Conecteaza-te cu noi

NATIONAL

Gazprom va opri livrările de gaze în Danemarca, de la 1 iunie

Publicat

in

NATIONAL

„Nu poți să mergi la tejgheaua din față și să arăți cu degetul spre telefonul tău și să spui personalului: „Unde este asta?” Cum au ajuns mai mulți curieri români să fie discriminați în Irlanda de Nord

Publicat

in

Reprezentanții unui McDonald’s din Irlanda de Nord au intimidat, discriminat și exploatat curierii Uber Eats, printre care și români, conform unui raport al grupului de activism Worker Info Exchange.

Managerului unei filiale McDonald’s din Ballymena, un oraș din Irlanda de Nord, a ridicat probleme legate de cunoștiințele de limba engleză ale curierilor români în timpul unei ședințe înregistrate și postate pe un grup de Facebook.

„Nu poți să mergi la tejgheaua din față cu telefonul și să arăți cu degetul spre telefonul tău și să spui personalului: „Unde este asta?””, a spus managerul în înregistrare. Acesta a adăugat că personalul restaurantului se plânge pentru că „ei cred că sunteți duri sau abrupți, dar voi doar vorbiți normal, așa cum ați face-o în România. Engleza este un pic mai delicată.”

Curierii sunt angajați McDelivery, un serviciu externalizat de McDonald’s către Uber, care gestionează angajații. 

Deși prin lege sunt angajați independenți și nu fac parte din umbrela McDonald’s, șoferii alocați de către Uber la restaurantul din Antrim au fost chemați de conducerea restaurantului la o ședință în Martie 2023.

Înregistrarea ședinței a fost postată alături de codul de conduită Uber în Octombrie 2024 pe un grup de Facebook privat creat cu câteva zile înainte de conducere numit ‘McDonald’s Ballymena Delivery Partners’.

În ședință, managerul le-a spus curierilor că au responsabilitatea de a învăța limba engleză și de a-și îmbunătăți comunicarea în timpul lor liber. În continuare, a spus că are un angajat român care va traduce punctele cheie, „ca să înțeleagă băieții”[so the boys will understand]. Pe toată durata înregistrării, mai mulți curieri au vorbit în română cu angajatul, care le-a tradus discursul managerului. 

Jim Moore, consultant în relații cu angajații la firma de consultanță în resurse umane Hamilton Nash, a explicat pentru revista HR: „Este vital ca angajatorii să abordeze barierele lingvistice cu sensibilitate și profesionalism. A le spune lucrătorilor că este „responsabilitatea lor” să învețe limba engleză în timpul lor liber este nepotrivit și potențial discriminatoriu.”

„În echipele multinaționale, lucrătorii care nu sunt vorbitori nativi de limba engleză pot comunica între ei în propria lor limbă. Tribunalele de muncă au constatat anterior că instruirea lucrătorilor de a nu vorbi în propria lor limbă la locul de muncă ar putea fi discriminatorie.”

În 2021 erau 7056 de români rezidenți în Irlanda de Nord și 539.000 în Anglia și Țara Galiilor.  

În continuare, managerul le spune că nu ar trebui să indice numărul comenzii atunci când se prezintă personalului de la restauant, ci ar trebui să poată vorbi cu ei despre detaliile comenzii. Aplicația Deliveroo are o caracteristică în care lucrătorii pot afișa numărul comenzii în caractere mari pe ecran exact în acest scop. 

Raportul Worker Info Exchange(WIE) a acuzat managementul restaurantului de încălcarea codului de conduită al Uber, care interzice disciminarea pe bază de trăsături precum „vârstă, rasă, dizabilitate, identitate de gen, stare civilă, naționalitate, religie, sex, orientare sexuală, sau orice altă trăsătură protejată prin lege.” Penalizarea poate fi suspendarea contului Uber. 

Managerul i-a amenințat pe șoferi că îi poate concedia pentru greșeli minore, deși acesta are doar puterea de a îl raporta pe șofer la Uber, care are prerogativul să îi interzică lucrătorului accesul la platformă. A spus că deja a concediat doi șoferi, unul pentru că a fost „obraznic”[cheeky] și celălalt pentru că „nu lucra bine în echipă.” 

Acesta a recunoscut că a condus un experiment, generând comenzi false cu scopul de a vedea ce șoferi din apropiere vor lua comanda. WIE a spus că acest comportament este nu numai o încălcare a codului de conduită Uber, ci rănește angajații care acceptă o comandă falsă, neplătită. 

Un șofer anonim a declarat pentru WIE: “Forța de muncă din Ballymena care se ocupă de livrări a ajuns la un moment critic cu McDonalds și Uber. 

„Salariile au scăzut constant în ultimele douăsprezece luni, pe măsură ce Uber a implementat sisteme dinamice de salarizare și alocare a muncii. 

„Ca urmare, Uber și McDonalds sunt mai profitabile ca niciodată, în timp ce noi muncim mai multe ore pentru mai puțini bani. 

„Conducerea McDonalds locală devine din ce în ce mai agresivă, știind că Uber le va face pe plac și îi va concedia automat pe toți cei care se plâng.”

Un purtător de cuvânt de la Uber Eats a declarat pentru The Guardian: „Convocarea unei întâlniri de această natură nu este un lucru pe care Uber l-a tolerat sau la care a participat. Suntem în curs de investigare și am contactat direct McDonald’s cu privire la această chestiune.”

Un purtător de cuvânt al McDonald’s a declarat că „relațiile de lucru respectuoase cu curierii” sunt esențiale.

„Încurajăm toate restaurantele și francizele noastre să promoveze în mod activ aceste relații, la fel cum fac și partenerii noștri de livrare cu curierii lor”, au declarat aceștia. „Credem că clienții noștri primesc cele mai bune servicii atunci când echipele noastre lucrează în colaborare cu curierii și creează un mediu în care aceștia își fac treaba cât mai eficient.

Alexandra Luca este o jurnalistă română stabilită în Londra care semnează pentru publicațiile South West Londoner și Reaction.

Loading

Citeste mai mult

NATIONAL

Situație tensionată înaintea alegerilor din Republica Moldova – Percheziții la gruparea ‘ȘOR’ care ar oferi oamenilor bani pentru a-l vota pe Stoianoglo

Publicat

in

Oamenii legii au descins cu noi percheziții în Chișinău și orașul Rîșcani într-o cauză penală pornită pentru finanțarea ilegală a partidelor și corupere electoralăl, relatează deschide.md, potrivit Mediafax.

Potrivit IGP, autoritățile au stabilit că membrii grupării „Șor” și Blocului „Victoria” racolau oameni și le propuneau bani pentru ca aceștia să voteze împotriva unui candidat înregistrat în cursa electorală pentru alegerile prezidențiale. Deși Poliția nu spune despre cine este vorba, sursele deschide.md menționează că oamenii erau îndemnați să voteze împotriva Maiei Sandu – respectiv, pentru Alexandr Stoianoglo.

Astfel, în timpul perchezițiilor oamenii legii au ridicat mii de ziare cu inscripția „Renaștere”, „Șor”, telefoane mobile în care erau instalate aplicația PSB-Promsveazbank, contracte de muncă în Federația Rusă în „Evrazia”, liste și caiete care conţin date personale, inclusiv contacte telefonice, liste cu numere de înmatriculare ale automobilelor, copii ale buletinelor de identitate ale persoanelor remunerate.

De asemenea, au fost depistate documente, înscrisuri de ciornă, liste de participanți, articole cu inscripții specifice organizației criminale, carduri bancare, cartele SIM, dar și sume bănești impunătoare, probe care urmează să fie analizate şi apreciate corespunzător.

În continuare se desfășoară măsuri de urmărire penală pentru stabilirea tuturor circumstanțelor și colectarea materialului probator.

Peste 2,7 milioane de cetăţeni cu drept de vot din Republica Moldova sunt aşteptaţi, duminică, la urne, în turul al doilea al alegerilor prezidenţiale.

Actualul lider de la Chişinău, Maia Sandu, a obţinut în primul tur 42,49% din voturi, în timp ce socialistul Stoianoglo a fost votat de 25,95% dintre alegători.

Loading

Citeste mai mult

NATIONAL

Hala Traian, piața cu aspect de gară europeană unde bucureștenii găseau răsfățuri de la „coloniale”, și unde peștii vii erau ținuți la subsol, în bazin

Publicat

in

Hala Traian a fost proiectată de arhitectului italian Giulio Magni după modelul halelor pariziene, din metal și cărămidă.

A fost inaugurată în 1896 și avea, la începuturi, parter și subsol, unde se găseau nu mai puțin de 44 de magazine de carne, legume și numitele „coloniale”.

Iar la subsol existau 12 bazine pentru pește viu, dar și depozite, ventilatoare pentru aerisire și utilaje frigorifice.

După ce, în anul 2013, Hala Matache a fost demolată, Hala Traian a rămas cea mai veche hală cu destinație de piață din București.

Descoperă pe B365.ro, în imagini și repere istorice, Hala Traian, azi monument istoric.

Loading

Citeste mai mult

NATIONAL

Ultima oră! Explozie pe şantierul autostrăzii A7 – O persoană și-a pierdut viața

Publicat

in

O persoană a murit, sâmbătă, în urma unei explozii care s-a produs pe şantierul autostrăzii A7, în zona Dumbrava – Albeşti.

“Pompierii prahoveni au intervenit pentru asigurarea măsurilor specifice de prevenire a incendiilor şi pentru acordarea primului ajutor medical unei persoane surprinse de o explozie (neurmată de incendiu). Ajunşi la locului intervenţiei, salvatorii au constatat că persoana surprinsă, bărbat – 57 de ani, prezintă leziuni incompatibile cu viaţa”, a transmis Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă Prahova.

Se pare că victima efectua lucrări de sudură.

În acest caz va fi deschisa o ancheta.

În luna septembrie a anului trecut, a mai avut loc o explozie care a omorât 4 muncitori și a rănit alți 5 a survenit după ce muncitorii care efectuau lucrări de construcţie pe şantierul Autostrăzii Moldovei (A7), în dreptul localității Călimănești, ar fi atins o conductă veche de gaz care nu mai figura în evidențele autorităților, conform unor surse apropiate anchetei.

Loading

Citeste mai mult

NATIONAL

Valeriu Iftime, noul președinte liberal al CJ Botoșani, supranumit ‘Regele achizițiilor publice’ are contracte cu statul de 3 miliarde €!!

Publicat

in

Patron de echipă de fotbal și afacerist de succes, Valeriu Iftime, noul președinte al Consiliului Județean Botoșani, este abonat la mii de contracte cu statul român. Firmele deținute de patronul FC Botoșani au contracte cu sute de localități, inclusiv cu UAT-uri din județul pe care Valeriu Iftime îl conduce de câteva zile, scrie gandul.ro.

Valoarea acestor contracte este absolut fabuloasă: grupul de firme Elsaco, deținut de Iftime și familia sa, are afaceri cu statul de 3 miliarde de euro, prin peste 7.800 de contracte. Noul președinte CJ Botoșani, „Regele achizițiilor publice”, consideră însă că nu se află în incompatibilitate!

Patron de echipă de fotbal, președinte PNL Botoșani și deținător al unui imperiu financiar uriaș, controlat prin grupul de firme Elsaco. Acesta este Valeriu Iftime, noul președinte al Consiliului Județean Botoșani.

Firmele sale au contracte cu statul în valoare de 15.405.977.373 lei, adică 3.081.195.474 euro. Peste 3 miliarde de euro, prin 7.827 de contracte, așa cum reiese de pe platforma de achiziții publice SICAP.

Grupul de firme Elsaco este format din:

Elsaco Electronic

Vestra Industry

Elsaco Solutions

Elsaco Esco

Elsaco Engineering

Smart Eco Plus

Firmele lui Iftime sunt abonate la sute de contracte directe (achiziții directe), foarte multe în județul pe care îl conduce.

Compania noului președinte CJ Botoșani se ocupă de aproape orice, de la servicii IT, până la reabilitare de blocuri.

Firmele Elsaco oferă, printre altele:

Servicii de mentenanță calculatoare,

achiziții echipamente IT,

sisteme integrate de videoconferințe,

furnizare licențe software.

Proiecte energetice.

Valeriu Iftime are afaceri de milioane de lei cu Primăria Capitalei

Interesant este faptul că Elsaco este implicată și în înlocuirea de conducte din București, prin mai multe contracte cu Municipiul București.

Unul dintre contracte, în valoare de 141 de milioane de lei este atribuit în decembrie 2023, iar altul, de 91 de milioane de lei este din mai 2024.

De asemenea, firmele „Regelui achizițiilor publice” reabilitează sute de blocuri în București. Unul dintre contracte este în valoare de peste 477 de milioane de lei.

Elsaco are afaceri inclusiv cu Parchetul General (Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție), prin achiziții directe.

ELSACO ELECTRONIC SRL a fost înființată pe data 20 Decembrie 1994, cu sediul pe Strada Pacea, Nr. 41A, Botoșani, Județul Botoșani. Obiectul de activitate al firmei îl reprezintă „lucrări de construcții a proiectelor utilitare pentru fluide”. Cifra de afaceri a firmei a fost de 344.403.264 de lei pentru 2022, iar profitul a fost de 21.982.655 de lei.

Regretă că nu are contracte mai mari în Botoșani

În ciuda afacerilor pe care Valeriu Iftime le face cu statul, inclusiv cu instituții din județul unde el este șef acum, noul președinte CJ Botoșani nu se consideră în incompatibilitate!

Într-un interviu recent pentru Jurnalul Național, Valeriu Iftime spune că, „din păcate”, nu are contracte mai mari în județul Botoșani.

„Regele achizițiilor publice” mai spune că nu mai conduce grupul de firme Elsaco, ci este doar acționar, lăsând să se înțeleagă că totul este acum perfect compatibil cu noua funcție de șef de județ.

„Deja am ales. Eu am o vârstă, am doi copii mari, 35 și 39 de ani, și ei au preluat firmele (…) Nu am treabă cu județul Botoșani. Vând niște laptopuri la niște școli. Niște prostii de-astea mici. Alea nici nu știu dacă se pot anula vreodată. Din păcate, n-am nici un contract mare în județul Botoșani. Eu trăiesc în Botoșani, fac 12 milioane de euro cifră de afaceri și nu fac nici 1 milion de euro pe județul Botoșani. Din păcate, sunt contracte foarte mici. Ar trebui să fie un avantaj să vând eu în oraș, dar, repet: nu mai sunt administrator. Sunt doar acționar. Ce ar trebui să fac? Să dau acțiunile la un străin? (…)

Dacă ești om de afaceri, trebuie să vinzi tot, ca să faci politică? Eu m-am uitat foarte atent și în declarațiile de avere și de interese. O să se vadă că-mi scade averea, nu-mi crește. Nu e rentabil, dar este moral pentru mine, pentru că am o vârstă, am această misiune, am copiii mari și pot să fac și altceva. E și un tip de respect pe care mi-l poartă oamenii în oraș, că altfel nu mă votau aici. N-am vrut niciodată să fiu președintele Consiliului Județean, eu am vrut să fiu un deputat, un senator în București, dar uite că nu s-a-ntâmplat. S-a-ntâmplat să fiu președintele Consiliului Județean și asta a vrut Dumnezeu. O să-l duc până la capăt”, a declarat Iftime, citat de Jurnalul Național.

Ce spune Legea „privind unele măsuri pentru asigurarea transparenței în exercitarea demnităților publice”

Omul de afaceri sugerează astfel că prin cedarea afacerilor către copii el poate să stea liniștit în funcția de președinte CJ.

Iată ce arată însă Legea 161 din 19 aprilie 2003, „privind unele măsuri pentru asigurarea transparenței în exercitarea demnităților publice, a funcțiilor publice și în mediul de afaceri, prevenirea și sancționarea corupției”:

„Articolul 90 (1) Consilierii locali și consilierii județeni care au funcția de președinte, vicepreședinte, director general, director, manager, administrator, membru al consiliului de administrație sau cenzor ori alte funcții de conducere, precum și calitatea de acționar sau asociat la societățile comerciale cu capital privat sau cu capital majoritar de stat ori cu capital al unei unități administrativ-teritoriale nu pot încheia contracte comerciale de prestări de servicii, de executare de lucrări, de furnizare de produse sau contracte de asociere cu autoritățile administrației publice locale din care fac parte, cu instituțiile sau regiile autonome de interes local aflate în subordinea ori sub autoritatea consiliului local sau județean respectiv ori cu societățile comerciale înființate de consiliile locale sau consiliile județene respective.

(2) Prevederile alin. (1) se aplică și în cazul în care funcțiile sau calitățile respective sunt deținute de soțul sau rudele de gradul I ale alesului local”.

Susținut de candidatul la președinție Nicolae Ciucă

Pe plan sportiv, lui Valeriu Iftime nu-i merge foarte bine. Chiar dacă anul trecut, FC Botoșani a promovat în Superligă, în prezent, echipa președintelui CJ se află pe ultimul loc în campionat.

Deși ar avea inclusiv un avion privat, atunci când vine la București, milionarul din Botoșani se laudă că merge cu… metroul sau cu transportul în comun de suprafață.

În ceea ce privește politica, acesta a declarat în mai multe rânduri că nu și-ar fi dorit să intre în politică. Cu toate acestea, „Regele achizițiilor publice” este șef peste un județ, fiind susținut de conducerea PNL, respectiv de către Nicolae Ciucă – unul dintre candidații pentru funcția de președinte al României.

Loading

Citeste mai mult

ACTUAL

Imagini din satelit arată un nou model de navă militară a Chinei care i-a surprins pe experți

Publicat

in

China pare să fi construit un portavion nou și neobișnuit, iar experții sunt intrigați că ar putea fi prima navă de acest fel, care ar putea spori și mai mult puterea maritimă a Beijingului, aflată în expansiune rapidă, relatează CNN.

Imaginile obținute prin satelit de Planet Labs arată o navă cu botul mare, deschis și plat, care se construiește la Guangzhou Shipyard International pe insula Longxue, în provincia sudică Guangdong.

Acest nou portavion potențial „are o formă și o dimensiune oarecum neobișnuite – este mult mai mic decât portavioanele anterioare ale Chinei”, a declarat Thomas Shugart, fost comandant de submarin al Marinei americane și în prezent membru al Centrului pentru o nouă securitate americană.

Dar nava este chiar mai mică decât navele de asalt amfibiu de tip 075 utilizate de marina Beijingului, ceea ce sugerează că China ar putea construi primul „portavion aparent civil” din lume ca un fel de navă de cercetare oceanografică”, a adăugat Shugart.

Imagini din satelit surprinse pe 23 octombrie 2024, care arată un nou model de navă militară a Chinei. Foto: Planet Labs PBC via CNN

Fuziunea navală

China a produs nave de război din ce în ce mai avansate într-un ritm febril, adesea la nivelul tehnologiei portavioanelor americane.

Portavionul Fujian – de departe cel mai mare, cel mai modern și cel mai puternic portavion al Chinei de până acum – a ieșit pe mare pentru primele sale teste la începutul acestui an, experții afirmând că ar putea să se alăture flotei Marinei Armatei Populare de Eliberare (PLAN) până în 2026.

Transportatorul de 80.000 de tone eclipsează cele două portavioane active ale PLAN, Shandong de 66.000 de tone și Liaoning de 60.000 de tone, plasându-l în liga superportavioanelor. Doar Marina Statelor Unite operează portavioane mai mari decât Fujian.

China a înregistrat, de asemenea, progrese în construcția celei mai mari nave de asalt amfibiu din lume, potrivit Centrului pentru Studii Strategice și Internaționale, un think tank din Washington.

Numit Type 076, cabina sa de zbor se întinde pe aproximativ 13.500 de metri pătrați – aproape suprafața a trei terenuri de fotbal din SUA, a precizat think tank-ul în analiza imaginilor din satelit.

Construite la Shanghai, portavioanele Fujian și Type 076 sunt bijuteriile coroanei unei expansiuni militare care a făcut ca Beijingul să aibă cea mai mare marină din lume, cu peste 340 de nave de război.

Dar construcția unui nou vas de tip portavion în sudul Chinei ar putea semnala o altă schimbare în ceea ce privește „strategia de fuziune militar-civilă proclamată de Beijing, care utilizează lucruri precum nave civile-militare cu dublă utilizare”, a declarat Shugart, fost comandant de submarin.

Având în vedere construcția sa ușoară, nava ar putea servi ca transportor de elicoptere sau drone pentru Garda de Coastă din China, care este din ce în ce mai desfășurată ca o forță cvasi-militară, a spus Schuster.

Loading

Citeste mai mult
Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Câmpulung

În Trend