Conecteaza-te cu noi

ACTUAL

Doctorița de la ATI Pantelimon, înregistrată când discuta cu iubitul său medic, care îi spune că „nora prelungește o suferință, deci nu tratează absolut nimic” / Ce susține expertiza INML cerută de procurori despre „nora” – noradrenalina

Publicat

in

În interceptările pe care procurorii le-au arătat judecătorilor care au aprobat arestarea celor două doctorițe ATI de la Sf. Pantelimon apare o convorbire în care se discută despre o terapie vitală pentru salvarea pacienților, administrarea noradrenalinei, despre care doi medici discută ca și cum n-ar face nimic, susține Parchetul.

Pe 12 aprilie 2024, a doua zi după ce la Sf. Pantelimon se află că Parchetul a început cercetări despre decesul mai multor pacienți, doctora M vorbește la telefon cu iubitul ei, un medic. 

Procurorii notează că cei doi vorbesc despre o tragedie din lumea medicală, care avusese loc de curând, ceva legat de un al treilea medic. HotNews nu detaliază cazul de la care pleacă discuția, pentru că e personal și nu e relevant ca interes public.

Tre’ să-l lași pe Cel de Sus, nu pe nora să decidă”

Bărbat: Uite, poți să te inspiri din ce a scris că e chiar foarte drăguț și exact asta spun și eu că… ea nu tratează nimic
M: Îhî.  

Bărbat: Ea prelungește o suferință, deci nu tratează absolut nimic
M: Asta nu pot să zic că ce sunt eu, Dumnezeu …[neinteligibil]… suferință? 

Bărbat: Păi nu, nu, nu. 
M: Hî, hî, hî. 

Bărbat: Păi nu, da’ ce, sunt Dumnezeu să prelungesc suferință? 
M: Da. 

Bărbat: Tre’ să-l lași pe Cel de Sus, nu pe nora să decidă. 
M: Da, Cel de Sus. Frumos. 

Bărbat: Da.

Despre această conversație, procurorii susțin că arată „opinia inculpatei MM despre efectele noradrenalinei”. Din citirea HotNews rezultă că e, în mod cert, opinia celuilalt medic. În privința doctorei M, mai degrabă ea îl aprobă tacit sau chiar îl contrazice. Când bărbatul, iubitul doctorei de la ATI Pantelimon, spune că noradrenalina „nu tratează absolut nimic”, doctorița de 33 de ani răspunde: „Asta nu pot să zic că ce sunt eu, Dumnezeu…”.

Nu este singurul punct unde referatul pare neclar sau nesusținut, conform interpretării HotNews. Redacția a ales să explice și punctele slabe, în interpretarea sa, ale demonstrației procurorilor. 

A doua doctoră: „Nu știu dacă a scăpat ceva din foi, oricum la foi nu mai avem acces”

Într-o altă convorbire din aceeași zi, 12 aprilie, cealaltă doctoriță ATI, P.M., care realizase și ea că e suspectă, se sfătuiește la telefon cu o femeie, neidentificată de către procurori. În discuție apare preocuparea medicului de a fi acoperită cu hârtii. 

Nici ea și nici colega ei nu știau că procurorii vor face comparația dintre fișele de observație, hârtiile și datele din memoria injectomatelor.

DOAMNĂ: Deci foile sunt făcute perfect. 
PM: Presupun că da. Că așa au fost. 

DOAMNĂ: Așa cum ai învățat. 
PM: Că aa au fost făcute. 

DOAMNĂ: Cum ai învățat tu să le faci, cu evoluția. 
PM: Da.

DOAMNĂ: Cu MSOF cu căcat, cu toate alea? 
PM: Da, da, așa sunt. 

DOAMNĂ: Bun, bun deci tu atuncia, nu vei fi judecată, nu pe ce căcat mănâncă niște cretini, ci pe ceea ce este pe foi. Înțelegi?
PM: Da.

DOAMNĂ: Pe foi vei fi tu judecată. 
PM: Da.

DOAMNĂ: Atâta timp, cât tu în foaie, ți-au mers medicamentele, ți-au mers toate alea, ai scris că are evoluție dificilă, ai spus că l-ai resuscitat, ai scris toate alea. 
PM: Da. Dar toți pacienții au fost resuscitați. 

[…]

DOAMNĂ: Deci foile sunt luate…. 
PM: Sunt de gardă astăzi.

DOAMNĂ: Ești de gardă, perfect.
PM: Nu știu dacă a scăpat ceva din foi, oricum la foi, la foi nu mai avem acces, dar (neinteligibil)

DOAMNĂ: Nicio problemă, nu e nicio problemă, păi oricum sunt luate. 
PM: Foile sunt ok!

DOAMNĂ: Deci dacă tu ești, foi, miți, pe foi să fie scris tot ce trebuie, că foile sunt judecate. Da?
PM: Da.

DOAMNĂ:  Așa. Deci dacă tu ești în foaie acoperită, și ai scris, dacă (neinteligibil) era pe 10 și avea tensiune 14, și l-ai dat pe 8, aia e cu totul și cu totul altceva.  

[…]

DOAMNĂ: Încă odată, foile sunt luate în momentul ăsta nu voi! Da? 
PM: Da.

DOAMNĂ: Deci dacă tu ai foaia făcută și completă și omul ăla a fost resuscitat și am scris că l-am resuscitat că hâr, că mâr, da?

INML: „Nu se impunea scăderea bruscă a dozei de noradrenalină, de la valori de 15ml/h la 1 ml/h”

Procurorii au trimis către INML datele cazului bărbatului de 54 de ani care a murit după două coborâri bruște ale administrării de noradrenalină. La prima pacientul a rezistat, cu ajutorul unei asistente. A doua oară, bolnavul a murit.

Procurorii au pus întrebări și au primit răspunsuri în scris de la INML. Concluziile raportului de expertiză medico-legală nr. A1/8230/2024 au fost următoarele:

1.Se impuneau terapeutic reducerile ratei de noradrenalină din data de 26.03.2024, ora 16:45 și din data de 04.04.2024, ora 13:17, prin raportare la afecțiunile de care suferea pacientul MM și la starea sa de sănătate din acel moment?

La întrebarea nr. 1: „Din declarația medicului șef ATI, reținem că noradrenalina se administrează pentru a menține o tensiune arterială medie de 60-65 mmHg.

Având în vedere faptul că pacientul era instabil hemodinamic chiar și sub suport vasopresor, apreciem că nu se impunea scăderea bruscă a dozei de noradrenalină, de la valori de 15ml/h la 1 ml/h în data de 26.03 și, respectiv de la 20 ml/h la 1 ml/h în data de 04.04.2024, fapt ce constituie deficiențe în acordarea asistentei medicale”.

2.Scăderea ratei de noradrenalină din data de 26.03.2024, ora 16:45, de la valoarea de 15 ml/h, la valoarea 1 ml/h era de natură să producă decesul pacientului MM?

La întrebarea nr. 2: „Ținând cont de starea pacientului, așa cum este menționat și în evoluție – hemodinamc instabil sub suport vasopresor, apreciem că în cazul de față scăderea bruscă a Noradrenalinei nu era indicată, punând în pericol viața pacientului, reprezentând o deficiență în acordarea asistenței medicale.

Din declarațiile asistentelor avute la dispoziție, reiese faptul că atunci când sesizau că sunt modificate ratele de administrare ale noradrenalinei, acestea suplimentau medicamentul administrându-l în perfuzie.

Nu pot fi făcute alte mențiuni din punct de vedere medico-legal”.

Între ce i s-a făcut pacientului de 54 de ani și moartea lui „există legătură de cauzalitate”

3.Există legătură de cauzalitate între scăderea ratei de noradrenalină din data de 04.04.2024, ora 13:17, de la valoarea de 20 ml/h, la valoarea 1 ml/h, și decesul pacientului MM, instalat la ora 15:00?

La întrebarea nr. 3: „Având în vedere faptul că s-a practicat o scădere bruscă a noradrenalinei (de la rată de 20ml/h la rată de 1ml/h) demonstrată prin înregistrările injectomatului, la un pacient ce ar fi necesitat creșterea valorii de noradrenalină, ținând cont de valoarea tensională de la ora 13 (TA 40/36 mmHg), apreciem că scăderea bruscă a dozei de noradrenalinei din data de 04.04.2024 reprezintă o deficiență în acordarea asistenței medicale.

Coroborat cu faptul că există concordanță temporală între scăderea bruscă a valorii de noradrenalina (ora 13:17) și survenirea stopului cardio-respirator (ora 14:15) neresponsiv la manevrele de resuscitare cu declararea decesului la ora 15:00, apreciem că intre aceste deficiențe în acordarea îngrijirilor medicale (scădere bruscă a dozei de noradrenalinei) și deces există legătură de cauzalitate”.

Rezumatul referatului procurorilor poate fi citit aici, pe HotNews.

Citește și:

Loading

ACTUAL

TU DECIZI ! VOTEAZĂ AICI PENTRU UN SONDAJ CORECT

Publicat

in

Votează pentru a nu mai da posibilitatea manipularii prin sondajele realizate de firmele de casă. Nu sunt acceptate voturi multiple. Votul este secret. Distribuie pentru a vota cat mai mulți și pentru o acuratețe mai bună a rezultatelor.

Dacă duminica viitoare ar avea loc alegeri prezidențiale, dumneavoastră personal cu ce candidat ați vota?

Loading

Citeste mai mult

ACTUAL

VIDEO | Accident groaznic în Argeș provocat de un șofer beat – 3 victime la spital

Publicat

in

Un grav accident rutier provocat de un șofer beat în urma căruia au rezultat trei victime, dintre care una în stare gravă, a avut loc azi noapte în Argeș, la Țițești. În urma acordării îngrijirilor medicale la fața locului, toate cele trei persoane au fost transportate la spital.

Din verificările preliminare, efectuate de polițiștii Formațiunii Rutiere Mioveni, s-a stabilit că un bărbat de 27 de ani, din Mioveni, care conducea un autoturism pe DN 73D, din direcția Davidești spre Mioveni, în împrejurări care vor fi stabilite prin cercetări, posibil pe fondul efectuării manevrei de depășire, a acroșat un alt autoturism ce se deplasa în aceeași direcție, condus de un bărbat de 27 de ani, din Mioveni.

În urma impactului, primul autoturism a fost proiectat într-un autocamion ce se afla parcat în afara carosabilului.

În urma impactului, au suferit leziuni ocupanții primului autoturism, respectiv conducătorul auto, precum și pasagerul dreapta față – bărbat de 29 de ani, preluat in stare gravă, respectiv pasager spate -bărbat de 27 de ani.

În urma testării cu aparatul etilotest a rezultat că bărbatul care conducea primul autoturism se afla sub influența alcoolului, valoarea alcoolemiei fiind mai mare decât limita de 0,40 mg/l alcool pur în aerul expirat, celui în cauză fiindu-i recoltate probe biologice, pentru stabilirea valorii alcoolemiei în sânge.

Pentru al doilea conducător auto, în urma testării cu aparatul etilotest a rezultat că nu a consumat alcool.

În cauză cercetările sunt continuate, pentru stabilirea tuturor împrejurărilor în care evenimentul rutier a avut loc și luarea măsurilor legale care se impun.

Loading

Citeste mai mult

ACTUAL

VIDEO | Incendiu violent la Poienarii de Argeș – Casă făcută scrum

Publicat

in

Pompierii de la Detașamentul Curtea de Argeș au intervenit aseară în cazul a două incendii, unul în comuna Poienarii de Argeș, incendiu izbucnit la o locuință și un altul în comuna Ciofrangeni, incendiu izbucnit la coșul de fum al unei case.

La sosirea forțelor operative la incendiul de la Poienarii de Argeș, ardeau în dezvoltare acoperișurile unei case și al unei anexe, pe o suprafață de aproximativ 180 mp, incentrul prezentând pericol de propagare la bunurile din interiorul încăperilor.

Tavanele încăperilor s-au prăbușit, fiind astfel afectate bunuri din interiorul locuinței, precum mobilier, aparatură electrocasnică și materiale textile.

Nu au fost înregistrate victime.

Cauza probabilă de izbucnire a incendiului a fost coș de fum amplasat ori neprotejat termic față de materialele combustibile.

Loading

Citeste mai mult

ACTUAL

Bre, domnule Gheorghe Badea! Nu îți este, bre, rușine?

Publicat

in

Am primit, astăzi dimneață, de la un amic din București, link-ul unei știri publicate de jurnalul de casă al PSD Argeș. Am intrat să citesc, mai ales ca amicul alăturase linkului și un mesaj de tachinare la adresa mea. Am deschis linkul, am citit știrea și instantaneu am explodat: „Bă, da` nu i-o fi rușine marelui afacerist Gheorghe Badea!”

Da, da, marele și controversatul afacerist Gheorghe Badea, patron de hoteluri, patron de MHC-uri și GIC-uri, finanțator și „pretin” al camarilei PSD din Argeș, același Badea care alaturi de Vali Vișoiu (altă vedetă locală), acum aproape un deceniu, era prezentat ca fiind omul care distrus râurile Buda și Capra din Făgăraș și a băgat România în infringement, același Badea care… trăiască PSD, pe scurt! Ei bine, omul acesta își dă cu părerea despre situația penibilă în care a ajuns Argeșul, mai exact de ce avem cei mai înalți munți din țară dar nu avem niciun metru de partie de ski? Iar marele Badea, cel mai important investitor și in turismul argeșean, cică, dă un răspuns care nu poate decât să te enerveze, un raspuns care arată cât de mult l-a afectat cârdășia cu camarila PSD, un răspuns care ne arata de fapt cît de mic investitor in turism este: „Sunt 22 de județe limitrofe Carpaților, iar fiecare județ are domeniu schiabil. Argeșul e singurul județ care n-are o pârtie. De ce? Răspunsul îl dați dumneavoastră„.

Păi cum, bre, domnule Badea, cum adică „Răspunsul îl dați dumneavoastră„? Adică, matale nu ești în stare să ne explici și ne iei de proști, pe noi argeșenii, cerându-ne să răspundem la rușinea asta de întrebare? De ce? De ce nu ai răspuns matale sau, daca nu esti in stare să o faci, poate îi rugai pe „pretinii” din PSD să o facă. Pe Tecău, pe Manu sau chiar pe Mînzînă sau Bughiu. Nu cumva, asemeni celor enumerați anterior, ne iei de proști pe noi, toți argeșenii care de vreo 15 ani vă tot întreabă de… treaba asta cu metrul de pârtie în Argeș? Că de-aceea nu mă pot iar abține: bre, domnule Gheorghe Badea! Nu îți este, bre, rușine? Mai marcă banu` încă o dată la jurnalul de casă al PSD si vino cu un nou articol în care să vă cereți scuze argeșenilor, și matale și trupa vesela din PSD. Căci ăia de la PDL-ul Elenei Udrea cu care îți mergea la fel de bine au cam dispărut din peisaj. Unii prin locuri răcoroase, alții în tomberonul istoriei.

De ce nu ne poate explica marele investitor în turism Gheorghe Badea de ce a ajuns Argeșul sa nu aibă un centimetru de părtie de ski? O să vă detaliez totul în ediția de luni seara a emisiunii Chestiuni Arzatoare de la Pro Arges TV. O sa îi dedic toată emisiunea marelui afacerist in turism Gheorghe Badea ( cu o mica parte și lui Dumitru Grecu) și o să pornesc de la momentul cand, chiar pe Valea Argeșului, am fost la un pas sa fac tandari un aparat foto Nikon de vreun kilogram în capetele unor gorile de-ale lui Badea, omul care se credea deja stapan pe terenul de la baza cetatii Poienari…

Loading

Citeste mai mult

ACTUAL

Tânăr de 21 ani din Curtea de Argeș săltat de Poliție și dus în pușcărie – Trafic de droguri

Publicat

in

În ziua de 15 ianuarie, polițiștii argeșeni au pus în executare două mandate de executare a unor pedepse cu închisoarea, pentru persoane care au fost condamnate de instanțele de judecată, în urma săvârșirii unor infracțiuni.

Astfel, polițiștii de investigații criminale din cadrul Poliției Muncipiului Curtea de Argeș au pus în executare un Mandat de executare a pedepsei cu închisoarea emis de Tribunalul Argeș, privind pe un tânăr de 21 de ani, din Curtea de Argeș. Cel în cauză a fost condamnat la 3 ani și 4 luni de închisoare, ca urmare a săvârșirii infracțiunilor de trafic de droguri de risc și de mare risc, în forma continuată.

De asemenea, polițiștii din cadrul Postului de Poliție Băiculești, împreună cu polițiștii Serviciului Investigații Criminale Argeș au pus în executare un Mandat de executare a pedepsei cu închisoarea emis de Judecătoria Pitești, privind pe o femeie de 56 de ani, din Băiculești. Femeia a fost condamnată la un an și 4 luni închisoare, ca urmare a săvârșirii infracțiunii de furt calificat, în stare de recidivă.

Ambele persoane au fost încarcerate.

Loading

Citeste mai mult

ACTUAL

Mitologia Greacă: Elemente aplicate în marketing și publicitate

Publicat

in

Mitologia greacă este una dintre cele mai bogate și influente colecții de povești mitologice, având o influență semnificativă asupra culturii, artei și literaturii de-a lungul secolelor. Aceasta oferă o varietate de personaje fascinante, de la zei și zeițe, la eroi legendari și monștri terifianți. În vremurile moderne, mitologia greacă continuă să fie o sursă de inspirație, fiind adesea utilizată în domenii precum publicitatea pentru a crea imagini puternice și pentru a transmite mesaje captivante.

Care sunt zeii Olimpului?

Mitologia greacă este un ansamblu de mituri și legende care explică originile lumii, ale zeilor și ale oamenilor, precum și diverse fenomene naturale și sociale. Zeii Olimpului, precum Zeus, Hera, Poseidon, Afrodita și Atena, reprezintă forțe ale naturii sau ale condiției umane, fiind personificări ale puterii, iubirii, înțelepciunii sau conflictului. Alături de aceste figuri divine, eroi precum Hercule, Perseu sau Ahile ilustrează curajul, loialitatea și luptele pentru glorie.

Influența mitologiei grecești în publicitate

Mitologia greacă a devenit un instrument valoros în publicitate, datorită caracterului său universal și simbolismului puternic. Iată câteva moduri prin care mitologia greacă este folosită în reclame:

1. Crearea unei imagini de putere și prestigiu

Multe branduri folosesc imagini ale zeilor greci pentru a se asocia cu trăsături precum puterea, frumusețea sau nemurirea. De exemplu, companii de automobile sau ceasuri de lux pot utiliza simboluri legate de Zeus sau Atena pentru a sugera excelență și calitate superioară.

Un exemplu notabil este utilizarea imaginii zeului Hermes, cunoscut ca mesager al zeilor și protector al călătorilor, în logo-ul companiei de modă Hermès. Acest simbol nu doar că evocă o conexiune cu tradiția, dar și sugerează rafinament și exclusivitate.

2. Apelul la valori eterne

Miturile grecești transmit mesaje care rămân relevante în orice epocă, cum ar fi lupta dintre bine și rău, curajul în fața adversitċților sau frumusețea ca ideal suprem. Brandurile de produse cosmetice, de exemplu, folosesc adesea Afrodita, zeița frumuseții, pentru a sublinia eficiența produselor lor.

Un exemplu concret este utilizarea imaginii lui Narcis în campanii legate de oglindări și frumusețe. Povestea lui Narcis, care s-a îndragostit de propria reflecție, poate fi reinterpretată în cheia unui mesaj pozitiv despre auto-acceptare sau îngrijire personală.

3. Personificarea unor trăsături umane

Mitologia greacă este bogată în povești despre eroi cu trăsături umane profunde. Companiile folosesc adesea aceste personaje pentru a se conecta emoțional cu publicul lor. Hercule, de exemplu, este folosit pentru a simboliza forța și determinarea, fiind adesea prezent în reclame pentru suplimente nutritive sau echipamente sportive.

4. Povești captivante

Brandurile caută să spună povești memorabile. Miturile grecești, cu narațiuni lor dramatice și personaje complexe, oferă o sursă ideală de inspirație. Aceste povești sunt aplicate în diverse forme, de la logo-uri și nume de brand și până la filme, reclame sau tematici de aparate demo în cazinouri.

Exemple de mitologie greacă aplicată în marketing

Există câteva simboluri și mituri grecești devenite reper, la care tot revin campaniile de marketing: 

1. Nike și zeița victoriei

Unul dintre cele mai faimoase exemple este brandul Nike, care și-a luat numele de la zeița greacă a victoriei și înțelepciunii. Logo-ul companiei, cunoscut sub numele de „Swoosh”, reprezintă aripile zeiței. Alegerea acestui simbol reflectă dorința de a inspira succes și excelență sportivă. Zeița Nike mai este cunoscută și drept Atena și apare și în multe campanii de publicitate pentru clinici de lux sau birouri de avocatură.

2. Apollo și industria auto

Zeul Apollo, cunoscut pentru frumusețea și armonia sa, este utilizat în campanii de publicitate pentru mașini de lux sau produse audio de înaltă calitate. Imaginea sa evocă perfecțiunea și echilibrul, trăsături dorite de consumatori.

3. Pandora și bijuteriile

Brandul Pandora, specializat în bijuterii, folosește numele mitologic al primei femei create de zei. Cutia Pandorei, care în mitologie conține toate relele lumii, este reinterpretată ca o sursă de surprize plăcute și de frumusețe.

4. Olimp și industria de gaming

Industria de gaming nu putea rata acest izvor de simboluri și povești captivante. Numeroase studiouri de jocuri au creat jocuri inspirate din mitologia greacă, poate cele mai cunoscute fiind seriile Age of Mythology, God of War și Titan Quest. În industria de iGaming, jocuri precum Gates of Olympus, Medusa’s Madness sau Amazing Link Zeus disponibile și la Verde Casino Romania au devenit extrem de populare, iar elemente din aceste jocuri apar adesea și în design-ul multor branduri și site-uri din industrie.

De ce funcționează mitologia greacă în publicitate?

Mitologia greacă este o resursă continuă de inspirație pentru publicitari, care explorează constant posibilitățile de asociere. Campaniile sunt eficiente pentru că bifează mai multe elemente-cheie:

1. Simbolism universal

Mitologia greacă este recunoscută la nivel global, iar simbolurile sale sunt ușor de identificat. Acest lucru ajută la crearea unor campanii care au impact asupra unui public larg, indiferent de contextul cultural.

2. Evocarea emoțiilor

Poveștile mitologice sunt pline de emoții puternice, ceea ce le face memorabile. Publicitatea care evocă astfel de emoții are mai multe șanse de a rămâne în mintea consumatorilor.

3. Legătura cu valorile

Miturile grecești oferă un cadru pentru explorarea unor teme precum curajul, loialitatea, frumusețea și inovația, valori pe care multe branduri doresc să le asocieze cu produsele lor.

Mitologia greacă continuă să joace un rol semnificativ în publicitatea modernă, datorită capacității sale de a comunica mesaje puternice prin intermediul simbolurilor și poveștilor. De la zei și eroi la teme universale, aceste mituri adaugă profunzime și valoare brandurilor, conectându-le cu publicul lor într-un mod memorabil și captivant.

Loading

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Câmpulung

În Trend