Conecteaza-te cu noi

NATIONAL

Companiile siderurgice indiene ar putea fi nevoite să anuleze comenzi europene de produse din oţel, după decizia Indiei de a impune o taxă de export de 15%

Publicat

in

Companiile siderurgice indiene ar putea fi fi nevoite să anuleze comenzi europene de produse din oţel, după decizia Indiei de a impune o taxă de export de 15%, a declarat V R Sharma, director general la Jindal Steel and Power, transmite Reuters, citat de news.ro.

Combinat oteluriFoto: COS Targoviste

India a impus seara sâmbătă o taxă de export de 15% pentru opt produse din oţel, în vreme ce producătorii de oţel încearcă să compenseze cererea locală slabă prin creşterea cotei de piaţă în Europa, ale cărei livrări au fost afectate de invadarea Ucrainei de către Rusia.

”Ar fi trebuit să ne acorde un timp ce cel puţin 2-3 luni, nu ştiam despre o politică atât de substanţială”, a declarat Sharma pentru Reuters, într-un interviu.

Sharma a spus că producătorii indieni de oţel au comenzi în aşteptare de aproximativ 2 milioane de tone, mai ales către Europa, care sunt blocate în porturi sau în diferite stadii de producţie.

„Acest lucru ar putea duce la forţă majoră. Iar clientul nu a greşit aici şi nu merită să fie tratat aşa”, a spus el.

Rusia şi Ucraina au exportat 46,7 milioane de tone de oţel în 2020, în mare parte către Uniunea Europeană, al doilea cel mai mare importator de oţel din lume, potrivit Asociaţiei Mondiale a Oţelului.

Decizia Indiei ar putea creşte costurile industriei cu până la 300 de milioane de dolari, a spus el.

”Numai noi avem comenzi de 260.000 de tone, care au fost preluate când taxele de export erau zero, a spus Sharma.

JSPL, al cincilea mare producător de oţel brut din India, care concurează cu Tata Steel, JSW Steel, SAIL şi ArcelorMittal Nippon Steel India intenţionau să-şi sporească exporturile până la 40% din vânzări, mai ales în Europa.

Taxele pe exporturile de oţel fac parte dintr-o serie de modificări aduse impozitelor pe mărfuri esenţiale menite să stăpânească inflaţia preţurilor cu amănuntul, care a atins maximele ultimilor opt ani.

Eliminarea taxelor de import pentru cărbunele de cocsificare, cărbunele PCI şi antracit şi impunerea unei taxe la export pentru minereul de fier, toate materii prime cheie utilizate în fabricarea oţelului, ar putea să nu fie suficiente pentru a atenua lovitura adusă exporturilor, a spus Sharma.

”Preţurile cărbunelui de cocsificare sunt încă foarte mari”, a spus el, adăugând că de taxa la export ar beneficia producătorii auto locali şi alte industrii grele de inginerie.

NATIONAL

Comisia Europeană scrie istorie! Apple a luat cea mai mare amendă de când funcționează!

Publicat

in

Comisia Europeană (CE) a aplicat luni o amendă în valoare de 1,8 miliarde de euro, o sancţiune fără precedent, grupului american Apple cu privire la încălcarea concurenţei – ”abuz de poziţie dominantă” pe piaţa muzicii online – prin favorizarea aplicaţiei Apple Music în detrimentul altor servicii alternative, relatează AFP.

Comisia consideră această amendă ”proporţională cu veniturile mondiale ale Apple şi necesară pentru a fi descurajatoare”, anunţă ea.

Ea reproşează gigantului californian faptul că a ”impus restricţii” care penalizează servicii alternative de ascultare a muzicii de tip streaming în favoarea propriei aplicaţii, Apple Music.

Apple a anunţat că va face apel.

Această sancţiune ”a fost impusă în pofida incapacităţii Comisiei de a descoperi cea mai mică probă credibilă a unui pejudiciu cauzat consumatorilor” şi ”ignoră realitatea unei pieţe înfloritoare, competitive şi în creştere rapidă”, a reacţionat într-un comunicat gigantul american.

Citeste mai mult

NATIONAL

VIDEO – Se pune la cale o nouă mare alianță: cine e ‘intrusul’ care zdruncină temelia UE? Ai putea să-l ai în casă!

Publicat

in

Lupta economică la nivel mondial pare că a intrat într-o nouă fază, iar alianțele se formează pentru a putea câștiga acest război nevăzut.

Șeful Renault a cerut o alianță europeană pentru a lupta împotriva Chinei.

La Salonul Auto de la Geneva, Luca de Meo a vorbit despre necesitatea de a ne uni pentru a face față afluxului tot mai mare de vehicule electrice accesibile din China. Ca exemplu, șeful Renault a citat Airbus, un joint-venture al companiilor aerospațiale europene format în 2000 cu sprijinul statului. Ceva similar este necesar și în industria auto, a avertizat acesta.

Luca de Meo a spus că, pentru a rezolva problema mașinilor electrice chinezești low-cost, producătorii auto europeni trebuie să fie creativi. Potrivit managerului, alianța ar putea fi o cale de ieșire din situație: atunci partenerii ar putea să „împartă investițiile și să reducă costurile”. Șeful Renault a amintit de platforma Type 4 din anii 1980, când Alfa Romeo, FIAT, Lancia și Saab și-au unit forțele.

„Trăim într-o lume incertă”

Renault este deja în discuții cu Volkswagen pentru a împărți platforma AmpR, care se află în centrul mașinii de oraș de producție Renault 5. Este posibil să construiești o mașină electrică la un preț de 20 de mii de euro dacă „toate componentele sunt achiziționate în Europa la un preț competitiv”. Luca de Meo a menționat că, în epoca motoarelor cu ardere internă, „a fost posibil să se prevadă ce se va întâmpla în continuare”, dar acum „trăim într-o lume incertă”.

În urmă cu câteva luni Luca de Meo vorbea tot despre competiția acerbă cu China și spunea că e nevoie de investiții serioase în tehnologie.

Desigur, putem să spunem că șeful Renault vorbește doar despre mașini, însă produsele chinezești pot fi ușor de găsit și pe piața din România, astfel că mulți români își fac deja cumpărături de la magazine chinezești.

Războiul nevăzut împotriva produselor chinezești ieftine

În urmă cu un an, șeful concernului Stellantis (corporație multinațională de producție de automobile, formată din fuziunea în 2021 a conglomeratului italo-american Fiat Chrysler Automobiles și a grupului francez PSA) a  numit mașinile chinezești o amenințare pentru Europa, iar recent președintele american Joe Biden a făcut o declarație similară, considerând extinderea industriei auto chineze o amenințare la adresa securității naționale a SUA.

Lumea se va confrunta cu un aflux de importuri chineze pentru a doua oară, deoarece China crește producția de bunuri care depășește cererea internă, a scris recent Wall Street Journal despre acest lucru, făcând referire la previziunile economiștilor.

La sfârșitul anilor 1990 și începutul anilor 2000, lumea a cunoscut un boom al importurilor de bunuri ieftine fabricate în China, care a fost numit „șocul Chinei”. Acest lucru a avut loc ca urmare a unei serii de reforme liberale și a aderării Chinei la Organizația Mondială a Comerțului. Ca urmare, a existat o scădere a prețurilor de consum pe piața americană, dar, în același timp, multe industrii locale au dat faliment.

Potrivit jurnaliștilor, China dublează în prezent exporturile pentru a revigora creșterea economică încetinită. David Autor, profesor de economie la Institutul de Tehnologie din Massachusetts (SUA), este încrezător că de data aceasta țările occidentale au toate motivele să fie alarmate, deoarece în condițiile actuale China concurează pe piața produselor de înaltă tehnologie.

Înainte de asta, publicația Bloomberg a scris că Beijingul  a început să-și slăbească poziția în exporturile de electronice pe unele piețe cheie, asta pentru că India impune din ce în ce mai multă concurență Chinei.

Citeste mai mult
Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Câmpulung

În Trend