Conecteaza-te cu noi

NATIONAL

GALERIE FOTO Toate detaliile despre noul aeroport București-Sud: Va arăta extrem de spectaculos. Unde se construiește și când va fi gata

Publicat

in

Noul Aeroport București-Sud va fi construit în apropierea localității Adunații Copăceni, iar potrivit estimărilor specialiștilor, acesta ar urma să fie gata, cel mai probabil, spre finalul anului 2028 sau începutul anului 2029. Noul aeroport va fi dimensionat astfel încât să poată deservi peste 11 milioane de pasageri, într-o primă fază, cu posibilitatea de extindere pentru a acomoda peste 20 de milioane de pasageri în etapa a doua și să permită transportul pe cale aeriană a cel puțin 30.000 de tone de mărfuri.

”Potrivit estimărilor specialiștilor, studiul de prefezabilitate ar urma să fie finalizat în luna august 2024, iar un an mai târziu, în septembrie 2025, să fie disponibile atât studiul de fezabilitate, cât și Planul Urbanistic Zonal. În octombrie 2025 este estimat debutul procedurilor de proiectare și execuție, proiectul urmând a fi finalizat în termen de cel mult trei ani de la emiterea ordinului de începere a lucrărilor.

content-image

Aeroportul București-Sud, ce urmează a fi construit la sud de Capitală, în urma unui parteneriat ce va reuni autorități locale și centrale cu atribuții în domeniu, va fi dimensionat astfel încât să poată deservi peste 11 milioane de pasageri, într-o primă fază, cu posibilitatea de extindere pentru a acomoda peste 20 de milioane de pasageri în etapa a doua și să permită transportul pe cale aeriană a cel puțin 30.000 de tone de mărfuri.

Potrivit studiului realizat de francezii de la SETEC, o companie cu o vastă experiență în domeniu, noul aeroport internațional al Bucureștiului va fi construit în imediata apropiere a localității Adunații Copăceni din județul Giurgiu, situată la 24 de kilometri de centrul capitalei României și la o distantă de 43 de kilometri față de granița cu Bulgaria.

content-image

„Ceea ce am început de acum un an ca idee, ca dorință, astăzi prinde contur. În urma asocierii cu Consiliul Județean Giurgiu, am pus baza unei structuri care va pune în practică acest proiect existent, ca intenție, încă din anul 1973. Împreună am făcut primul pas, alături de partenerii francezi de la Setec, cu experiență vastă în privința infrastructurii aeroportuare. Bucureștiul este polarizat, a existat o diferență foarte mare între nordul și sudul Bucureștiului, fapt ce produce consecințe grave, ce face nordul orașului să fie sufocat de propriul succes. Avem o necesitate majoră pentru zona de sud a orașului. Și economic, dar și în privința infrastructurii. Acesta este fundamentul inițierii procedurilor despre care vorbim. Sunt convins că împreună cu partenerii noștri, vom reuși să ducem la capăt acest proiect”, a declarat Daniel Băluță, primarul Sectorului 4.

De ce este important acest nou aeroport

Înființarea noului aeroport în zona de sud a Bucureștiului marchează un moment semnificativ în dezvoltarea infrastructurii de aviație a României și a regiunii de sud-est a Uniunii Europene, însă, va satisface, totodată, și cerința imperativă a decongestionării traficului aerian din zona Capitalei, concentrat acum doar pe Aeroportul Otopeni. Aici, conform specialiștilor, estimările arată faptul că în următorii ani, traficul de pasageri ar putea crește semnificativ (până la aproximativ 65 de milioane de pasageri anual, în 2050), iar în aceste condiții, în care nu sunt prefigurate intenții de extindere a capacității de transport a aerogării din Otopeni, luarea în considerare a unui nou aeroport ar putea asigura o gestionare mai eficientă a traficului și o experiență mai bună pentru pasageri.

content-image

„Primul lucru la care trebuie să ne uităm atunci când realizăm un aeroport este bineînțeles raportul dintre cerere și ofertă și acest lucru ne va ajuta să dimensionăm capacitatea viitorului aeroport. Pentru aceste calcule ne bazăm pe studii econometrice care oferă o perspectivă până în anul 2050, pentru București, de 40 de milioane de pasageri într-un scenariu prudențial și de 65 de milioane de pasageri, într-un scenariu optimist. Amplasamentul este unul strategic, în partea de sud a Bucureștiului, pentru a maximiza impactul socio-economic, pentru că este o activitate care va reprezenta un punct nevralgic pentru oraș și care trebuie conectat cu toate celelalte infrastructuri deja existente. Va fi, de asemenea, un punct de legătură și cu țara vecină, Bulgaria, de asemenea noua membră a Spațiului Schengen și am observat în studiile pe care le-am făcut că sunt deja pasageri în această țară care folosesc Aeroportul Otopeni și care se vor putea bucura în viitor de noul aeroport”, a declarat Aurélien VAN HECKE, manager de proiect SETEC pentru Aeroportul București-Sud.

Acest proiect ambițios va urma ghidurile IATA (Asociația Internațională a Transportului Aerian) și este conceput să servească ca un hub strategic atât pentru operațiunile de pasageri, cât și pentru cele de marfă, pentru a răspunde cererii în continuă creștere a transportului aerian în anii următori. Acoperind o suprafață vastă, aeroportul este proiectat să includă terminale de ultimă generație, piste de decolare și aterizare și facilități de ultimă oră, asigurând operațiuni fără probleme.

Va oferi acces facil la mijloace de transport

În plus, locația strategică aeroportului oferă acces convenabil la rețelele de transport existente și viitoare, inclusiv la drumuri, căi ferate, căi navigabile și sisteme de metrou. Această conectivitate eficientă asigură un acces rapid și fără probleme atât pentru pasageri, cât și pentru transportatori, favorizând creșterea mobilității și a oportunităților comerciale.

„Transportul rămâne problema noastră numărul 1, fluidizarea traficului este provocarea noastră, a tuturor, pentru că un trafic congestionat înseamnă foarte multă poluare, pentru copiii noștri, pentru tinerii noștri, pentru noi toți. De aceea, pentru perioada următoare ne-am propus, ca împreună, să prelungim rețeaua de metrou și aici vreau să-i aduc felicitări prietenului meu Daniel Băluță, primarul Sectorului 4, care are deja un avans cu magistrala M4. Vrem să dezvoltăm și magistralele M2 și M7, trebuie să unim Bucureștiul cu Ilfovul și invers, așa vom combate eficient traficul. Un astfel de proiect, un aeroport în sudul Capitalei, este așteptat de peste 20 de ani, de aceea vreau îl felicit pe Daniel, dar și pe echipa sa, pentru eforturile depuse în vederea realizării unui astfel de obiectiv extrem de important pentru dezvoltarea Capitalei”, a declarat senatorul Gabriela Firea.

De asemenea, proximitatea aeroportului față de Bulgaria adaugă o altă dimensiune semnificativă a strategiei sale. Având în faptul că atât România, cât și Bulgaria, sunt deja membre ale spațiului Schengen aerian și maritim și că la momentul finalizării construcției aeroportului, cele două țări vor avea și frontierele terestre în Schengen, aerogara va deveni un nod strategic, o poartă de acces crucială pentru călătoriile și comerțul internațional, facilitând circulația neîntreruptă a mărfurilor și pasagerilor.

Având în vedere noul statut al României, ca proaspăt membru al Spațiului Schengen, se estimează că noul terminal va avea o suprafață redusă pentru controlul vamal. În cele din urmă, luând în considerare toate aceste aspecte, precum și numărul de standuri de contact, suprafața terminalului necesară este estimată la aproximativ 81.000 m², dintr-un total de aproximativ 700 de hectare de teren cât se estimează că este nevoie pentru construcția aeroportului. Suprafața terminalului urmează a fi distribuită pe mai multe etaje pentru a reduce amprenta la sol a acestuia.

Aeroportul din sudul Bucureștiului va fi, totodată, și un centru crucial pentru transportul de mărfuri, incluzând depozite de marfă, depozite de depozitare și o infrastructură logistică de ultimă generație. Vor fi manipulate diferite tipuri de mărfuri, de la cele perisabile la cele mari, pentru un transfer rapid și sigur către diverse destinații. Spațiul noului terminal cargo este estimată la minimum 3.000 m².

content-image

Odată construit, noul aeroport al Bucureștiului va avea și funcțiuni conexe transportului aerian de persoane și de mărfuri, cum ar fi: turn de control, facilități de securitate aeroportuară, stație de salvare și stingere a incendiilor la aeronave, facilități proprii de deszăpezire și de întreținere aeroportuară, dar și o parcare pentru pasageri, de aproape 4.500 de locuri. Totodată, aici se vor regăsi și o serie de facilități oferite companiilor aeriene care vor opera zboruri, între care se regăsesc: hangar de întreținere aeronavelor, echipamente de sprijin la sol, facilități de catering pentru zboruri, facilități de alimentare cu combustibil pentru aeronave și facilități de degivrare aeronavelor, plus centrale solare și stații de epurare a apelor uzate, pentru un control sustenabil al resurselor și pentru impact minim asupra mediului înconjurător.

„Această fază a proiectului anterior menționat și detaliat reprezintă studiu de oportunitate, care oferă informații în funcție de care urmează să fie determinată dimensiunea și configurația optimă a infrastructurii fizice a aeroportului, inclusiv pistele de decolare și aterizare, căile de rulare, platformele și zonele terminale. Se iau în considerare factori precum mișcările aeronavelor, volumele de pasageri, operațiunile de marfă și facilitățile de servicii pentru a asigura operațiuni eficiente și pentru a se adapta cerințelor proiectate”, susțin specialiștii, care precizează și următorii pași de urmat astfel încât documentele aferente construirii Aeroportului București-Sud să fie concepută ca la carte. Astfel, în perioada imediat următoare, vor fi dezvoltate soluțiile tehnice și vor fi analizate scenariile posibile, iar ulterior va fi întocmit studiul de prefezabilitate ce va sta la baza documentației tehnice prevăzută de legislația în vigoare.”, arată Primăria Sectorului 4.

Loading

NATIONAL

SUA se confruntă cu imense probleme de infrastructură: Aproximativ 25% din poduri sunt aproape de prăbușire

Publicat

in

Aproximativ 25% dintre podurile din SUA au fost construite înainte de anii 1960, iar în epoca schimbărilor climatice, aceste elemente de infrastructură aflate în dificultate încep să simtă căldura.

Potrivit unui nou raport al The New York Times, podurile se confruntă cu presiuni fără precedent din cauza fenomenelor climatice, inclusiv variații mari de temperatură, inundații mai mari și eroziunea solului problematică.

O lege bipartizană privind infrastructura, adoptată în 2021, alocă 110 miliarde de dolari pentru reconstrucția drumurilor, podurilor și autostrăzilor îmbătrânite ale națiunii, însă aceste noi proiecte trebuie să fie pregătite pentru viitorul nostru legat de schimbările climatice.

Infrastructura Statelor Unite este periculos de în urmă cu vremurile – și nicăieri acest lucru nu este mai evident decât în cazul podurilor îmbătrânite ale țării. Potrivit unui nou raport publicat de The New York Times, un sfert din podurile din țară au fost construite înainte de 1960 și, ca și cum bătrânețea nu ar fi fost suficient de stresantă pentru aceste grinzi ruginite, șosele cu asfalt crăpat și fundații uzate, schimbările climatice nu au făcut decât să agraveze o problemă gravă.

„Avem o criză a podurilor care este legată în mod specific de fenomenele meteorologice extreme”, a declarat Paul Chinowsky, profesor de inginerie civilă la Universitatea Colorado Boulder, pentru New York Times. „Acestea nu sunt lucruri care s-ar întâmpla în condiții climatice normale. Acestea nu sunt lucruri pe care le-am văzut vreodată în acest ritm.”

Din cauza vechimii acestor poduri, multe dintre ele au fost proiectate fără a fi nevoie să reziste variațiilor bruște de temperatură care sunt acum obișnuite în SUA din cauza schimbărilor climatice. Având în vedere că metalul are obiceiul neplăcut de a se umfla și de a se contracta odată cu creșterea și scăderea temperaturilor, încălzirea lumii noastre devine o problemă deosebit de spinoasă pentru aceste piese de infrastructură conectivă aflate în dificultate.

Se știe de mult timp despre această problemă

Aceasta nu este o amenințare descoperită recent. Un raport publicat în 2019 în revista PLOS ONE a constatat că 25 % din toate podurile de oțel din SUA s-ar putea prăbuși până în 2050. După ce a așteptat acea săptămână a infrastructurii adesea promisă, dar niciodată sosită sub administrația Trump, guvernul SUA a început să se miște în 2021 prin adoptarea legii bipartizane privind infrastructura, cunoscută sub numele de Infrastructure Investment and Jobs Act, care a alocat 110 miliarde de dolari pentru drumuri, poduri și alte nevoi de transport.

„Pentru prea mult timp, America a lăsat podurile să se deterioreze, ceea ce a făcut ca oamenii să fie mai puțin în siguranță, a perturbat lanțurile noastre de aprovizionare și i-a costat pe oameni timp și bani”, a declarat Buttigeg într-o declarație de presă în iulie.

Dar provocarea la adresa acestor legături economice între state și mase terestre nu face decât să se agraveze pe măsură ce lumea se încălzește. Jim Tymon, director executiv al American Association of State Highway and Transportation Officials, a declarat pentru The New York Times că grupuri de oameni de știință, ingineri și agenții se grăbesc să pună în aplicare standarde rezistente la schimbările climatice pentru poduri.

Această problemă este, de asemenea, mai mare decât un simplu metal care își schimbă forma. Intensificarea precipitațiilor crește șansele ca podurile să fie distruse de ape, lucru care s-a întâmplat mult prea des în timpul inundațiilor torențiale din Vermont în luna iulie. Precipitațiile abundente sporesc, de asemenea, „eroziunea podurilor”, care erodează solul din jurul bazei unui pod, făcându-l mai puțin stabil.

Între timp, îmbinările umflate ale podurilor fac, de asemenea, ca podurile de oțel, care sunt proiectate să se îndoaie sub sarcini grele pentru a distribui greutatea, să fie mult mai rigide, existând riscul de a pune mai multă greutate decât cea pentru care au fost proiectate grinzile.

Datele economice ale Rezervei Federale sugerează că procentajul investițiilor publice din SUA în infrastructură a scăzut cu 40 % începând cu anii 1960, astfel încât America ar fi trebuit de mult să își modernizeze drumurile, podurile și transportul public. Acum, cu complicația suplimentară a schimbărilor climatice, nu mai este timp de pierdut.

Loading

Citeste mai mult

NATIONAL

Un vis numit România! „Mulțumesc. Cu drag.”

Publicat

in

Camus spunea că în inima revoltei sale dormitează un consimțământ.

Cu alte cuvinte, să iubim lumea în care trăim în ciuda absurdității ei, să ne revoltăm împotriva nedreptăților și a dogmelor și să redescoperim cum să o iubim din nou.
De mai bine de 20 de ani de când mă (re)întorc pe meleagurile natale, este poate pentru prima oară când nu am mai simțit acea resemnare ostilă, cu accente de semeție ciufută atunci când mi s-a oferit un serviciu (cu plată bineînțeles). Iar oamenii întâlniți pe stradă au început să-și ducă traiul cu bune și cu rele, fără acea privire de victimă desemnată din oficiu sau la cealaltă extremă, de veșnic revoltat atoateștiutor (din confortul canapelei) împotriva nedreptăților acestei lumi. Un fel de Gică Contra autohton (complexat dar plin de sine), care-și dă cu părerea despre toate, cu acel subtil melanj din șarmul Coanei Chirița cu romantismul desuet a lui Mme de Bovary, totul piperat cu puțin din ignoranța veselă a cetățeanului turmentat; un fel de râsu-plânsu, cu voia dumneavoastră. Dimpotrivă, de aceasta dată, frumoasa amintire ce mi-a rămas în suflet e acel „Cu drag”, care răsuna duios la fiecare „Mulțumesc” al meu, ca un fel de leitmotiv al călătoriei de (re)descoperire a minunățiilor acestei țări, si îndeosebi a oamenilor care-i dau viață.

Asta nu înseamnă că am ajuns să trăim acum acel plictis prosper al vieții politice occidentale
(cu toate beneficiile și imperfecțiunile unei democrații) și că nu mai sunt motive de revoltă. Aș zice chiar viceversa, ca să rămânem în tematica zilei. Viața politică românească continuă să fie majoritar alcătuită din Dinu Păturică, Mama Omida, sau triada Cațavencu-Farfuridi-Brânzovenescu, sub diversele ei metamorfoze cameleonice. Altfel spus, din covrigari bățoși și mândri nevoie mare în găunoșenia lor, din mahalagioaice (moto)cicliste ce se visează curtezane (de ambele sexe, fără discriminare) dar care-și ridică nădragii în piața publică, marionete cu pretenții de păpușări, din mesianici neînțeleși, așa-ziși intelectuali cu ifose de primadone și care se vând la colț de stradă când alegerile se prezintă, din guzgani aurii cu patriotismul în gură dar cu capul plecat spre spânul țar de peste hotare, din aproape-scriitori/ pseudo-doctori sau generali în izmene cu sau fără zorzoane, stând drepți în fata unui pretins rege cu paltonul azvârlit dar cu geacă portocalie când nevoile o cer, ce s-a dovedit a fi gol și mizantrop, cerșind recunoștință în afară când domnia-i e sfârșită; pe lângă ei și din nelipsiții chibiți “fesbucieni” (și dintre care nu mă exclud).

În naivitatea mea de personaj romanesc, aș zice cu ceva din Don Quijote de la Mancha și cu
puțin din idiotul dostoievskian (mă gândesc la prințul Mîșkin), mă încăpățânez să visez cu ochii deschiși la România altfel înființată, alcătuită în mare parte din oamenii pe care doar ce i-am redescoperit, adică din cei care muncesc, citesc, gândesc, se întrajutorează la nevoie, construiesc un viitor comun pentru copiii lor, fără să uite să se și bucure de viață, cu micile ei plăceri. Și văd cum acești simpli cetățeni implicați își vor lua destinul în propriile mâini și își
vor regăsi într-o bună zi țara cu care să se mândrească și pe care vor putea s-o lase copiilor lor.
Când acel moment va sosi, ei nu vor putea alege decât pe cei care să le semene pentru a
gospodări treburile cetății în numele lor. Și chiar (îmi doresc să) cred că majoritatea românilor sunt ca cei descriși mai sus, doar că s-au lăsat prinși în capcana indolenței sau a frustrărilor inerente ale traiului de zi cu zi.

Visul meu nu e chiar atât de utopic pe cât pare. Și ca să vă arăt că sunt totuși cu picioarele pe pământ, chiar dacă cu ochii spre cer (un idealist pragmatic, cum îmi place să cred), îmi revin în minte cuvintele Seniorului Coposu chiar când aștern pe hârtie aceste rânduri : “Ca și în alte dăți, calitatea umană a celui ales va arăta și gradul de educație a celor care l-au ales”. Dar în același timp, i se suprapun în gândurile mele, ca întru-un fel de partitură muzicală (sau ca într-un joc cu mărgelele de sticlă, din celebra carte a lui Hesse), cuvintele întipărite pe retină chiar de la prima lectură a Jurnalului fericirii a lui Steinhardt: “Creștinismul, băiete, nu-i tot una cu prostia. Apele râului Târgului și râului Doamnei nu curg pentru netoți și clopotele bisericii Capra nu bat numai pentru babe cucernice… Creștinismul nu e neapărat bleg”. – Citeste intregul articol si comenteaza pe contributors.ro

Despre Vasile Iosub – A primit diploma de doctorat în știința materialelor (stocarea hidrogenului în hidruri metalice) de la Universitatea Paris XII în 2004. După efectuarea unui postdoctorat în cadrul Departamentului de stocare a hidrogenului de la AIST din Tsukuba (Japonia), a lucrat în domeniul hidrurilor complexe pentru Toyota Motor Corporation (Japonia). A fost desemnat în 2012 expert CEA (Comisariatul de energie atomică si energii alternative) în domeniul stocării hidrogenului în hidruri solide.

Loading

Citeste mai mult

ACTUAL

Tensiunile se amplifică în Kosovo. Două puncte de trecere a frontierei au fost închise

Publicat

in

Kosovo a anunţat sâmbătă că a închis două puncte de trecere a frontierei cu Serbia, după ce protestatari de pe teritoriul sârb au blocat parţial drumurile şi au obligat pasagerii cu documente kosovare să se întoarcă, în semn de protest faţă de noile tensiuni recente din nordul volatil al fostei provincii sârbe devenite independente, relatează Reuters, preluată de News.ro.

Un mic grup de protestatari s-au adunat la câţiva kilometri în interiorul Serbiei, în apropierea a cel puţin trei puncte de trecere a frontierei cu Kosovo, şi verificau dacă şoferii aveau documente de călătorie emise de Kosovo.

„Grupuri de extremişti mascaţi din interiorul teritoriului sârbesc îi opresc selectiv şi cu o abordare fascistă pe cetăţenii care folosesc Serbia ca punct de tranzit”, a declarat ministrul de interne din Kosovo, Xhelal Svecla, pe pagina sa de Facebook, anunţând închiderea punctelor de trecere din Merdare şi Bernjak.

Alte patru puncte de frontieră au rămas deschise.

Grupul a protestat faţă de acţiunile recente ale Pristinei din nordul Kosovo, locuit în principal de etnici sârbi, care a închis instituţiile paralele conduse de Belgrad. Aproximativ 50.000 de sârbi trăiesc în această zonă şi, la fel ca Serbia, nu recunosc independenţa Kosovo. Ei consideră Belgradul capitala lor.

În ultimii doi ani, nordul Kosovo a cunoscut cele mai grave tensiuni etnice de când ţara cu majoritate albaneză şi-a declarat independenţa în 2008, după o revoltă de gherilă de ani de zile împotriva regimului represiv sârb.

Deşi Kosovo este recunoscut de mai mult de 100 de ţări, Serbia consideră că face parte din teritoriul sârb. Belgradul acuză guvernul central din Kosovo că încalcă drepturile etnicilor sârbi şi neagă acuzaţiile de provocare a conflictelor în interiorul graniţelor vecinului său.

Loading

Citeste mai mult

NATIONAL

Este oficial! Dani Oțil pleacă de la matinalul ‘Neața cu Răzvan și Dani’. Cine îi va lua locul celebrului prezentator

Publicat

in

După 15 ani petrecuți la matinal, Dani Oțil se retrage temporar din proiectul „Neața cu Răzvan și Dani” de la Antena 1. Anul trecut, prezentatorul a fost implicat în emisiunea „Power Couple”, un format care s-a bucurat de un succes remarcabil, și va continua să facă parte din acest proiect și în acest an.

Pe parcursul filmărilor pentru „Power Couple”, Dani Oțil a lipsit de la matinal, iar situația se va repeta și în noul sezon, care este deja în desfășurare. Astfel, prezentatorul va absenta din nou de la emisiunea care l-a consacrat.

Cine îl va înlocui pe Dani Oțil la „Neața cu Răzvan și Dani” Spre surprinderea fanilor, Dani Oțil a luat decizia de a se implica din nou în „Power Couple”, după succesul primei ediții. Din această cauză, pentru câteva luni, el va lipsi de la „Neața cu Răzvan și Dani”, locul său fiind preluat de Florin Ristei, care va face echipă cu Răzvan Simion.

Dani Oțil a explicat că decizia de a lua o pauză de la emisiunea „Neatza cu Răzvan și Dani” a fost una dificilă, dat fiind legătura strânsă cu echipa sa după mai bine de 15 ani de colaborare. Participarea la proiectul „Power Couple” a fost prima oară când a fost nevoit să lipsească mai mult de o zi de la matinal, ceea ce a reprezentat o provocare personală.

Cu toate acestea, Oțil a mărturisit că experiența din „Power Couple” i-a adus o schimbare de perspectivă. Deși competiția nu este o „bătălie a sexelor,” el a remarcat că femeile par să fie susținute mai des de publicul feminin de acasă. A menționat și că, pe măsură ce filmările au avansat, a început să „țină cu fetele,” observând că bărbații aveau tendința de a renunța la unele probe mai repede.

Loading

Citeste mai mult

NATIONAL

Horoscopul dragostei pentru luna septembrie 2024

Publicat

in

Trei zodii sunt norocoase în această perioadă a anului. Citește horoscopul dragostei pentru luna septembrie 2024 și vezi dacă și tu te numeri printre nativii care au curaj. Prima lună de toamnă începe cu bucuria perioadelor cu surprize.

Astrele îi vor ajuta pe nativi să-și regăsească încrederea de sine și să se bucure de lucrurile mărunte din viața lor. Pe 4 septembrie, cei mai mulți vor avea curajul să-și exprime sentimentele. Acest lucru este posibil datorită faptului că Marte ajunge în zodia Rac.

Cei mai mulți dintre nativi vor face ceea ce le spune inima și nu se vor feri. Energiile cosmice îi vor ajuta să-și dea frâu liber sentimentelor. În familiei, orice problemă va fi discutată cu calm și răbdare. Luna intră în zodia Balanță, iar conexiunile se vor îmbunătăți.

Berbec: 21 martie – 19 aprilie

Nativii Berbec au mai mult curaj de a-și exprima sentimentele în fața partenerului. Dacă își doresc o viață lungă și fericită alături de persoana iubită, este cazul să pună toate cărțile pe masă. Pentru cei singuri, astrele pregătesc o perioadă intensă de căutări, asta până când se vor opri în dreptul persoanei potrivite.

Taur: 20 aprilie – 20 mai

Nativii Taur se pregătesc de o perioadă intensă pe plan amoros. Odată ce și-au găsit partenerul potrivit continuă pe această latură multă vreme de acum înainte. Au câștigat și au oferit încredere și acum este momentul să culeagă roadele muncii lor în acest sens. Nu este cazul să se mai teamă de consecințe.

Gemeni: 21 mai – 21 iunie

Nativii Gemeni au parte de schimbări majore în viața amoroasă. Se ceartă cu partenerul de viață și odată ce nu mai ajung la un consens se luptă de unii singuri. Anumite probleme se pot adânci în acest fel, iar asta îi face să renunțe. Astrele recomandă un nou început cu o persoană pe placul lor.

Rac: 22 iunie – 22 iulie

Nativii Rac își transformă relația de iubire într-o discuție interminabilă. Se implică tot mai mult în comunicare și pun pe masă ceea ce vor cu adevărat. Astrele le recomandă să nu ezite atunci când vor să spună ceea ce simt. Interacțiunea pe care o au cu cei din jur este mult mai vizibilă și mai pregnantă.

Leu: 23 iulie – 22 august

Nativii Leu vor trece prin momente extrem de pasionale. Cei care se află într-o relație trebuie să-și testeze răbdarea. Cei singuri au parte de distracție și puține conflicte. Știu cum să abordeze cele mai multe dintre situații, astfel că nu le e teamă să facă pași în direcția dorită. Este important ca anumite situații să se rezolve de la sine.

Fecioară: 23 august – 22 septembrie

Nativii Fecioară singuri se gândesc foarte des la întâlnirea perfectă pe care și-o doresc alături de o persoană ideală. Atunci când fac alegeri, nu sunt influențați de cei din jur. Acest lucru le oferă puterea de a spune cu adevărat ceea ce simt, arată Astrology.com. Cei care se află într-un cuplu le reproșează partenerilor că nu sunt alături de ei în momentele grele.

Balanță: 23 septembrie – 23 octombrie

Nativii Balanță au șansa să întâlnească persoana potrivită care să-i facă să viseze. Se îndrăgostesc mai repede decât cred și asta le oferă putere. Va fi o lună extrem de interesantă, mai ales dacă vor pleca acasă cu o persoană pe care și-o doresc. Cei care se află deja într-o relație știu cum să inspire încredere și nimic nu le mai stă în cale pentru a obține ce-și doresc.

Află tot ce trebuie să știi despre nativii Balanță, de la trăsături și până la personalitate. Ce spun astrele.

Scorpion: 24 octombrie – 21 noiembrie

Nativii Scorpion au parte de noi provocări din partea astrelor. Sufletul lor pereche este mai aproape decât și-au imaginat, astfel că o nouă călătorie îi face să fie extrem de entuziasmați. Cei care se află deja într-o relație au încredere în partenerul lor, astfel că nimic nu-i mai poate opri din a face ceea ce și-au propus pe mai departe. Poate fi vorba despre un pas important.

Săgetător: 22 noiembrie – 21 decembrie

Nativii Săgetător se bucură de experiențe inedite la capitolul dragoste. Cu toate că poate fi vorba și despre o despărțire, iată că nu se feresc să-și arate adevăratele sentimente. Cei mai mulți caută să se desprindă de oamenii care îi rănesc, însă va trece multă vreme până se vor reobișnui în această situație.

Capricorn: 22 decembrie – 19 ianuarie

Nativii Capricorn își restabilesc relațiile amoroase și se bucură de o perioadă echilibrată. Vor înțelege faptul că iubire nu înseamnă critică, ci înțelegere. Deși vor vărsa și lacrimi, acestea vor fi în mare parte de fericire, spune Yourtango.com. Sunt pregătiți să își dea frâu liber tuturor sentimentelor.

Vărsător: 20 ianuarie  – 18 februarie

Nativii Vărsător caută noi speranțe în viața amoroasă, cu toate că tristețea îi acaparează de cele mai multe ori. Cei singuri pun bazele unei frumoase povești de iubire, dar care nu va avea o durată prea mare de viață. Se simt încurajați să continuie ceea ce au început.

Pești: 19 februarie – 20 martie

Pentru nativii Pești, luna septembrie vine cu foarte multă eliberare din punct de vedere emoțional. Trăiesc la maximum fiecare zi și observă mai ușor gesturile mici din partea celor dragi. Vor fi atrase de persoane empatice și cel mai probabil își vor face noi prieteni. În relația de cuplu nu se schimbă prea multe.

Loading

Citeste mai mult

ACTUAL

Victor Ponta: PSD te poate duce în turul doi, nu te poate duce la victorie / Eu am avut 5,5 milioane de voturi și am luat bătaie

Publicat

in

Fostul premier Victor Ponta a afirmat, sâmbătă, că preşedintele PSD, Marcel Ciolacu, candidat al partidului la alegerile prezidenţiale din acest an, este mai experimentat decât a fost el în 2014 şi este mai puţin negativ. Fost preşedinte al PSD, Ponta apreciază că social-democraţii îşi pot duce candidatul în turul doi, dar nu-l pot duce la victorie, transmite News.ro.

”Ciolacu e prim-ministru, cum eram şi eu, şi Năstase. E PSD-ist, cum eram şi eu şi Năstase. E mai experimentat şi mai matur decât mine. Eu aveam 40, el are 55. E mai bine pregătit decât Dăncilă. E mai puţin să zic … negativ, să stârnească, ca Năstase (…) Pe Ciolacu nu prea poţi să-l urăşti, n-ai de ce să-l urăşti pe Ciolacu, că nu face nimic rău”, a declarat Victor Ponta, la emisiunea Insider Politic de sâmbătă, la Prima TV.

El crede că Marcel Ciolacu va ajunge cu siguranţă în turul al doilea. 

”PSD-ul te poate duce în turul doi, nu te poate duce la victorie. Are câte voturi a luat acum la locale, pe 9 iunie, când a fost mobilizare maximă. S-a mobilizat PSD-ul extraordinar pentru consilieri locali, primari, preşedinţi şi a luat 2.800.000 de voturi. Lui Ciolacu îi trebuie 5.5 milioane ca să fie preşedinte, minim. Eu am luat 5.5 milioane şi am luat bătaie”, a mai declarat Victor Ponta.

Loading

Citeste mai mult
Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Câmpulung

În Trend