Conecteaza-te cu noi

AUTO

Chinezii de la BYD vor anunța curând o uzină auto de un miliard de dolari în Turcia – presă

Publicat

in

BYD, cea mai ambițioasă companie auto chineză, va anunța curând că a ajuns la înțelegere pentru a construi o uzină în Turcia, scriu publicațiile Automotive News și Bloomberg. BYD se extinde rapid, este unul dintre sponsorii Euro 2024 și va produce mașini și în Ungaria, din 2026.

Este de așteptat ca oficialii turci și cei de la compania BYD să anunțe cât de curând că s-a ajuns la o înțelegere pentru construirea unei uzine auto în regiunea Manisa din vestul țării. Discuții pe subiect s-au purtat la cel mai înalt nivel, inclusiv între președinții celor două țări. Uzina ar urma să construiască mașini electrice și hibride.

O uzina în Turcia ar însemna acces mai facil pentru BYD în vederea extinderii pe piața UE unde compania vinde doar câteva mii de mașini pe lună. Pentru BYD nu va fi de neglijat nici piața internă din Turcia, țară cu 90 de milioane de locuitori unde se vând anual 1,2 milioane de mașini noi, iar electricele au aproape 8% cotă de piață. Există și acorduri vamale Turcia-UE.

BYD a vândut în lume aproape un milion de mașini trimestrul trecut, cu 40% peste perioada similară din 2023.

Turcia intenționa să aplice taxe vamale de până la 40% mașinilor aduse din China, însă a renunțat la aceste planuri, după ce președintele Erdogan a purtat noi discuții cu omologul său chinez Xi Jinping, la un forum în Kazahstan.

Chinezii au intenții serioase de extindere în mai multe zone ale lumii. BYD a deschis recent o fabrică în Thailanda, în 2026 vrea să înceapă producția în Ungaria, a preluat o fostă fabrică Ford în Brazilia și caută amplasamente în Mexic. Uzina din Thailanda va ajunge la o capacitate anuală de 150.000 de mașini.

BYD a vândut 13.000 de mașini în Europa în primele cinci luni și are în plan lansarea în mai multe piețe în a doua parte din 2024 și în 2025. În plan este și o mașină electrică de volum, la 20.000 de euro.

Citeste mai mult
Click si comenteaza

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

AUTO

Dacia Sandero a fost cea mai vândută mașină din Europa. Ce surprize au apărut în topul pentru primul semestru

Publicat

in

Dacia Sandero a fost cea mai vândută mașină nouă în Europa în primele șase luni, cu cifre peste Volkswagen Golf și Renault Clio. Datele JATO din 28 de țări arată că Volkswagen și Toyota au fost mărcile cu cele mai mari vânzări, iar pe trei a fost BMW. Își fac simțită prezența și mărcile chineze.

Pentru prima jumătate a anului, Sandero și-a găsit peste 143.000 de clienți, arată datele JATO. Tesla Model Y, care anul trecut era lider, a scăzut cu 26% și este pe opt. Alte mașini foarte bine vândute sunt: Volkswagen Golf și T-Roc, Renault Clio, Peugeot 208, Skoda Octavia și Citroen C3. Dacia Duster a fost pe locul 12 în topul modelelor, cu aproape 90.000 de unități.

În topul mărcilor, Volkswagen a fost pe primul loc, cu 700.000 de mașini, iar Toyota a fost pe doi. Marca BMW a crescut și a ajuns pe locul trei, cu aproape 400.000 de mașini. Dacia este pe nouă în topul mărcilor, iar pe 20 este marca MG din China, care a vândut peste 120.000 de mașini.

În top 25 al mărcilor auto din Europa, Volvo a avut cea mai mare creștere: +34%. Suzuki s-a descurcat foarte bine, cu un avans de 28%. Cele mai mari scăderi au fost la Mini (-25%) și la Ford (-17%).

În prima jumătate a anului au ajuns în Europa 70.000 de mașini electrice produse de mărci chineze, iar cea mai bine vândută electrică a unui brand chinez a fost MG 4, cu 31.000 de mașini.

În total au ajuns din China în Europa aproape 300.000 de mașini din toate mărcile.

Europenii au cumpărat în șase luni 950.000 de mașini full-electrice de la câteva zeci de mărci auto.

Citeste mai mult

AUTO

Mașinile electrice au avut evoluții contrastante în Europa în prima parte din 2024 – Unde au crescut mult înmatriculările și unde au scăzut puternic

Publicat

in

În UE s-au înmatriculat 712.000 de mașini electrice noi în prima parte a anului, creștere de 1% față de prima jumătate din 2023. În cea mai mare piață electricele au scăzut cu 16%, în timp ce în a doua au fost creșteri importante. Unele piețe mai mici au avut și scăderi de peste 40%, arată datele ACEA. Cum stă România în acest peisaj.

În iunie, cota mașinilor full-electrice a scăzut la sub 15%. La volume a fost o scădere de 1% la nivelul UE.

Tipuri de mașini, înmatriculările la șase luni în UE și variația față de S1 2023
Mașini pe benzină, 2 milioane, scădere de 0,5%
Mașini diesel. 730.000, scădere de 7%
Mașini electrice, 712.000, creștere de 1,3%

România la șase luni, comparație cu S1 2023
Mașini pe benzină, 27.859, creștere de 2,5%
Mașini diesel, 12.304, creștere de 45%
Mașini electrice, 5.749, scădere de 18%

Germania este cea mai mare piață pentru full-electrice, iar în primul semestru înmatriculările au scăzut cu 16%, spre 184.000. Pe doi este Franța, care a crescut cu 15%, până la 158.000 de unități. Belgia a devenit a treia mare piață, după o creștere de 48% față de prima parte a lui 2023. Totalul a trecut de 64.000. Pe locul patru este Olanda, o piață care a crescut cu câteva procente, trecând de 60.000 de mașini.

Suedia a scăzut cu 20%, spre 42.000 de electrice înmatriculate, în timp ce Danemarca a avansat cu 50%, spre 39.000 de mașini.

Dintre piețele mici, Cipru a crescut cel mai mult (61%), iar Letonia a scăzut cel mai mult (41%).

Marea Britanie a avut un total de 167.000 de mașini electrice, creștere de 9%.

La șase luni, în UE s-au înmatriculat 5,68 milioane mașini de toate tipurile și mărcile, avans de 4,5% față de 2023.

Citeste mai mult
Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Câmpulung

În Trend