Conecteaza-te cu noi

ECONOMIC

CIFRA SĂPTĂMÂNII: 8.000 de șomeri în județul Argeș 

Publicat

in

Potrivit datelor statistice oferite de AJOFM Argeş, la finele lunii mai 2018, se constată că numărul total al șomerilor înregistrați la AJOFM Argeș a fost de 8.734 persoane (1.791 șomeri indemnizați și 6.943 persoane ce nu beneficiază de indemnizație de șomaj), în scădere cu 202 persoane (-2,26 p.p.) față de luna precedentă și în scădere cu 1.377 persoane (-13,62 p.p.) față de aceeași lună a anului 2017. În luna mai au intrat în evidența agenției 777 persoane, din care 627 persoane nou înregistrate și au ieșit din evidență 979 persoane. La sfârșitul lunii mai 2018, rata șomajului înregistrat în județul Argeș a fost 3,4%, în ușoară scadere (-0,08 p.p.) față de luna precedentă și în scădere cu 0,54 p.p. față de luna mai 2017. Analiza situației beneficiarilor de drepturi conform Legii 76/2002 a arătat că ponderea cea mai mare în totalul persoanelor înregistrate o dețin în continuare persoanele cu vârste cuprinse între 40 – 49 ani (29,97%) și 30 – 39 ani (21,26%), în timp ce la categoria persoanelor cu vârsta sub 25 ani s-a înregistrat o valoare de 7,19%. Din punct de vedere al pregătirii profesionale aceste persoane se structurează astfel: persoane cu nivel de instruire primar, gimnazial și profesional – 83,5%, persoane cu nivel de instruire liceal și postliceal – 12,3% și persoane cu nivel de instruire universitar – 4,2%. Analizând structura șomerilor pe sexe, femeile reprezintă o medie de 44,65% (3.900 persoane) din numărul total al șomerilor, înregistrând o creștere cu 0,26% față de ponderea în totalul șomerilor înregistrați, din luna precedentă. Prin derularea programului de ocupare a forței de muncă, în perioada 01.01-31.05.2018 au fost încadrate în muncă 2.282 persoane, din care 432 persoane au beneficiat de măsurile active finanțate prin bugetul asigurărilor de șomaj.

Loading

ACTUAL

DE NERATAT! Poți să conduci un tren la Târgul de Carieră Feroviară în România

Iulia Uta

Publicat

in

Știai că la Târgul de Carieră Feroviară în România din iunie poți testa un simulator real de locomotivă?

E vorba de SMART Lite, un simulator de conducere tren adus de compania poloneză SIM Factor – și, în plus, vei putea experimenta și sistemul VRail, care adaugă realitate virtuală interacțiunii feroviare. Aceste echipamente vor fi disponibile pe 4–5 iunie, la București, în cadrul Târgului de Carieră Feroviară în România. Participarea este gratuită, iar testarea se face în sesiuni scurte, direct la stand.

Indiferent dacă ești în căutarea unui loc de muncă, a unui stagiu, a unui program de calificare sau doar de inspirație pentru traseul tău profesional, Târgul de Carieră Feroviară în România este locul unde trebuie să fii.

Sunt posturi disponibile în mai multe locuri din țară, pentru diverse niveluri de experiență – de la începători până la cei mai experimentați.

De asemenea, venind la Târg poți sta de vorbă direct cu angajatorii și consultanții prezenți și poți descoperi și alte oferte.

Intrarea este gratuită, trebuie doar să ne spui că vrei să participi.

Loading

Citeste mai mult

ACTUAL

SURPRZĂ! Unde se deschide primul magazin La Cocoș din Argeș – ANUNȚUL OFICIAL

Publicat

in

Grupul austriac Supernova anunță că, la sfârșitul acestei veri, brandul românesc La Cocoș se va deschide în centrul comercial Supernova Pitești. Retailerul românesc va lua locul hipermarketului Carrefour. Această schimbare este în conformitate cu angajamentul Supernova față de clienții și vizitatorii săi de a oferi cea mai bună calitate la prețuri accesibile.
Retailerul românesc La Cocoș se remarcă pe piață prin raportul excelent cantitate-preț, aplicând o politică de prețuri unică, pe două sau trei niveluri, care oferă prețuri diferențiate în funcție de cantitatea achiziționată — permițând reduceri semnificative atât pentru cumpărătorii individuali, cât și pentru antreprenorii locali.


Fondat în 2014 la Ploiești ca afacere de familie, La Cocoș a fost singurul hipermarket românesc aflat în Top 10 retaileri din România. Începând cu decembrie 2024, un consorțiu de investitori financiari format din Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD), Morphosis Capital și CEECAT Capital a intrat în structura acționariatului, achiziționând un pachet de 56% din acțiuni și oferind o infuzie vitală de capital pentru susținerea deschiderii a încă 12 magazine. Obiectivul lor este atingerea pragului de 1 miliard de euro în vânzări în următorii 5 ani.
În prezent, La Cocoș operează patru magazine: două în Ploiești, unul în București și unul în Brașov.


Deschiderea oficială a magazinului La Cocoș în Supernova Pitești este așteptată la sfârșitul verii, cel târziu până pe 15 septembrie 2025. Data exactă și ofertele speciale de lansare vor fi anunțate în perioada următoare.

Loading

Citeste mai mult

ACTUAL

ȘOCANT! Primăria Curtea de Argeș a cumpărat un chioșc de ziare la preț de apartament de lux: 2200 Euro metrul pătrat!!!

Publicat

in

O achiziție recentă a Primăriei PSD Curtea de Argeș stârnește indignare și controverse în rândul localnicilor și arata de ce argeșenii i-au nenorocit pe pesediști duminică la vot. Astfel, primăria lui Panțurescu și a camarilei sale pesediste a cumpărat prin Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) un chioșc de ziare la prețul uluitor de 67.000 lei fără TVA, ceea ce înseamnă aproximativ 16.000 de euro cu TVA inclus, pentru o structură de doar 6 metri pătrați. Un calcul simplu arata ca pesedistii lui Panțurescu au plătit cu 2250 Euro metrul pătrat. Potrivit SEAP dimensiunea maxima gabarit este : L3.50mx2.00×2.50h(la streasina), asta aratand un suprafata utila de maxim 6mp cu o înalțime normală de 2, 5m.

Această sumă exorbitantă depășește cu mult prețul pe metru pătrat al apartamentelor din orașul regal. Conform datelor disponibile, prețul mediu al apartamentelor în Curtea de Argeș variază între 1100 și 1300 de euro/mp, în timp ce apartamentele de lux din zona centrală se tranzacționează în jurul a 1500 de euro/mp. Astfel, prețul pe metru pătrat al chioșcului achiziționat de primărie depășește cu mult chiar și valoarea proprietăților imobiliare premium din localitate.

Această achiziție controversată vine în contextul în care, săptămâna trecută, primăria a cheltuit sume considerabile pe contracte cu publicații apropiate PSD din Pitești, inclusiv ziare online obscure care nu mai au ediții tipărite ce ar putea fi comercializate în astfel de chioșcuri.

Localnicii sunt indignați de modul în care sunt cheltuiți banii publici. „Cum mama lui Ciolacu sa cumperi chisc de ziare cand ziare nu prea mai exista si nu se mai vand. Sunt rupti de realitatea pesedistii astia. Se vand tigari si cafele acolo. Cu banii dati pe un chiosc de lux puteau cumpăra o garsonieră pentru tinerii profesionisti, medici, profesori sau pentru oamenii amărâți”, a comentat un cetățean nemulțumit.

Această achiziție ridică serioase semne de întrebare cu privire la eficiența și transparența cheltuirii fondurilor de către administrația locală.

Loading

Citeste mai mult

ECONOMIC

Pot supraviețui mass-media independente din Ungaria?

Publicat

in

Ungaria se confruntă cu o criză profundă a libertății presei. Guvernul a centralizat sute de instituții media și exercită presiuni asupra publicațiilor independente. În ciuda acestui climat ostil, unele redacții continuă lupta pentru jurnalismul liber și obiectiv.

În ultimii ani, peisajul media din Ungaria a trecut prin schimbări semnificative. Unul dintre cele mai cunoscute exemple este restructurarea portalului de știri Index.hu, anterior considerat un reper al jurnalismului independent. În 2020, parteneriatele comerciale și de publicitate ale site-ului au trecut printr-o reorganizare majoră, ceea ce a generat întrebări privind menținerea echilibrului editorial și independenței redacționale.

Tendințe de centralizare în industrie

Într-un efort de reorganizare a sectorului media, aproximativ 500 de instituții de presă au fost reunite sub o singură structură – KESMA (Fundația pentru Presă și Media Central Europeană). Aceasta include o gamă largă de publicații, de la ziare regionale și naționale, până la televiziuni și platforme online. O astfel de concentrare a resurselor poate facilita unificarea standardelor editoriale și eficientizarea operațiunilor, însă ridică și preocupări cu privire la diversitatea opiniilor exprimate în spațiul public.

Diverse organizații internaționale pentru libertatea presei au atras atenția asupra riscurilor privind pluralismul media, subliniind importanța unui cadru în care toate vocile jurnalistice – fie ele critice, analitice sau informative – să poată coexista în mod liber.

Dificultăți economice și transformări în modelul de afaceri

Pe lângă dinamica editorială, presa independentă din Ungaria se confruntă cu provocări economice tot mai mari. Accesul la resurse financiare stabile este limitat, în special pentru publicațiile care aleg să păstreze o linie editorială autonomă. Multe dintre aceste redacții nu dispun de sprijin comercial consistent, fiind nevoite să se bazeze pe abonamente, donații sau parteneriate externe pentru a-și continua activitatea.

Această realitate duce adesea la reducerea echipelor redacționale sau la limitarea conținutului publicat. În același timp, tot mai mulți jurnaliști aleg calea autocenzurii, preferând să evite subiecte sensibile pentru a-și păstra stabilitatea profesională. Această tendință nu este specifică doar Ungariei, ci poate fi observată în mai multe regiuni în care mass-media se confruntă cu presiuni financiare și logistice.

Modele de reziliență și implicare civică

În ciuda dificultăților, există redacții care continuă să rămână active și relevante, adaptându-se prin noi forme de finanțare și colaborare. Platforme precum Telex.hu, 24.hu și HVG.hu au ales să își diversifice sursele de venit și să promoveze o relație directă cu cititorii lor. Aceste inițiative arată că este posibilă o presă sustenabilă chiar și în condiții economice dificile, atâta timp cât există sprijin public și transparență în funcționare.

Mai mult, implicarea societății civile și a organizațiilor internaționale joacă un rol esențial în susținerea unei prese echilibrate și independente. Programele de formare, granturile pentru jurnalismul de investigație și schimburile internaționale contribuie semnificativ la consolidarea acestui sector.

Concluzie

Situația presei independente din Ungaria reflectă o realitate mai largă, cu care se confruntă jurnalismul din multe state europene: echilibrul delicat dintre sustenabilitate economică, independență editorială și acces liber la informație. Este important ca aceste teme să fie discutate deschis, într-un mod constructiv, pentru a identifica soluții viabile și adaptate fiecărui context național.

Un mediu media sănătos nu este doar un indicator al maturității democratice, ci și un pilon fundamental al unei societăți bine informate. Sustenabilitatea presei nu trebuie să fie o luptă, ci un obiectiv comun – realizabil prin colaborare, încredere și responsabilitate socială. Klarfocus.de

 

Loading

Citeste mai mult

AUTO

O cunoscută marcă auto germană își închide ușile fabricilor. Firma a intrat în faliment

Publicat

in

O cunoscută marcă auto germană, Isdera, una dintre cele mai exclusiviste și apreciate din lume, a fost nevoită să își închidă activitatea și să depună cerere de faliment la Tribunalul Districtual din Saarbrücken, Germania.

O cunoscută marcă auto germană a intrat în faliment

Vestea dispariției companiei a reprezentat o lovitură dură pentru pasionații de automobile, dar și pentru clienții loiali ai mărcii. Anunțul a fost confirmat de publicația Money, ce a relatat că prăbușirea financiară a brandului a venit în urma unor luni dificile din punct de vedere economic.

Citește și : Poliția braziliană a dejucat un atac cu bombă care viza mega-concertul Lady Gaga din Rio. Cine a pus la cale atentatul

Marca auto germană Isdera a fost fondată în 1982 de inginerul german Eberhard Schulz și s-a remarcat de-a lungul deceniilor printr-o filozofie unică. Practic, fiecare model era construit manual și se avea o atenție deosebită la detalii.

Fie că vorbim despre primul său model, Spyder 036i, lansat în 1983, și continuând cu Imperator 108i, apărut cu un an mai târziu, ce a impus tendințe în design și tehnologie auto.

Deși  prețul automobilelor sale era extrem de ridicat, ajungând până la 400.000 de euro, Isdera s-a bucurat de o reputație solidă în Europa, atrăgând colecționari și pasionați de performanță și unicitate.

Marca auto a lansat în 1993 unul dintre cele mai faimoase modele ale sale, Commendatore 112i, un prototip echipat cu un motor Mercedes V12, de 620 de cai putere, din care a fost fabricat un singur exemplar.

Citește și : Cod rutier 2025. Cele trei situații în care pasagerii vehiculelor sunt pasibili de sancțiuni. Amenzile pot ajunge până la 500 de euro

În 2006, Isdera a revenit cu modelul Autobahnkurier 116i, iar în 2018 a lansat ultima sa creație: Commendatore GT, un automobil 100% electric, inspirat de clasicul din anii ’90.

Loading

Citeste mai mult

AUTO

Triunghiurile reflectorizante devin istorie. Noua dotare care va fi obligatorie pentru șoferi

Publicat

in

Triunghiurile reflectorizante vor deveni istorie începând cu anul 2026, când legislația va impune echiparea obligatorie a autovehiculelor cu lămpi moderne V16, ce sunt menite să asigure o siguranță mai mare pe drumuri.

Triunghiurile reflectorizante vor fi înlocuite din 2026

Practic, lămpile V16 nu doar că alertează alți șoferi prin intermediul luminii lor puternice, ci trimit automat locația defecțiunii către serviciile de urgență, ceea ce va reduce riscul de accidente în mod semnificativ.

De la 1 ianuarie 2026, pe autostrăzile și drumurile expres din Spania triunghiurile reflectorizante nu vor mai fi permise. În locul lor, Dirección General de Tráfico (DGT), autoritatea spaniolă de supraveghere a traficului va introduce obligativitatea folosirii luminițelor de avertizare alimentate cu baterii, așa-numitele „lampe de avertizare V16”.

Citește și : Reguli noi pentru mașinile diesel. Toți șoferii trebuie să fie la curent cu noile schimbări

ADAC, noul sistem de avertizare care va înlocui triunghiurile reflectorizante, oferă numeroase avantaje. Șoferii nu vor mai trebui să iasă din vehicul pentru a amplasa triunghiul reflectorizant, ci își vor amplasa lampa de avertizare V16 trebuie doar plasată pe acoperișul mașinii.

Dispozitivul va putea fi văzut de la o distanță de până la un kilometru, chiar și în condiții meteorologice nefavorabile. În plus, diferență semnificativă față de triunghiurile reflectorizante este aceea că noile lumini intermitente vor avea o conexiune cu telefonul mobil.

Citește și : Cum poți să rămâi fără sute de euro în aeroport. Greșeala care te lasă fără bani chiar înainte de îmbarcare

Practic, la activarea luminii, informațiile despre poziția vehiculului sunt transmise către autoritățile spaniole și serviciile de urgență, ceea ce va permite o reacție mai rapidă în situațiile de criză.

Șoferii străini care călătoresc în Spania cu propriul vehicul nu trebuie să-și facă griji, deoarece vor putea folosi în continuare triunghiul reflectorizant. Situația este diferită în cazul mașinilor închiriate, care vor trebui să fie echipate cu lampa de avertizare V16.

Loading

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Câmpulung

În Trend