Conecteaza-te cu noi

AUTO

FOTO Cum ar arăta Dacia 1300 reintepretată cu tehnologie actuală? Renault a prezentat conceptul unui coupe derivat din celebrul R12

Publicat

in

Dacă vezi conceptul R17 Restomod, realizat de Ora Ïto, imediat detaliile lui îți amintesc de bătrâna Dacia 1300. Mulți ar putea spune că e doar o iluzie, însă coupe-ul Renault 17 care a stat la baza noului concept a fost creat din berlina Renault 12, cea care a fost produsă și în România, sub marca Dacia. Renault 17 (împreună cu Renault 15) a fost la momentul lansării sale oficiale o apariție spectaculoasă, iar versiunea TS a adus și performanță, pe lângă liniile atipice.

Puțină lume știe însă că celebrul coupe al francezilor a fost derivat din Renault 12, exact automobilul licențiat pentru a fi produs în România, sub numele Dacia 1300, de statul român.

Citește mai mult pe Profit.ro.

Loading

AUTO

O cunoscută marcă auto germană își închide ușile fabricilor. Firma a intrat în faliment

Publicat

in

O cunoscută marcă auto germană, Isdera, una dintre cele mai exclusiviste și apreciate din lume, a fost nevoită să își închidă activitatea și să depună cerere de faliment la Tribunalul Districtual din Saarbrücken, Germania.

O cunoscută marcă auto germană a intrat în faliment

Vestea dispariției companiei a reprezentat o lovitură dură pentru pasionații de automobile, dar și pentru clienții loiali ai mărcii. Anunțul a fost confirmat de publicația Money, ce a relatat că prăbușirea financiară a brandului a venit în urma unor luni dificile din punct de vedere economic.

Citește și : Poliția braziliană a dejucat un atac cu bombă care viza mega-concertul Lady Gaga din Rio. Cine a pus la cale atentatul

Marca auto germană Isdera a fost fondată în 1982 de inginerul german Eberhard Schulz și s-a remarcat de-a lungul deceniilor printr-o filozofie unică. Practic, fiecare model era construit manual și se avea o atenție deosebită la detalii.

Fie că vorbim despre primul său model, Spyder 036i, lansat în 1983, și continuând cu Imperator 108i, apărut cu un an mai târziu, ce a impus tendințe în design și tehnologie auto.

Deși  prețul automobilelor sale era extrem de ridicat, ajungând până la 400.000 de euro, Isdera s-a bucurat de o reputație solidă în Europa, atrăgând colecționari și pasionați de performanță și unicitate.

Marca auto a lansat în 1993 unul dintre cele mai faimoase modele ale sale, Commendatore 112i, un prototip echipat cu un motor Mercedes V12, de 620 de cai putere, din care a fost fabricat un singur exemplar.

Citește și : Cod rutier 2025. Cele trei situații în care pasagerii vehiculelor sunt pasibili de sancțiuni. Amenzile pot ajunge până la 500 de euro

În 2006, Isdera a revenit cu modelul Autobahnkurier 116i, iar în 2018 a lansat ultima sa creație: Commendatore GT, un automobil 100% electric, inspirat de clasicul din anii ’90.

Loading

Citeste mai mult

AUTO

Triunghiurile reflectorizante devin istorie. Noua dotare care va fi obligatorie pentru șoferi

Publicat

in

Triunghiurile reflectorizante vor deveni istorie începând cu anul 2026, când legislația va impune echiparea obligatorie a autovehiculelor cu lămpi moderne V16, ce sunt menite să asigure o siguranță mai mare pe drumuri.

Triunghiurile reflectorizante vor fi înlocuite din 2026

Practic, lămpile V16 nu doar că alertează alți șoferi prin intermediul luminii lor puternice, ci trimit automat locația defecțiunii către serviciile de urgență, ceea ce va reduce riscul de accidente în mod semnificativ.

De la 1 ianuarie 2026, pe autostrăzile și drumurile expres din Spania triunghiurile reflectorizante nu vor mai fi permise. În locul lor, Dirección General de Tráfico (DGT), autoritatea spaniolă de supraveghere a traficului va introduce obligativitatea folosirii luminițelor de avertizare alimentate cu baterii, așa-numitele „lampe de avertizare V16”.

Citește și : Reguli noi pentru mașinile diesel. Toți șoferii trebuie să fie la curent cu noile schimbări

ADAC, noul sistem de avertizare care va înlocui triunghiurile reflectorizante, oferă numeroase avantaje. Șoferii nu vor mai trebui să iasă din vehicul pentru a amplasa triunghiul reflectorizant, ci își vor amplasa lampa de avertizare V16 trebuie doar plasată pe acoperișul mașinii.

Dispozitivul va putea fi văzut de la o distanță de până la un kilometru, chiar și în condiții meteorologice nefavorabile. În plus, diferență semnificativă față de triunghiurile reflectorizante este aceea că noile lumini intermitente vor avea o conexiune cu telefonul mobil.

Citește și : Cum poți să rămâi fără sute de euro în aeroport. Greșeala care te lasă fără bani chiar înainte de îmbarcare

Practic, la activarea luminii, informațiile despre poziția vehiculului sunt transmise către autoritățile spaniole și serviciile de urgență, ceea ce va permite o reacție mai rapidă în situațiile de criză.

Șoferii străini care călătoresc în Spania cu propriul vehicul nu trebuie să-și facă griji, deoarece vor putea folosi în continuare triunghiul reflectorizant. Situația este diferită în cazul mașinilor închiriate, care vor trebui să fie echipate cu lampa de avertizare V16.

Loading

Citeste mai mult

AUTO

Kit de reparație pompă de apă pentru moto-scutere Piaggio – soluția perfectă pentru întreținerea sistemului de răcire

Publicat

in

Moto-scuterele Piaggio sunt renumite pentru performanța lor, durabilitatea și designul elegant. Pentru a te bucura de o experiență plăcută de condus pe termen lung, este esențial să ai grijă de fiecare componentă a vehiculului tău, iar sistemul de răcire al motorului joacă un rol crucial în menținerea performanțelor optime. Pompa de apă este o piesă fundamentală în acest sistem, iar în cazul în care aceasta cedează sau se defectează, este important să o repari cât mai repede posibil. Aici intervine kit-ul de reparație pentru pompa de apă, care îți oferă toate piesele necesare pentru a recondiționa componenta și a-i asigura funcționarea corectă.

Ce conține kit-ul de reparație pentru pompa de apă Piaggio?

Un kit de reparație pentru pompa de apă scuter conține toate piesele esențiale necesare pentru repararea pompei de apă defecte. În funcție de modelul scuterului, kit-ul poate include:

  1. Piese de schimb – diverse componente ale pompei de apă, precum garnituri, rulmenți, etanșări și axe.
  2. Instrumente necesare – unele kit-uri vin cu uneltele necesare pentru montarea pieselor și pentru demontarea pompei de apă defecte.
  3. Instrucțiuni de montaj – pași detaliați pentru a asigura o montare corectă a pieselor de schimb, astfel încât pompa să funcționeze eficient și fără scurgeri.

Acest kit de reparație îți permite să economisești bani și timp, deoarece nu va fi nevoie să înlocuiești întreaga pompă de apă, ci doar piesele defecte, iar acest lucru va restabili performanța sistemului de răcire.

Importanța întreținerii pompei de apă a scuterului Piaggio

Pompa de apă este un element crucial al sistemului de răcire al motorului, care ajută la menținerea temperaturii optime de funcționare a motorului. Fără o pompa de apă care să funcționeze corect, motorul riscă să se supraîncălzească, ceea ce poate duce la daune majore și chiar la defectarea completă a acestuia.

Problemele comune care pot apărea la pompa de apă includ:

  • Scurgeri de apă datorită garniturilor deteriorate sau uzate.
  • Rulmenți uzați, care pot afecta circulația apei și performanța generală a sistemului de răcire.
  • Defecțiuni ale axului pompei, care pot duce la încetarea completă a funcționării acesteia.

Kit-ul de reparație piese Piaggio vine ca o soluție eficientă pentru a preveni astfel de probleme și pentru a asigura o răcire adecvată a motorului.

Cum să alegi kit-ul de reparație potrivit pentru scuterul tău Piaggio?

Alegerea kit-ului de reparație potrivit depinde în mare măsură de modelul și anul de fabricație al scuterului Piaggio. Este esențial să ai un kit compatibil pentru a evita orice incompatibilități. Câteva sfaturi utile:

  1. Verifică manualul scuterului tău – aceasta este sursa principală de informații despre piesele originale recomandate pentru modelul tău.
  2. Cumpără piese originale Piaggio – pentru a asigura calitatea și fiabilitatea produsului, optează pentru kit-uri care conțin piese originale Piaggio sau echivalente de înaltă calitate.
  3. Consultă un specialist – dacă nu ești sigur ce kit de reparație să alegi, este întotdeauna o idee bună să ceri sfatul unui mecanic specializat sau al unui distribuitor autorizat Piaggio.

Beneficiile utilizării unui kit de reparație pentru pompa de apă Piaggio

  • Economie de timp și bani – repararea pompei de apă este mult mai accesibilă decât înlocuirea întregii componente.
  • Restaurarea performanței – înlocuirea pieselor defecte restabilește fluxul corect de apă și funcționarea eficientă a sistemului de răcire.
  • Prelungirea vieții motorului – menținând sistemul de răcire în stare optimă, îți protejezi motorul de supraîncălzire și defectări premature.
  • Fiabilitate pe termen lung – utilizarea pieselor originale sau de calitate superioară asigură durabilitatea și siguranța vehiculului.

Îngrijire și întreținere regulată pentru scuterul tău Piaggio

Pe lângă utilizarea kit-ului de reparație, este important să efectuezi periodic întreținerea generală a scuterului tău Piaggio. Verifică regulat nivelul lichidului de răcire, inspectează pompa de apă pentru eventuale semne de uzură și schimbă piesele moto scuter necesare înainte ca acestea să cauzeze probleme majore. O îngrijire atentă și o întreținere corectă îți vor asigura o experiență de conducere sigură și plăcută pe termen lung

În concluzie, kit-ul de reparație pentru pompa de apă Piaggio reprezintă o soluție eficientă și economică pentru a menține scuterul tău în stare perfectă de funcționare. Asigură-te că alegi piese de schimb de calitate și urmează pașii recomandați pentru o reparație rapidă și corectă.

Loading

Citeste mai mult

ACTUAL

ATENȚIE! De luni, se închide temporar un segment al autostrăzii A1 București–Pitești

Publicat

in

De luni, 28 aprilie 2025, traficul rutier va fi închis pe Calea 2 a autostrăzii A1 București–Pitești, pe sensul de deplasare Pitești–București, între kilometrii 104+760 și 103+980.

Restricția este impusă pentru desfășurarea unor lucrări majore de infrastructură, respectiv:

-realizarea pilei pasajului;

-montarea grinzilor;

-turnarea plăcii de suprabetonare.

Pe toată durata lucrărilor, circulația rutieră va fi deviată pe Calea 1, respectiv pe sensul București–Pitești, care va fi folosit în regim de dublu sens pe tronsonul afectat.

Recomandări pentru șoferi:

-respectați semnalizarea temporară instituită în zona lucrărilor;

-adaptați viteza la condițiile de trafic;

-evitați zona dacă este posibil, mai ales în orele de vârf.

Autoritățile precizează că măsura este necesară pentru finalizarea în siguranță a pasajului suprateran aflat în construcție, o lucrare de importanță majoră pentru fluidizarea traficului și creșterea siguranței pe acest tronson intens circulat al autostrăzii A1.

Loading

Citeste mai mult

ACTUAL

ATENȚIE! Azi s-a închis circulația pe Autostrada A1 de la Pitești la Băiculești – 3 ZILE BLOCATĂ

Publicat

in

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii rutiere (CNAIR) SA infomează că de luni 14 aprilie „se închide circulația pe ambele căi ale sectorului de Autostradă A1 între Nodul Rutier Bascov (km 119+695) și Nodul Rutier Băiculești (km 134+660), pentru un interval de 3 zile, până la data de 17.04.2025, în vederea executării lucrărilor pentru efectuarea testelor statice și dinamice ale structurilor (podurilor) de la pozițiile kilometrice 129+220, 129+638, 129+740.

Circulația se va desfășura pe traseul existent anterior deschiderii sectorului de autostradă, respectiv pe DN7 pentru ruta Pitești – Sibiu (și retur), precum și pe DN7 – DN7C pentru ruta Pitești – Curtea de Argeș și retur”.

Loading

Citeste mai mult

ACTUAL

VIDEO | Autostrada A1 ajunge până la Curtea de Argeș – VEZI CÂND SE VA CIRCILA

Publicat

in

Judecând după concentrarea de forțe de pe singurul punct critic rămas, capătul drumului de legătură cu DN73C de la Curtea de Argeș, italienii de la WeBuild vor să închidă cât mai repede lucrările pe acest lot și să se mute complet pe Secțiunea 3 a Autostrăzii Sibiu-Pitești, acolo unde vor avea de tras minim 5-6 ani, în cel mai optimist scenariu.

Astfel că, dacă mențin ritmul acesta, circulația pe jumătatea de nord a tronsonului de 30,35 kilometri dintre Pitești și Curtea de Argeș poate fi deschisă până la sfârșitul lunii mai, după ce în decembrie 2024 s-a inaugurat segmentul dintre Bascov și Mănicești. Chiar dacă nu ar reuși să se încadreze în luna mai, iunie este o certitudine. Termenul contractual de finalizare este septembrie 2025, fără extensii de timp.

Loading

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Câmpulung

În Trend