Conecteaza-te cu noi

NATIONAL

Cum alegi crema de protecție solară: „Un produs mai scump nu este neapărat și mai eficient”

Publicat

in

Când alegem o cremă de protecție solară, trebuie să ținem neapărat cont de tipul nostru de piele. În plus „odată ce am ales un produs pentru fotoprotecție potrivit, trebuie să îl și folosim, de fiecare dată când ieșim din casă, indiferent de anotimp”, recomandă dermatologii.

La ce să fim atenți ca să alegem creme de protecție solară, ne-a explicat medicul dermatolog Fabiola Copaci, în interviul de mai jos.

Dr. Copaci, medic dermatolog, spune care e conduita potrivită pentru piele când stăm la soare.

Cum alegem crema pentru protecţie solară potrivită tipului nostru de pieleCe factor de protecție ar trebui să aibă dacă avem tenul deschis la culoare, de exemplu?

Dr. Fabiola Copaci: Frecvent, atunci când cumpărăm un produs cu factor de protecţie solară (FPS) ne orientăm doar în funcţie de gradul de protecţie al acestuia.

Este însă foarte important când vrem să alegem o cremă de protecţie solară, să ţinem cont de tipul şi culoarea ţesutului cutanat pe care îl avem.

Astfel, un ten sensibil, deschis la culoare, care se arde uşor şi se bronzează uneori necesită aplicarea unei creme cu protecţie ridicată, adică cu un FPS de 30 sau 50. Pentru tenul normal de culoare medie care se bronzează uşor şi se arde uneori este utilă aplicarea unui produs cu FPS de 20-25, ȋn timp ce tenul închis necesită aplicarea de produse cu FPS 15.

Tenul acneic sau gras beneficiază de creme ecran solar “non comedogenice” adică de creme care nu blochează porii. Persoanele care însă au un ten uscat trebuie să utilizeze creme-ecran ce conţin şi agenţi de hidratare precum acidul hialuronic sau ceramidele.

Interviul poate fi citit în întregime pe www.smartliving.ro.

Citeste mai mult
Click si comenteaza

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

NATIONAL

Inspectorii DGAF au luat la puricat firmele care fac ITP pentru autovehicule – Nereguli majore descoperite

Publicat

in

Direcția Generală Antifraudă Fiscală (DGAF) din cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) a anunțat identificarea unor nereguli semnificative în sectorul inspecțiilor tehnice periodice (ITP) pentru autovehicule. Acțiunile de control ale inspectorilor DGAF au scos la iveală neconcordanțe importante între numărul prestațiilor ITP efectuate și veniturile impozabile declarate de contribuabili.

În cadrul unei campanii inițiale, desfășurate la nivel național, au fost selectați 600 de contribuabili pentru verificări detaliate. Inspectorii DGAF au descoperit că numeroase prestații ITP nu au fost declarate fiscal în anii anteriori, un exemplu notabil fiind un contribuabil cu peste 19.000 de prestații nedeclarate.

Până în prezent, au fost finalizate 383 de controale antifraudă, rezultând în constatarea unor creanțe fiscale suplimentare de peste 45 milioane lei. Aceste controale au avut și efecte indirecte notabile în ceea ce privește conformarea fiscală. Comparativ cu prima jumătate a anului 2023, în aceeași perioadă a anului 2024 s-a înregistrat o creștere de 18% a numărului de bonuri fiscale emise, ceea ce înseamnă peste 100.000 bonuri suplimentare. Valoarea absolută a sumelor fiscalizate prin intermediul aparatelor de marcat electronice fiscale (AMEF) a crescut cu aproximativ nouă milioane lei, marcând o creștere procentuală de 6%.

Un alt aspect semnificativ al acțiunilor DGAF este reducerea cu 56% a ecartului dintre numărul de prestații declarate la Registrul Auto Român (RAR) și numărul de bonuri fiscale declarate la ANAF prin AMEF.

DGAF anunță că își continuă acțiunile până la diminuarea consistentă a riscului fiscal din acest domeniu, vizând toți contribuabilii cu un comportament fiscal inadecvat, conform analizei de risc efectuate. În acest context, DGAF recomandă tuturor contribuabililor care efectuează ITP să respecte legislația fiscală, să înregistreze sistematic toate veniturile realizate prin emiterea de bonuri fiscale sau facturi, utilizând sistemul RO e-Factura, să respecte disciplina financiară și să angajeze legal forța de muncă.

Citeste mai mult

NATIONAL

Cine riscă să-și piardă pensia – Acesta este documentul pe care mulți pensionari trebuie să îl trimită la CNPP, la fiecare șase luni

Publicat

in

Românii trebuie să fie atenți la mai multe aspecte atunci când ies la pensie. Unii dintrer aceștia riscă să-și piardă venitul dacă nu depun un document, o dată la fiecare șase luni.

Pensionarii care locuiesc în altă țară vor fi nevoiți să trimită, de două ori pe ani, un certificat de viață către Casa de pensii din România, document ce atestă că beneficiarul pensiei stabilite în străinătate este în viață.

Certificatul va fi trimis semestrial, în martie și septembrie, către casele teritoriale de pensii, potrivit noii legi a pensiilor care intră în vigoare de la 1 septembrie 2024, scrie avocatnet.ro.

Astfel, potrivit Legii 360/2023, “pentru a beneficia de drepturile cuvenite din cadrul sistemului public de pensii, beneficiarii drepturilor bănești acordate de casele teritoriale de pensii stabiliți pe teritoriul altor state, denumiți în continuare beneficiari nerezidenți, au obligația de a transmite semestrial (…) un certificat de viață”.

După cum o indică și numele, certificatul de viață este un document care confirmă faptul că beneficiarul de pensie este în viață. Data până la care trebuie transmis este 31 martie, respectiv 30 septembrie a fiecărui an, scrie antena3.ro.

Printr-un ordin apărut recent, Casa Națională de Pensii Publice (CNPP) a stabilit și modelul certificatului de viață

Important de subliniat este faptul că documentul trebuie semnat în fața unei autorități legale de pe teritoriul statului de domiciliu sau de ședere permanentă, după caz, respectiva autoritate certificând acest fapt.

Autoritățile pot fi instituţii de asigurări sociale/ pensii, autorităţi administrative locale, notari publici de pe teritoriul statului de domiciliu sau de reşedinţă. Conform legii, certificatul de viață trebuie transmis de pensionarul nerezident din proprie inițiativă.

În cazul în care pensionarii nu respectă aceste termene, plata pensiei se suspendă începând cu luna următoare.

Reluarea plății pensiei se va face de la data suspendării, dacă beneficiarul nerezident prezintă/ comunică certificatul de viață după expirarea termenelor amintite.

Conform CNPP, acum, “dacă se solicită transferul drepturilor de pensie în străinătate, persoana în cauză este obligată să transmită anual formularul Certificat de viață”. Mai exact, acest document trebuie trimis până în ultima zi a fiecărui an.

Citeste mai mult
Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Câmpulung

În Trend