Conecteaza-te cu noi

ECONOMIC

Ce este și de ce să instalezi un sistem fotovoltaic hibrid

Publicat

in

Dacă citești acest articol este clar că te-ai hotărât să achiziționezi și să montezi un sistem de panouri fotovoltaice și că te întrebi ce tip de sistem să instalezi. În acest articol îți vom povesti pe scurt ce este și care sunt avantajele montării unui invertor hibrid față de unul on grid.

Dacă citești acest articol este clar că te-ai hotărât să achiziționezi și să montezi un sistem de panouri fotovoltaice și că te întrebi ce tip de sistem să instalezi. În acest articol îți vom povesti pe scurt ce este și care sunt avantajele montării unui invertor hibrid față de unul on grid. 

Un sistem fotovoltaic complet este compus din panouri, invertor, cabluri solare, sistemul de ancorare (pe acoperiș sau la sol), un smart meter sau contor inteligent, și baterii solare.

Panourile, invertorul și bateriile solare

Componentele principale ale unui sistem fotovoltaic  hibrid și pe care ne propunem să le descriem pe scurt în articolul de față  sunt panourile fotovoltaice, bateriile solare și invertorul hibrid. 

Astăzi, folosite la scară largă sunt panourile fotovoltaice monocristaline și panourile fotovoltaice policristaline. Dintre ele, panourile fotovoltaice policristaline au costul cel mai mic dar înainte de a decide dacă panourile policristaline sunt soluția potrivită pentru tine, ar fi bine să cântărești și alți factori mai ales că sistemul fotovoltaic este o investiție pe termen lung și reprezintă o cheltuială semnificativă. 

Majoritatea specialiștilor sunt de acord că panourile monocristaline deși sunt mai mai scumpe, sunt mai rezistente, mai eficiente și nu sunt afectate de temperaturi ridicate așa cum este cazul panourilor policristaline a căror productivitate este mai scăzută în zilele fierbinți.

Panourile monocristaline ca cele de aici performează mai bine atât în zone cu grad de umbrire mai mare cum sunt zonele muntoase, cât și în zone cu expunere ridicată la soare și temperaturi mari, ca zonele deșertice sau de câmpie.

Invertorul solar este un echipament electronic care preia curentul direct produs de panourile fotovoltaice și îl transformă în curent alternativ adică acel tip de curent cu care ne sunt alimentate locuințele. Invertorul hibrid, prin intermediul acumulatorilor solari, îți va alimenta locuința cu energie verde și pe timpul nopții ori în timpul penelor de curent, asigurând un grad de autonomie mai mare.

Acumulatorii sunt foarte importanți în ergonomia unui sistem hibrid. Deși invertorul solar hibrid poate funcționa în lipsa acestora, comportându-se ca un invertor on grid, ar fi păcat să nu îi montezi de la bun început în cadrul sistemului fotovoltaic. Mai ales că acumulatorii au fost incluși pe lista echipamentelor subvenționate de stat. Îți recomandăm acumulatorii LFP sau LiFePo4, acumulatori de ultimă generație pe care îi poți achiziționa de la Efurtun.

Aceste baterii litiu – fier – potasiu, considerate a fi cele mai performante tipuri de baterii din piață, au o capacitate mare de stocare, sunt compacte, au o durată de viață de 10 până la 15 ani, nu emană gaze toxice și au o adâncime de descărcare de 80 până la 100%.

Avantajele sistemului fotovoltaic hibrid

Este evident că din punct de vedere al beneficiilor, invertorul hibrid oferă utilizatorului mult mai multe avantaje decât invertorul on grid: 

  • Bateriile funcționează ca sursă de back-up în timpul penelor de curent. Ca urmare, în funcție de capacitatea acumulatorului, locuința ta poate fi alimentată cu energie electrică vreme de până la 12 ore sau chiar  mai mult. În cazul în care panourile solare nu produc suficientă energie pentru a încărca acumulatorii, aceștia se vor încărca din rețea, pentru a putea funcționa ca sursă de back-up.
  • Independență energetică pe timpul nopții sau în zilele înnorate, atunci când panourile fotovoltaice  nu produc suficientă energie sau deloc.
  • facturi mai mici la energia electrică datorită scăderii de consum de curent din rețeaua publică

Odată ce ai proiectul și știi foarte clar ce anume trebuie să cumperi, ai posibilitatea să achiziționezi toate echipamentele necesare chiar tu, fără să treci prin intermediari. Alege să cumperi toate componentele sistemului fotovoltaic de la un importator direct. Astfel vei beneficia de prețuri mai mici și vei face și economie la costurile de livrare. 

În cele din urmă, îți recomandăm să apelezi la o firmă specializată în montarea sistemelor de panouri fotovoltaice. O astfel de firmă va putea estima în mod just care este necesarul de curent electric al casei tale, gradul de umbrire al zonei în care locuiești, orientarea corectă a panourilor. Pe scurt, va ține cont de toți factorii care pot impacta randamentul sistemului fotovoltaic, estimând și producția de curent dar și consumul, pentru a decide care este dimensiunea sistemului de panouri ce va acoperi toate nevoile tale de consum. În plus, apelând la o astfel de firmă vei beneficia și de o garanție a montajului dar și de asistență tehnică în caz de nevoie.



Sursa foto: pixabay.com

Loading

AUTO

Unul dintre cei mai mari producători de componente auto, cu activități importante în România, va închide două fabrici din Europa și renunță la 4.700 de angajați

Publicat

in

Grupul german Schaeffler, unul dintre cei mai mari producători de componente auto, a anunțat un plan de restructurare prin care-și va reduce efectivele din Europa cu 4.700 de angajați. Compania a trimis în șomaj tehnic în septembrie sute de angajați de la fabrica de lângă Brașov.

Schaeffler are aproape 5.000 de angajați în România și 120.000 în toată lumea. Grupul a anunțat acum un amplu plan de restructurare pentru a-și crește competitvitatea și vor fi afectate 10 uzine din Germania și cinci din alte țări europene.

Două fabrici vor fi închise, dar compania nu a spus care vor fi acestea, informațiile urmând să vină până la final de an. Producția va fi relocată și vor fi mai mult schimbări, în special în Germania.

Numărul de angajați va scădea cu 4.700 în Europa, 2.800 de locuri de muncă urmând să dispară în Germania.

Compania țintește economii anuale de 290 milioane euro/an până în 2029, iar costurile acestor măsuri de redresare ar fi de 580 milioane euro.

Schaeffler a fuzionat recent cu producătorul bavarez de sisteme de transmisie Vitesco Technologies, care are de asemenea afaceri în România.

Cererea a scăzut pe piața auto europeană și tot mai multe companii simt acest lucru și trebuie să-și ajusteze activitățile.

Schaeffler produce în România, la Brașov, componente pentru industria auto și rulmenți grei pentru aplicații industriale.

Loading

Citeste mai mult

AUTO

Volkswagen nu are de ales, pentru că la situația actuală s-a ajuns după decenii de probleme, a explicat directorul companiei

Publicat

in

Un program de reducere a costurilor la Volkswagen este inevitabil, pentru a remedia „decenii de probleme structurale” la constructorul auto german, a declarat directorul general Oliver Blume într-un interviu publicat duminică în cotidianul „Bild am Sonntag”, preluat de Reuters și Agerpres.

„Cererea slabă din Europa şi câştigurile semnificativ mai mici în China sunt o dovadă a unor decenii de probleme structurale la VW”, a spus Oliver Blume pentru „Bild am Sonntag”.

Luni, preşedintele comitetului de întreprindere de la Volkswagen, Daniela Cavallo a dezvăluit că producătorul auto vrea să închidă cel puţin trei uzine, să elimine zeci de mii de locuri de muncă în Germania şi să reducă activităţile şi la restul uzinelor din cea mai mare economie a Europei, în ceea ce ar urma să fie o restructurare peste aşteptări.

Conducerea Volkswagen nu a confirmat aceste planuri dar miercuri a cerut angajaţilor să accepte o reducere salarială de 10%, susţinând că aceasta este singura modalitate prin care cel mai mare constructor european de automobile poate salva locurile de muncă şi să rămână competitiv.

În interviul pentru „Bild am Sonntag”, Oliver Blume a menţionat în mod expres costurile ridicate ale operării în Germania drept unul din factorii care afectează competitivitatea Volkswagen, adăugând „costurile noastre din Germania trebuie reduse în mod semnificativ”.

Nu poate exista flexibilitate cu privire la obiectivele vizând reducerea costurilor, numai cu privire la modul cum pot fi atinse, a subliniat Oliver Blume.

Potrivit „Bild am Sonntag”, constructorul auto german a pus deoparte aproximativ 900 milioane de euro în raportul anual pentru punerea în aplicare a acestor măsuri de reducere a costurilor.

Portofoliul grupului Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Audi, Porsche, Skoda, Lamborghini, Seat, Bentley, dar şi camioanele MAN şi Scania.

Luna trecută, directorul Volkswagen a avertizat că situaţia companiei este „alarmantă” și au apărut în spațiul public informația că Volkswagen ia în considerare pentru prima oară în istoria sa ideea de a închide uzine auto din Germania.

Loading

Citeste mai mult

DIVERSE

Casa Funerară Sf. Ioan: Servicii Funerare Complete și Profesioniste în București, Disponibile Non-Stop

Publicat

in

Casa Funerară Sf. Ioan oferă o gamă variată de pachete de servicii funerare în București, disponibile 24/7, cu pachete care încep de la 2500 lei. Aceste servicii includ transport funerar local și internațional, pregătirea persoanei decedate, obținerea documentelor necesare și consiliere gratuită. Cu personal dedicat, Casa Funerară Sf. Ioan asigură o ceremonie respectuoasă și lipsită de griji pentru familii, oferind detalii și asistență personalizată.

Casa Funerară Sf. Ioan (https://casafunerara-sf-ioan.ro) oferă consultanță gratuită în toate demersurile, garantând o ceremonie demnă și organizată în toate detaliile.

Tipuri de Pachete de Servicii Funerare

Casa Funerară Sf. Ioan asigură pachete variate, fiecare având caracteristici adaptate diferitelor nevoi și preferințe ale familiilor. Printre cele mai solicitate pachete se numără:

  1. Pachetul Economic – Include toate elementele esențiale, de la transportul sicriului până la aranjamentele de bază, oferind o ceremonie simplă, la un preț accesibil.
  2. Pachetul Standard – Un pachet ideal pentru o ceremonie echilibrată, care include îmbălsămarea, manipularea și transportul persoanei decedate, pregătirea locului de veci și alți pași necesari ceremoniei.
  3. Pachetul Complet – Pentru cei care doresc o ceremonie amplă și completă, pachetul include toate serviciile necesare organizării unei înmormântări tradiționale, de la transport și manipulare până la pregătirea florilor și a parastasului.
  4. Pachetul Premium – Un pachet care permite personalizarea fiecărui detaliu, pentru un omagiu deosebit. Include transport internațional, aranjamente florale complexe și consultanță completă în toate detaliile ceremoniei.

Aceste pachete de servicii funerare sunt structurate transparent, asigurând fiecărei familii siguranța că toate aspectele sunt acoperite, de la documentație până la transport și ceremonie. Toate serviciile sunt coordonate de profesioniști cu experiență, dedicați oferirii unei ceremonii respectuoase și demne.

Transport Funerar Non-Stop și Repatriere Internațională

Indiferent de locul de preluare, Casa Funerară Sf. Ioan oferă transport funerar non-stop în București, fiind echipată corespunzător pentru a asigura siguranța și igiena în transferul persoanei decedate. Sf. Ioan se ocupă și de repatrieri internaționale, asigurând documentele și permisiunile necesare pentru a garanta o desfășurare fără probleme. Fie că este nevoie de transport național sau internațional, echipa de pompe funebre București este pregătită să ofere suport logistic și asistență completă în fiecare etapă, asigurând un proces de repatriere rapid și lipsit de griji pentru cei rămași.

Pentru a beneficia de informații detaliate despre transportul funerar, vizitați https://casafunerara-sf-ioan.ro/ sau apelați echipa direct la 0720 233 333.

Suport și Consultanță Permanentă

Casa Funerară Sf. Ioan oferă și consultanță gratuită în privința documentației, ghidând familiile în toate etapele necesare obținerii actelor și autorizațiilor. De asemenea, personalul se asigură că toate demersurile legale sunt finalizate în timp util, oferind astfel familiilor o experiență liniștită și bine organizată. Prin sprijinul constant și implicarea empatică, Casa Funerară Sf. Ioan garantează organizarea unui eveniment demn, într-o atmosferă respectuoasă și discretă.

Contact și Disponibilitate

Pentru mai multe detalii despre pachetele și serviciile oferite de Casa Funerară Sf. Ioan, sunați la 0720 233 333 pentru a discuta cu un consultant care vă poate îndruma în alegerea pachetului potrivit.

Loading

Citeste mai mult

AUTO

Mazda lansează noul EZ-6 electric la doar 19.000 de dolari. După China urmează Europa

Publicat

in

Primul automobil electric global al Mazda a fost lansat pe piața din China, la un preț de numai 19.000 de dolari. Mașina va fi lansată în perioada următoare pe piețele din Europa, dar nu este cunoscut deocamdată prețul.

Mazda a dezvăluit în prima parte a acestui an noul său model electric EZ-6, dezvoltat împreună cu partenerii de la Changan, în China, pe platforma chinezilor EPA, regăsită și pe modele celebre precum Deepal L07.

Citește articolul integral pe Profit.ro

Loading

Citeste mai mult

ACTUAL

Criză la Volkswagen. Condiția pusă de cel mai mare producător auto european angajaților săi pentru a nu da afară oameni

Publicat

in

Volkswagen a cerut miercuri angajaţilor săi să accepte o reducere salarială de 10%, argumentând că aceasta este singura modalitate prin care cel mai mare producător auto european ar putea păstra locurile de muncă şi rămâne competitiv, în condiţiile în care profiturile au scăzut la cel mai jos nivel din ultimii trei ani, iar liderii sindicali ameninţă cu greve, transmite Reuters.

Aceste măsuri de reducere a costurilor, prima confirmare oficială a lor, sunt necesare pentru a redresa compania, care se confruntă cu cererea slabă din China şi cu costuri ridicate care au dus la supracapacitatea fabricilor sale, notează News.ro. Compania nu a precizat dacă are în plan închiderea unor fabrici din Germania, dar reprezentanţii lucrătorilor au subliniat că această opţiune rămâne pe masă.

Sindicatele şi conducerea Volkswagen s-au întâlnit pentru discuţii asupra salariilor şi viitorului companiei, convenind să reia negocierile pe 21 noiembrie.

Reprezentanţii lucrătorilor cer o creştere salarială de 7% şi au ameninţat cu greve începând din decembrie dacă nu sunt excluse definitiv închiderile de fabrici.

Volkswagen a raportat o scădere de 42% a profitului pentru trimestrul trei, cel mai redus nivel din ultimii trei ani, iar directorul financiar Arno Antlitz a subliniat că este nevoie urgentă de reducerea costurilor pentru a asigura competitivitatea.

El a mai spus că compania are un plan de redresare pentru China, bazat pe îmbunătăţirea software-ului şi a asistenţei la condus, cu scopul de a recupera cota de piaţă până în 2026 sau 2027.

Pieţele auto europene şi chineze au devenit tot mai competitive, cu modele mai ieftine de la producători precum Tesla şi producătorii chinezi câştigând cotă de piaţă.

Vânzările Volkswagen în China au scăzut cu 15% în trimestrul al treilea, iar acţiunile companiei au pierdut aproximativ o cincime din valoarea de la începutul anului.

Loading

Citeste mai mult

AUTO

Ford Otosan inaugurează la Craiova linia de asamblare a bateriilor destinate producției de vehicule electrice

Publicat

in

Ford a inaugurat miercuri la Craiova linia de asamblare a bateriilor ce vor fi folosite la producția modelelor electrice care vor fi fabricate la uzina din Oltenia. Modelul Puma Gen-E va fi prezentat în decembrie, spune Ford Otosan.

Bateriile vor fi asamblate în secția de motoare și apoi transportate în secția de asamblare finală a vehiculelor printr-un conveior aerian. Noua linie de producție pentru vehicule electrice include o serie de stații automatizate, operate de roboți și coboți, precum și stații manuale, operate de personal uman.

Suprafața totală a noii zone de asamblare a bateriilor este de peste 4000 mp, incluzând și zonele logistice aferente, fiind complet integrată în procesele de fabricație existente.

La uzina Ford Otosan Craiova se vor asambla bateriile care vor echipa modelele electrice E-Transit Courier, E-Tourneo Courier și Puma Gen-E, model ce urmeaza a fi prezentat de Ford în Europa în luna decembrie. Primele livrări sunt așteptate în primăvara anului 2025.

Ford Otosan România produce în prezent versiunile cu motoare pe combustie ale modelelor Ford Transit Courier, Tourneo Courier și Puma, acesta din urmă fiind unul dintre cele mai bine vândute modele Ford în Europa.

Loading

Citeste mai mult
Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Câmpulung

În Trend