
Inima sistemului de propulsie T-Hybrid este un nou motor boxer de 3,6 litri, cu performanțe impresionante: 911 Carrera 4 GTS Coupé sprintează de la 0 la 100 km/h în 3,0 secunde și atinge o viteză maximă de 312 km/h.
În total, puterea sistemului este de 398 kW (541 CP) și 610 Nm. Creșterea puterii față de predecesorul său este de 45 kW (61 CP).
Noul 911 Carrera 4 GTS oferă caracteristici de condus extrem de dinamice, reducând în același timp emisiile de CO₂ și cântărind semnificativ mai puțin în comparație cu vehiculele hibride plug-in. Creșterea în greutate față de predecesorul său este de doar 50 de kilograme.
![]()
AUTO
Prețul asigurării auto în România va fi calculat în funcție de comportamentul de la volan și de istoricul daunelor
Publicat
acum 4 luniin
17 iulie 2025

Companiile de profil urmăresc să coreleze mai bine riscul pe care și-l asumă cu tariful plătit, astfel că șoferii auto care au avut în trecut accidente sau au daune repetate vor fi penalizați. Mai mult, cei care conduc prudent vor avea parte de reduceri semnificative.
Prețul asigurării auto, calculat în funcție de comportament și daune
„Unii dintre proprietari ar putea să beneficieze de reducere de mii de lei, îndeosebi în condițiile în care vehiculul condus nu a fost implicat în incidente rutiere”, se arată în noul regulament de calcul al polițelor.
Un expert din domeniul asigurărilor auto explică faptul că daunele frecvente sunt penalizate de asiguratori, care cresc prețul ținând cont de acestea.
„Dacă un autoturism are parbrizul înlocuit de trei ori într-un an, la reînnoirea poliței CASCO îi mărim prețul și putem introduce o franșiză de 150 de euro pe eveniment sau una crescătoare, 300-450 de euro”, arată acesta.
Costurile cresc și pentru proprietarii de vehicule moderne care sunt dotate cu tehnologii avansate, precum camere video, radare, senzori LiDAR, procesul de înlocuire și recalibrare al acestora fiind costisitor și specializat.
Mai mult, șoferii care dețin două autoturisme și decid să le păstreze pe amândouă vor trebui să plătească mai mult pentru asigurarea celui de-al doilea, deși au un istoric fără incidente.
Citește și : Preţul unei ape ajunge la 16 lei în benzinării. Mâncarea este la fel de scumpă ca la un restaurant cu stele Michelin
În prezent, aceste modele de tarifare bazate pe comportamentul rutier sunt implementate în mai multe țări din vestul Europei și SUA, însă în România schimbările se vor aplica treptat, începând cu vara anului 2025.
![]()

Închisoare pe viață pentru doi dintre ucigașii omului de afaceri sibian Adrian Kreiner. Cel de-al treilea inculpat, care a și pus la cale uciderea afaceristului, a fost condamnat, în lipsă, la 30 de ani de închisoare

Când se vor deschide Târgurile de Crăciun 2025 în București. Primăria Capitalei va monta cel mai mare brad ecologic din țară

Sfârșit tragic pentru o copilă de 17 ani. A murit la o zi după ce a fost internată la Spitalul de Copii din Timișoara

Spitalul privat Armonia, unde în luna octombrie a murit o femeie de 29 de ani, a reluat naşterile. DSP Constanţa susţine că deficienţele au fost remediate

Obiceiurile zilnice care vor păstra căldura în locuință, fără să-ți crești factura. Trebuie neapărat să le aplici

Scandalul apei din Curtea de Argeș: Este sau nu contaminată? AQUATERM SPUNE CĂ NU, DSP ANUNȚĂ VERIFICĂRI – DOCUMENT

Reușită de excepție a primarului Mogaru: Corbi și Jgheaburi au, în sfârșit, apă curentă și canalizare, după 8 ani de așteptare în domnia familiei Baciu

VIDEO | Descinderi la samsarii de mașini din Argeș – Prejudiciu uriaș

Jurnalistul Iulian Uță îl somează pe Ion Mînzînă: „Ai plecat și pe banii mei? Ieși la raport și explică-mi ce ai făcut în sejurul de lux din Spania!”

O televiziune din Argeș se închide: CNA a retras licența Super TV pentru amenzi neplătite și program neadecvat

VIDEO | Incendiu violent la Poienarii de Argeș – Casă făcută scrum

VIDEO | Acțiune de salvare extremă a jandarmilor montani argeșeni împreună cu Salvamont Argeș

VIDEO – VIAȚA BATE FILMUL! Tânăr dispărut în urmă cu 9 ani , găsit de jandarmii argeșeni

VIDEO | Un șofer de Audi a plecat cu tot cu pompă după ce și-a alimentat mașina

VIDEO | Percheziții la traficanții de droguri din Argeș – 8 persoane duse la audieri de mascați
PITEȘTI

A dat lovitura la Loto: Un român a câștigat ieri 9,66 milioane de euro cu un bilet de 12 lei jucat online
Loteria Română a anunțat duminică seara, 9 noiembrie 2025, că marele premiu la Loto 6/49, în valoare de peste 9,6...

ȘOC ÎN POLIȚIA ARGEȘ: Adjunctul Poliției Municipiului Pitești, comisarul șef Avram Gheorghe, săltat de mascați
O acțiune de amploare a zguduit structurile de ordine publică din Argeș în această dimineață. Comisarul șef Avram Gheorghe, ocupând...

SONDAJ ARGEȘ – CRISTIAN GENTEA și AUR în fruntea preferințelor argeșenilor. PSD sub 20%
Un sondaj recent realizat de Smart Political Consultancy, la comanda trustului de presă UMN ( Ziarul PROFIT și PRO ARGEȘ...

Accident mortal în Argeș: Un bărbat de 77 de ani a decedat în urma unui carambol pe DN 7
Un accident rutier deosebit de grav a avut loc astăzi în comuna Drăganu, pe Drumul Național 7 (DN 7), implicând...
Curtea de Argeș

Primăria Curtea de Argeș monteaza noi camere video de supraveghere – VEZI UNDE
Administrația locală continuă eforturile de modernizare și de creștere a siguranței publice prin extinderea sistemului de monitorizare video a orașului....

UITE CINE VA RIDICA MAȘINILE ABANDONATE DIN CURTEA DE ARGEȘ
Primăria municipiului Curtea de Argeș a soluționat problema logistică a vehiculelor abandonate de pe domeniul public. Administrația locală a încheiat...

VIDEO | Accident grav în Albeștii de Argeș: Trei persoane transportate la spital, două dintre ele fiind încarcerate
Un grav accident rutier a avut loc în urmă cu puțin timp în comuna Albeștii de Argeș, în urma unei...

Ziarul PROFIT și argeșenii i-au pus pe treabă: Aquaterm oprește apa în Curtea de Argeș și recunoaște: APA NU ESTE POTABILĂ! – VEZI DETALII
După ce, la apelul argeșenilor, ziarul PROFIT si PRO ARGES TV au tras un semnal de alarma pentru a opri...

Scandalul apei din Curtea de Argeș: Este sau nu contaminată? AQUATERM SPUNE CĂ NU, DSP ANUNȚĂ VERIFICĂRI – DOCUMENT
După deversarea controlată, dar istorică, a Lacului Vidraru de la începutul săptămânii, locuitorii din Curtea de Argeș au sesizat o...
Mioveni

VIDEO | Descinderi la samsarii de mașini din Argeș – Prejudiciu uriaș
În cadrul operațiunii „JUPITER”, sub coordonarea Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție și a Inspectoratului General...

Criza gazelor din Mioveni: A.N.R.E. a trimis experți în teren pentru a investiga incidentul de stația de reglare Colibași
În urma incidentului major de la Stația de Reglare-Măsurare Colibași, care a lăsat aproximativ 3.600 de locuințe fără alimentare cu...

ATENȚIE! Restricții de trafic pe DN 7C și DN 73C, pentru Raliul Argeșului 2025
Centrul INFOTRAFIC din Inspectoratul General al Poliţiei Române informează conducătorii auto că, în perioada 31 octombrie – 01 noiembrie 2025,...

Scandalul gazelor la Mioveni: Mii de oameni rămân în frig, după ce PSD a blocat ajutoarele financiare. PNL: „Să vă fie rușine!”
Criza gazelor din Mioveni, declanșată de un incident major care a lăsat mii de cetățeni fără căldură și apă caldă,...
Câmpulung

O televiziune din Argeș se închide: CNA a retras licența Super TV pentru amenzi neplătite și program neadecvat
Consiliul Național al Audiovizualului (CNA) a decis în ședința publică de astăzi retragerea licenței audiovizuale pentru postul de televiziune local...

Femeie de 50 de ani găsită moartă, în apă, la Câmpulung
În ziua de 27 octombrie a.c., polițiștii din cadrul Poliției Municipiului Câmpulung au fost sesizați cu privire la faptul că...

VIDEO ȘOCANT! Război între doi pensionari din Argeș: Un bărbat de 74 de ani a distrus mașina vecinei de 63 ani
Polițiștii Secției de Poliție Rurală Rucăr au finalizat cercetările într-un caz neobișnuit de distrugere în formă continuată, care a vizat...
RECLAMA MONETAG
În Trend
ACTUALacum o săptămânăEA ESTE!!! Femeie din Curtea de Argeș prinsă la furat din magazine – PREFERĂ COSMETICELE
ACTUALacum o săptămânăElevă de a XII-a, la un liceu cunoscut din Argeș, reținută: Prinsă de două ori în aceeași săptămână conducând fără permis
ACTUALacum 5 zileScandalul apei din Curtea de Argeș: Este sau nu contaminată? AQUATERM SPUNE CĂ NU, DSP ANUNȚĂ VERIFICĂRI – DOCUMENT
ACTUALacum 2 săptămâniVIDEO Incendiu violent la o cunoscută firmă din Curtea de Argeș! Pompierii intervin în forță pe strada Fabricii
ACTUALacum 5 zileReușită de excepție a primarului Mogaru: Corbi și Jgheaburi au, în sfârșit, apă curentă și canalizare, după 8 ani de așteptare în domnia familiei Baciu
ACTUALacum o săptămânăSchimb de gardă la Jandarmeria Argeș: Colonelul Răzvan Vâlcu preia comanda de la colonelul Cezar Toma
ACTUALacum 5 zileVIDEO | Descinderi la samsarii de mașini din Argeș – Prejudiciu uriaș
DIVERSEacum 2 săptămâniVIDEO! Fulgy de la Clejani s-a combinat cu Bianca Drăgan de la Cancan! Lăutarul pianist, sărut pasional și amor nebun noaptea pe plaja în Dubai cu bomba sexy de pe Instagram venită pentru el în Emirate











