Conecteaza-te cu noi

NATIONAL

Comenzile de naveGNL cresc cu 95%, urmând să atingă un nivel record în 2022

Publicat

in

Graba Europei de a înlocui gazul rusesc și o piață ascendentă așteptată de ani de zile pentru oferta și prețurile GNL au creat, de asemenea, o cursă pentru comenzile de transportoare GNL în acest an, anunță oilprice.com.

Cu 2022 aproape la final, portofoliul global de comenzi de până acum în acest an a numărat 170 de transportatori de GNL, o creștere de 95% în comparație cu întregul an 2021, conform datelor de la Clarksons Research, citate de Splash.

În acest an, noile comenzi pentru navele GNL au atins, de asemenea, recorduri în ceea ce privește prețurile pentru navele nou construite, potrivit Clarksons Research.

Piața comenzilor de transportoare de GNL a depășit pe scară largă piața totală a comenzilor de nave, unde au fost comandate 1.306 nave până în prezent în 2022, în scădere față de 2.123 de comenzi de nave pentru întregul an 2021.

Ratele zilnice pentru GNL au crescut în acest an, pe măsură ce Europa s-a grăbit să se aprovizioneze cu încărcături pentru a-și umple depozitele de gaze naturale înainte de iarnă.

Până acum, în acest an, GNL-ul american a fost crucial pentru a satisface cererea din Europa, care s-a luptat pentru aprovizionarea cu gaze și a fost dispusă să plătească mai mult pentru livrări la vedere, depășind majoritatea țărilor din Asia.

Statele Unite au expediat volume record de GNL în Europa pentru a ajuta aliații din UE, iar aproximativ 70% din toate exporturile americane de GNL s-au îndreptat către Europa în ultimele luni.

Anul viitor, Europa va avea nevoie de o ofertă și mai mare de GNL pentru a compensa fluxurile scăzute (sau posibil inexistente) de gazoducte din Rusia, spun analiștii și actorii din industrie.

Având în vedere prăbușirea livrărilor de gaze rusești prin conducte, Europa va avea nevoie de “volume uriașe” de GNL anul viitor, a declarat traderul de mărfuri Trafigura la începutul acestei luni, adăugând că se așteaptă la o volatilitate continuă pe piețele de gaze naturale și GNL.

“În timp ce Europa ar trebui să evite o pană de curent în această iarnă, apelând la stocuri și reducând cererea, va trebui să importe volume uriașe de GNL în 2023, având în vedere reducerea masivă a fluxurilor din Rusia”, a declarat Trafigura în raportul său anual pentru anul care s-a încheiat la 30 septembrie.

Citeste mai mult
Click si comenteaza

You must be logged in to post a comment Login

Lasa un comentariu

NATIONAL

România dă lovitura și intră în cel mai mare proiect din Europa: va schimba ‘regulile’ pe continent

Publicat

in

De

România urmăreşte să obţină o cotă din pachetul de acţiuni al Gastrade, consorţiul care administrează FSRU Alexandroupoli. Mai precis, această țară balcanică își propune să achiziționeze 10% din capitalul social al companiei care a dezvoltat și va opera noua unitate plutitoare de „primire” a navelor cu GNL.

Scenariul cel mai probabil este ca participarea țării la FSRU să aibă loc prin intermediul companiei de stat Transgaz, care administrează sistemul de transport al gazelor naturale din România. Poziţia celor 5 acționari existenți este pozitivă față de perspectiva extinderii parteneriatului, ceea ce înseamnă că, dacă nu se întâmplă ceva neprevăzut, formatul va fi extins, prin includerea unui al șaselea participant.

Într-un astfel de caz, România va fi a doua țară balcanică – după Bulgaria prin Bulgartransgaz – care va participa cu capital la acest proiect, fapt care arată importanța noii unități plutitoare pentru asigurarea diversificării surselor de alimentare cu gaze naturale pentru întreaga Europă de Sud-Est.

Se reamintește că ceilalţi patru acționari ai Gastrade sunt Elmina Kopelouzou şi companiile elene DESFA, DEPA Emporias și GasLog, fiecare deținând 20% din companie. Dacă intrarea României va avea loc, atunci cota de 10% pe care această țară o va dobândi va proveni din reducerea în mod egal a pachetului de acțiuni deţinut de actualii acționari.

Intrarea în funcţiune a platformei GNL

Infrastructura GNL de la Alexandroupoli va fi pusă în funcțiune în scop comercial la sfârșitul acestei luni. Ultimele lucrări de construcţie au fost finalizate, astfel încât totul este pregătit pentru „debutul” comercial al proiectului. Se reamintește că testele de probă au început pe 16 februarie, odată cu sosirea primei cantităţi de GNL, livrată de către DEPA Emporias, care face parte din acţionariatul Gastrade.

Conform declarațiilor recente ale unui director al Gastrade pentru site-ul LNG Prime, a fost programată prima navă încărcată cu GNL în vederea operării comerciale a platformei. GNL-ul va ajunge la mijlocul lunii mai, urmând a fi livrat apoi în sistemul grecesc de unde va fi transportat către beneficiari, după ce gazul natural va fi mai întâi regazificat.

Infrastructura constă dintr-o unitate plutitoare de stocare și regazificare a gazelor naturale, ancorată permanent la 17,6 km sud-vest de portul Alexandroupoli. Are o capacitate de stocare GNL de până la 170.000 de metri cubi și o capacitate de regazificare de 22,7 milioane de metri cubi pe zi (8,3 miliarde m.c. pe an).

Odată cu începerea funcționării, Grecia va dobândi o a doua „poartă de intrare” a gazului lichefiat, după terminalul de la Revythoussa, iar acest fapt va spori diversificarea surselor de energie și a furnizorilor de gaze naturale.

„Coridorul vertical” – pe masa discuţiilor

Perspectivele de export ale celor două terminale, dar și transformarea Greciei într-un hub de tranzit al gazelor către regiunea mai largă vor dobândi o dinamică şi mai mare în cazul implementării „Coridorului Vertical”. Coridorul Vertical vizează crearea unei „rute de aprovizionare” cu gaze – pentru cantități de până la 10 miliarde de metri cubi (bcm) pe an – rută care va începe din Grecia și va ajunge în Slovacia (tronsonul vestic) și Ucraina (tronsonul estic).

Pe lângă cele trei țări mai sus menţionate, la inițiativă participă și Bulgaria, România, Ungaria, Slovacia și Moldova. De notat faptul că sistemul național de gaze al Greciei nu are nevoie de nicio modernizare, pentru a fi prima „veriga” din lanțul Coridorului Vertical.

În ceea ce privește restul țărilor implicate, chiar dacă în principiu vor valorifica de asemenea sistemele lor naționale, este nevoie de realizarea unor lucrări punctuale de modernizare pentru a ajunge la capacitatea de a transporta 10 bcm de gaze. În acest context, Testele de piaţă realizate periodic de cele opt țări pentru a înregistra interesul investitorilor faţă de realizarea investițiilor respective, vor fi efectuate în mod coordonat de această dată pe perioada verii.

Finanţare europeană

Scopul este ca un „jucător” de pe piaţă să poată depune oferte angajante pentru întregul traseu de care este interesat, astfel încât, de exemplu, să poată transporta în Slovacia gazul pe care îl va importa prin Grecia. Testele de piață coordonate vor fi depuse la Bruxelles, marți, 16 aprilie – în marja reuniunii informale a miniștrilor energiei – pentru a constata progresele care au fost înregistrate pentru pregătirea acestora.

Costul lucrărilor de modernizare necesare pentru tot „Coridorul Vertical” sunt estimate la 450 de milioane de euro. Dintre aceste fonduri, aproximativ 200 de milioane sunt necesare pentru proiecte în Bulgaria, în timp ce lucrări de modernizare vor fi necesare şi pe tronsonul vestic (România, Ungaria, Slovacia).

Scopul este obţinerea unei finanțări de 50% din fonduri europene, iar orizontul de timp stabilit pentru finalizarea acestora este de aproximativ un an.

Citeste mai mult

NATIONAL

Specialiștii ANM au emis Cod Galben pentru jumătate de țară: ploi puternice și scad temperaturile/ HARTĂ

Publicat

in

De

Specialiștii Administrației Naționale de Meteorologie au emis o avertizare meteo cod galben de vreme rea în România.

Avertizarea meteo ANM este valabilă de astăzi, 16 aprilie, ora 15:00, până mâine, 17 aprilie, la aceeași oră.

În intervalul menționat, în Banat, sudul Crișanei, Transilvania și în zonele montane, local vor fi perioade cu instabilitate atmosferică accentuată. Aceasta se va manifesta prin averse și cu caracter torențial, descărcări electrice, intensificări ale vântului cu rafale de 55…70 km/h, izolat vijelii și grindină. În intervale scurte de timp sau prin acumulare, cantitățile de apă vor fi de 20…25 l/mp și izolat de peste 40 l/mp.

content-image

Informare meteorologică de vreme rea pentru toată țara

Începând de astăzi, ora 14, până joi, la ora 20, vor fi perioade cu instabilitate atmosferică, la început în regiunile vestice și centrale, apoi și în rest.

Aceasta se va manifesta prin averse, trecător descărcări electrice și izolat grindină și vijelii, iar în intervale scurte de timp sau prin acumulare, cantitățile de apă vor fi local de 15…20 l/mp și izolat de 30…40 l/mp.

Vântul va avea local și temporar intensificări, marți (16 aprilie) în toate zonele, iar miercuri (17 aprilie) cu precădere în sud-est, cu viteze în general între 45 și 55 km/h, iar pe crestele montane de peste 70 km/h.

Vremea se va răci semnificativ, iar de miercuri după-amiază (17 aprilie), la altitudini de peste 1500 m precipitațiile se vor transforma în lapoviță și ninsoare.

Furtuna Renata, care face ravagii în Europa, se apropie de România. Va aduce frig, ploi şi vijelii puternice

Citeste mai mult
Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Câmpulung

În Trend