Conecteaza-te cu noi

Invatamant

Engleza pentru începători: Cum să economisești învățând singur!

Publicat

in

Învățarea unei limbi străine ar putea fi la această etapă a vieții tale o investiție costisitoare, dar dacă adopți câteva strategii neconvenționale, poți economisi bani și timp. De fapt, există nenumărate resurse gratuite sau accesibile online care îți permit să înveți în ritmul tău, fără a plăti cursuri scumpe.

Dacă te întrebi cum poți face asta rapid și eficient, răspunsul e simplu: învață engleza singur și transformă procesul într-o experiență total captivantă, care te va ajuta să devii fluent fără a-ți afecta bugetul! Iată ce poți face:

1. Transformă-ți ziua de muncă într-o lecție de engleză

Ești pe drum spre birou? Ascultă un podcast în limba engleză sau o carte audio în pauze, ele îți vor îmbogăți vocabularul. Seara, în loc să faci teme clasice, gândește-te la cum ai putea aplica ce ai învățat în activitățile zilnice. Astfel, începi să asociezi vocabularul și expresiile cu activitățile tale obișnuite.

2. Învață vorbind singur – da, ai citit bine!

Fie că îți vine să râzi, fie că te simți ciudat, vorbitul singur e o tehnică extrem de eficientă! Când ești în fața oglinzii sau în timp ce gătești pune-ți întrebări și răspunde în engleză. Acest exercițiu te va ajuta să construiești încredere și fluență.

3. Fă schimb cultural cu prietenii

În loc să plătești pentru meditații, organizează întâlniri de schimb cultural! Poți ajuta un prieten să învețe limba ta maternă, iar el te poate ajuta cu engleza. Este o modalitate creativă de a exersa și de a învăța engleza pentru începători, fără a investi bani.

4. Realizează mici proiecte în engleză

Creează-ți mici proiecte pe care să le desfășori exclusiv în engleză: poți încropi un mic jurnal sau un blog personal, unde notezi gândurile zilnice și obiectivele tale. Această metodă este perfectă pentru a învăța expresii utile în mod spontan, ajutându-te să stăpânești engleza natural și fără stres.

5. Transformă Netflix-ul în profesorul tău

Când te uiți la filme sau seriale, alege să vezi subtitrări în engleză. Vei observa că, pe lângă relaxare, acest exercițiu îți va permite să înveți expresii idiomatice și să înțelegi diferitele accente ale limbii. În plus, e o formă de divertisment ce îți aduce progres, fără să îți solicite un efort conștient!

Așadar, dacă îți pui creativitatea la încercare și integrezi engleza în activitățile zilnice – vei progresa mai repede decât îți imaginezi!

Loading

Invatamant

Rolul jucăriilor de construcție în dezvoltarea gândirii spațiale

Publicat

in

Jucăriile de construcție au fost mereu populare printre copii, dar și apreciate de părinți și educatori pentru beneficiile lor educaționale. Acestea nu sunt doar o sursă de distracție, ci și un instrument esențial în dezvoltarea gândirii spațiale. În acest articol, vom explora cum aceste jucării contribuie la dezvoltarea cognitivă a copiilor și de ce ar trebui să fie o parte esențială a colecției de jucării a fiecărui copil.

Importanța gândirii spațiale

Gândirea spațială este abilitatea de a vizualiza și manipula obiecte în spațiu. Aceasta este esențială pentru o varietate de activități zilnice și profesionale, de la navigarea într-un oraș nou până la proiectarea unei clădiri. Dezvoltarea acestei abilități începe încă din copilărie, iar jucăriile de construcție joacă un rol crucial în acest proces.

Cum contribuie jucăriile de construcție la dezvoltarea gândirii spațiale

Jucăriile de construcție, cum ar fi cuburile, piesele de lego sau seturile de construcție magnetice, oferă copiilor oportunitatea de a experimenta și de a învăța prin joc. Acestea îi ajută să înțeleagă concepte precum simetria, echilibrul și proporțiile. Prin manipularea pieselor, copiii își dezvoltă abilitățile motorii fine și își îmbunătățesc coordonarea mână-ochi.

Rolul jucăriilor montessori

Într-un magazin de jucării pentru copii, veți găsi adesea jucării montessori care sunt special concepute pentru a stimula gândirea critică și creativitatea. Aceste jucării sunt adesea simple, dar versatile, permițând copiilor să exploreze și să experimenteze în mod liber. Prin utilizarea unor jucării montessori, copiii învață să rezolve probleme și să găsească soluții inovatoare, abilități esențiale pentru dezvoltarea gândirii spațiale.

Beneficiile educaționale ale jucăriilor de construcție

Pe lângă dezvoltarea gândirii spațiale, jucăriile de construcție oferă și alte beneficii educaționale. Acestea încurajează creativitatea și imaginația, permițând copiilor să creeze structuri unice și să-și exprime ideile. De asemenea, jucăriile de construcție promovează abilitățile sociale, deoarece copiii învață să colaboreze și să comunice eficient atunci când lucrează împreună la un proiect.

Cum să alegi jucăriile de construcție potrivite

Atunci când alegeți jucării de construcție pentru copilul dumneavoastră, este important să luați în considerare vârsta și interesele acestuia. Pentru copiii mai mici, seturile cu piese mari și colorate sunt ideale, deoarece sunt ușor de manipulat și atrag atenția. Pe măsură ce copiii cresc, puteți introduce seturi mai complexe care să le provoace gândirea și să le stimuleze creativitatea.

Concluzie

Jucăriile de construcție sunt mai mult decât simple instrumente de joacă; ele sunt esențiale pentru dezvoltarea gândirii spațiale și a altor abilități cognitive. Prin încurajarea copiilor să se joace cu astfel de jucării, le oferim oportunitatea de a-și dezvolta imaginația, creativitatea și abilitățile de rezolvare a problemelor. Investiția în jucării de construcție de calitate este o investiție în viitorul copiilor noștri, ajutându-i să devină adulți capabili și încrezători.

Loading

Citeste mai mult

Invatamant

Grădinița Minions marchează doi ani de excelență în educație preșcolară

Publicat

in

Craiova – Grădinița Minions, un nume tot mai recunoscut în domeniul educației preșcolare din regiune, sărbătorește doi ani de activitate, timp în care a reușit să redefinească standardele de calitate și inovație în educația timpurie.

Încă de la deschiderea sa, Grădinița Minions s-a distins printr-o abordare centrată pe
dezvoltarea integrală a copiilor, combinând metode educaționale inovative cu un profund
angajament emoțional din partea echipei de educatori.

„Ne propunem să oferim nu doar un mediu sigur și stimulativ pentru cei mici, ci și o experiență
de învățare care să îi pregătească pentru provocările viitoare,” explică directorul instituției.
„Fiecare copil este unic, iar abordarea noastră este personalizată, astfel încât fiecare dintre ei
să poată explora și să învețe la potențialul maxim.”

În ultimii doi ani, Grădinița Minions a implementat o serie de proiecte educaționale care au
avut un impact semnificativ asupra modului în care educația timpurie este percepută și
practicată în comunitate. Printre acestea, atelierele de artă și știință, sesiunile interactive de
storytelling și programele de educație fizică, toate desfășurate sub supravegherea unui personal
dedicat și bine pregătit.

Rezultatele nu au întârziat să apară, numeroși părinți exprimându-și aprecierea pentru impactul
pozitiv pe care Grădinița l-a avut asupra dezvoltării copiilor lor. „Este remarcabil să vezi cum
copilul tău își dezvoltă abilitățile și încrederea în sine într-un astfel de mediu,” mărturisește o
mamă entuziasmată.

Grădinița Minions invită toți părinții interesați să viziteze facilitățile și să discute cu echipa,
pentru a înțelege mai bine filosofia și metodele de educație aplicate. Cu o politică deschisă
către inovație și un angajament clar față de excelența în educație, instituția se afirmă ca un lider
în formarea preșcolarilor pentru generațiile viitoare.

În timp ce sărbătoresc acești doi ani de succes, Grădinița Minions se uită spre viitor cu
optimism și planuri ambițioase de a continua să inspire și să modeleze mințile tinere,
contribuind astfel la o societate mai bună.

Pentru detalii suplimentare despre Grădinița Minions, vă rugăm să contactați:

● Nume: Roxana Afrim

● Email: contact@gradinitaminions.ro

● Telefon: 0755.388.453

● Website: www.gradinitaminions.ro

Loading

Citeste mai mult

Invatamant

Cum să pregătești prezentări eficiente în limba engleză

Publicat

in

În mediul profesional, prezentarea este o parte esențială în ceea ce privește comunicarea, iar abilitatea de a susține o prezentare cât mai clară, dar și convingătoare în același timp, în limba engleză, este un lucru extrem de valoros. Fie că vorbim despre o conferință, o întâlnire de afaceri sau o simplă discuție la nivel de echipă, este foarte important de știut că o prezentare profesională în engleză influențează semnificativ succesul unui anumit proiect sau chiar al unei anumite colaborări.

Acesta este motivul pentru care un număr din ce în ce mai mare de persoane au în vedere meditații engleză, astfel încât să-și poată îmbunătăți semnificativ competențele lingvistice, evitând greșelile comune.

Greșeli frecvente în prezentările în limba engleză

Atunci cand inveti cum sa pregatesti prezentari, trebuie să ții cont de greșelile care pot afecta impactul mesajului pe care doresti să-l transmiti. Astfel de erori nu țin doar de utilizarea limbii, ci și de modul în care structura prezentării este gândită și transmisă.

Structura deficitară a prezentării

Se întâmplă ca mulți vorbitori să nu acorde suficientă atenție structurii lor. O prezentare bine organizată trebuie, în primul rând, să aibă o introducere clară. De asemenea, trebuie să fie caracterizată printr-un corp al prezentării care să explice cât mai clar punctele-cheie, dar și o concluzie care să rezume informațiile esențiale.

Prea mult text pe diapozitive

Trebuie evitată aglomerarea cu text pe diapozitive. Diapozitivele trebuie să conțină doar punctele esențiale, nu să înlocuiască prezentarea orală.

Lipsa interacțiunii cu publicul

Atenția publicului trebuie captată de prezentare, iar ignorarea interacțiunii cu acesta poate face ca mesajul să pară monoton și plictisitor.

Cum să evitați aceste greșeli

Există câțiva pași pe care îi puteți urma pentru o prezentare cât mai eficientă în limba engleză.

Planificarea din timp

O prezentare bine structurată începe cu o planificare detaliată. Este important ca mesajul pe care îl oferiți să fie cât mai clar și fiecare parte a prezentării să contribuie la susținerea acestui mesaj și la menținerea interesului.

Exersarea pronunției și a intonației

Este important să exersezi cât mai bine pronunția și intonația înainte de a prezenta în fața unui public. Publicul își pierde foarte ușor atenția dacă intonația este monotonă.

Greșeli frecvente de limbaj și expresii de evitat

Pe lângă problemele de structură sau cele de interacțiune, mai există și greșeli prezentari engleza de limbaj care pot apărea. Utilizarea incorectă a timpurilor verbale este una dintre greșelile frecvente. De asemenea, folosirea unor expresii nepotrivite într-un cadru formal este o greșeală des întâlnită.

Utilizarea incorectă a timpurilor verbale

O greșeală comună este amestecarea timpurilor verbale, lucru care poate face prezentarea confuză. Este important să fiți consecvenți în utilizarea timpului prezent, trecut sau viitor, în funcție de context.

Folosirea excesivă a cuvintelor de umplutură

Cuvintele precum „like”, „um”, „you know” ar trebui evitate pe cât posibil în prezentările profesionale. Ele slăbesc impactul mesajului, făcând prezentarea să pară neprofesională.

Puteți înlocui expresii precum „Um, I think…” cu „In my opinion…” sau „I believe…”. De asemenea, puteți înlocui „Like, it’s really important…” cu „It is crucial that…”.

Cum să evitați aceste greșeli de limbaj

Pentru a evita greșelile de limbaj, este recomandat să exersați discursul în fața unui mentor sau a unui prieten. Aceștia vă pot ajuta să identificați greșelile de limbaj, îmbunătățindu-vă în același timp modul de exprimare.

Acordați atenție limbajului non-verbal

Limbajul corpului, precum și contactul vizual, sunt la fel de importante precum cuvintele pe care le rostiți. Mențineți o postură deschisă, folosind gesturi pentru a sublinia punctele-cheie.

Sfaturi de la experți

Un aspect pe care îl puteți lua în considerare este că tutorii și profesorii de engleză vă pot oferi sfaturi valoroase atunci când vine vorba de pregătirea unei prezentări profesionale în engleză. Unul dintre cele mai importante aspecte este practica regulată. Nu este suficient doar să pregătiți o prezentare, ci trebuie să exersați cât mai des.

Tutorii recomandă și meditații engleză, unde pot fi abordate nevoile specifice legate de exprimare și limbaj, astfel încât să deveniți un prezentator mai încrezător.

Concluzie

Deși o prezentare în engleză poate fi o provocare, aceasta este o oportunitate excelentă de a vă demonstra competențele. Exersarea regulată, precum și apelarea la tutori specializați în engleză, pot face o mare diferență.

Loading

Citeste mai mult

Educatie

INTERVIU. Românii de azi sunt, din punct de vedere cultural, la nivelul Secolului 18. Ce a produs degradarea învățământului și cum l-am putea repara

Publicat

in

Într-o radiografie a sistemului de învățământ din România, istoricul Adrian Majuru susține că societatea noastră reușise, la un moment dat, să creeze orizonturi de așteptare pentru toate categoriile de tineri în ceea ce privește accesul la educație. Întâi nu în comunism, ci în perioada interbelică. 

Istoricul Adrian Majuru încearcă să discute, realist, plusurile și minusurile educației din mai multe etape ale evoluției României. Punctează reușitele de dinainte de 1989, dar nu e nostalgic. El spune că nu comunismul, creator de înfometare, era soluția. Într-o țară puternică ”ai nevoie de oameni care să fie liberi în alegerile lor, dincolo de profesia pentru care s-au specializat”.

Cât de eficient este sistemul actual de învățământ? Cât de adaptat este el cerințelor moderne? Era mai bun sistemul folosit în perioada comunistă sau în cea interbelică? Care a fost, de fapt, cea mai prolifică perioadă pentru învățământul românesc? Ce rol a avut biserica în istoria învățământului din Țările Române? 

La aceste întrebări a răspuns pentru Hotnews.ro, Adrian Majuru, istoric, antropolog, scriitor și actual manager al Muzeului Municipiului București.

Adrian Majuru. Foto: Agerpres

Plusurile și minusurile sistemului de învățământ din comunism: ”Înfometare, precarizare, dar și regres în educație după 1989”

  • Comuniștii au reușit să creeze un sistem în primul rând de servicii sociale privind educația și sănătatea, dispensare, grădinițe, creșe, școli, mai ales în mijlocul noilor raioane pe care le construiau. Nu exista un cartier care să nu lege cel puțin două școli.
  • Industrializarea a fost, în cele din urmă, forjată. S-a accelerat cumva diversificarea ei, renunțându-se la calitate pentru a se plăti datoriile externe. Asta a fost miza și, practic, regimul a făcut implozie. 
  • Plata accelerată într-un termen scurt a unei datorii a însemnat înfometare. Evident că precarizarea asta lovește întâi cultura și învățământul, și sănătatea, cum se întâmplă și astăzi. Această precarizare a însemnat, în primul rând, înșurubarea ideilor naționaliste, național-comuniste, ca ideologie în tot ce însemna învățământ.
  • Sistemul de învățământ de după 1989, un regres față de ceea ce comuniștii, până la un punct, au putut să construiască la nivel național, inclusiv în ceea ce privește reperul universitar și academic. 
Sală de clasă, în București, 1974. Foto: Balázs Emőke / Azopan.ro

Răspunde sistemul actual de învățământ cerințelor lumii moderne?

  • Nu sunt multe sisteme de învățământ care să corespundă realităților pe deplin. România este într-o zonă similară centurii de asteroizi, unde lucruri nu sunt foarte funcționale.
  • Învățământul sau sistemul românesc de azi au pierdut comparativ cu perioada interbelică sau chiar față de perioada comunistă. Chiar și în comunism exista posibilitatea de a oferi un scop unui adolescent. Să fie un bun arheolog, un foarte bun inginer sau să cunoască limbi străine. Chiar dacă nu i se oferea pașaport.
  • Dacă vorbim despre Uniunea Europeană, și nu numai despre ea, aici ne leagă însă nomadismul virtual. Un tânăr, dacă este suficient de dornic să fie diferit de ceea ce vede în jurul lui, în cartier în bloc, în comunitate, nomadismul virtual îi oferă această posibilitate să lucreze pentru altul din altă cultură, din apartamentul său. 

Este exclus să schimbi într-un termen mediu sau scurt sistemul de învățământ actual românesc

  • În educație nu intervii pe termen scurt decât atunci când, nu știu, apare o inundație sau un incendiu. Trebuie să refaci școala de la zero pentru a repara nesincronizările ultimilor 30 de ani. Gândiți-vă că avem generații care așa vor preda și vor vedea, cum au fost învățate în anii aceștia. Lucrurile sunt ajunse la maturitate, deci trebuie să aștepți dublu, 60 de ani.
  • Noi, în prezent, suntem undeva, ca un echivalent, la sfârșitul secolului al XVIII-lea. Chiar dacă România urbană e mai densă față de veacul respectiv. Locuitorii din mediul urban, dacă vreți, sunt în stadiul cultural, de consumatori de cultură, similar finalului veacului al XVIII-lea. 

Sistemul actual de învățământ, parțial un produs al Revoluției industriale

  • Întotdeauna ai nevoie de o masă critică specializată pentru ceea ce tu vrei să dezvolți ca tehnologie, pe măsură ce aceasta evoluează. Și ajungem în timpurile noastre. Evident că oamenii aceștia, dincolo de specializare, au în spatele lor lecturi suplimentare, hobby-uri, preocupări legate de viitorul copiilor lor, nu numai de viața lor.
  • Dacă vrei să ai rezultate pe mai multe paliere economice pe care tu vrei să le dezvolți, ai nevoie de oameni care să fie liberi în alegerile lor, dincolo de profesia pentru care s-au specializat.

Cea mai prolifică perioadă pentru învățământul românesc

  • Investițiile au fost mereu sincopate. N-a fost mereu ceva foarte funcțional. Avem un minister de resort după Primul Război Mondial. Până atunci a fost eforia școlilor civile. Unele licee în București au fost înființate și construite chiar cu banii părinților și alte fonduri private, cum ar fi liceul Șincai sau liceul Cantemir. Drept urmare, s-a făcut cât s-a putut. 
  • Însă investiția în pregătirea profesională este dincolo de logistica pe care o ai. În tânărul ăla educat investești continuu.
  • În România, am avut în perioada interbelică o firmă foarte puternică  S-a numit Creditul Minier, avea capital românesc și era reprezentată de ingineri și de specialiști români. A dispărut pe măsură ce Germania nazistă a cucerit teritorii. La naționalizare n-a mai putut fi construit ceva similar, deși resursele existau.
  • Dar oamenii care au pus aceste structuri pe baze dinamice, atunci în interbelic, erau deja la aproape a treia generație pe acest profil economic. Oameni școliți, pregătiți, și cu conexiuni occidentale serioase, legate de foști colegi de facultate sau decidenți în domeniile respective.

Despre istoria învățământului românesc 

  • O supraviețuire și o adaptare la circumstanțe pe care adesea ni le-au creat alții. Dar au fost și circumstanțe pe care le-am creat noi. 
  • Supraviețuirea și adaptarea la scara istorică relativ recentă, cel puțin pentru noi, exceptând Transilvania, unde avem universități încă din Evul Mediu, au fost realități palpabile cu precădere până la apariția școlilor domnești, care erau școli superioare, dar includeau cumva, păstrând parametri istorici, și zona de liceu de astăzi. 
  • Clasa de mijloc își permitea taxele de școlarizare și avea nevoie de această pregătire pentru a prelua afacerile părinților care erau variate.
  • Școală superioară o făceai în afara țării Valahiei sau Moldovei. Atunci urma o perioadă de studii în Europa Centrală, fie în Sfântul Imperiu, pentru Evul Mediu, iar ulterior în spațiul nord-germanic, preferate fiind universitățile din Leipzig și Halle.

Discuția integrală cu istoricul Adrian Majuru în film:

Loading

Citeste mai mult

Invatamant

Top curiozități. De ce să alegi germana ca limbă de studiu

Publicat

in

Alegerea unei limbi străine de studiu este o decizie importantă. Fie că este vorba despre motivația profesională, culturală sau personală, învățarea limbii germane poate aduce numeroase beneficii. Iată câteva curiozități care te-ar putea convinge să alegi germana ca limbă de studiu.

1. Limba germană are peste 134 milioane de vorbitori

Germana nu este doar o limbă vorbită de milioane de oameni în Germania, Austria și Elveția, ci este și limba oficială în mai multe țări europene. Aceasta deschide uși către diverse culturi și comunități.

2. Oportunități profesionale în expansiune

Germana este limba de afaceri a Europei, iar companiile germane sunt printre cele mai influente din lume. Cunoașterea limbii germane poate oferi avantaje semnificative în carieră, mai ales dacă îți dorești să lucrezi pentru firme internaționale sau în domenii precum ingineria, medicina și științele economice. De asemenea, Germania are o economie puternică și stabilește standarde în multe industrii, ceea ce o face o destinație atractivă pentru tineri profesioniști.

3. Acces la literatură și cultură deosebită

Limba germană are o bogată tradiție literară, cu autori celebri precum Goethe sau Schiller. Prin învățarea limbii, nu doar că vei putea citi operele acestora în original, dar vei avea și o înțelegere mai profundă a culturii germane. Germana îți va oferi acces la opere de artă, muzică, filozofie și istorie care au influențat întreaga lume.

4. O limbă logică și bine structurată

Germana este adesea considerată o limbă logică, având reguli gramaticale bine definite. Deși poate părea complicat la început, mulți studenți descoperă că, odată ce învață structurile fundamentale, procesul devine mai simplu. De asemenea, germana este o limbă compusă, ceea ce înseamnă că poți crea cuvinte noi prin combinarea altor cuvinte, oferindu-ți astfel un vocabular foarte vast.

5. Cultura bavareză și festivalurile germane

Germania este cunoscută pentru festivalurile sale unice și cultura bavareză. Oktoberfest, de exemplu, este celebrat în întreaga lume și este una dintre cele mai mari festivități din Germania. Învățând germana, poți experimenta aceste tradiții la fața locului și te poți conecta cu localnicii într-un mod mult mai autentic.

Cu numeroase avantaje și o cultură bogată de descoperit, germana se dovedește a fi o alegere excelentă pentru oricine dorește să își extindă orizonturile de exprimare și înțelegere. Dacă ești interesat să începi călătoria ta în învățarea limbii germane, poți explora cursurile de germană online. Fie că ești începător sau dorești să îți îmbunătățești abilitățile, accesează azi https://german.oratorica.ro/ pentru a începe studiul cât mai curând!

Loading

Citeste mai mult

Educatie

Consuela Colțan, o învățătoare altfel, într-o școală de stat. Lecțiile ei îi fac pe copii să spună: „Doamna, a fost cea mai tare zi!”

Publicat

in

Consuela Colțan este învățătoare de 25 de ani și predă la Școala Gimnazială Nr. 280 din Sectorul 5 al Capitalei. A înțeles că elevii vremurilor noastre nu mai învață stând cuminți în bănci, cu stiloul în mână și ochii la tablă, ci că au nevoie de suport vizual, stimuli colorați, mișcare. Iar lecțiile ei sunt adevărate aventuri pentru copii, în care sunt provocați să descopere, să experimenteze, să întrebe.

Marea provocare pentru Consuela Colțan este să organizeze lecțiile interactive într-o clasă cu 35 de elevi, într-o școală în care se lucrează în trei schimburi. Pentru a pregăti clasele, ea merge la școală seara, după 8, sau dimineața, la 6.30, să mute băncile, să pregătească materialele. Mai în glumă, mai în serios, e întrebată de cei din jur: ”Iar ai inspecție?” Iar adevărul este că are, zilnic, iar evaluatorii ei au 6-7 ani și nu-și permite să nu fie pregătită în fața lor.

Totul Despre Mame: Sunteți învățătoare în sistemul de stat și reușiți să ieșiți din linie și să predați altfel decât folosindu-vă exclusiv de cretă și tablă. Când ați început să predați altfel și care au fost efectele asupra copiilor?

Încă de pe băncile Şcolii Normale “Elena Cuza”, m-am străduit să concept lecţii cât mai atractive pentru elevi, care să le stârnească interesul şi să le menţină atenţia trează. Mereu m-am pus în ”pielea” elevului, gândindu-mă ce mi-ar plăcea să aflu nou, cum s-ar întâmpla acest lucru şi prin ce mijloace. Cu toţii am fost elevi şi ne amintim cum tremuram atunci când intra în clasă un anumit profesor, cum înţepeneam în bancă ore întregi, nemişcaţi, eventual şi cu mâinile le spate, cum scriam, după dictare, expunerea conţinutului lecţiei, cum eram unii lăudaţi, alţii umiliţi, chiar loviţi. Mi-ar plăcea să cred că acest mod de a face educaţie nu mai există, că elevul este în centrul procesului educațional, că preocuparea pentru dezvoltarea lui armonioasă este prioritară.

Stilul meu de predare se bazează pe învăţarea afectivă, care constă în inducerea unor dispoziţii afective pozitive, propice învăţăturii. Avem datoria, ca educatori, să valorizăm curiozitatea şi bucuria cu care micul şcolar de 6 ani păşeşte pentru prima dată pragul clasei şi să dezvoltăm componentele motivaţionale de ordin afectiv: încrederea în forţele proprii, siguranţa în rezolvarea problemelor; bucuria descoperirii şi satisfacţia succesului.

Din punctul meu de vedere, afectivitatea transpusă în motivaţie şi învăţare reprezintă unul dintre factorii importanţi în formarea personalităţii elevilor. În activitatea şcolară, educaţia prin iubire este cea mai eficientă cale de dezvoltare şi de formare, mai ales în ciclul primar.

Citiți continuarea articolului pe site-ul nostru de parenting www.totuldespremame.ro

Loading

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Câmpulung

În Trend